• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


[Rec] (2007)


Τρόμου | 78' | Ακατάλληλο κάτω των 15
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Πεμ 26 Ιουν 2008
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 24/09/2008
Διανομή: Audio Visual
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: DTS (Digital Theater Sound)
Γλώσσα: Ισπανικά - Ιαπωνικά
Δημοτικότητα: 0.39 %
Αξιολόγηση: 7.97/107.97/107.97/107.97/107.97/107.97/107.97/107.97/10   (7.97/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Υπότιτλος:

Ζήστε τον απόλυτο τρόμο.

- Gallery:



 

- Κριτική από το Cine.gr:


Τετάρτη 14 Μαΐου 2008

Η ιστορία: Νεαρή γλυκιά και όμορφη, δημοσιογράφος τοπικού ισπανικού τηλεοπτικού σταθμού, με αέρα αισιοδοξίας αλλά και τηλεοπτικής φιλοδοξίας παίρνει νεαρό cameraman, του οποίου το πρόσωπο ποτέ δε θα το δείτε…και τραβάνε προς τον πλησιέστερο πυροσβεστικό σταθμό για ένα ρεπορτάζ αφιερωμένο στους Ισπανούς πυροσβέστες. Η νύχτα στο σταθμό μοιάζει βαρετή και ανυπόφορη, μέχρι τη στιγμή που εισερχόμενη κλήση κάνει λόγο για κάποιο πιθανό εγκλωβισμό σε κτίριο κάπου στο κέντρο της πόλης. Τρεις πυροσβέστες και το τηλεοπτικό συνεργείο φτάνοντας στο προαναφερόμενο σημείο, βλέπουν τους ενοίκους, τρομοκρατημένοι καθώς είναι, να έχουν συγκεντρωθεί στο διάδρομο του ισογείου, διότι πιστεύουν πως κάτι παράξενο συνέβη στην πολυκατοικία.

Περίεργες κραυγές ακούγονται σε ένα εκ των διαμερισμάτων κι όταν αστυνομικοί και πυροσβέστες αποφασίζουν να εισέλθουν σε αυτό, θα δεχτούν επίθεση από ανθρώπους…οι οποίοι φέρνουν κάπως στα γνωστά σε όλους μας τέρατα – ζόμπι…Και σα να μην έφτανε αυτό, κρατική δύναμη θα θέσει για άγνωστο λόγο σε καραντίνα τους ενοίκους της πολυκατοικίας, εγκλωβίζοντας τους μέσα σε αυτή… Και ένας αγώνας για επιβίωση και αναζήτηση της αλήθειας θα ξεκινήσει…

Τι είδαμε: ..και όλα αυτά μέσα από μία τηλεοπτική κάμερα….Μη βιαστείτε να πείτε ότι είναι μια ακόμα ταινία τύπου Blair Witch Project. Αρκετά τρομακτικό θα έλεγε κανείς το poster (με το πρόσωπο της νεαρής πρωταγωνίστριας), αρκετά τρομακτική και αυτή η φτωχή σε budget ταινία. Ευρωπαίοι και Αμερικανοί ψάχνοντας τρόπους να ανανεώσουν ένα είδος που τα τελευταία χρόνια μόνο αδιαφορία προκαλεί και για να παρατάξουν τη βιομηχανία τους απέναντι σε αυτή τον Ασιατών που έχουν αναπτύξει μια δική τους φιλοσοφία στις ταινίες τρόμου και θρίλερ, εκμεταλλεύονται τη μέθοδο της ερασιτεχνικής κάμερας και τη χρησιμοποιούν κατά κόρον. Μην παραβλέπουμε όμως και τους οικονομικούς λόγους, αιτίες που οδηγούν νέους κυρίως σκηνοθέτες σε αυτή την ευφυέστατη σκηνοθετική πρακτική. Επί του παρόντος και πάλι: όποιο κι αν είναι το σκεπτικό των Jaume Balaguero και Paco Plaza (εν προκειμένω δε μ’ ενδιαφέρει καθόλου) μπορώ να πω πετυχαίνουν να κεντρίσουν το ενδιαφέρον και καταφέρνουν να έχουν το θεατή στην τσίτα τρομάζοντας τον αρκετά. Κι όλα αυτά σε ένα και μόνο χώρο, ανάμεσα σε τέσσερις τοίχους. Το ουσιαστικό μέρος της ιστορίας αρχίζει και τελειώνει σε ένα κτήριο. Το θεωρητικό εκεί που φτάνει η φαντασία των θεατών. Αυθάδες και προκλητικό, δεν κουράζει στιγμή και δεν γελοιοποιείται λεπτό.

