• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 21832
  • Αριθμός συν/τών: 758816
  • Πρόγραμμα 308 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Η ερώτηση της εβδομάδας












Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Rashomon (1950)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ρασομόν
- Γνωστό και ως:
Η Γκέισα κι ο Σαμουράι

Εποχής | 88' | Απαραίτητη γονική συναίνεση
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 16/1/2007
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Ιαπωνικά
Δημοτικότητα: 0.27 %
Αξιολόγηση: 8.70/108.70/108.70/108.70/108.70/108.70/108.70/108.70/108.70/10   (8.70/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




- Υπότιτλος:

Ο σύζυγος, η γυναίκα ή ο παράνομος;

- Gallery:



 

- Συντελεστές :

Toshiro MifuneΗθοποιός ....Tajomaru 

Machiko KyoΗθοποιός ....Masako 

Masayuki MoriΗθοποιός ....Takehiro 

Takashi ShimuraΗθοποιός ....ξυλοκόπος 

Minoru ChiakiΗθοποιός ....ιερέας 

Ryunosuke AkutagawaΣυγγραφέας ....διηγήματα 

Akira KurosawaΣκηνοθετης   

Akira KurosawaΣεναριογράφος   

Shinobu HashimotoΣεναριογράφος   



 
Rashomon (1950) - kprncs - Τρί 08 Αυγ 2017 - 09:17
ΣΧΟΛΙΟ του ΚΓΠ στο [http://www.cine.gr/film.asp?id=707942]
Rashomon (1950)
ΠΛΟΚΗ: Μέσα σε ένα πυκνό δάσος, ο μισότρελος ληστής Tajomaru (Toshiro Mifune) βιάζει μια γκέισα (Machiko Kyo) και σκοτώνει τον Σαμουράι άνδρα της.
Ο ληστής συλλαμβάνεται και περνάει από δίκη. Εκεί οι εμπλεκόμενοι -ακόμα και ο σκοτωμένος σαμουράι, που επικοινωνεί μέσω ενός μέντιουμ...- καταθέτουν στην ομολογία τους, για το πώς έγιναν τα γεγονότα.
Βλέποντας μέσω της πρωτοποριακής -τότε- τεχνικής flash back, τέσσερις φορές το ίδιο γεγονός από διαφορετικές οπτικές γωνίες, ο θεατής γίνεται μάρτυρας των φόβων και των των κινήτρων του καθενός (του ληστή, της γυναίκας, του σκοτωμένου σαμουράι και του χωρικού που βρήκε το πτώμα του σαμουράι...)...
Κάθε χαρακτήρας μπορεί τελικά να σκότωσε τον σαμουράι, μπορεί όμως και ο ίδιος να αυτοκτόνησε....
Ή μήπως δεν έγινε έτσι;
ΚΡΙΤΙΚΗ: Οι τραγικοί ήρωες του έργου δεν προσπαθουν να πείσουν ότι δεν σκότωσαν τον άνδρα, όμως όλοι τους -ακόμα και ο σκοτωμένος σαμουράι- προσπαθούν να μας πείσουν για τις καλές τους προθέσεις.
Σε αυτό το αγαπημένο έργο του, o Kurosawa "παρατηρεί" τους εμπλεκόμενους αλλά και τους παράγοντες που ορίζουν την υποκειμενική ιστορία του καθενός.
Ο Kurosawa μας "εξηγεί" την άποψη του μέσω των ομολογιών, ότι δηλαδή όλοι μας αντιλαμβανόμαστε την "αλήθεια" με δικό μας τρόπο και την παρουσιάζουμε έτσι ώστε να προστατεύσουμε και να "στρογγυλεύσουμε" την εικόνα μας για αυτήν στην κοινωνία, που με αγωνία περιμένει μία αληθοφανή εξήγηση. (Βέβαια, σε όλες τις ομολογίες, η γυναίκα του νεκρού σαμουράι -προφανώς - εμπλεκεται με θετικό ή αρνητικό τρόπο στις συνθήκες του θανάτου του και o ρόλος της είναι ίσως ασύμετρα επιβαρημένος στην όλη πλοκή της ταινίας...).
Οι διάλογοι είναι παρόμοιοι με αυτούς αρχαίας ελληνικής τραγωδίας και οι (εξαιρετικές) ερμηνείες όλων των σπουδαίων ηθοποιών είναι θεατρικές και δραματικές.
Το έργο ανήκει στο πάνθεον των αριστουργημάτων της 7ης Τέχνης για την διαχρονικότητα του μηνύματος του και τον προβληματισμό του πάνω στο ανθρώπινο θυμικό! [ΚώσταςΚΓΠ01082017](10/10)
 
<Χωρίς Τίτλο> - kapoios - Τρί 17 Μαϊ 2011 - 20:26

 Δεν είναι από τις ταινίες που θα σας αφήσουν με το στόμα ανοικτό, ούτε βέβαια και η κορυφαία στιγμή του kurosawa...                                                                         

είναι όμως ένα σπουδαίο έργο που φανερώνει όσο λίγα την υποκειμενικότητα της αλήθειας και την αδυναμία του ανθρώπου να την τοποθετήσει πάνω από το προσωπικό του συμφέρον...

με φοβερή ατμόσφαιρα και σεμιναριακά flash back θα σας κρατήσει έως το τέλος, ενώ η μουσική είναι πάντα επιβλητική και η σκηνοθεσία τέλεια...

οι σινεφίλ πρέπει να το δουν.. έργο πολύ υψηλού επιπέδου...

 

   8,5/10...

  

   anfield09...                    

Το επεξεργάστηκε ο/η kapoios συνολικά 4 φορές
 
steno - abel - Σάβ 12 Δεκ 2009 - 13:15
Υπερεκτιμημένη ταινία του Κουροσάβα.  Παρά το πολύ ανθρώπινο φινάλε όχι από τις καλύτερες του.
Το επεξεργάστηκε ο/η abel συνολικά 2 φορές
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.