• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


Hardcore (2004)


Δραματικό Θρίλερ | 96' | Ακατάλληλο κάτω των 15
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Παρ 12 Μαρ 2004
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 18/10/2004
Διανομή: Odeon
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Dolby Digital
Γλώσσα: Ελληνικά
Δημοτικότητα: 0.65 %
Αξιολόγηση: 7.67/107.67/107.67/107.67/107.67/107.67/107.67/107.67/10   (7.67/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Μέση (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 50 και 75%)




- Υπότιτλος:

Το άκρο είναι μόνο η αρχή...

 

- Κριτική από το Cine.gr:


Ανήλικοι καταφεύγουν στην πορνεία, παίρνουν ναρκωτικά, σκοτώνουν. Γι αυτούς δεν τίθεται ζήτημα ηθικών φραγμών. Τι ακριβώς τους οδηγεί στις απονενοημένες πράξεις; Η κακομεταχείριση που έχουν υποστεί ; Ο παρορμητισμός τους ; Η εφηβική τους αφέλεια;

Ο Ντενης Ηλιαδης δημιουργεί μια ταινία βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Αλέκας Λάσκου. Οι πρωταγωνίστριες-ες της ταινίας του δεν ανταποκρίνονται στη συνήθη εικόνα των ανήλικων θυμάτων που παρασύρονται ή αναγκάζονται να αφομοιωθούν από το παρακμιακό κύκλωμα της πορνείας.

Η Μάρθα και η Νάντια κάνουν τις επιλογές τους και διαμορφώνουν τις «σχέσεις» τους βάσει της εμμονής τους για επιβεβαίωση και αναγνώριση. Προτιμούν «την επώδυνη προσοχή από την ανώδυνη αδιαφορία*». Η βιαιότητα, η προκλητικότητα και η σκληρότητα που επιδεικνύει η Νάντια σοκάρει. Ωστόσο, η Νάντια και η Μάρθα σε προσωπικές στιγμές χαλάρωσης και ονειροπόλησης, αποκαλύπτουν μια καλά κρυμμένη και από καιρό ξεχασμένη πλευρά του χαρακτήρα τους, αυτή της παιδικής αθωότητας.

Η Μάρθα με voice off αφήγηση εξιστορεί-σχολιάζει το πώς η Νάντια ξεκληρίζει νταβατζή και βοηθούς αυτού, πώς εξελίσσεται σε «πρόσωπο του μήνα» συνεχίζοντας μετά μανίας το «άθλημα» της «αυτοδιάθεσης» και το πώς η φίλη της καταλήγει σε οπερατικό show. Όλα αυτά τα συγκλονιστικά εκτυλίσσονται υπό το άγρυπνο, μίζερο και αφασικό βλέμμα της Μάρθας.

Ο σκηνοθέτης Ντενης Ηλιαδης (στην πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του) φαίνεται να έχει επίγνωση της αφελούς ματιάς του Hardcore απέναντι στην πραγματικότητα, με την οποία καταπιάνεται. Τότε ποιος είναι ο στόχος του; Σαφέστατα όχι η ηθικολογία. Έτσι, ο σκηνοθέτης προφανώς επικεντρώθηκε στη φόρμα της ταινίας θέτοντας σε δεύτερη μοίρα (τουλάχιστον) το προβληματικό θέμα του σεναρίου. Στην ουσία, το Hardcore είναι μια άρτια και προσεγμένη (και άκρως κραυγαλέα) παραγωγή με βιντεοκλιπίστικη αισθητική, που θυμίζει κάτι από Trainspotting, Baise-moi, Ρεκβιεμ για ενα Ονειρο, Γεννημενοι Δολοφονοι.

Ο σκηνοθέτης αναζήτησε νέα και φρέσκα πρόσωπα για την ταινία του, γι αυτό και επέλεξε τους συγκεκριμένους ηθοποιούς στους κεντρικούς ρόλους (για την ακρίβεια η Δανάη Σκιάδη, ο Ιωάννης Παπαζήσης και ο Όμηρος Πουλάκης είναι ακόμα σπουδαστές στη δραματική σχολή του Εθνικού Θεάτρου). Η ερμηνεία της ανερχόμενης ηθοποιού Κατερινα Τσαβαλου είναι μάλλον απογοητευτική, καθώς η εκφορά του λόγου της χαρακτηρίζεται από παντελή έλλειψη ρυθμού και η φωνής της στερείται χρωματισμού. Ενδιαφέρουσα η παρουσία της Δανάης Σκιάδη.