Ο σκηνοθέτης Jaume Balaguero, λάτρης (γιατί δεν τον λες και πετυχημένο) ταινιών αυτού του είδους παρέα με το φίλο του Paco Plaza, ο οποίος ανάγκασε τους Αμερικανούς να σκεφτούν καλά το ενδεχόμενο ενός ριμέικ (Quarantine), εκμεταλλεύονται τα μέσα που διαθέτουν και πετυχαίνουν να παρατάξουν το δάχτυλο τους ενώπιόν σου, λέγοντας αρκετές φορές: «κοίτα, τρομάζεις με κάτι που δε βλέπεις, τρομάζεις με το άγνωστο». Κι όταν σταδιακά αντιληφθείς την πηγή του κακού, η αγωνία και ο τρόμος αυξάνονται διαρκώς. Ποιοτικά πάλι νοιώθεις ότι το [Rec] δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το φετινό Cloverfield, δεν σου προκαλεί στιγμή τη λεγόμενη κινηματογραφική ναυτία που ένοιωθες με το Blair Witch Project ώστε να αναγκαστείς να πας στο σινεμά με τις δραμαμίνες σου ανά χείρας και φυσικά ξέρουν τι κάνουν με την κάμερα στα χέρια τους οι δύο σκηνοθέτες σε αντίθετη με το μαέστρο (;) κ. Romero (Diary of the Dead)….

Να σε ρωτήσω κάτι; Αναρωτιέμαι, θα δω παράξενα όντα; Λίγα και καλά…Από οπτικά εφε τι λέει; Αξιοπρεπέστατα. Ανάλυση χαρακτήρων; Τι είναι αυτά που λες, άλλωστε τι μας ενδιαφέρει;;; Από ερμηνείες; Θα μπορούσαν να είναι και καλύτερες…Καμιά διάκριση έχει λάβει; Από φεστιβαλικές συμμετοχές και βραβεία(κια) άλλο τίποτα…Και λύση στην ιστορία; Ναι, θα δοθεί σε ένα άριστο και οπτικά έξυπνο φινάλε, υπερφορτωμένο όμως με σεναριακά στοιχεία και κλισέ τα οποία θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί. Κι όλα αυτά για να κατανοήσεις πως ξεκινούν τα γεγονότα που (υποθετικά) πρόκειται να ακολουθήσουν, πως τα βιώνουν οι πρώτοι μάρτυρες και με την κάμερα να βρίσκεται ανάμεσά τους νοιώθεις ότι είσαι κι εσύ ένας από αυτούς.

Βαθμολογία: 6.5/10 Stars6.5/10 Stars6.5/10 Stars6.5/10 Stars6.5/10 Stars6.5/10 Stars6.5/10 Stars (6.5/10)

Βασίλης Καγιογλίδης




Παρασκευή 22 Αυγούστου 2008

Τα τελευταία χρόνια η εντύπωση ότι Ευρώπη προσπαθεί μόνη the να κρατήσει ζωντανό το είδος των θρίλερ γίνεται όλο και πιο έντονη. Τι να πρωτοθυμηθείς, The Descent, The Others, 28 Days/Weeks Later, Ils, Perfume, Sunshine, Haute Tension, λίγο παλιότερα το El Espinazo del Diablo και το Les Rivieres pourpres και φυσικά το πιο πρόσφατο El Orfanato που δεν έχω καταφέρει να δω ακόμα. Αυτή τη φορά, η Ισπανία επανέρχεται στο προσκύνιο με μια ταινία από το πουθενά, το [Rec], από δύο άγνωστους στο μη-ισπανικό κοινό, δημιουργούς, τους Jaume Balaguero που μας έχει δώσει το Darkness του 2002 και τον Paco Plaza που πραγματικά δε γνωρίζω καμία από τις ταινίες του. Στο σενάριο συνεργάστηκαν με τον Luis Berdejo που σύντομα θα μας δώσει το The New Daughter με τον Kevin Costner.

