• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 21493
  • Αριθμός συν/τών: 766966
  • Πρόγραμμα 311 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Η ερώτηση της εβδομάδας


Πλούσια και πολυποίκιλη η καριέρα του χαμένου στα 73 του, Jonathan Demme. Η καλύτερη στιγμή του...

Άγριο Θηλυκό (1986): όταν η Melanie ήταν ατίθαση.

Η Σιωπή των Αμνών (1991): έθεσε νέους κανόνες.

Φιλαδέλφεια (1993): με τόλμη και ουσία.

Ο Άνθρωπος της Μαντζουρίας (2004): από τα καλά σύγχρονα ριμέικ.

Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Repulsion (1965)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Αποστροφή

Θρίλερ | 105' | Ακατάλληλο κάτω των 15
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 1/11/2005
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Αγγλικά
Δημοτικότητα: 0.39 %
Αξιολόγηση: 8.11/108.11/108.11/108.11/108.11/108.11/108.11/108.11/108.11/10   (8.11/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Υψηλή (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 15 και 50%)




- Υπότιτλος:

Ο εφιαλτικός κόσμος των ονείρων μιας παρθένας γίνεται η σοκαριστική αλήθεια της οθόνης.

 

- Συντελεστές :

Catherine DeneuveΗθοποιός ....Carole Ledoux 

Ian HendryΗθοποιός ....Michael 

Yvonne FurneauxΗθοποιός ....Helene Ledoux 

John FraserΗθοποιός ....Colin 

Patrick WymarkΗθοποιός ....ο σπιτονοικοκύρης 

Roman PolanskiΣκηνοθετης   

Roman PolanskiΣεναριογράφος   

Gerard BrachΣεναριογράφος   



 
Repulsion Αποστροφή (1965) - horrormovies.gr - Τετ 15 Ιαν 2014 - 22:05
Ένα από τα σπουδαιότερα ψυχολογικά θρίλερ όλων των εποχών. Απαραίτητη προσθήκη στην ταινιοθήκη κάθε φίλου του καλού ψυχολογικού τρόμου...

Διαβάστε την κριτική εδώ: horrormovies.gr.
 
9/10 - foris2004 - Δευ 27 Φεβ 2012 - 20:31
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ασπρόμαυρη ταινία του Πολάνσκι, απλά την αφιερώνω στο..."The Artist" που πήρε και το ΟΣΚΑΡ καλύτερης ταινίας του 2012. Έτσι για να καταλάβουμε τη σημαίνει κινηματογράφος, και βεβαίως έχουν ένα κοινό (το μόνο κοινό δλδ), είναι και οι δυο ασπρόμαυρες.
Το επεξεργάστηκε ο/η foris2004 συνολικά 2 φορές
 
