• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Ταινίες - Κριτική από το Cine.gr


To Live and Die in L.A. (1985)

- Μεταφρασμένος Τίτλος:
Ο Ανθρωπος από το Λος Αντζελες

Αστυνομική | 116' | Ακατάλληλο κάτω των 15
Πρεμιέρα στην Ελλάδα: Παρ 18 Απρ 1986
Ημερομηνία κυκλοφορίας DVD: 17/11/2004
Χρώμα: Έγχρωμο
Ήχος: Dolby Surround (Prologic)
Γλώσσα: Αγγλικά - Αραβικά - Ισπανικά
Δημοτικότητα: 0.59 %
Αξιολόγηση: 8.92/108.92/108.92/108.92/108.92/108.92/108.92/108.92/108.92/10   (8.92/10)
Aντιφατικότητα ψήφων: Χαμηλή (Συμφωνία ψήφων > 75%)




- Υπότιτλος:

Ένας ομοσπονδιακός πράκτορας είναι νεκρός. Ένας δολοφόνος είναι ξαμολημένος. Και η Πόλη των Αγγέλων πρόκειται να εκραγεί!

 

- Κριτική από το Cine.gr:


Σάββατο 13 Νοεμβρίου 2010

Περισσότερο γνωστός στους νεαρούς θεατές από το CSI: Miami και στους παλιότερους από τον Ανθρωποκυνηγό του Michael Mann, ο William Petersen πρωταγωνιστεί στην αστυνομική περιπέτεια To Live and Die in L.A. παραγωγής 1985. Στην καρέκλα του σκηνοθέτη βρίσκουμε τον William Friedkin (του Εξορκιστή κλπ) σε μεγάλα κέφια, ο οποίος δημιουργεί μία δυνατή ταινία με σχεδόν φρενήρη ρυθμό. Μία από τις καλύτερες ταινίες του είδους για την τότε δεκαετία που ξεφεύγει από το γνωστό κιτσάρισμα και τα κλισέ της. Ειδικά η αναπάντεχη εξέλιξη στο τέλος και η μεταστροφή της σε... πιο «σκοτεινές αποχρώσεις» κάνει την ταινία ακόμα πιο ελκυστική και μας θυμίζει ότι όντως αυτός είναι ο σκηνοθέτης του οσκαρικού Ανθρώπου από τη Γαλλία. Το χαρακτηριστικό κυνηγητό με τα αμάξια μπορεί να σας θυμίσει την προαναφερθείσα ταινία, αλλά οι όποιες ομοιότητες δεν μας... χάλασαν καθόλου. Η ταινία παρακολουθεί τις όχι και τόσο νόμιμες προσπάθειες του αστυνομικού Petersen να συλλάβει τον βίαιο, επικίνδυνο και άπιαστο παραχαράκτη Willem Dafoe, ο οποίος συν τις άλλοις δολοφόνησε και τον πρώην συνεργάτη του.

Ζήσης Μπαρτζώκας (5Χ5 on Cult by Zisis: Modern Cult)





Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2007 - 13:05

Ο ταλαντούχος αλλά και παρανοϊκός ζωγράφος Ρικ Μάστερς είναι παραχαράκτης δολαρίων. Όταν ένας μυστικός πράκτορας τον ανακαλύπτει, τότε ο Μάστερς τον δολοφονεί . Ο συνάδελφος και κολλητός όμως του δολοφονηθέντος, Ρίτσαρντ Τσανς παθαίνει αμόκ και αποφασίζει πως θα συλλάβει τον δολοφόνο πάση θυσία. Έτσι αρχίζει σταδιακά να παραβιάζει το νόμο παρά τις διαμαρτυρίες του νέου συνεργάτη του, κάνοντας άνω κάτω το Λος Άντζελες …