Ιδιαίτερα πετυχημένη και χιουμοριστική είναι η σκηνή α λα Μπέβερλι Χιλς, η οποία εικονοποιεί μια φαντασίωση της Μάρθας.

Ατάκα: «Το χειρότερο είναι το καλύτερο» (και οι παραφράσεις αυτής αποτελούν το απόσταγμα σοφίας της Μάρθας).

Βαθμολογία: 5,5/10 Stars5,5/10 Stars5,5/10 Stars5,5/10 Stars5,5/10 Stars5,5/10 Stars (5,5/10)

Ειρήνη Νεδελκοπούλου

*Σύμφωνα με τα ίδια τα λεγόμενα του σκηνοθέτη σε συνέντευξή του σε εβδομαδιαίο περιοδικό.




25 λέξεις – Η Μάρθα και η Νάντια είναι δύο ανήλικες Αθηναίες που από πολύ νωρίς έχουν παρασυρθεί στην δίνη των ναρκωτικών, της πορνείας και της παρανομίας. Ένα κύκλωμα από το οποίο είναι αδύνατον να ξεφύγουν…

Στο Ράφι – Αυτό που ειλικρινά χάρηκα περισσότερο στην ταινία είναι πως δεν λέει ψέματα. Και δεν αναφέρομαι στην θεματολογία της αλλά στην οπτική της. Σε κανένα σημείο της δεν αποκρύπτει – μάλλον το αντίθετο, διατυμπανίζει – πως οι περισσότερες σκηνές είναι παρμένες με σχεδόν αντιγραφικό τρόπο από αντίστοιχες ξένες παραγωγές. Έτσι λοιπόν το “Hardcore” με άνεση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν ένα άλμπουμ – ανθολόγιο εικόνων από ταινίες όπως το Mulholland Drive του Lynch, το Requiem for a Dream ή το Scandal!

Η δυναμική ματιά του σκηνοθέτη Ντένη Ηλιάδη, αφήνει σημαντικές ελπίδες για μια σημαντική καριέρα, αν και με βρήκε αντίθετο στον τρόπο που προσέγγισε το θέμα του. Μπορεί οι περιορισμοί του, λόγω του ότι είχε να μεταφέρει στην οθόνη το βιβλίο της Λάσκου, να ήταν αρκετοί, αλλά δεν νομίζω να ενδιαφέρει το ευρύ κοινό το τι συμβαίνει «μετά» το έγκλημα – στην περίπτωση μας την παρακμή στην πορνεία - αλλά ποιοι είναι οι λόγοι που οδηγούν σε αυτό.

Πάντως οι φρέσκες, άγνωστες και μη χαρακτηρισμένες ακόμη φατσούλες της Κατερίνας Τσαβάλου και της Δανάης Σκιάδη, είναι καλή επιλογή, με την πρώτη (Μάρθα) να παραβάζει τα δυνατά της και να κουράζει και την δεύτερη (Νάντια) να κλέβει με ευκολία την παράσταση. Από τα αγόρια ξεχωρίζει με διαφορά ο Ιωάννης Παπαζήσης, για τον οποίο θα συμφωνήσω απόλυτα με την άποψη του Ηλιάδη στις συνεντεύξεις, πως διαθέτει την αρσενική κινηματογραφική φιγούρα που σπανίζει στις μέρες μας.

