• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 17696
  • Αριθμός συν/τών: 810799
  • Πρόγραμμα 305 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Η ερώτηση της εβδομάδας


Αυτή είναι η μία ταινία με τη ζωή του Ιησού που με συγκινεί περισσότερο…

Το Κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο (1964)

Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ (1977)

Ο Τελευταίος Πειρασμός (1988)

Τα Πάθη του Χριστού (2004)

Ταινίες - Γενικές Πληροφορίες


Mamma Roma (1962)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Μάμα Ρόμα

Δραματική | 106'
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 20/01/2003
Χρώμα: Ασπρόμαυρο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Ιταλικά
Δημοτικότητα: 0.79 %
Αξιολόγηση: 7.75/107.75/107.75/107.75/107.75/107.75/107.75/107.75/10   (7.75/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Υψηλή (Συμφωνία ψήφων μεταξύ 15 και 50%)




 

- Συντελεστές :

Anna MagnaniΗθοποιός ....Mamma Roma 

Ettore GarofoloΗθοποιός ....Ettore 

Franco CittiΗθοποιός ....Carmine 

Silvana CorsiniΗθοποιός ....Bruna 

 Luisa LoianoΗθοποιός ....Biancofiore 

Pier Paolo PasoliniΣκηνοθετης   

Pier Paolo PasoliniΣεναριογράφος   



 
Legacy - Βασίλης Σωτηρόπουλος - Unverified - Τετ 04 Ιουν 2003 - 21:46
Προκειται για τη δευτερη ταινια του Παζολινι (πρωτη ηταν το Accatone, το 1961) και φερει ολες τις παιδικες αρρωστιες ενος νεου κινηματογραφιστη. Σε αυτην την ταινια, ομως, παρουσιαζονται και αρκετα απο τα γνωριμα στοιχεια του κινηματογραφου του αυτου του αιρετικου καλλιτεχνη. Παιδικες αρρωστιες: παντελης αγνοια της εννοιας σεναριο και μονταζ. Βεβαια, καμια απο τις ταινιες του δεν βασιζεται σε μια στερεη αφεαυτης αφηγηματικη δομη, με την εννοια της κλασικης, ακαδημαϊκης σεναριακης αντιληψης που θελει την υποθεση μιας ταινιας ως απλη οπτικοποιηση μιας νουβελοειδους ιστοριας. Το "ακλωνητο" και το "συμπαγες" σεναριο δεν ειναι ικανη ουτε και αναγκαια, φυσικα, συνθηκη για να εχει κανεις κινηματογραφο. Στη συγκεκριμενη ταινια, αυτο που βλεπουμε ειναι η ιστορια μιας πορνης που προσπαθει με νυχια και δοντια να ενταξει τον 16χρονο επαρχιωτη εγκαταλελειμενο γιο της στην αστικη ζωη της μεταπολεμικης Ρωμης. Ασυνδετες εικονες, χωρις αλληλουχια, υποτιθεμενη αναρχη αντιμετωπιση της ιστοριας και οχι εικονοποιηση της, τεραστια χασματα , κατα τα οποια ο πρωταγωνιστης απλως περπαταει αναμεσα στα ερειπια της πολης, απειρες επαναλειψεις πλανων της Ρωμης και των πρωταγωνιστων ακινητων. Στο μονταζ δεν θα μπορουσαν να σωθουν, φυσικα, τα πραγματα. Ειναι προφανες οτι ο Παζολινι γυρισε την ταινια χωρις κανενα σχεδιασμο, απλως εστηνε την καμερα, τα φωτα και παμε. Ουτε ντεκουπαζ, ουτε δομη, ουτε ενδιαφερον για το πως θα αποτελεσουν ολα αυτα οργανικο συνολο. Απλως, εξοικειωνεται με την χρηση της καμερας, ξαμολυνοντας μεσα του μια εκρηκτικη Άννα Μανιανι, στο ρολο της πορνης. Η οποια θυμιζει και λιγο τη Μανα-Κουραγιο του Μπρεχτ. Αλλα, η "αποδραματοποιηση" που επιχειρει δικην "αφηρημενης τεχνης" δεν λειτουργει με τιποτα. Οι σχεσεις με τον Μπρεχτ αρχιζουν και τελειωνουν με τη χρηση ενος αρχετυπου. Σε ολα αυτα ερχεται να προστεθει και η μουσικη του Βιβαλντι που προσθετει σοβαροφανεια και στομφο χωρις να ειναι ενταγμενη καπως στην αφηγηση και χωρις να την προωθει. Γνωριμα στοιχεια: ο Παζολινι χρησιμοποιει ερασιτεχνες ηθοποιους . Αυτο καποτε απεδιδε εκπληκτικα (π.χ. Χιλιες και Μια Νυχτες, Σαλο κλπ) και αλλοτε, οχι. Στο Μαμα Ρομα,πλαι στην τρομερη φιγουρα της Μανιανι, η οποια ομως δεν παιζει κατι, εκτος απο το να περιφερει την εννοια "ιταλικο ταμπεραμεντο" σε ολες τις τις εκφανσεις (εκτος απο το γυμνο), εχει και τον Έτορε Γκαροφαλλο. Ο οποιος ειναι ενα απο τα αγορια του Παζολινι. Και τιποτε περισσοτερο. Και εχει και μερικες αλλες φατσες, τους φιλους του Έτορε, οι οποιοι "γραφουν" κινηματογραφικα ως αυθεντικοι, αλλα αυτο ηταν. Επισης χρησιμοποιει αυθεντικους τοπους και χωρους κι οχι ντεκορ. Τα ερηπια της αρχαιας Ρωμης σε πρωτο πλανο και η μολις νεοανοικοδομηθεισα Ρωμη σε δευτερο πλανο. Η νυχτα στο πεζοδρομιο. Η πορνεια. Η επαρχια και οι παρεες της πολης. Το νοσοκομειο. Το παζαρι. Όλα κινουνται σε πραγματικους χωρους, χωρις, φυσικα ο σκηνοθετης να χρειαστει να κανει εμπεριστατωμενο ρεπεραζ. Κουραστικο στη θεαση, αφορα μονο οσους ενδιαφερονται να ενημερωθουν ως προς την πρωτολεια εργασια του δημιουργου.

Βασίλης Σωτηρόπουλος
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.