• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Strangerland (2015)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Στο Χείλος του Γκρεμού

Δραματικό Θρίλερ | 112' | Ακατάλληλο κάτω των 15
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 7/10/2016
Διανομή: Σπέντζος/Audio Visual
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Dolby Digital
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.34 %
Αξιολόγηση: 5.00/105.00/105.00/105.00/105.00/10   (5.00/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




- Υπότιτλος:

Για να βρουν την αλήθεια πρέπει να χάσουν τον εαυτό τους.

- Gallery:



 

- Κριτική από το Cine.gr:


Κυριακή 23 Αυγούστου 2015

Μια δυσλειτουργική οικογένεια μετακομίζει σε μια αποξενωμένη πόλη της ερήμου της Αυστραλίας, ελπίζοντας να ξεχάσει ένοχα μυστικά του πρόσφατου παρελθόντος. Όταν τα δύο παιδιά της οικογένειας θα εξαφανιστούν, οι συντετριμμένοι γονείς θα πρέπει να έρθουν αντιμέτωποι με την αλήθεια, το παρελθόν τους, αλλά και τον ίδιο τους τον εαυτό.

Η αυστραλιανής καταγωγής σκηνοθέτης Kim Farrant κάνει το κινηματογραφικό της ντεμπούτο με το Strangerland, καταφέρνοντας -κυρίως λόγω του λαμπερού καστ- να διεκδικήσει μια θέση στο διαγωνιστικό τμήμα του Sundance και μια προβολή στο φεστιβάλ του Τορόντο. Συνεργαζόμενη με τους -επίσης πρωτάρηδες στην κινηματογραφική γραφή- σεναριογράφους Michael Kinirons και Fiona Seres, συνθέτουν ένα οικογενειακό δράμα μυστηρίου, με ένα πρωταγωνιστικό δίδυμο που -δυστυχώς- κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του για να σώσει το ελλιπές σενάριο.

Ξεκινώντας να παρακολουθεί κάποιος το Strangerland, του δημιουργείται άμεσα η εντύπωση ότι βλέπει κάτι σπουδαίο. Πανοραμικά πλάνα κι εντυπωσιακά travelling στην έρημο της Αυστραλίας συνθέτουν ένα συναίσθημα μόνιμης απειλής για τη μοίρα των δύο παιδιών μέσα στην ξένη και άγονη γη. Η στομφώδης αυτή κινηματογράφηση διαδέχεται σκηνές στο εσωτερικό του σπιτιού -εκεί που μάλλον κρύβεται η πραγματική απειλή- αφήνοντας το πρωταγωνιστικό δίδυμο (Nicole Kidman, Joseph Fiennes) να ερμηνεύσει σωστά, μετρημένα κι έμπειρα τους δύο γονείς που στέκονται στο χείλος του γκρεμού. Και πράγματι, στα πρώτα πενήντα, περίπου, λεπτά, η Farrant καταφέρνει να δημιουργήσει ένα κλίμα μυστηρίου, να τοποθετήσει τον θεατή μέσα στην ιστορία κάνοντας τον να ενδιαφερθεί πραγματικά για τους ήρωες της. Στο δεύτερο μέρος της ιστορίας, όμως, παρακολουθώντας την ηρωίδα να χάνει σιγά σιγά τον εαυτό της, χάνεται συγχρόνως και οποιαδήποτε κατεύθυνση υπήρχε μέχρι εκείνο το σημείο στην πλοκή. Και αυτό ακριβώς είναι και το πρόβλημα του Strangerland. Δεν αποφασίζει ποτέ τι θα ήθελε να είναι. Μια ταινία μυστηρίου; Ένα οικογενειακό δράμα; Η σύζευξη δύο και παραπάνω κινηματογραφικών ειδών υπήρξε πολλές φορές ένα εκπληκτικό δείγμα κινηματογραφικής γραφής. Ένας έξυπνος και «σινεφιλικός» τρόπος για έναν σκηνοθέτη να πει την ιστορία του, δανειζόμενος τεχνικές από διάφορα κινηματογραφικά είδη. Όλες αυτές τις φορές, όμως, η ταυτότητα του φιλμ ήταν ξεκάθαρη. Το Strangerland αδυνατεί να αποκτήσει ταυτότητα καθ` όλη τη διάρκεια του. Το βάρος της ιστορίας ταλαντεύεται μια στη λύση του μυστηρίου, μια στην ψυχολογία των ηρώων, αποτυγχάνοντας να αναπτύξει επαρκώς κάποιο από τα δύο. Η σκηνοθεσία βυθίζεται συνεχώς στον λάκκο της αναποφασιστικότητας, καταλήγοντας παρά τις τεχνικές δεξιότητες της Farrant να είναι άνιση και να μοιάζει περισσότερο σαν δύο διαφορετικές ταινίες που ενώθηκαν στο μοντάζ. Έτσι, λοιπόν, το τέλος της ταινίας έρχεται δεύτερο και καταϊδρωμένο, χαμένο μέσα στην έρημο όπως οι δύο μικροί έφηβοι της ιστορίας, χωρίς να επιφέρει καμία λύτρωση ή κάποια απάντηση για το τι συνέβη.

Και αν η Farrant ήθελε να μιλήσει για την «άγνωστη» γη της ενηλικίωσης ή των γερατειών, αντίθετα, στην οποία εισέρχονται οι ήρωες της, ή για τις συνέπειες της σεξουαλικής καταπίεσης ή για τα αποτελέσματα που φέρνει η μίμηση κι ο φόβος των παιδιών προς τους γονείς τους, δεν κατάφερε να αναπτύξει κανένα από αυτά, παρά μόνο να τα ρίξει στο μπλέντερ της «παράξενης γης» του κινηματογράφου και να αποτύχει.

Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)

(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)

Γιώργος Τσιρακίδης


 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.