• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Pour Elle (2008)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ολα για Εκείνη
- Γνωστό και ως:
Anything for Her

Αστυνομική | 96'
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 28/12/2010
Διανομή: Σπέντζος/Audio Visual
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: DTS (Digital Theater Sound)
Γλώσσα: Γαλλικά
Δημοτικότητα: 0.21 %
Αξιολόγηση: 6.00/106.00/106.00/106.00/106.00/106.00/10   (6.00/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Υψηλή (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 15 και 50%)




- Υπότιτλος:

Μέσα σε μια στιγμή, η ζωή τους θα αλλάξει…

 

- Κριτική από το Cine.gr:


Τρίτη 19 Οκτωβρίου 2010

Λίγο καιρό πριν, κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο το τρέιλερ της νέας ταινίας του Paul Haggis, με πρωταγωνιστές τους Russell Crowe και Elizabeth Banks και τίτλο Οι Επόμενες Τρεις Μέρες. Η ζωή ενός παντρεμένου ζευγαριού αναστατώνεται, όταν η σύζυγος συλλαμβάνεται για φόνο. Ο άντρας της, θεωρώντας ότι είναι αθώα για το έγκλημα που την κατηγορούν, σχεδιάζει την απόδρασή της. Λίγοι γνωρίζουν ότι η ταινία αυτή, είναι ριμέικ της γαλλικής εκδοχής, που προβλήθηκε σε πολλές ευρωπαϊκές αίθουσες το 2008 με τίτλο Pour Elle. Οι αμερικανοί ή έχουν στερέψει παντελώς από ιδέες ή πραγματικά εντυπωσιάζονται από το σύνολο των ευρωπαϊκών παραγώγων, ειδικά όταν αυτές διαθέτουν όλα τα mainstream φόντα, αλλά από «ποιοτική εμμονή» δεν τα αξιοποιούν.

Σε αυτό διαβλέπουν τα στούντιο, και γι`αυτό αναθέτουν τη σεναριακή διασκευή και τη σκηνοθεσία, στον οσκαρικών προδιαγραφών Paul Haggis. Θα το διαπιστώσετε άλλωστε αν παρακολουθήσετε το τρέιλερ του The Next Three Days. Αρκετά αυτούσια πλάνα, πλουσιότεροι διάλογοι και ερμηνείες υψηλών προσδοκιών. Λίγες επιφανειακές θεματικές διαφορές και περισσότερη εμπορική διάθεση, ειδικά στα σημεία της καταδίωξης. Κάτι που σαφώς λείπει από την ταινία του Fred Cavayé, η οποία επιχειρεί να αναστήσει το γαλλικό αστυνομικό θρίλερ, να κρύψει τις mainstream προεκτάσεις για να παραμείνει παιδί του ευρωπαϊκού σύμπαντος, χωρίς ωστόσο να μετατρέπεται σε καθαρόαιμο νουάρ ή μετριοπαθές κουλτουρέ πυροτέχνημα. Αυτές είναι παράλληλα και οι δύο μεγάλες ατέλειες της ταινίας, που αρνείται επίμονα τη δράση, όπως ο διάβολος το λιβάνι, με το σκηνοθέτη να παραθέτει ένα στόρι με μετριασμένη περιπέτεια, αλλά γεμάτο προσδοκίες ότι θα κερδίσει στο δράμα εστιάζοντας στην ψυχολογία των χαρακτήρων. Την αγωνία τη βιώνει κανείς περιστασιακά και σαν σύνολο κάθεται βαρύ, αφού βρίθει σε μονότονες επαναλήψεις. Οι διακυμάνσεις στο ρυθμό του, εγκλωβίζουν τον πρωταγωνιστή και ήρωα στη μήτρα της μυθοπλασίας, αυξάνοντας την προσδοκία της έντασης και της ενδεχόμενης ανατροπής, απογοητεύοντας εν τέλει, με την εύπεπτη κατάληξη στο φινάλε και την ανώμαλη προσγείωση μετά από μία προβληματική κινηματογραφική πτήση.

Διαφαινόμενη πρόθεση του Cavayé δεν είναι η συγκάλυψη του μεγάλου μυστικού μέχρι το τέλος. Γι`αυτό και η λύση αποκαλύπτεται στο πρώτο μισάωρο. Μέγα λάθος. Αφού στις διαθέσεις του δημιουργού ήταν η ανάδειξη της ισχυρής συζυγικής αγάπης, ή αν θέλετε της πίστης σε προσωπικά ιδανικά και πιστεύω, που είναι ικανή να ανατρέψει ζωές και να θέσει ρίσκα, θα έπρεπε να ξετυλίξει το μίτο του μυστηρίου παράλληλα με τις προσπάθειες του ήρωα να απελευθερώσει τη σύζυγό του. Έτσι θα ενίσχυε το θεματικό στόχο και θα είχε το επιμελώς φτιαγμένο mainstream, το αφανές νουάρ, μα και την επιδιωκόμενη συγκρατημένη δράση σε λίγες δόσεις και με τη σωστή αναλογία. Τότε η ταινία θα είχε δέσει απόλυτα.

Χωρίς αυτά τα βασικά στοιχεία και με τις παρουσίες της χλιαρής Diane Kruger και του ικανοποιητικού Vincent Lindon προσπαθεί να χτίσει ο μικρομηκάς και άπειρος Cavayé το χρονικό μιας απόδρασης. Η σκηνή της απόδρασης, έχει αυξημένη αγωνία, λόγω της δυναμικής του μοντάζ και της σκηνοθεσίας, στερείται όμως πληρότητας και ανατροπών, στηριζόμενη σε μία χαζή τύχη, στην ανικανότητα των δυνάμεων εξουσίας και στην εύνοια ενός αποτυχημένου χρονικού προγραμματισμού.

Pour Elle λοιπόν: μία διασκεδαστική ταινία υποσχέσεων, χαμένων στο τελικό αποτέλεσμα, που δεν διαθέτει προδιαγραφές να ενταχθεί με εύσημα σε κάποιο είδος. Αναληθοφανής σε τμήματα, που χάνει από νωρίς το δράμα και την υπαρξιακή πειθώ των χαρακτήρων μα το αντισταθμίζει με μεμονωμένες στιγμές αξιέπαινης κινηματογράφησης του χώρου αλλά και στην έξαρση της σκηνοθετικής έντασης που τη διακρίνει σε ελάχιστα από τα αρκετά προβληματικά σημεία.

Βαθμολογία: 1.5/10 Stars1,5/10 Stars (1.5/5)

Βασίλης Καγιογλίδης (Cineυρωπαϊκόν)


 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.