• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Goya`s Ghosts (2006)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Τα Φαντάσματα του Γκόγια
- Γνωστό και ως:
Los Fantasmas de Goya

Εποχής | 113' | Ακατάλληλο κάτω των 15
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Πεμ 5 Απρ 2007
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 9/10/2007
Διανομή: Odeon
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: DTS (Digital Theater Sound)
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.04 %
Αξιολόγηση: 6.88/106.88/106.88/106.88/106.88/106.88/106.88/10   (6.88/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




- Υπότιτλος:

Πες μου ποια είναι η αλήθεια.

 

- Κριτική από το Cine.gr:


Τετάρτη 4 Απριλίου 2007

Inquisition - Τέλη του 18ου αιώνα. Η Ισπανία βρίσκεται κάτω από την πλήρη επιρροή της Καθολικής εκκλησίας, που μέσα από τις επιτροπές της Ιεράς Εξέτασης, με ευκολία καταδικάζει απλοϊκούς πολίτες ως αιρετικούς. Ανάμεσα σε αυτούς που βασανίστηκαν σκληρά και μαρτύρησαν είναι και η έφηβη Ινές, που κατηγορήθηκε πως ακολουθεί πρότυπα του Εβραϊσμού, που θεωρείται από τον κλήρο ως καταδικαστέα θρησκεία. Αρνητική κατάσταση που δεν αλλάζει για την άμοιρη νεαρή κοπέλα, που σαπίζει ως αντίχριστη στα βρωμερά μπουντρούμια της φυλακής, ακόμη και αν είναι γόνος μιας από εκ των πλουσιότερων οικογενειών της Μαδρίτης και έχει υπάρξει μούσα του βασιλικού ζωγράφου Φρανσίσκο Ντε Γκόγια, που έχει τις γνωριμίες εκείνες που θα μπορούσαν να την απελευθερώσουν.

Ισπανία όπως Τσεχοσλοβακία? - Στην περίοδο που η Ισπανία βρισκόταν κάτω από την ηγεμονία του βασιλιά Φερδινάνδου του 5ου και της βασίλισσας Ισαβέλλας, μας ταξιδεύει η τελευταία δημιουργία του περίφημου πρώην Τσεχοσλοβάκου και νυν δυτικοθρεμμένου Milos Forman. Μια από τις πιο σκοτεινές στιγμές της ευρωπαϊκής ιστορίας, όταν τα νήματα κινούσαν οι διεφθαρμένοι μονάρχες και οι κάθε λογής επιτροπές, που με τον σταυρό ανά χείρας, έριχναν στην πυρά, δίχως δεύτερη σκέψη, οτιδήποτε θεωρούσαν ανατρεπτικό για την κυριαρχία της εκκλησίας. Μια εποχή, που ειδικά για την συνηθισμένη να παίζει τον ρόλο του κυρίαρχου σε ξηρά και θάλασσα Ισπανία, υπήρξε ιδιαίτερα προβληματική, όντας ηθελημένα απομονωμένη από τις φιλελεύθερες απόψεις του Διαφωτισμού που σιγά σιγά άνοιγαν νέους ορίζοντες στην υπόλοιπη προοδευτική Γηραιά Ήπειρο. Και που σύντομα οδήγησε την χώρα σε εμπόλεμη ρήξη με τις παραδοσιακές δυνάμεις της Γαλλίας και της Αγγλίας.

