• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Key Largo (1948)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Στη Βοή της Καταιγίδας

Νουάρ | 100' | Κατάλληλο, επιθυμητή γονική συναίνεση
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 22/8/2000
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.09 %
Αξιολόγηση: 8.66/108.66/108.66/108.66/108.66/108.66/108.66/108.66/108.66/10   (8.66/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Υπότιτλος:

Μια καταιγίδα τρόμου και οργής στα καυτά νησάκια της Φλόριδα!

- Gallery:



 

- Κριτική από το Cine.gr:


Τετάρτη 30 Μαΐου 2012

Τα νουάρ ήταν ένα είδος κινηματογράφου που στηρίζονταν πολύ στο στοιχείο του φόβου. Ο John Huston χτίζει όλη του την ταινία πάνω σε αυτό. Με πολλές σημειολογικές αναφορές κατά τη διάρκεια, μιλάει για τον φόβο του πολέμου, της μανίας της φύσης, της αναίδειας επί των γηγενών κατοίκων, της εποχής του κραχ και της ποτοαπαγόρευσης, και κυρίως της ύπαρξης νέων Χίτλερ. Ο Τζόνι Ρόκο είναι η πλευρά του νομίσματος που πρέπει πάντα να χάνει στο κορώνα-γράμματα, για το καλό όλων μας. Ο Φρανκ είναι ο ήρωας που επιβάλλεται να αναλάβει δράση για να γίνει, επιτέλους, ο κόσμος ένας χώρος δικαιοσύνης. Η δράση ποτέ δεν σταματά, δεν κάνει ποτέ κοιλιά, αλλά είναι οι χαρακτήρες που καθορίζουν τους λόγους που γυρίστηκε το φιλμ.

Πρόκειται για ένα περίτεχνο θρίλερ δωματίου, από αυτά που έχουμε πλέον συνηθίσει να βλέπουμε. Εδώ, όμως, οι χαρακτήρες είναι μελετημένοι κι όχι απλά στημένοι για να δημιουργηθούν οι όποιες εντάσεις. Ένα πάζλ ανθρώπων που στοιχειοθετούν μια ολόκληρη κοινωνία των δεκαετιών του 1930 και του 1940. Το καλό και το κακό που φαντάζει ξεκάθαρο, αλλά κι όλη αυτή η διαλεκτική διαδικασία που γεμίζει τα ενδιάμεσα, μέσα από τους διαλόγους των δύο κεντρικών ανταγωνιστών. Ο Huston πασχίζει να είναι και ρεαλιστής εις βάρος της πλοκής του. Θα μπορούσε να τον αποκαλέσει κανείς και σεμνό, όταν χτίζει την αγωνία του πάνω σε κακοποιούς με φανερά ελαττώματα. Κι όμως, το έργο δεν σταματάει ποτέ να παράγει σασπένς. Από την πρώτη σκηνή που μπαίνει η υπόνοια, μέχρι το φινάλε που δίνει λίγες ευκαιρίες στον ήρωα για να επικρατήσει. Λάθη, όμως, υπάρχουν. Και υπάρχουν επειδή ο περιορισμός του σκηνικού σε αντιστάθμιση με όλα αυτά που θέλει ο σκηνοθέτης να παρεμβάλει ως δράση, κάπου φορτώνουν το πεδίο. Θα μπορούσε να είναι πιο επικεντρωμένο στο θριλερικό του υπόστρωμα, πιο υπαινικτικό, ακόμα πιο διαλογικό.

Δεν υπάρχει περίπτωση να αφήσει κάποιον ανικανοποίητο, ως μια γενική θεώρηση. Έχει αυτούς του κωδικούς μαγκιάς της εποχής του νουάρ που δεν χαρίζονται στην πεζότητα του ρεαλισμού, σε διαλόγους που θα ακούσουμε και στην καθημερινότητα μας. Δεν είναι η καλύτερη ταινία του Huston, αλλά ανήκει άξια στην χρυσή εποχή του.

Βαθμολογία: 3.5/5 Stars3.5/5 Stars3.5/5 Stars3,5/5 Stars (3.5/5)

(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)

Σταύρος Γανωτής


 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.