• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Συντελεστές


Ευδοκία (1971)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Evdokia
- Γνωστό και ως:
Το Κορίτσι του Στρατιώτη

Δραματική | 92'
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Τρί 21 Σεπ 1971
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Mono
Γλώσσα: Ελληνικά
Δημοτικότητα: 0.31 %
Αξιολόγηση: 8.63/108.63/108.63/108.63/108.63/108.63/108.63/108.63/108.63/10   (8.63/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




- Gallery:



 

- Συντελεστές :

Γιώργος ΚουτούζηςΗθοποιός ....Γιώργος Πάσχος 

Μαρία ΒασιλείουΗθοποιός ....Ευδοκία 

Χρήστος ΖορμπάςΗθοποιός ....νταβατζής 

Κούλα ΑγαγιώτουΗθοποιός ....Μαρία Κουτρουμπή 

 Παύλος ΡούσσοςΗθοποιός   

Νάσος ΚατακουζηνόςΗθοποιός   

 Κώστας ΡίμπαςΗθοποιός   

Απόστολος ΣουγκλάκοςΗθοποιός ....άντρας στην παραλία 

Ελένη ΡοδάΗθοποιός ....Ευδοκία (φωνή) 

Χρήστος ΜάγκοςΚινηματογραφιστής   

Μάνος ΛοΐζοςΣυνθέτης   

 Τζούλια ΑνδρεάδηΚοστούμια   

 Matt McCarthyΜοντάζ   

Αρτεμις ΔαμιανούΠαραγωγός   

Λάκης ΠαπαστάθηςΒοηθός Σκηνοθέτη   

Νίκος ΖερβόςΒοηθός Σκηνοθέτη   

Γιώργος ΣταμπουλόπουλοςΔιευθυντής Παραγωγής   

 Tony AnscombeΔιευθυντής Ήχου   

 Don DeaconΔιευθυντής Ήχου   

Αλέξης ΔαμιανόςΣκηνοθετης   

Αλέξης ΔαμιανόςΣεναριογράφος   


 
Legacy - Nathalie - Unverified - Παρ 21 Ιουλ 2006 - 21:45
Έτυχε και ξαναδα σημερα την ταινια στο θερινο σινεμα της γειτονιας μου.Θεωρω πως ειναι η καλυτερη ελληνικη ταινια και η πιο ερωτικη που εχω δει..Μια νεαρη πορνη,η Ευδοκια,που ζει σε μια ξεχασμενη συνοικια κι ενας λοχιας που υπηρετει τη θητεια του στο στρατοπεδο που υπαρχει εκει γυρω ερωτευονται και καποια στιγμη παντρευονται.Όμως,ο ερωτας τους,η ζωη τους,ειναι ναρκοθετημενα απο παντου.Το περιβαλλον της Ευδοκιας προσπαθει να βρει τροπο να επαναφερει την ταξη,ενω ο λοχιας βρισκεται σε μια συνεχη εσωτερικη παλη γιατι ενω ελκεται απ’τη γυναικα Ευδοκια,απωθειται απ’την πορνη Ευδοκια.Οι δυο συγκρουσεις,της Ευδοκιας με το περιβαλλον της και του λοχια με τον εαυτο του οδηγουνται προς την τραγικη τους εκβαση οταν φτανουν στην κορυφωση..Οι πρωταγωνιστες Μαρια Βασιλειου και Γιωργος Κουτουζης αν και ερασιτεχνες ειναι εκπληκτικοι.Ο Αλεξης Δαμιανος εξομολογειται στον νεαρο, τοτε, βοηθο του Λακη Παπασταθη: «Ειδες πως παιζουν; Κανεις επαγγελματιας ηθοποιος δεν θα μπορουσε να παιξει ετσι. Γιατι ειναι φθαρμενοι, οι περισσοτεροι, απο την ημερα που αρχιζουν να γινονται ηθοποιοι. Τους βαραινει η ημιτελης κουλτουρα, η ατελης εκπαιδευση, αλλα κι ενας θεσμος ανευθυνων δασκαλων, που οδηγει ακομα και τους ταλαντουχους στην υπνωση του ενστικτου». H ταινια ειναι γεματη αντιφασεις.Ο αγνος ερωτας μιας πορνης μ’ενα στρατιωτη..Η προταση γαμου του λοχια στην Ευδοκια υστερα απο λιγες ωρες γνωριμιας,οι διαδοχικοι καβγαδες και οι επανασυνδεσεις του ζευγαριου..Έτσι δεν ειναι το παθος;Έτσι δεν ειναι ο ερωτας και η καψουρα;Ακομη και οταν ο λοχιας τη σωζει απ’την αυτοκτονια,ακομα και τοτε που οι δυο τους κανουν σχεδια για το μελλον,που “τα εχουν βρει”..Τοτε ερχεται το τραγικο τελος..Ειναι αποριας αξιο πως ο Δαμιανος καταφερε να μεταμορφωσει μια απλη ιστορια σε αρχαια τραγωδια.Εισεβαλε στο κεντρο της νεοελληνικης περιπετειας, ξετρυπωσε την ψυχη της, υπονομευσε τις αξιες της(την ιδεολογια της αντιπαροχης και του ρετιρε). Πλησιασε τον κινηματογραφο με τροπο υλικο, χωματινο. Η κινηματογραφιση του εχει την τραχυτητα του βραχου.Το φιλμ παιρνει λοιπον,τις διαστασεις συμβολου,σπαζοντας τα πλαισια του ρεαλισμου.Επισης ξεπερναει και τον-σε πρωτο επιπεδο-νατουραλισμο του,λογω της εντονα οξυμμενης μορφης που ο νατουραλισμος αυτος παιρνει..Το ζεϊμπεκικο θα μεινει στην ιστορια..«Σημερον κρεμαται επι ξυλου» εψελνε ψιθυριστα ο Αλεξης Δαμιανος σε πολλα πλανα γυρισματων, για να δημιουργηθει ατμοσφαιρα… Κι ακριβως αυτη η ψαλμωδια σταθηκε πηγη εμπνευσης για τον Μανο Λοΐζο, ωστε να «ανακαλυψει» στο πιανο - στο σπιτι του σκηνοθετη - την θρυλικη πια μουσικη!Τι κι αν δεν κερδισε το βραβειο καλυτερης ταινιας τοτε στο Φεστιβαλ Θεσσαλονικης,λογω Χουντας;Η ταινια κερδισε συνολικα το Πρωτο βραβειο γυναικειου ρολου για τη Μαρια Βασιλειου,στο Φεστιβαλ Θεσσαλονικης (1971),το Βραβειο των Cineclubs της Γαλλιας το 1971 καθως και το «Χρυσο Απολλωνα» των Ελληνων Κριτικων, που το 1985 ανακηρυξαν την «Ευδοκια» ως την «καλυτερη ελληνικη ταινια ολων των εποχων».

Nathalie
 
Legacy - Georg Natsioyntzik - Unverified - Τετ 19 Ιουλ 2006 - 15:21
...και μονο για να τιμησουμε την μνημη του Α.Δαμιανου αξιζει να ξαναδουμε την ταινια οροσημο του ελληνικου σινεμα .

Georg Natsioyntzik
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.