Αναμφίβολα μαζί με τον Ανθρωποκυνηγό του Michael Mann ένα απ’ τα κορυφαία αστυνομικά θρίλερ της δεκαετίας του ’80. Αποτελεί παράλληλα και ένα αντισυμβατικό αστυνομικό φιλμ, ένας λόγος για τον οποίο δεν έχει την προβολή που θα έπρεπε από την τηλεόραση. Δηλαδή : ξεπερνώντας την χαζοχαρούμενη διάθεση ταινιών όπως Φονικό όπλο ή Πολύ σκληρός για να πεθάνει όπου ο ήρωας παρουσιάζεται σαν ..στέλεχος των ειδικών δυνάμεων, παραβιάζει συστηματικά το νόμο αλλά δεν την πατά ποτέ, ενώ το όλο εμπορικό περιτύλιγμα συμπληρώνεται από χαβαλέ που κάνει το θεατή να ξεχάσει τι θα έπρεπε κανονικά να ισχύει, το εν λόγω φιλμ έχει ως πρωταγωνιστή έναν αντιήρωα που βλέπει τις συνέπειες των πράξεών του να τον «κυνηγούν». Ακόμα, ο σκηνοθέτης μας παρουσιάζει έναν σκληρό, κυνικό κόσμο όπου όλοι ( απ’ τους πρωταγωνιστές μέχρι τους τρίτους), ανατρέποντας τις προσδοκίες του θεατή, δομούν ένα σύμπαν διεφθαρμένο μέχρι τα κόκαλα. Τα πάντα διαβρώνονται από το χρήμα, η ματαιοδοξία και ο μηδενισμός κυριαρχούν. Αστυνομικός και εγκληματίας είναι οι αντίθετες όψεις του ίδιου νομίσματος, με τον πρώτο μάλιστα να ξεπερνάει κατά πολύ τους άγραφους κανόνες του παιχνιδιού. Μάλιστα ο σκηνοθέτης τους παρουσιάζει, με έναν έξυπνο σκηνοθετικά τρόπο, ως ψυχικά διαταραγμένες προσωπικότητες. Ο Έρικ Μάστερς, παρανοϊκός ζωγράφος και παραχαράκτης. Κατά βάθος λοιπόν ταυτίζονται, οπότε ποιος είναι ο καλός και ποιος ο κακός; Οι μανιχαϊστές αμερικάνοι, συνηθισμένοι στο θέμα του απόλυτου καλού εναντίον του απόλυτου κακού, σίγουρα ενοχλήθηκαν από ένα τέτοιο θέαμα.

Αισθητικά η ματιά είναι τελείως eighties και θυμίζει έντονα Miami Vice. Όμως, η σκηνοθετική αντίληψη δεν είναι τύπων όπως ο John Nikollela, αλλά ενός έμπειρου σκηνοθέτη και είναι στα καλύτερά της, αφού παίρνει τα στοιχεία που πρωτοχρησιμοποίησε στον Άνθρωπο από τη Γαλλία και τα τελειοποιεί, πέραν κάθε προσδοκίας.

Έντονο είναι και το ρεαλιστικό στοιχείο: η σεκάνς της πλαστογράφησης των δολαρίων είναι αληθινή : πρώην κατάδικοι των φυλακών είχαν προσληφθεί για να υποδείξουν τον τρόπο εκτέλεσής της.

Μάλιστα, ο Dafoe είχε δηλώσει πως κάθε φορά που άκουγαν ελικόπτερο να πετάει νόμιζαν ότι ήταν η αστυνομία που ερχόταν να τους συλλάβει. Εξάλλου το σενάριο της ταινίας είναι βασισμένο σε νουβέλα του παλιού αστυνομικού Γκέρυ Πετίεβιτς. Ο ίδιος ο Πετίεβιτς συνυπογράφει το σενάριο (μόνο 20% των στοιχείων της νουβέλας κρατήθηκε) ενώ είναι και ειδικός σύμβουλος της ταινίας μαζί με άλλους δυο βετεράνους (εις εκ των οποίων και με ρόλο στη ταινία , ο «θρυλικός» Τζακ Χόαρ). Η εμμονή του Friedkin στην ακρίβεια φαίνεται και απ’ το ότι έχει δηλώσει θαυμαστής του Κώστα Γαβρά που φημίζεται για την ακριβή αναπαράσταση των ταινιών του. Τέλος, τα μέρη όπου εξελίσσεται η δράση είναι χαρακτηριστικά: κακόφημες εγκληματικές γειτονιές, φυλακή με αληθινούς κρατουμένους για κομπάρσους κτλ.

Πολύ καλές και οι ερμηνείες . Είναι ενδεικτικό ότι ο Oliver Stone βλέποντας την ταινία θέλησε να χρησιμοποιήσει και ο ίδιος τους βασικούς ηθοποιούς σε ταινίες του: Willem Dafoe και Petersen (αρνήθηκε ) στο Platoon, και Pankow στο Talk Radio.

Τέλος , το φιλμ διαθέτει μια απίστευτα στιλιστική αλλά και φρενήρη σκηνοθετική ματιά που θα κορυφωθεί στο τελευταίο μισάωρο , ιδίως με τη σκηνή καταδίωξης που έχει αφήσει ιστορία ..

