• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


The Missouri Breaks (1976)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Οι Φυγάδες του Μιζούρι

Γουέστερν | 126' | Κατάλληλο, επιθυμητή γονική συναίνεση
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 29/7/2004
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.14 %
Αξιολόγηση: 8.14/108.14/108.14/108.14/108.14/108.14/108.14/108.14/108.14/10   (8.14/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Υπότιτλος:

Κάποιος κλέβει. Κάποιος σκοτώνει. Κάποιος πεθαίνει.

- Gallery:



 

- Κριτική από το Cine.gr:


Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

Γουέστερν της αμφισβήτησης…


Μια από τις πλέον υποτιμημένες ταινίες των 1970 είναι το Οι Φυγάδες του Μιζούρι του Arthur Penn. Είναι αλήθεια ότι είναι αργό, χωρίς να είναι ελεγειακό και πως η κόντρα των Nicholson-Brando θα μπορούσε να δουλευτεί ακόμα περισσότερο. Όμως, παραμένει ένα από τα ουσιαστικότερα γουέστερν της τελευταίας περιόδου του κλασικού γουέστερν και μία ταινία που συνεχίζει το αμερικανικό σινεμά της αμφισβήτησης, την περίοδο που αυτή αρχίζει να ξεφτίζει…

Ως αντικομφορμιστής ο Arthur Penn είχε δώσει διαπιστευτήρια ήδη από το Μπόνι και Κλάιντ, αλλά και το Εστιατόριο της Αλίκης. Όμως και στο σύνολο της φιλμογραφίας του προσπάθησε να μην ακολουθήσει τους κανόνες που έθετε το Χόλιγουντ και να απομυθοποιεί την καθώς πρέπει νοοτροπία. Εδώ και στο Εστιατόριο είναι σαφέστερος πάνω στους σκοπούς του όσο ποτέ.

Οι Φυγάδες του Μιζούρι είναι μια ομάδα παρανόμων, από αυτούς που ο νόμος κρεμούσε χωρίς δίκη. Είναι, όμως, και άνθρωποι με ηθικά ιδανικά και κυρίως ντομπροσύνη. Δεν είναι φονιάδες, δεν επιδιώκουν την δυστυχία του συνανθρώπου τους, απλά μάχονται να αντιπαρέλθουν των σκληρών συνθηκών της Άγριας Δύσης. Από την άλλη, υπάρχει ο αμείλικτος, αλλά καθώς πρέπει, κτηματίας, ο αντίστοιχος με τον ευρωπαίο τσιφλικά, που είναι ο νέος νόμος. Τα συμφέροντα του είναι ταυτόχρονα και τα συμφέροντα της πολιτείας και οποιοσδήποτε αντιστέκεται τον παίρνει ο χάρος. Όταν βρίσκει τα δύσκολα δεν διστάζει να προσλάβει τον… ίδιο τον χάρο, δηλαδή έναν επαγγελματία δολοφόνο παρανόμων, σύμβολο της άγριας πλευράς του νόμου. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο και δηλώνει πως όταν ο νόμος ανέλαβε να σβήσει από τον χάρτη την παρανομία, η αιματοχυσία δεν εξαλείφτηκε, απλά άλλαξε κανόνες.

Στον ρόλο του εκτελεστή ο απίστευτος Marlon Brando, που κοντράρει, με ένα ψύχραιμο και χιουμοριστικό τρόπο, στα ίσια τις «παρανοϊκές» ερμηνείες του Jack Nicholson. Ο τελευταίος είναι το σύμβολο του αντρισμού, αλλά και του φιλότιμου, παρότι είναι ο παράνομος. Δίπλα τους, πολύ καλοί δεύτεροι ρόλοι από τους Randy Quaid, Frederic Forrest, Harry Dean Stanton, John McLiam, αλλά και εξαιρετική παρουσία από την Kathleen Lloyd, που δυστυχώς αφιέρωσε την καριέρα της στην τηλεόραση.