Πριν και μετά - Αυτός είναι ο πολιτικοκοινωνικός καμβάς όπου πάνω του εκτυλίσσεται η μυθοπλασία του Goya`s Ghosts, χωρίζοντας στην ουσία με μια διαχωριστική γραμμή την ιστορία σε δύο μέρη. Πριν και μετά την έκρηξη της Γαλλικής επανάστασης και της πανηγυρικής εισόδου στα ισπανικά εδάφη του Ναπολέοντα, που άλλαξε άρδην το θρησκευτικό σκηνικό, καταδικάζοντας τους μέχρι τώρα κατέχοντες την ισχύ, σε περιορισμούς και ακόμη χειρότερα σε άμεσες εκτελέσεις. Ένα κενό 18 ετών, μέσα στο οποίο η ακόμη φυλακισμένη Ινές, ελευθερώνεται, αλλά με σαλεμένα τα λογικά και δίχως οικογένεια, αναζητά προστασία από τον μοναδικό άντρα που μπορεί να εμπιστευτεί. Τον ζωγράφο Γκόγια, που ακόμη και αν δεν διαθέτει την δύναμη του παρελθόντος, ενώ ήδη έχει κτυπηθεί από την ολοκληρωτική κώφωση, μπορεί να την βοηθήσει.

Εμμονές - Αν και κατά κάποιο τρόπο το στόρι, εξελίσσεται μέσα από τα μάτια, τους πίνακες και τις χαλκογραφίες του περίφημου καλλιτέχνη, το πρόσωπο που αποτελεί τον μοχλό πίεσης είναι ο κληρικός Λορέντσο, που διωγμένος ως προδότης από το παλαιό καθεστώς, επιστρέφει από την Γαλλία πλέον σαν κυρίαρχος, έτοιμος να κατασπαράξει όλους όσους τον αντιμετώπισαν εχθρικά στο παρελθόν. Εδώ το σημείο της αφετηρίας των πολιτικών προβληματισμών του σκηνοθέτη του Amadeus, που οδηγούν σε μια πλήρη αλληλουχία με την περιοριστική κατάσταση που επικρατούσε κάποτε στην κάτω από τον σοσιαλιστικό έλεγχο πατρίδα του. Εκκλησία όπως Κρεμλίνο, διωγμοί πολιτών όπως εξορίες αντικυβερνητικών στελεχών και προνόμια για λίγους όπως αντίστοιχα συμβαίνει στην μοναρχία και τον «κακό» κομμουνισμό.

Formanισμός - Αν θέλει κανείς να εξηγήσει, πίσω από τις γραμμές δηλαδή, τους λόγους που ώθησαν τον Forman να παρουσιάσει μια τέτοια ταινία και να μην σταθεί μπροστά της σαν μια απλή αναβίωση της παλιάς εποχής επί της οθόνης. Που μπορεί να ιδωθεί άνετα σαν ένα δράμα χαρακτήρων, με όμορφα κοστούμια, σκηνικά και ένα διεθνές καστ (Bardem, Stellan Skarsgerd και Natalie Portman όχι στις καλύτερες στιγμές της καριέρας τους) πακεταρισμένο σε τηλεοπτικά μοτίβα μίνι σειράς και σκηνοθετημένα με τον παλιομοδίτικο φορμαλιστικό του Forman. Σκηνοθέτη που μοιάζει εντέλει να εμμένει σε κάποιες απόψεις που στιγμάτισαν την ζωή του, πολλά πολλά χρόνια μετά την πτώση των τειχών και το γκρέμισμα του παραπετάσματος.

Βαθμολογία: 5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars (5/10)