Disc – Έχοντας κατά νου τα επιεικώς απαράδεκτα DVD ελληνικών ταινιών που έχουν κυκλοφορήσει στο παρελθόν, το “Hardcore” μοιάζει με υπερπαραγωγή! Το περιποιημένο σετ με το ντουμπλ φας εξώφυλλο, που απεικονίζει τις δύο ηρωίδες να απομακρύνονται χέρι χέρι από τον παραδεισένιο κόσμο διανέμεται από την Odeon, η οποία σημειωτέον είναι και η κύρια παραγωγός του όλου εγχειρήματος. Αυτό που μου έκανε την θετικότερη εντύπωση είναι πως από την ηχητική μπάντα Dolby Digital 5.1, απουσιάζει παντελώς το χαρακτηριστικό «ελληνικό φύσημα», κάτι που από μόνο του αποτελεί δείγμα προόδου. Κατά τα άλλα αυτό δεν σημαίνει πως έχουμε κάτι εξαιρετικό για άκουσμα αφού οι ήχοι περιορίζονται στους διάλογους του κεντρικού ηχείου και κάποια γρατσουνίσματα της ηλεκτρικής κιθάρας στην περιφέρεια.

Η εικόνα εμφανίζει κάποια προβλήματα που περισσότερο αφορούν την κινηματογράφηση και λιγότερο το ψηφιακό transfer, ιδιαίτερα στα πλάνα με τον χαμηλό φωτισμό και τα πολλά χρώματα, στα οποία δημιουργείται μια (τεχνητή?) θολούρα. Ενδιαφέροντα τα extras με καλύτερο σημείο το 20λεπτο making of στο οποίο ερχόμαστε σε μια πρώτη επαφή με τους συντελεστές και τον δημιουργό. Εντύπωση μου έκανε το γεγονός πως οι δύο πρωταγωνίστριες δείχνουν στην πραγματικότητα εντελώς αντίθετα χαρακτηριστικά από ότι στο φιλμ, κάτι που είναι αρκετά ενδιαφέρον. Ακόμη υπάρχουν κομμένες σκηνές, τρέιλερς, φωτογραφίες και το βίντεο κλιπ με την κατακρεούργηση του “Dancing Queen” από κάποιους τυχάρπαστους. Καλά θα ήταν ο Ηλιάδης - που μου φάνηκε ριζοσπαστικός - να έκανε και έναν παράλληλο σχολιασμό της ταινίας του.

Mmmm… - Σίγουρα αξίζει να το ενοικιάσετε. Είναι μια αξιόλογη ελληνική παραγωγή που δεν ακολουθεί τα τετριμμένα. Εκθέτει μερικά από τα σύγχρονα κοινωνικά προβλήματα, ίσως με την απαραίτητη δραματουργική υπερβολή, αλλά δίχως να απέχει και πολύ από την πραγματικότητα. Δυστυχώς στην απρόσωπη και πολύβουη μεγαλούπολη υπάρχουν πολλές δεκαεξάχρονες πεταλουδίτσες που έχουν σαν μοναδικό όνειρο ζωής να ανέβουν σταδιακά στην ιεραρχία των πολύχρωμων post it!

HARDCORE – 4/10 Stars4/10 Stars4/10 Stars4/10 Stars (4/10)

ΕΙΚΟΝΑ – 6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars (6/10)

ΗΧΟΣ – 6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars6/10 Stars (6/10)

EXTRAS – 5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars5/10 Stars (5/10)

Γιώργος Ζερβόπουλος (CineDVD – 27/10/2004)