Legacy - SITCOM - Unverified - Τρί 24 Οκτ 2006 - 14:11
"Το Μαχαιρι στο νερο" η πρωτη ταινια του ηταν μια αληθινη αποκαλυψη.Η "Αποστροφη" δευτερη ταινια του γυρισμενη στην Αγγλια,ηρθε το μακρινο 1965 να επιβεβαιωσει το ταλεντο του Πολωνου σκηνοθετη Ρομαν Πολανσκι που οπως ο ιδιος δηλωνε τοτε,ηθελε να αναπτυξει στην "Αποστροφη" ενα θεμα καθαρα δυτικου προσανατολισμου.Δηλαδη την σχιζοφρενεια,που ηδη στο αμερικανικο σινεμα ηταν ιδιαιτερα δημοφιλες.Ο Πολανσκι ξαναπιανει το θεμα της "τρελας" προσπαθωντας οχι να πλεξει ενα ακομη δραμα,αλλα να αποδομησει τη σχιζοφρενεια στα επιμερους συστατικα της.Η ταινια θεωρηθηκε σταθμος στα κινηματογραφικα δεδομενα της εποχης και ανοιξε μια νεα χρυση σελιδα στο ειδος του ψυχολογικου θριλερ.
Το στορυ εχει ως εξης: η Καρολ (Κατριν Ντενεβ) ειναι μια υπερευαισθητη,ντροπαλη,σεξουαλικα καταπιεσμενη νεαρη γυναικα που δουλευει σε Ινστιτουτο ομορφιας.Ζει στο Λονδινο μαζι με την αδερφη της.Οταν αυτη φευγει με τον εραστη της στην Ιταλια,η Ντενεβ σταματα να πηγαινει στη δουλεια της,κλεινεται στον εαυτο της,απομονωνεται απο τον κοινωνικο περιγυρο και σταδιακα οδηγειται στην παρανοια.
Η αποδομηση της σχιζοφρενειας απο τον Πολανσκι επιτυγχανεται με εναν ιδιοφυη εντελως αφαιρετικο τροπο.Στην ζωη της Καρολ παρελαυνουν διαφοροι λογοι που την υποβαλουν σε μια υπνωση.Γεωγραφικοι,κοινωνικοι,πολιτιστικοι λογοι.Πρωτον, η αναγκαστικη μεταναστευση της απο το τοπο καταγωγης της,το Βελγιο, στο Λονδινο.Δευτερον, η εργασια της σε εναν αψυχο,πλαστικο κοσμο.Τριτον,αναγκαζεται να ακουει τις ερωτικες περιπτυξεις της αδερφης της στο διπλανο δωματιο.Ολα τα παραπανω μετατρεπουν την μελαγχολικη,παρανοικη προδιαθεση της Καρολ σε απορριψη,μιζερια,αυτοκαταστροφη και τελικα στην "τρελα".Ο Πολανσκι υποστηριζει με αλλα λογια οτι η σχιζοφρενεια δεν αποτελει απλως ψυχολογικη διαταραχη,αλλα μια συνολικη συνισταμενη κοινωνικων εξαρτησεων.Η Καρολ ειναι το θυμα ολων αυτων των εξαρτησεων.Δεν φερει καμια ευθυνη για την "αρρωστια" της,ουτε φυσικα μπορει νε επεμβει δραστικα.
Ο Πολανσκι χρησιμοποιει δεξιοτεχνικα την καμερα,ελεγχοντας το παραμικρο.Απο τα σκηνικα και τους ηθοποιους εως τα διαφορα αξεσουαρ.Ζωντανευει τα παντα.Το κρεβατι,τα πατωματα,τα κουδουνια."Καρφωνει" την καμερα του στο μυαλο της Ντενεβ.Μεσα στο παραληρηματικο πεδιο της.Οπτικοποιει τους εφιαλτες της.Δημιουργει μια ζοφερη κλειστοφοβικη ατμοσφαιρα οπου εναλασσονται σκηνες δηθεν βιασμου,χερια που βγαινουν απο τους τοιχους,νεκρα κουνελια,μεχρι τον αποτροπαιο φονο που διαπρατει η Καρολ.Και οι θεατες?Αυτοι πασχουν μαζι με την ηρωιδα.Αισθανονται,αγχωνονται,ακουν ψιθυρους,υποψιαζονται,ιδρωνουν.Βιωνουν στο πετσι τους την τρελα της Καρολ.Και τελικα ο Πολανσκι ως μεγαλος μαστορας αφηνει τους ανυποψιαστους θεατες να αμφιβαλλουν εαν ολα τα δρωμενα επι της οθονης ειναι αληθινα η αποκυηματα της νοσηρης φαντασιας της ηρωιδας.
Ο σκηνοθετης παραδιδει(και δωρεαν μαλιστα!) ενα μαθημα ψυχιατρικης στην αριστουργηματικη αυτη ταινια.Εχει φυσικα και τα καταλληλα "υλικα".Την παγωμενη εκφραστικη ακριβεια της Ντενεβ και την υπεροχη μουντη φωτογραφια.
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ : 10/10

SITCOM
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.