Βαθμολογία: 10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars10/10 Stars (10/10)

Μάκης Σαλασίδης


 
To Live and Die in L.A. (Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ) (1985) - kprncs - Πεμ 09 Μαρ 2017 - 12:10
ΣΧΟΛΙΟ του ΚΓΠ στο [http://www.cine.gr/film.asp?id=1452&page=4]
To Live and Die in L.A. (Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ) (1985)
ΠΛΟΚΗ: Η ταινία παρακολουθεί τις όχι και τόσο νόμιμες προσπάθειες του πράκτορα Richard Chance (William Petersen) να συλλάβει τον βίαιο, επικίνδυνο και άπιαστο παραχαράκτη Erick Masters (Willem Dafoe), ο οποίος συν τοις άλλοις δολοφόνησε και τον πρώην συνεργάτη του...
O Chance παραβιάζει προσωπικά απόρρητα, "πηδάει" την καταδότρια με την οποία συνεργάζεται, κάνει παράνομες παρακολουθήσεις και γίνεται υπεύθυνος για την δολοφονία ενός κρυφού πράκτορα του FBI, αλλά ...καταφέρνει να έρθει σε στενή επαφή με τον Masters..
Η εκδίκηση φαίνεται να είναι δική του...
ΚΡΙΤΙΚΗ: Περισσότερο γνωστός στους θεατές από το CSI: Miami και στους παλιότερους από τον "Ανθρωποκυνηγό" του Michael Mann (1986), ο William Petersen εδώ παίζει τον σκληρό μπάτσο σε μία από τις καλύτερες ταινίες του είδους για την δεκαετία.
Στην καρέκλα του σκηνοθέτη κάθεται ο William Friedkin σε μεγάλα κέφια, ο οποίος δημιουργεί μία δυνατή ταινία με ξέφρενο ρυθμό.
Το χαρακτηριστικό κυνηγητό με τα αμάξια θυμίζει τον "Ανθρωπο από τη Γαλλία", αλλά οι αντίστοιχες σκηνές εδώ....έχουν ανέβει κλάση και εξελίσσονται στο κανάλι απορροής του Los Angeles και στους αυτοκινητόδρομους του...
Η ταινία αποκτά στο τέλος της «σκοτεινές αποχρώσεις», που την κάνουν ακόμα πιο ελκυστική και μας επιβεβαιώνουν ότι ο Friedkin είναι πράγματι ο σκηνοθέτης του οσκαρικού "Ανθρώπου από τη Γαλλία" (1971)!
Πολύ ενδιαφέρουσα. [ΚώσταςΚΓΠ03032017](8/10)
 
Legacy - Μάκης Σαλασίδης - Unverified - Πεμ 15 Μαρ 2007 - 16:23
Απο τα κορυφαια αστυνομικα θριλερ της δεκαετιας του `80.Παραλληλα ενα αντισυμβατικο φιλμ αφου παρουσιαζει τον αστυνομικο και τον εγκληματια σαν τις αντιθετες οψεις του ιδιου νομισματος.Ποιος ειναι ο καλος και ποιος ο κακος; Μακρια λοιπον απο τον συνηθισμενο μανϊχαισμο των αμερικανων ( απολυτο καλο εναντιον απολυτου κακου) , η ταινια παρουσιαζει τον μυστικο πρακτορα Ριτσαρντ Τσανς(Γ.Πιτερσεν) να παθαινει αμοκ οταν ο παρανοϊκος παραχαρακτης Ρικ Μαστερς(Γ.Νταφοε)σκοτωνει τον συνεργατη του .Αποφασιζει να τον συλλαβει και παραβιαζει συστηματικα τον νομο ,κανοντας ανω κατω το Λ.Άντζελες.
Ένα μεγαλο πλεονεκτημα της ταινιας ειναι και οτι δεν ακολουθει τη χαζοχαρουμενη διαθεση ταινιων οπως το Φονικο οπλο : Οι συνεπειες των πραξεων του Τσανς τον κυνηγουν καθ ολη τη διαρκεια του φιλμ .Επισης , ο Φριντκιν δινει μια αναγλυφη εικονα της εποχης , μακρια απο ηρωϊσμους και εξιδανικευσεις : ενας κυνικος κοσμος οπου ολοι ειναι διαβρωμενοι απο το χρημα , η ματαιοδοξια και ο μηδενισμος κυριαρχουν .Τελος , στα συν μπορουν να μπουν η στιλιζαρισμενη σκηνοθεσια , οι εξοχες ερμηνειες και η σκηνη της καταδιωξης που θεωρειται απο τις καλυτερες ολων των εποχων (R.Ebert).
Στα πλην ; ισως σε μερικους δεν αρεσει το eighties κλιμα αλλα εδω δεν εχουμε να κανουμε με ενα επεισοδιο του Μ.Vice αλλα μαλλον με μια βελτιωμενη - στο απροσδοκητα καλυτερο - εκδοχη του The french connection .
10/10.



Μάκης Σαλασίδης
 
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.