 
Legacy - ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΔΑΛΗΣ - Unverified - Σάβ 13 Μαρ 2004 - 15:10
Ειχα προβει στην αγορα του ομοτιτλου βιβλιου των δυο κοριτσιων, που υπογραφουν με το ψευδωνυμο Αλεκα Λασκου, πολυ καιρο πριν γινει γνωστο πως θα επιχειρουσε το σκηνοθετικο του ντεμπουτο διασκευαζοντας τα τεκταινομενα στις σελιδες του ελλην δημιουργος ονοματι Ντενης Ηλιαδης, Ντενης και ουχι Ντεμης και οι συνειρμοι με τον επιτυχημενο ποδοσφαιριστη ολοι δικοι σας, Αφηνοντας κατα μερους τα ευφυολογηματα οφειλω να απονειμω εξαρχης τα ευσημα στον σκηνοθετη και στον παραγωγο του για την θαρραλεα αποφαση τους να μεταφερουν στην μεγαλη οθονη ενα συγγραμμα σαν το hardcore. Χρειαζοταν αρετη και τολμη και απεδειξαν οτι διαθετουν και απο τα δυο και εξαλλου δεν απεχουν πολυ απο την πραγματικοτητα οσα ειχε υποστηριξει ο Ηλιαδης σε προσφατη συνεντευξη του περι της μη υπαρξης τολμηρων ταινιων στην Ελλαδα τα τελευταια χρονια. Του εναντιον θα σημειωνα συμπληρωνοντας την σκεψη του οτι εχουμε να δουμε να γυριζεται τολμηρη ταινια επι του πατρωου εδαφους κατι αιωνες, απο τις παλαι ποτε ηρωικες εποχες των σεβεντις. Και βεβαια για αυτο αλλη εξηγηση δεν υπαρχει ας οψεται η συντηρητικη στροφη μας που ωρες-ωρες σπαει κοκαλα. Παντως το γεγονος οτι ο σκηνοθετης- σεναριογραφος ανελαβε το ρισκο της μεταφορας δεν σημαινει, κατα αναγκη, οτι εκπληρωνει και τους στοχους του. Περι του αντιθετου γινεται λογος. Εκτος και αν απωτερος στοχος του ηταν να υπογραψει μια δηθεν ταινια οποτε το πραγμα αλλαζει. Αλλα για το τελευταιο επιτρεψτε μου να εχω τις αμφιβολιες μου. Το παιχνιδι μοιαζει να χανεται εξαρχης απο τα πρωτα δευτερολεπτα, απο την εναρκτηρια σκηνη. Η βιαια εισοδος της νεαρης Ναντιας στην πορνεια που στο βιβλιο δινεται με ανατριχιαστικο ρεαλισμο απο το πρωτο κιολας κεφαλαιο πανω στο πανι μοιαζει κλασικα εικονογραφημενα. Εκει οπου τα δανεια απο το αγγλικο trainspotting θα επρεπε να κανουν το θαυμα τους η ματια του παραμενει ανευρη, αποστασιοποιημενη, πολυ καθαρη για να γινει κτημα αλλων. Στο βιβλιο μεταξυ αλλων υπαρχουν και εννεα κεφαλαια με ονειρα, 9 hard dreams για την ακριβεια, σκηνες αλλοτε ονειρικες, αλλοτε ρεαλιστικες που η μεταφορα τους στη μεγαλη οθονη θα προϋποθετε την υπαρξη εννεα αντιστοιχων θαυματων και δυστυχως η σκηνοθετικη μπαγκετα του δεν καταφερε να πραγματοποιησει ουτε ενα. Κριμα, χιλιες φορες κριμα γιατι στις διακοσιες τοσες σελιδες υπηρχε υλικο και μαλιστα αρκουντως κινηματογραφικο στην συλληψη και την δημιουργια. Χρειαζοταν μια τολμηρη ματια, επωδυνη καταδυση στον μικροκοσμο των δυο κοριτσιων και οχι βεβαια καποιες διασπαρτες artistic εικονες. Βεβαια δεν προκειται να βαλω την μασκα της ληθης ριχνοντας στην πυρα εξ ολοκληρου το εν λογω εγχειρημα. Η στερεα διευθυνση του ερμηνευτικου cast μοιαζει με επιτευγμα για τα ελληνικα δεδομενα οπου συχνα συμβαινει το παραδοξο ο σκηνοθετης να αφηνει τους ηθοποιους του να συλλαβιζουν ασυστολα. Εδω ειναι πλειστες οι στιγμες οπου η ανωνυμη Δαναη Σκιαδη στο πιο αβανταδορικο ρολο της Ναντιας κλεβει την παρασταση ερμηνευτικα και φυσιογνωμικα απο την επωνυμη συμπρωταγωνιστρια της Κατερινα Τσαβαλου (Μαρθα) που προσπαθει αλλα συχνα μοιαζει εγκλωβισμενη στην τηλεοπτικη της περσονα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ : 4/10
ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΔΑΛΗΣ
 
Legacy - Verde - Unverified - Τετ 10 Μαρ 2004 - 04:00
- Trainspotting,Γεννημενοι
Δολοφονοι, Kids, Ken Park,
Η πολη του Θεου = Hardcore.
- Πολυ καλο Soundtrack.
- Καλη κινηματογραφιση.


