• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Le Samourai (1967)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ο Δολοφόνος με το Αγγελικό Πρόσωπο
- Γνωστό και ως:
Le Samurai

Αστυνομική | 105' | Κατάλληλο, επιθυμητή γονική συναίνεση
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Γαλλικά
Δημοτικότητα: 0.43 %
Αξιολόγηση: 8.50/108.50/108.50/108.50/108.50/108.50/108.50/108.50/108.50/10   (8.50/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Gallery:




- Συντελεστές :

Alain DelonΗθοποιός ....Jef Costello 

Francois PerierΗθοποιός ....αστυνομικός διευθυντής 

Nathalie DelonΗθοποιός ....Jane Lagrange 

Cathy RosierΗθοποιός ....Valerie 

Michel BoisrondΗθοποιός ....Wiener 

 Joan McLeodΣυγγραφέας ....μυθιστόρημα 

Jean-Pierre MelvilleΣκηνοθετης   

Jean-Pierre MelvilleΣεναριογράφος   

 Georges PellegrinΣεναριογράφος   



 
Le Samourai (1967) - kprncs - Τετ 10 Φεβ 2016 - 13:49
ΣΧΟΛΙΟ του ΚΓΠ στο [http://www.cine.gr/film.asp?id=714980]
Le Samourai (1967)
O επαγγελματίας δολοφόνος Jef Costello (Alain Delon), ήδη στο στόχαστρο του Επιθεωρητη της Αστυνομίας ως ύποπτος για μία δολοφονία ιδιοκτήτη νάιτ-κλάμπ, αναλαμβάνει μια τελευταία αποστολή, παρότι ξέρει ότι ο αστυνομικός κλοιός σφίγγει γύρω του.
Αυτή την φορά όμως ξέρει ποιός είναι ο εργοδότης και ποιός ο στόχος. Οταν όμως φτάνει να εκτελέσει την "αποστολή" του έχει πάρει μία άλλη απόφαση, που υπαγορεύεται από τον δικό του ηθικό κώδικα....
Ξαναβλέποντας την ταινία χτές μετά από 4 χρόνια, αντιλαμβάνομαι πόσα πράγματα μου ξέφυγαν την πρώτη φορά: Τι σχέδιο είχε η μυστηριώδης πιανίστρια (που αντικρίζει τον Jef από το αυτοκίνητο της στα φανάρια), γιατί δεν τον κατέδωσε στην Αστυνομία ενώ ήταν σίγουρη ότι ο Jef εκτέλεσε την δολοφονία στο ναίτ-κλάμπ και -τέλος- γιατί επεδίωξε τον θάνατο του ο Jef απειλώντας την πιανίστρια με άδειο εξάσφαιρο, με πάνοπλους μπάτσους τριγύρω...
Οπως γράφουν άλλοι, πάντως, ίσως δεν χρειάζεται να έχουμε απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις μας...
Αυτή την φορά, η ταινία μου θύμισε έντονα το "ΕΚΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ" (2009) του Jim Jarmusch στο οποίο ένας άντρας χωρίς ταυτότητα καλείται να φέρει εις πέρας μια απροσδιόριστη αποστολή. Η πράξη ανάθεσης είναι ένας ακατάληπτος γρίφος σε μια ξένη γλώσσα από έναν περίεργο τύπο, του οποίου τα λόγια αντί να μας δώσουν μια κατεύθυνση, συσκοτίζουν ακόμα περισσότερο την κατάσταση....
Η εκκεντρικότητα του θέματος του Le Samourai έγινε αριστούργημα στα χέρια του Melville, αφ` ενός γιατί κατείχε αριστοτεχνικά την δημιουργία της σιωπής και καταλάβαινε τον κώδικα Μπουσίντο και αφ`ετέρου επειδή ο Delon αγάπησε τον ρόλο και ταίριαξε απόλυτα πάνω του, σαν κομμάτι που έλειπε στο puzzle. Πράγματι, ο σκηνοθέτης Jean-Pierre Melville δημιούργησε μία σπάνια, σκοτεινή, Ευρωπαική αστυνομική ιστορία.
Σκέφτομαι, αν αυτό το έργο γυριζόταν 10-15 χρόνια πριν, με τον Jean Gabin στον ρόλο του Alain Delon και τον Paul Meurisse στον ρόλο του Επιθεωρητή (με τον Jean-Pierre Melville, πάντα, στην σκηνοθεσία),  ίσως είχε φτιαχτεί το αριστούργημα των αριστουργημάτων του νουάρ...
Εντάξει, σκέψη ήταν και πέρασε..[Κώστας ΚΓΠ 10022016](9/10)
Το επεξεργάστηκε ο/η kprncs συνολικά 2 φορές
 
<Χωρίς Τίτλο> - kprncs - Τρί 16 Οκτ 2012 - 19:10
Ταινία του Jean Pierre Melville του 1967. Αργόσυρτοι ρυθμοί, αργές κινήσεις, αφελής παρουσίαση και των διωκτών και του ήρωα (Delon). Μου έκανε εντύπωση ότι για να κλέψει αυτοκίνητο, εβγαζε μια αρμαθιά (!) με καμια 50ριά κλειδιά και τα δοκίμαζε ένα-ένα μέχρι το κατάλληλο να ταιριάξει και να εκκινήσει την μίζα!

Στα θετικά ένα όμορφο σκοτεινό Παρίσι με την νυκτερινή του ζωή και αγαπημένες νουάρ τοποθεσίες και -βέβαια- ένας Ντελον από τα παλιά, αγέλαστος, ωραίος και κινηματογραφικός.

Αν το βρείτε κάπου, δεστε το για λόγους "ιστορικούς" και νοσταλγίας. Θα περάσει η ώρα σας...
[Κώστας ΚΓΠ 16/10/2012]
Το επεξεργάστηκε ο/η kprncs συνολικά 2 φορές
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.