• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα

Τρί 27 Απρ 2010

Ο Βασιλιάς

Τρί 16 Ιουν 2009

Κλειστοί Δρόμοι

Τρί 02 Ιουν 2009

Ο Χαμένος τα παίρνει όλα

Τρί 19 Μαϊ 2009

Το Μετέωρο Βήμα Του Πελαργού

Παρ 15 Φεβ 2008

Κράτησε με (2006)

CineΕλληνικον


Κυρ 10 Απρ 2005

Habemus Papam!




Συγκλονιστικές ανακατατάξεις στον χώρο του ελληνικού κινηματογράφου! Εννοούμε στην Διοίκησή του, όχι στις αισθητικές του φόρμες. Πρόεδρος του Φεστιβάλ, ο Παντελής Βούλγαρης, σε αντικατάσταση του Θόδωρου Αγγελόπουλου (χμ, οκ και στις αισθητικές του φόρμες). Πρόεδρος του ΕΚΚ ο συγγραφέας και περιστασιακά σεναρίστας του Θ.Αγγελόπουλου, Θανάσης Βαλτινός (είχαν ψυχρανθεί παλαιότερα για κάποιους λόγους πνευματικών δικαιωμάτων), σε αντικατάσταση του Διαγόρα Χρονόπουλου .

Διακρίνετε κάποια αλλαγή; Μία μετάβαση στη νεότερη γενιά; Μπα. Τα ίδια Παντελάκη μου, τα ίδια Παντελή μου.

Θυμάμαι στη διάρκεια του Φεστιβάλ που ο υφυπουργός Τατούλης είχε προαναγγείλει τον κινηματογραφικό «ανασχηματισμό» και όλοι έπεσαν να τον φάνε για τον «μοναδικό κι επιτυχημένο» Μισέλ Δημόπουλο. Όλοι γίνονται αναντικατάστατοι όταν πρόκειται να μας αποχαιρετήσουν. Ο Αγγελόπουλος είχε απειλήσει μάλιστα και ότι αν απομακρυνθεί ο Δημόπουλος, θα κάνει δικό του (αντι)Φεστιβάλ στην Αθήνα, για να διαλύσει το Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. Ο Δημόπουλος αντικαταστάθηκε από την παραγωγό Δέσποινα Μουζάκη. Για να δούμε αν θα κρατήσει την υπόσχεσή του ο Theo … Περιμένουμε εναγωνίως!

Η κυβέρνηση έχει αναγγείλει ένα πακέτο μέτρων για τον κινηματογράφο, πέραν των αλλαγών των προσώπων («αναδόμηση» που έλεγε κι ο Α. Παπανδρέου). Μέσα σε αυτά περιλαμβάνεται η ίδρυση μιας (ανεξάρτητης;) αρχής με την επωνυμία Εθνική Επιτροπή Κινηματογραφίας, αποτελούμενης από 11 μέλη (σαν πολλά μου ακούγονται…). Πρόεδρός της θα είναι ο σύμβουλος κινηματογραφίας του ΥΠΠΟ (άρα όχι ανεξάρτητη αρχή…), στη θέση του οποίου τοποθετήθηκε ο Αντώνης Παπαδόπουλος, διευθυντής του Φεστιβάλ Δράμας. Αυτή η επιτροπή θα αναλάβει όλο το διοικητικό κομμάτι (συντονισμοί φορέων, υπουργείων κλπ) και το δημιουργικό κομμάτι της παραγωγής θα παραμείνει στο ΕΚΚ.

Προσωπικά είμαι αντίθετος στην επιχορήγηση της τέχνης από το κράτος. Νοθεύεται ο ελεύθερος ανταγωνισμός και πριμοδοτούνται συγκεκριμένες τάσεις (όσο ευρείας γκάμας κι αν είναι) ευνοούμενες με κριτήρια που, ακόμα και αισθητικά και αντικειμενικά κι αν είναι, δεν θα έπρεπε να ενδιαφέρουν το κράτος. Αλλού πρέπει να δώσει έμφαση το κράτος. Που; Μα, στην ίδρυση Ακαδημίας Κινηματογράφου. Δεν ξέρω τι τμήματα πανεπιστημιακά που διδάσκουν μαθήματα κλπ υπάρχουν, αλλά εδώ χρειάζεται κάτι αντίστοιχο με τη σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Μόνο ντροπή ένοιωσα όταν πριν μερικά χρόνια κάναμε συνέντευξη για αυτό εδώ το site με τον διεθνή Ούγγρο σκηνοθέτη Μπέλα Ταρ και επισήμανε υποτιμητικά για τη χώρα μας την έλλειψη Ακαδημίας Κινηματογράφου. Θα μου πεις, «αφού έχουμε Μουσική Ακαδημία, βρε κουτό!». Να προτείνω κάτι; Κόψτε τη Eurovision και δώστε το μπατζετ της συμμετοχής μας στην Ακαδημία Κινηματογράφου. Οι Ιταλοί δηλαδή που δεν στέλνουν ποτέ τραγούδι είναι πίσω; Αρκετά πια με αυτό το trash tv και την προσωπική προβολή κάθε σκυλούς που πρέπει να πληρώνεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Καλύτερα να επιχορηγηθούν οι μελλοντικές «ποιήτριες της εικόνας», παρά οι μελλοντικές «βασίλισσες της πίστας».

Ένας βασικός λόγος για τον οποίο είμαι υπέρ της ίδρυσης Ακαδημίας Κινηματογράφου είναι γιατί στην ουσία θα μπορούσε να οδηγήσει στην κατάργηση του Κέντρου Κινηματογράφου, μακροπρόθεσμα. Αν διδαχθούν τα παιδιά πόσο ακριβό σπορ είναι η τέχνη αυτή, αν μπουν στη διαδικασία αμισθί επάνδρωσης κινηματογραφικών παραγωγών ως ασκούμενοι (εμείς οι δικηγόροι δηλαδή γιατί να κάνουμε 15 μήνες άσκηση και μετά να ξαναδίνουμε σαν μαλάκες εξετάσεις για να πάρουμε την επαγγελματική άδεια;) και άλλα τέτοια της κινηματογραφικής πράξης, θα φανεί ποιος έχει τα κότσια να γίνει όντως σκηνοθέτης. Και με τα δικά του λεφτά, ή του (ιδιώτη) παραγωγού του, παρακαλώ πολύ. Και άμα κάνει καλή ταινία, ας πάρει τα λεφτά (μας) μέσω του βραβείου του Φεστιβάλ. Εκεί δεν έχω αντίρρηση. Αλλά εκ των υστέρων.

Την επιστήμη, τη λογοτεχνία, την έρευνα δεν είδα να την επιχορηγεί και πολύ το κράτος. Με την τέχνη γιατί τόση λύσσα;


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.