Verde
 
Legacy - χαρις - Unverified - Δευ 15 Μαρ 2004 - 13:49
Mπραβο για αυτη την αξιολογη ελληνικη προσπαθεια ειναι μια δουλια που σιγουρα βαδιζει στον σωστο δρομο να ακουει ο κοσμος ελληνικη ταινεια και να τρεχει μακρια τετια μιζερια δεν εχω ξαναδει και σιγουρα το να βγαζεις την ανωμαλια στο πανι δεν ειναι τεχνη .Σκοτεινες ταινιες μου αρεσουνε η παρομοιου θεματος (trainspoting, τρελα και παρανια στο λας Bεγγας) αλλα αυτο ηταν το κατι αλλο και επειδη την ιδια αποψη εχουν πολλη δεν εχω δει ξανα κοσμο σε αιθουσα στη μεση να βλεπει το ρολοι και στο τελος να χειροκροτει που τελιωσε. Aνυπαρκτη σκηνοθεσια για ρολους σεναριο μην αναφερθω καλυτερα H ερωτηση της ταινιας σε αγαπω .Mε αγαπας .Aμα δεν μπορειτε μην ασχολεισται με ταινιες καντε καμια διαφιμηση και αυτο δουλια ειναι δεν ειναι ντροπη .
χαρις
 
Legacy - lilja - Unverified - Πεμ 18 Μαρ 2004 - 19:00
ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΣΟΚΑΡΕΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΗ Η ΟΧΙ ΤΟΣΟ ΚΑΛΗ.ΤΟ HARDCORE ANHKEI ΣΤΗΝ 2Η ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ;ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΙ ΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΠΟΡΝΕΙΑΣ ΠΟΥ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΕΤΑΙ ΑΝΗΛΙΚΟΥΣ Η ΝΑ ΜΑΣ ΑΦΗΓΗΘΕΙ ΜΙΑ ΤΡΥΦΕΡΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕΣΑ ΣΕ ΕΝΑ ΣΚΛΗΡΟ ΚΟΣΜΟ;ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ. Η ΜΑΡΘΑ ΨΑΧΝΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΒΡΙΣΚΕΙ ΣΤΗΝ ΝΑΝΤΙΑ.ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΑΥΤΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ``ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕΙ``.ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ Η ΝΑΝΤΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΚΛΗΡΗ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ ΚΑΘΩΣ ΔΕΝ ΔΙΣΤΑΖΕΙ ΝΑ ΣΚΩΤΩΣΕΙ, ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΣΕΙ ΑΛΛΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΗΣ.ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΔΙΝΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΜΕ ΑΣΥΝΑΡΤΗΤΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΚΗΝΕΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ.ΣΟΚΑΡΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΣΟΚΑΡΕΙ ,ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ.ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΗ ΦΤΑΙΕΙ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Η ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΑΛΛΑ ΚΑΤΙ ΦΤΑΙΕΙ Η ΚΑΙ ΤΑ 2;ΟΙ ΕΡΜΗΝΙΕΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟ ΕΚΤΟΣ ΙΣΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΑΝΑΗ ΣΚΙΑΔΗ[ΝΑΝΤΙΑ] ΚΑΙ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΠΟΥΛΑΚΗ[ΑΡΓΥΡΗΣ].ΑΠΛΩΣ ΨΥΧΟΠΛΑΚΩΜΑ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ.ΜΟΝΟ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΟΥ ΜΕΝΕΙ.ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΒΛΕΠΕΤΑΙ,ΟΧΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΑΛΛΑ ΒΛΕΠΕΤΑΙ.
4/10
lilja
 
Βλέπετε τα πρώτα 4 σχόλια. Πατήστε εδώ για να εμφανιστούν όλα.

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.