• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Ο Ανθρωπος του Τρένου (1958)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
The Man on the Train

Δραματική | 85'
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Δευ 20 Ιαν 1958
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Ελληνικά
  Δημοτικότητα: 0.04 %
Αξιολόγηση: 8.80/108.80/108.80/108.80/108.80/108.80/108.80/108.80/108.80/10   (8.80/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




 

- Συντελεστές :

Γεωργιος ΠαππαςΗθοποιός ....Δημήτρης 

Αννα ΣυνοδινουΗθοποιός ....Μαντώ Κωστοπούλου 

Μιχαλης ΝικολινακοςΗθοποιός ....Γιώργος Παυλίδης (Δεπόντες) 

Μαρω ΚοντουΗθοποιός   

Ζωρζ ΣαρρηΗθοποιός ....Ελένη Παπαδάτου 

Γιάννης ΜαρήςΣυγγραφέας ....μυθιστόρημα 

Ντινος ΔημοπουλοςΣκηνοθετης   

Γιαννης ΜαρηςΣεναριογράφος   



 
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ (1958) - kprncs - Πεμ 05 Μαρ 2020 - 19:22
ΣΧΌΛΙΟ του ΚΓΠ στο [http://www.cine.gr/film.asp?id=701313]
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ (1958)
ΠΛΟΚΉ: Η Μαντώ (Άννα Συνοδινού) φαίνεται να έχει μια τέλεια αστική ζωή, με ένα ηλικιωμένο σύζυγο, παιδιά και ένα ωραίο σπίτι, έχει όλα όσα θα ήθελε κάποιος στον κόσμο. 
Μέχρι που σε εκείνη τη μοιραία εκδρομή με φίλους στη όμορφη πόλη του Ναυπλίου, στο αναγκαστικό σταμάτημα για την διέλευση του τρένου, η Μαντώ βλέπει κάποιον στο παράθυρο που της φέρνει μία ξεθωριασμένη μνήμη: Την μνήμη της κατοχικής Αθήνας και τη φευγαλέα ερωτική της συνεύρεση με τον αντιστασιακό μαχητή Γιώργο Παυλίδη (ΜΙχάλης Νικολινάκος), που σκοτώθηκε εκείνο το ίδιο βράδυ που του έδωσε όλη την αγάπη της...
Καθώς η Μαντώ τον ξανασυναντά αργότερα στο ξενοδοχείο στο Ναύπλιο,  ένα πλέγμα απίθανων, αλλά πραγματικών συναντήσεων, θα αρχίσει να την μπλέκει σε μια γλυκόπικρη ερωτική, αισθηματική, υπαρξιακή φαντασίωση που απαιτεί απαντήσεις. Όταν όμως τον αντιμετωπίζει και τον αναγκάζει να αντιπαρατεθεί στις αναμνήσεις του, ο Γιώργος παίρνει μία δίκαιη απόφαση....
ΚΡΙΤΙΚΉ: Η ταινία, λόγω των πολλών εξωτερικών γυρισμάτων της, μας ξαναθυμίζει χαμένες ομορφιές της Αθήνας, τα ξύλινα τρένα του ΗΣΑΠ, τις ανηφόρες της κακιάς Σκάλας στην -τότε- "ο Θεός να την κάνει Εθνική" και, βέβαια, το νοσταλγικό Ναύπλιο, με τα νεοκλασικά του σπίτια, άδειο από αυτοκίνητα και φασαρία...
Η ταινία είναι μία αισθηματικο-δραματική αναπόληση, χωρίς ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Οι πρωταγωνιστές ερμηνεύουν ρεαλιστικά και τα εξωτερικά γυρίσματα την βοηθούν να καρφωθεί στην μνήμη μας.
Το σενάριο, πάντως, του Γιάννη Μαρή είναι άνευρο και τετριμμένο, σε βαθμό που σχεδόν κανείς δεν έχει αμφιβολία πως θα τελειώσει η ταινία....
Σίγουρα δεν πρέπει να την χάσει κανένας που επιθυμεί να ξαναθυμηθεί γωνιές της Ελλάδας του `60...[ΚώσταςΚΓΠ20200305](7/10)
 
Legacy - Άρης Μαυρέλλης - Unverified - Παρ 16 Οκτ 2009 - 19:07
Ελληνικο φιλμ νουαρ του Ντινου Δημοπουλου σκηνοθετημενο με τετοια φυσικοτητα και αψογη αισθητικη λες και προκειται για κλασικη ταινια του ειδους. Οι ρυθμοι ειναι αργοι, το σεναριο του Μαρη δινει το απαραιτητο μυστηριο, οι επιρροες απο τους Βρετανους μετρ του κινηματογραφου (Ριντ, Λιν κ.α.) πιθανες αλλα η ταινια εχει μια δικη της ανθρωπια που ξεφευγει πολυ απο τα κραυγαλεα κλισε του ελληνικου σινεμα (την αντιστασιακη περιοδο ακουγεται η φραση «τωρα αγαπαω την ειρηνη») και στολιζεται με μια ενδιαφερουσα λιτοτητα και στο επιπεδο των ερμηνειων που ειναι πολυ καλες (Συνοδινου και Νικολινακος ξεχωριστες παρουσιες στοιχειωμενων απο το παρελθον ανθρωπων). Το διακριτικο σασπενς παντρευεται με ενα συνθετο και πολυεπιπεδο ψυχολογικο / υπαρξιακο (το παρελθον και η επιρροη του) και κοινωνικο δραμα που μιλαει για την μεταπολεμικη Ελλαδα και τα φαντασματα του παρελθοντος (με μικρες αναφορες και στον εμφυλιο πολεμο). Η ατμοσφαιρα της ταινιας ειναι φορτισμενη και η κινηματογραφηση του Ναυπλιου θαυμασια. Προκειται για μια τελειως ασυνηθιστη περιπτωση στο ελληνικο σινεμα που περιεχει μερικα εντυπωσιακα για τον ελληνικο κινηματογραφο της εποχης πλανα (οπως αυτα του φιναλε με την Συνοδινου στην πλατεια να διαλεγει τον αντρα της ενω ο ανθρωπος του τρενου παιρνει αλλο δρομο και τελικα χανεται μονος του σε ενα τελικο μονοπλανο μεγαλης διαρκειας) που θα ζηλευαν πολλοι δημιουργοι του λεγομενου σινεμα τεχνης.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6,5/10
Άρης Μαυρέλλης
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.