Η ιστορία είναι τόσο απλή και κοινότυπη για το είδος που πραγματικά δεν αξίζει να την γνωρίζετε. Σοβαρά μιλάω. Καλά θα κάνετε να μη γνωρίζετε απολύτως τίποτα για την ταινία γιατί θα είστε προκατειλημμένοι. Απλά να σας πω ότι χρησιμοποιείται το τέχνασμα των Blair Witch Project και πιο πρόσφατα του Cloverfield της κασέτας που βρίσκεται μετά το τέλος των γεγονότων και μας παρουσιάζεται σε μορφή ντοκυμαντερίστική...και καλά. Αυτη τη φορά δεν υπάρχει κάποια παρέα παιδιών ή φίλων σε κάποιο πάρτυ αλλά μια δημοσιογράφος που κάνει ένα ρεπορτάζ και παρουσιάζει άγνωστες πτυχές του τμήματος της Πυροσβεστικής, τη ζωή τους στο τμήμα, τη ρουτίνα τους και την ανταπόκρισή τους σε πραγματικά γεγονότα. Έτσι λοιπόν εκείνο το βράδυ, παίρνουν μια κλήση για ένα περίεργο περιστατικό με μια ηλικιωμένη γυναίκα σε μια πολυκατοικία της Βαρκελώνης. Είναι ένα περιστατικό ρουτίνας και η δημοσιογράφος ακολουθεί και καταγράφει τα πάντα μέχρι που ξαφνικά χωρίς να ξέρουν το γιατί, η πολυκατοικία μπαίνει σε καραντίνα, από έξω γεμίζει η περιοχή περιπολικά και βρίσκονται εγκλωβισμένοι εκεί χωρίς να ξέρουν ακόμα το γιατί. Φυσικά πολύ σύντομα θα μάθουν...

Πρωταγωνίστρια είναι η δημοσιογράφος Ángela Vidal, την οποία υποδύεται η ηθοποιός Manuela Velasco, μια άγνωστη ηθοποιός, τουλάχιστον έξω από την Ισπανία, που μέχρι τότε έιχε πάρει μέρος μόνο σε σειρές και τηλεταινίες. Παρά την απειρία της, η Velasco είναι εξαιρετική και δεν βραβεύτηκε τυχαία για την ερμηνεία της στα φεστιβάλ Goya και Καταλωνίας. Μαζί της βρίσκουμε όλους τους ενοίκους της πολυκατοικίας, έναν αστυνομικό και μερικούς πυροσβέστες που όμως κανένας τους δεν είναι κάποιος γνωστός ηθοποιός που να αξίζει αναφοράς. Όμως όσο μικρός και αν είναι ο ρόλος του καθένα τα καταφέρνει περίφημα. Τέλος έχουμε και τον ρόλο του κάμεραμαν, που μάλλον επίτηδες, δεν τον ακούμε αλλά ούτε και τον βλέπουμε παρά μόνο σε μία σκηνή στο τέλος και ουσιαστικά είναι το άτομο με το οποίο συνδέεται περισσότερο ο θεατής μιας και βλέπουμε μέσα από τα "μάτια" του.

Όλα τα λεφτά είναι η σκηνοθεσία. Τελεία και παύλα. Αλάνθαστη. Με εξαιρετικό ρυθμό, αεικίνητη κάμερα στο χέρι, ρεαλιστική κίνησή της, άκρως επιτυχημένα σκαμπανευάσματα στην ένταση, πλήρης εκμετάλλευση ενός τόσο περιορισμένου χώρου, έλλειψη μεγαλομανίας προσπαθώντας να φτιάξει κάποιο έπος με αποτέλεσμα τα μόλις 75 λεπτά διάρκειά του να είναι ακριβώς όσα χρειαζόμασταν και τέλος το βασικό του πλεονέκτημα, η απίστευτα ρεαλιστική ατμόσφαιρα που προερχόταν, εν μέρη, από το τέχνασμα του να αφήνει τους ηθοποιούς του να αυτοσχεδιάζουν με αποτέλεσμα τον αυξανόμενο τρόμο με αποκορύφωμα το "shit-my-pants" φινάλε που πραγματικά έκανα 3 διαλείματα για να το δω μέχρι τέλους.