Κριτική Σύνοψη
Από τα τελευταία μεγάλα γουέστερν, πριν το ξέσπασμα των τελευταίων ετών, και μία ταινία που πρέπει να επανεκτιμηθεί από το σημερινό κοινό. Ως σύνδεσμος του παλιού με του νέου, παρακολουθείται ίσως καλύτερα σήμερα, που έχουμε απομυθοποιήσει την αλά John Ford εικόνα με τον σούπερ σερίφη και τα σπαγγέτι ή οι ταινίες του Peckinpah έχουν πάρει την αξία που τους πρέπει. Έτσι ήταν η Άγρια Δύση, σκληρή, αμείλικτη, άδικη, φτωχή και αυτές οι ιστορίες με το άφθονο αίμα είναι οι ρίζες του αμερικανικού έθνους. Απίθανες οι παρουσίες των Brando-Nicholson, αλλά και φοβερό το κοντράστ ανάμεσα τους, με πολύ καλές βοήθειες και από τους υπόλοιπους. Κάνει μια κοιλιά περίπου στα μέσα, αλλά εκεί αναπτύσσεται το χιούμορ της ταινίας, όπως και ένα, σπάνιο για γουέστερν, ρομάντζο, που σπάει τους παραδοσιακούς κανόνες. Θα σας κάνει πολύ καλή εντύπωση, κυρίως αφού δένει νοηματικά και με τις αντίστοιχες ταινίες που είδαμε τελευταία, όπως το Τζέσε Τζέιμς και την Γιούμα.

Βαθμολογία: 3.5/10 Stars3.5/10 Stars3.5/10 Stars3,5/10 Stars (3.5/5)

Σταύρος Γανωτής




Σάββατο 28 Ιουλίου 2012

Αντισυμβατικό γουέστερν από τη δεκαετία του `70 σε σκηνοθεσία Arthur Penn με τους Jack Nicholson και Marlon Brando στους πρώτους ρόλους. «Οι Φυγάδες του Μιζούρι» είναι η συμμορία του Nicholson που μαζί με τον Harry Dean Stanton κλέβουν άλογα. Όταν ο ντόπιος άρχοντας πιάσει έναν από αυτούς και τον κρεμάσει χωρίς δίκη, θα αποφασίσουν να αλλάξουν τρόπο δράσης. Θα αγοράσουν ένα κτήμα εκεί κοντά για να μην δίνουν στόχο και θα προσπαθήσουν να φέρουν άλογα από τον Καναδά. Ο Nicholson θα κάτσει να προσέχει το κτήμα αλλά θα συνάψει και σχέση με την κόρη του πλούσιου που θέλει να εκδικηθεί. Ο τελευταίος θα προσλάβει έναν διάσημο κυνηγό κεφαλών για να εξαρθρώσει τη συμμορία, τον οποίο θα υποδύεται με γοητευτικά σαλεμένο τρόπο ο Brando. Ταινία με πολλή παρασκήνιο, κυρίως λόγω των ιδιοτροπιών του Brando που έφερνε τον σκηνοθέτη στα όριά του και εκνεύριζε τον Nicholson. Παρά ταύτα, πρόκειται για μια συνάντηση ερμηνευτικών γιγάντων που αξίζει με το παραπάνω να αφιερώσετε μια προβολή.

Ζήσης Μπαρτζώκας (5Χ5 on Classics by Zisis: Go West… for a Month # 5)



 
Legacy - ΠΕΤΡΟΣ Μ. - Unverified - Παρ 11 Ιουλ 2008 - 13:28
Aκρως αδικημενη ταινια,με δυνατο ρυθμο,κυνικεςκαι απολαυστικες ατακες και φυσικα την τεραστια μορφη του Μαρλον Μπραντο σε μια τεραστια ερμηνια.
ΠΕΤΡΟΣ Μ.
 
Legacy - ΠΕΤΡΟΣ Μ. - Unverified - Παρ 11 Ιουλ 2008 - 13:31
Aκρως αδικημενη ταινια με δυνατο ρυθμο,κυνικες και απολαυστικες ατακες και φυσικα την τεραστια μορφη του Μαρλον Μπραντο σε μια επιβλητικη αλλα και cool ερμηνια.
Καλος οπως παντα και ο Τζακ Νικολσον,ομως εαν παιζεις διπλα στον καλυτερο ηθοποιο στην ιστορια του κινηματογραφου ειναι ακατορθωτο να φανεις ανταξιος του.
ΠΕΤΡΟΣ Μ.
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.