• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Μέχρι το Πλοίο (1966)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Cornerstone
- Γνωστό και ως:
To the Ship
Until the Ship Sails

Σινεφίλ | 93'
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Ελληνικά
Δημοτικότητα: 0.36 %
Αξιολόγηση: 9.33/109.33/109.33/109.33/109.33/109.33/109.33/109.33/109.33/109.33/10   (9.33/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




- Gallery:



 

- Κριτική από το Cine.gr:


Τετάρτη 23 Μαρτίου 2005

Μέχρι το Πλοίο

Το θέμα της ταινίας ήταν το 1966 εξαιρετικά επίκαιρο. Ένας βουνίσιος σπρωγμένος από τις δυσκολίες επιβίωσης που αντιμετωπίζει, αποφασίζει να πάρει το καράβι για την Αυστραλία. Βλέπουμε το ταξίδι του ήρωα από το ορεινό χωριό του μέχρι το λιμάνι του Πειραιά. Η ταινία είναι στην ουσία ένα τρίπτυχο, αποτελείται από τη συρραφή τριών διηγημάτων και δείχνει τα στάδια της κατάβασης του ορεσίβιου.

«Το Δαχτυλίδι» του Σπύρου Πασαγιάννη αποτελεί υλικό για το πρώτο μέρος της ταινίας. Μέσα στο βουκολικό τοπίο ξετυλίγεται μια ιστορία αντιζηλίας μεταξύ δυο φίλων και τους οδηγεί στη σύγκρουση. Αυτό είναι και το καταλυτικό γεγονός για να κάνει τον ένα να τα αφήσει όλα πίσω. Το επόμενο στάδιο είναι ο κάμπος, εκεί όπου γίνεται μάρτυρας του ερωτικού ξυπνήματος μιας νεαρής βοσκοπούλας –το κομμάτι αυτό βασίζεται στη «Νανότα» του Γρηγόριου Ξενόπουλου. Ο ήρωας φτάνει τελικά στην πόλη όπου περιμένοντας να έρθει το καράβι μένει σε ένα φτωχόσπιτο που το μοιράζεται με ένα ζευγάρι. Περιμένοντας, θα δει πως είναι όταν η αγάπη τελειώνει, όταν τα δύο παλεύουν να γίνουν ξανά ένα. Αυτό το μέρος βασίζεται σε διήγημα του ίδιου του Δαμιανού και μας αφήνει την πιο πικρή αίσθηση.

Ο ήρωας, που τον υποδύεται ο ίδιος ο Δαμιανός, φεύγει από την πατρίδα του όχι μόνο εξαιτίας της φτώχιας, αλλά γιατί τίποτα πια δεν το κρατάει πίσω. Το μοτίβο της αγάπης όπως περνάει στις διάφορες μορφές της στις τρεις ιστορίες αφήνει να υπονοηθεί πως θα ήταν το μόνο που ίσως να μπορούσε να τον κρατήσει.

Χαρακτηριστική ασπρόμαυρη φωτογραφία και εναλλαγές ρυθμού. Η ταινία ήταν στο πρόγραμμα προβολών για τις Ελληνικές Σπουδές του Princeton University φέτος, ακριβώς λόγω της πιστότητας με την οποία αποδίδει το ελληνικό τοπίο και ιδιοσυγκρασία.

Στέλλα Παρασχά (Αφιέρωμα)


 
Legacy - Γιώργος Μάντζιος - Unverified - Κυρ 05 Δεκ 2004 - 22:58
Ο Αλεξης Δαμιανος απο τη δεκαετια του `60 -η ταινια γυριστηκε το 1966- εδειξε οτι ανοιγει καινουρια μονοπατια στον ελληνικο κινηματογραφο. Απεχθανεται το φολκλορ, το φτηνο γουστο, το ευκολο γελιο.Και μας ξετυλιγει μιαν αλλη Ελλαδα, καθολου "τουριστικη", σκληρη, βαρβαρη, αποτροπαιη. Τα νεορεαλιστικα στοιχεια κι ο ωμος νατουραλισμος της ταινιας
δενονται αρμονικα με τα σκληρα κοντραστ του ασπρου μαυρου, με τη βουνισια ντοπιολαλια, και την πατροπαραδοτη πενια τοσο των αγροτικων , οσο και των μικροαστικων πληθυσμων που αναγκαζονται να μεταναστευσουν στην "Αουστραλια" για να επιβιωσουν. Ο λιτος λογος και το τραχυ τοπιο κυριαρχουν. Και στο τελος ο ηρωας (Χρηστος Τσαγκας) επιβιβαζεται στο "Πατρις" με την ελπιδα μιας καλυτερης ζωης...

ιλια
Γιώργος Μάντζιος
 
Τα αγνά, κακοτράχαλα βουνά... και η παρακμή της πόλης - tourkofagos - Δευ 09 Απρ 2007 - 18:35
Ανεπανάληπτο ρητό από την ταινία, αυτό του νεαρού βοσκόπουλου, τό οποίο τρέχει κάθε τόσο να συμμαζέψει την εξημμένη από υπερχειλίζουσες ορμόνες βοσκοπούλα, όπως έτρεχε ακριβώς να συμμαζέψει και τις γίδες κατά την περίοδο της γονιμότητος, και αφού τελικώς συμπεραίνει ότι κάθε προσπάθεια συμμαζέματος της ασυμμάζευτης είναι ματαία:
«Μη σώσει και γκαστρωθεί! Εγώ δεν δίνω δεκάρα!»
Αποθέωσις!
Οι χυμοί της ζωής και του έρωτα, στα σκληρά, αλλά αγνά, κακοτράχαλα βουνά. (Σπουδαία στον ρόλο η ζουμερή κοπελιά.)
Και η αποξένωσις, η παρακμή, καθώς κατεβαίνουμε στο αλλοτριωτικό, ανθρωποβόρο περιβάλλον της εκβιομηχανοποιημένης πόλεως...
Εξαίσια ταινία.
Το επεξεργάστηκε ο/η tourkofagos συνολικά 3 φορές
 
Legacy - gmah - Unverified - Τρί 07 Απρ 2009 - 13:13
``αμα δε το χω τουτο το ριμαδι μου λειπει, μου σβινει κατι που με καιει Λιανακα``

``μυστηριο πραμα η φωτια``

κανεις αλλος δεν αποτυπωσε τον λαικο Ελληνα στη μεγαλη οθoνη τοσο πιστα και τοσο ψυχοβγαλτικα οσο ο Δαμιανος
gmah
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.