• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Saboteur (1942)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Σαμποτέρ
- Γνωστό και ως:
Οι Σαμποτέρ

Κατασκοπική | 109' | Κατάλληλο, επιθυμητή γονική συναίνεση
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 27/10/2010
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.05 %
Αξιολόγηση: 9.00/109.00/109.00/109.00/109.00/109.00/109.00/109.00/109.00/10   (9.00/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




- Υπότιτλος:

3000 μίλια τρόμου!

- Gallery:



 

- Συντελεστές :

Priscilla LaneΗθοποιός ....Patricia `Pat` Martin 

Robert CummingsΗθοποιός ....Barry Kane 

Otto KrugerΗθοποιός ....Charles Tobin 

Alan BaxterΗθοποιός ....Κος Freeman 

Clem BevansΗθοποιός ....Κος Neilson 

Alfred HitchcockΣκηνοθετης   

Peter ViertelΣεναριογράφος   

Joan HarrisonΣεναριογράφος   

Dorothy ParkerΣεναριογράφος   

Alfred HitchcockΣεναριογράφος   



 
Saboteur (1942) - kprncs - Πεμ 13 Νοε 2014 - 22:42
ΚΡΙΤΙΚΗ του ΚΓΠ στο [http://www.cine.gr/film.asp?id=712430&page=4]
Saboteur (1942)
Η Αμερική το 1942 βρίσκεται στην δίνη του Β` Παγκοσμίου Πολέμου. Τα εργοστάσια της παράγουν  συνεχώς προιόντα και εξοπλισμό για τον μεγάλο πόλεμο και οι νέοι της άνθρωποι σκοτώνονται στην Ευρώπη πολεμώντας τον Ναζισμό. Οι Αμερικανοί, πατριώτες στην ψυχή, δεν ανέχονται καμία υπονόμευση της προσπάθειας αυτής. 
Ετσι, όταν ο εργάτης Barry Kane (Robert Cummings) κατηγορείται -άδικα- ότι ξεκίνησε την φωτιά στο στρατιωτικό εργοστάσιο που δούλευε, δραπετεύει την τελευταία στιγμή από τους διώκτες του και ξεκινά για να ανακαλύψει τον εγκληματία που τον έμπλεξε σε αυτή την πλεκτάνη. 
Η πλοκή, όμως, είναι εντελώς αναληθοφανής και η εξέλιξη της ακόμα πιο πολύ τέτοια. Στην έρημο που είναι το κρυσφήγετο των συνομωτών, πχ., τον βρίσκουν οι κατάσκοποι μέσα στο παρατητήριο τους και όχι μόνο δεν τον υποπτεύονται, αλλά τον παίρνουν μαζί τους στο αυτοκίνητο για Νέα Υόρκη... Στο χορό της μεγαλοκυρίας που χρηματοδοτεί τους κατασκόπους, ενώ τον ξέρουν ποιός είναι και τον έχουν στα χέρια τους, του φέρνονται σαν να βρίσκονται σε φιλική εκδήλωση... Την κοπέλα του Patricia (Priscilla Lane) που την βαστάνε υπο φρούρηση (???) στην Νέα Υόρκη της πάνε καφέ και της ζητάνε (!!!) να τον πληρώσει, αυτή μάλιστα (!!!) ζητάει και ρέστα...Καλά, απίστευτο έως αφελές έως εξωφρενικό..
Στο ενδιάμεσο, όμως, ο μεγάλος σκηνοθέτης Hitchcock κάνει ένα πατριωτικό και συνεχές κήρυγμα για την ελευθερία, την υπονόμευση της από τους εχθρούς της Αμερικής, την ανάγκη καταπολέμηση τους κτλ. Ο σκοπός του έργου ήτα πρωτίστως εθνικοτονωτικός και μάλλον δευτερευόντως ψυχαγωγικός..
Εξωφρενική πλοκή, ναι, αλλά ο Hitchcock τα δένει όλα μαζί για να φτάσει στο "κλού" της ταινίας, για το οποίο πιστεύω ότι του συγχωρούνται όλες οι..αμαρτίες για αυτή τη ταινία: Οι σκηνές της καταδίωξης του αρχικατασκόπου στην κεφαλή του Αγάλματος της Ελευθερίας (με τους όποιους συμβολισμούς κρύβει αυτό το Αγαλμα για τους Αμερικανούς..) είναι εκπληκτικές, όχι μόνο σαν ιδέα αλλά και σαν παρουσίαση και κινηματογράφηση (με τα πενιχρά τεχνικά μέσα της εποχής...). 
Την μεγαλειώδη ιδέα της χρησιμοποίησης των Αμερικανικών "εθνικών" συμβόλων, την ξαναδούλεψε αργότερα στο τέλειο North by Nortwest (1959) "Στην Σκιά των Τεσσάρων Γιγάντων", οπου όλη η αγωνία κορυφώνεται στο βουνό Rushmore, στις σκαλισμένες προτομές των τεσσάρων μεγάλων Προέδρων των ΗΠΑ...
Εντάξει, ο Hitchcock  είναι ένας και μοναδικός. Οι ταινίες του είναι ορόσημο για τους σινεφίλ παγκόσμίως και πρέπει κανείς να τις δεί όλες, ακόμα και αν δεν είναι από τα "δεκάρια" του δάσκαλου [Κώστας kprncs ΚΓΠ 13/11/2014] (6/10)
Το επεξεργάστηκε ο/η kprncs συνολικά 2 φορές
 
Legacy - Άρης Μαυρέλλης - Unverified - Τετ 16 Δεκ 2009 - 14:40
Αθωος πεφτει θυμα πλεκτανης ενος σαμποτερ και καταδιωκεται απο την αστυνομια. Στη διαδρομη ερωτευεται ξανθο μοντελο και προσπαθει να βρει τον αιτιο για την συμφορα του.
Εντυπωσιακα σκηνοθετημενη ταινια ο Σαμποτερ συνδυαζει καταπληκτικα το θριλερ με την περιπετεια καταδιωξης (στην οποια πλησιαζει περισσοτερο). Θυμιζει τα 39 Σκαλοπατια (η τα Young and Innocent και τον Πολεμικο Ανταποκριτη) χρησιμοποιωντας το μοτιβο αθωος καταδιωκομενος, καταδιωκει τον αληθινο ενοχο μαζι με τις γνωστες εμμονες περι πτωσης στο κενο κλπ. Μαλιστα υπαρχουν αξιομνημονευτες σκηνες οπως η μοναδικα γυρισμενη τελικη σεκανς στο Άγαλμα της Ελευθεριας. Σκηνη που μαζι με καποια αλλα χαρακτηριστικα δειχνουν οτι πολλα απο τα στοιχεια που εβαλε ο Χιτσκοκ στο μετεπειτα αριστουργημα North by Northwest εμφανιστηκαν στον Σαμποτερ. Αδυναμια του εργου οχι ο ψυχαγωγικος χαρακτηρας ουτε ιδιαιτερα η παρουσια της Πρισιλα Λειν (που ελεγε ο Χιτσκοκ οτι δεν ειχε το απαραιτητο «βαρος» για τις ταινιες του) αλλα τα κηρυγματα και η αντιναζιστικη προπαγανδα που εκτος εξαιρεσεων εμφανιστηκε στις περισσοτερες ταινιες ιδια.

Άρης Μαυρέλλης
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.