• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Prendimi l`Anima (2002)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ψυχή και Σώμα
- Γνωστό και ως:
The Soul Keeper

Βιογραφική | 90'
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Παρ 19 Μαρ 2004
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 20/1/2005
Διανομή: PCV
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Dolby Digital
Γλώσσα: Αγγλικά - Ιταλικά
Δημοτικότητα: 0.02 %
Αξιολόγηση: 8.40/108.40/108.40/108.40/108.40/108.40/108.40/108.40/108.40/10   (8.40/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Υψηλή (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 15 και 50%)




- Υπότιτλος:

Ο Φρόιντ και ο Γιούνγκ μοιράστηκαν την ψυχή της. Η μοίρα και η ιστορία σφράγισαν τ` όνομά της: Σαμπίνα Σπιλράιν.

 

- Συντελεστές :

Iain GlenΗθοποιός ....Δρ Carl Gustav Jung 

Emilia FoxΗθοποιός ....Sabina Spielrein 

Craig FergusonΗθοποιός ....Richard Fraser 

Caroline DuceyΗθοποιός ....Marie Franquin 

Jane Alexander (II)Ηθοποιός ....Emma Jung 

 Aldo CarotenutoΣυγγραφέας ....βιβλίο 

Roberto FaenzaΣκηνοθετης   

Roberto FaenzaΣεναριογράφος   

 Gianni ArduiniΣεναριογράφος   

 Francois Cohen-SeatΣεναριογράφος   

Alessandro DefilippiΣεναριογράφος   

Elda FerriΣεναριογράφος   

 Hugh FleetwoodΣεναριογράφος   

Giampiero RigosiΣεναριογράφος   



 
Legacy - Kostas Zissis - Unverified - Τρί 06 Απρ 2004 - 10:24
H ιταλοαγγλογαλλικη αυτη παραγωγη ειχε ξεκαθαρα τις προυποθεσεις για μια αριστουργηματικη ταινια που θα μπορουσε να φτασει πολυ ψηλα. Ωστοσο, η ταινια, χωρις να ειναι κακη, δε συναρπαζει το θεατη. Ισως γιατι υπαρχουν σεναριακα κενα σ` αυτη.
Οι δυο ιστοριες που εξελισσονται παραλληλα δεν συνδεονται απολυτως ξεκαθαρα κ ο θεατης μενει με καποια λογικα ερωτηματικα. Σαφως η ιστορια που διαδραματιζεται στις αρχες του 20ου αιωνα-οταν ο Γιουνγκ προσπαθει να θεραπευσει τη Σαμπινα Σπιλραιν απο καθαρα συμπτωματα σχιζοφρενειας- ειναι δοσμενη με λυρικοτητα,εντονες ερμηνειες κ συγκινει το θεατη. Η ιδεα του σκηνοθετη να μη χρησιμοποιησει τρανταχτα ονοματα για τους κυριους ρολους ηταν απολυτα πετυχημενη, αφου ετσι εδωσε περισσοτερο εμφαση στην κλιμακωση της ψυχολογιας των πρωταγωνιστων. Ετσι πετυχαινει την προβολη συναισθηματων εφαμιλλων με την αμφισβητηση (των μεθοδων του Γιουνγκ), την καταξιωση (του κορυφαιου μαθητη του Φρουντ μετα την πετυχημενη εφαρμογη επαναστατικων μεθοδων ψυχαναλυσης), τον πονο (της Σαμπινας εξαιτιας της εκδηλωσης μιας ανατρεπτικης για την εποχη αγαπης) και την προδοσια συναισθηματων (εφοσον ο θεραπων γιατρος αδυνατει να ξεπερασει τη συμβατικοτητα της εποχης, πνιγοντας τα συναισθηματα του για τη Σαμπινα). Η καταληξη του εργου οδηγει και παλι στην καταξιωση, αυτη τη φορα της ιδιας της πρωην ασθενους του Γιουνγκ, που με περισση αποφασιστικοτητα -θεραπευμενη πια- ολοκληρωνει τις σπουδες τις στην ιατρικη και ως ψυχαναλυτρια, πετυχαινει να αναγνωριστει ως μια απο τις πιο επαναστατικες προσωπικοτητες της τοτε εποχης. Ετσι καταληγει να ιδρυσει κ να διευθυνει το περιφημο ΛΕΥΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ, που εμεινε γνωστο για τις επαναστατικες αποψεις του, οσον αφορα τη μοντερνα διαπαιδαγωγηση των νηπιων και την απελευθερωση του μυαλου και της σεξουαλικοτητας τους.
Ωστοσο, η μοντερνα εκδοχη της ιστοριας (στα τελη του 20ου αιωνα) σεναριακα χανει κ παρουσιαζεται αρκετα εως πολυ χλιαρη και ατονη. Η επινοηση μιας Γαλλιδας φοιτητριας με το ιδιο ονοματεπωνυμο με τη Σαμπινα Σπιλραιν και η αναζητηση απο την πρωτη της ερωτικης περιπετειας της ασθενους Σαμπινας με τον Γιουνγκ, ουδεποτε πειθει η` και συγκινει το θεατη. Αυτο αποτυπωνεται στο κοινο, που ματαια προσπαθει να πεισει εαυτους οτι η ταινια οντως αφηνει το στιγμα της.
Με συνοπτικες λοιπον διαδικασεις, προκειται για μια ταινια, που θα μπορουσε να μεγαλουργησει, παρολαυτα μενει σε επιπεδα μιας ψυχανεμιστικης αλλα γλυκιας μετριοτητας. Ισως, και να φταιει η σκηνοθετικη απειρια του Ιταλου ROBERTO FAENZA, που κανει ντεμπουτο με μια ομολογουμενως δυσκολη επιλογη θεματος. Εξαιρετικες παντως ερμηνειες τοσο απο την Εμιλια Φοξ, οσο και απο τον Ιαν Γκλεν. Ενα μεγαλο μπραβο στους υπευθυνους του casting, για την επιλογη των συγκεκριμενων για αυτους τους ακρως απαιτητικους ρολους.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6/10

Kostas Zissis
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.