Δεν είμαι τρελός με τα θρίλερ. Δε τρέχω να δω το κάθε Saw, Hostel, Grudge, Eye που ξεπετάγεται κάθε λίγο. Άλλα η επίδειξη ταλέντου δεν έχει genre. Έστω και αν μετά χρειάζεται να βγω στο μπαλκόνι να πάρω αέρα για να ηρεμήσω. Ο πιο απολαυστικός τρόμος των τελευταίων ετών. Αν μπορούσα να το συγκρίνω ως προσωπική εμπειρία τρόμου, μπορώ να το κάνω μόνο με το Sixth Sense και ίσως το The Others τα οποία όμως είναι πολύ πιο χαμηλών τόνων και δεν είναι άμεσα συγκρίσημα με αυτό ως καθαρό genre. Φυσικά το αμερικάνικο remake είναι ήδη έτοιμο να βγει στις αίθουσες σε λίγους μήνες με τον τίτλο Quarantine και ήδη ετοιμάζεται και το [Rec]2. Απολαύστε...φοβισμένα.

Βαθμολογία: 7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars7.5/10 Stars7,5/10 Stars (7.5/10)

Αλέξανδρος Κυριαζής


 
Rec (2007) - horrormovies.gr - Σάβ 23 Σεπ 2017 - 13:58
Τρομερή ταινία που διδάσκει πώς να χρησιμοποιείται ορθά η τεχνική found footage. Εξαιρετικό πάντρεμα τρόμου και ρεαλισμού. Μην την χάσετε!

Διαβάστε την κριτική του Rec στο horrormovies.gr.
 
<Χωρίς Τίτλο> - apollwnas13 - Κυρ 26 Ιουν 2011 - 17:50
Αρκετά καλή ταινία.Σε κρατάει σε αγωνία σε όλη τη διάρκεια της με ευχάριστα ``πετάγματα`` απ΄την καρέκλα.Παρ΄όλο που όλη η ταινία έχει γυριστεί σε μια πολυκατοικία ο χώρος έχει αξιοποιηθεί πλήρως.Για εκείνους που λένε πως δεν τρόμαξαν καθόλου και κόντεψαν να κοιμηθούν είναι ψεύτες!Επιπλέον θεωρώ ότι η σύγκριση με το The Blair Witch Project είναι άστοχη.Βασίζονται σε διαφορετικά ήδη τρόμου.Το The Blair Witch Project βασίζεται στον φόβο που προκαλεί στον άνθρωπο κάτι που δε βλέπει ενώ το Rec φοβίζει το θεατή με αυτά που βλέπει.Το μόνο κοινό τους σημείο είναι το χαμηλό μπάτζετ και το πανέξυπνο τρικ της μιας κάμερας στον ώμο.

6.5/10


 
Legacy - Scrat - Unverified - Σάβ 28 Ιουν 2008 - 04:39
EKSAIRETIKO !!!
ws fan twn thriller syniditopoiw pleon pws i Ameriki bgazei ena kalo thriller ana 5 xronia , enw i Eurwpi bgazei ena thriller kathe xrono (pou leei o logos) ki ayto ta spaei...ta tameia!!!

To Rec einai aksia synexeia twn paradosewn pou exoun ftiaksei to Them , to Orfanato ktl ktl...

SHMANTIKH SHMEIWSH : mhn paei kaneis na dei to QUARANTINE pou tha bgei to xeimwna sto cinema ! gia osous den gnwrizoun , einai i amerikaniki ekdoxi tou Rec.. giati mia zwi oi axristoi oi Amerikanoi prepei na kanoun remake allwn ksenwn tainiwn mi amerikanikwn (blepe The Ring , The Eye k.a) kai na pairnoun ayti tin doksa? Kyrie Χαουμε Μπαλαγκουερο , min dwsete stous brwmoAmerikanous ta dikaiwmata tis tainias,osa lefta ki an sas prosferoun !!!
Scrat
 
Legacy - Παυλος - Unverified - Πεμ 03 Ιουλ 2008 - 11:22
Κατωτερο οσων ειχα διαβασει για την ταινια και εδω και στο IMDB.Story απλως για να τρεξει η ταινια και ολιγον απο τρομο μονο στο τελευταιο δεκαλεπτο της.Περιμενα να ταρακουνηθω αλλα απλως εμεινα ξυπνιος στη θεση μου για τα,ευτυχως,80 λεπτα που κρατησε.Αν περιμενετε το νεο blair witch απλως απομακρυνθειτε.
Παυλος
 
Βλέπετε τα πρώτα 4 σχόλια. Πατήστε εδώ για να εμφανιστούν όλα.

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.