Γιώργος Ζερβόπουλος


 
Legacy - johnny - Unverified - Δευ 02 Απρ 2007 - 19:39
ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ ΤΟΥ 1792 Η ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΤΑΞΗ Σ`ΕΝΑ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΕΙ.ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΘΥΜΑΤΑ Η ΜΟΥΣΑ ΤΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ ΓΚΟΓΙΑ.Η ΕΞΟΥΣΙΑ ΟΜΩΣ ΑΛΛΑΖΕΙ ΧΕΡΙΑ,ΝΕΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΕΕΣ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ.Ο ΦΟΡΜΑΝ ΟΜΩΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΕΙ ΤΟ ΦΑΚΟ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΤΟΜΟ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΕΙ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ.ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΝ ΝΑ ΕΠΩΦΕΛΗΘΟΥΝ ΠΕΡΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΕΞΟΥΣΙΑΣ,ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΟΥΝ,ΑΛΛΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΔΙΚΗΘΟΥΝ,ΑΛΛΟΙ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ,ΑΛΛΟΙ ΠΑΛΙ ΑΓΝΟΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΤΡΟΜΟΥ ΠΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ ΘΑ ΚΥΝΗΓΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ.ΚΑΙ Ο ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ ΓΚΟΓΙΑ ΘΑ ΤΑ ΚΑΤΑΓΡΑΨΕΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΑΠΟΤΥΠΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ...Ο ΦΟΡΜΑΝ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΠΗΡΕΑΣΜΕΝΟΣ ΑΠ`ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΡΡΙΕΡ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΕΝΑ ΤΡΟΜΕΡΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΝΤΥΝΩΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΕΜΠΝΕΥΣΜΕΝΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ.ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΡΤΜΑΝ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΔΥΟ ΡΟΛΟΥΣ ΜΑΝΑΣ-ΚΟΡΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ.ΔΥΟ ΟΜΟΙΟΙ ΚΑΙ ΣΥΝΑΜΑ ΤΟΣΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ.Ο ΜΠΑΡΝΤΕΜ ΚΑΙ Ο ΣΚΑΡΣΚΑΡΤ ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΝΟΝΤΑΙ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΠΕΤΣΙ ΤΩΝ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΡΟΛΩΝ.ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ-ΜΕ ΠΡΩΤΗ ΠΡΩΤΗ ΤΗ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ-ΤΟΥΣ ΠΛΑΙΣΙΩΝΟΥΝ ΜΟΝΑΔΙΚΑ.Η ΟΛΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΑΓΓΙΖΕΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ.ΣΤΑ ΣΥΝ ΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΑΡΧΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΓΚΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ.
10/10(ΤΡΕΞΤΕ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ!)
johnny
 
Legacy - Κατερίνα Μοσχοβάκου - Unverified - Τρί 03 Απρ 2007 - 13:33
Άχρωμο και πεζο. Διχως κορυφωση και συνεχεια. O Forman αναποφασιστος ως προς το τι θελει να δειξει μας απογοητευσε. Ταινια που κατακρινει τον θρησκευτικο φανατισμο? Την υποκρισια? Την αεναη διψα των ανθρωπων για εξουσια με οπλο την παρερμηνευση ιδανικων και αξιων? Τον πολεμο? Την αδυναμια του ανθρωπου να αντισταθει στην μοιρα?
Απο ενα σημειο και μετα την ακομψη μεταφορα του εργου 15 χρονια μετα ο θεατης απλα περιμενει την λυτρωση του με το τελος της ταινιας.
Μονο καποιες χαριτωμενες ατακες με δοση χιουμορ μπορουν και σωζουν την ταινια απο την καταστροφη, οπως και η αφοπλιστικη, για αλλη μια φορα, ερμηνεια του μοναδικου Bardem στον ρολο του μοναχου Lorenzo.
Η επιλογη της Portman να παιξει τον διπλο ρολο μανας και κορης μειωνει ακομη περισσοτερο το καλλιτεχνικο αποτελεσμα της ταινιας μιας και θυμιζει κατι απο Αλικη Βουγιουκλακη στον διπλο ρολο της διδυμης αδελφης της….
Ο χαρακτηρας του Goya ειναι φλεγματικα αδιαφορος και οι υπολοιποι απλοι κομπαρσοι σε μια ταινια που αδικει το παρελθον του Forman… H τελικη σκηνη της «οικογενειακης συναξης» λιγο πριν την αποδοση «δικαιοσυνης» μονο γελιο μπορει να προκαλεσει…

Κατερίνα Μοσχοβάκου
 
Legacy - tsiragior - Unverified - Πεμ 05 Απρ 2007 - 13:35
KEIRA KNIGHTLEY 4 EVER!!Τι μου βαλετε στην ταινια να παιζει η αλλη η πως την λενε μωρε η... Natalie something Κιρα και παλι κιρα ποιος ειναι μαζι μου??
tsiragior
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.