• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Editorial


Πεμ 23 Ιαν 2003

Μια Νέα Υόρκη όπως δεν γνώριζε κανείς...


(...και δε θα ήθελε ίσως ποτέ να ξέρει!)



Στην κινηματογραφική μας υφήλιο, η οποία όλους μας μαγεύει και όλους μας ενώνει, υπάρχουν οι cine-ultras, οι αμετανόητοι προσκυνητές ταινιών / ηθοποιών / σκηνοθετών – μύθων. Star Wars, The Lord of the Rings, The Godfather. Leonardo DiCaprio, Mel Gibson και Robert De Niro. Steven Spielberg, Alfred Hitchcock και…Martin Scorsese: (Παύση…αεροπλάνου, για μια γουλιά τσάι και cineχίζω).

ΑΜΑΝ ΠΙΑ! Τρία χρόνια, τρία ανυπόφορα χρόνια ανηλεών καθυστερήσεων για το Gangs of New York - Συμμοριες της Νεας Υορκης,dream project του μικροσκοπικού γίγαντα από την ιταλική συνοικία του Queens. Η απίστευτη συγκυρία της 11ης Σεπτέμβρη, οι ατέρμονες ανασφάλειες του τελειομανούς Marty, τα...τσαλίμια του αφεντικού της Miramax, Harvey Wienstein, τα νεύρα μου…τσατάλια! Ο μεγαλύτερος εν ζωή αμερικανός σκηνοθέτης, οι αποτυχημένες δουλειές του τελευταία (Kundun, Bringing out the Dead - Σταυροδρομια της Ψυχης). Το τεράστιο εγχείρημα αναβίωσης της Ν. Υόρκης του 1860, η Cinecitta. Η αναμονή για την πολυπόθητη βράβευση από την Ακαδημία. Οι οιωνοί είναι θετικότατοι. Για τη σκηνοθεσία του Marty βέβαια, όχι όμως και για την ταινία! Γιατί αυτό; Τι πήγε στραβά σε αυτόν τον άθλο των 120 εκατ. δολαρίων, με cast που...σκοτώνει (Day-Lewis, DiCaprio, Cameron Diaz) και θέμα περισσότερο επίκαιρο ΑΠΟ ΠΟΤΕ;

H προσμονή γεννά προσδοκία και αυτή αμείλικτη κριτική. Τα μαχαίρια βγήκαν από νωρίς: “E, δεν είναι κι αριστούργημα, πολύ απρόσωπο, αδικαιολόγητα βίαιο, (αλλά ταυτόχρονα και) θρησκομανές (!)”. Φαίνεται πως ένας ζωντανός θρύλος πρέπει να σταυρωθεί πρώτα για να δώσει τα διαπιστευτήριά του ο ασήμαντος διώκτης του. Το να θάψεις τον Adam Sandler είναι απλό δείγμα κριτικού αυτοσεβασμού. Το να ακυρώσεις το καλλιτεχνικό momentum ενός Scorsese όμως είναι μαγκιά, ρε παιδί μου, είναι και πολύ χοντρός τσαμπουκάς, έτσι μεγάλε;

Ποιός θέλει να δει μια τέτοια Ν.Υόρκη όπως τη χτίζει ως άλλος Fritz Lang(Metropolis) ο Marty, σε μια εποχή που οι νωπές ακόμη στάχτες των Διδύμων περιγράφουν την τιμωρία της αναλγησίας του καίσαρα της Νέας Ρώμης; Ποιος αμερικανός τολμά να αντικρίσει κατάματα την πληρωμένη απάντησή του στο αριστουργηματικό Bowling for Columbine - Ακηρυχτος Πολεμος του Michael Moore; Ο τελευταίος διατύπωνε το αμείλικτο ερώτημα: “Γιατί αντιμετωπίζουμε τόσες εκρήξεις βίας σ’αυτή τη χώρα;” “Ο Scorsese λοιπόν, διανύει ολόκληρη την θριαμβευτική πορεία από το Mean Streets - Κακοφημοι Δρομοι έως το Taxi Driver - Ο Ταξιτζης και από το GoodFellas - Τα καλα Παιδια μέχρι το Gangs of New York - Συμμοριες της Νεας Υορκης και απαντά ξεκάθαρα: “ Η Αμερική γεννήθηκε στους δρόμους!” Οι έποικοι εξόντωσαν τους Ινδιάνους και με το αίμα τους βάφτισαν το αμερικανικό όνειρο. Αυτό ήταν όμως μόνο η αρχή. Ο Πόλεμος δεν ήταν μόνο Βόρειοι εναντίον Νότιων, αλλά Ιρλανδοί εναντίον Γηγενών και όλοι αυτοί εναντίον των Μαύρων!

Ο Scorsese, ως γνήσιος κατιών του θεϊκού στυλίστα της κάμερας Lucino Visconti, αποδίδει εικονοκλαστικά γνήσιους καμβάδες προλεταριακής σύγκρουσης καθώς στη σκιά των γεγονότων οι μετέπειτα Μαφίες αυγάτιζαν στη φωλιά της διεφθαρμένης εξουσίας. Ναι, η ταινία υπερφαλαγγίζεται από τις εμμονοληπτικές αναφορές στο τρίπτυχο βία-ανερμάτιστο των ανθρώπινων σχέσεων- θρησκεία μα σε ΤΙ αλλάζει αυτό την επιβλητικότητα των εικόνων; Ναι, ο DiCaprio είναι ο πλέον ακατάλληλος για το ρόλο, περισσεύει όμως γι’αυτόν μισό…μάτι, όταν εμφανίζεται ο πελώριος ερμηνευτής που μας τιμά αυτές τις ημέρες με τα υπέροχα λόγια του για την Ελλάδα, ο Daniel Day- The Butcher- Lewis;

Μη γελιέστε, οι συμπατριώτες του δε θα μπορούσαν να βραβεύσουν ποτέ μια τέτοια ταινία. Δε θα ήθελαν να είχε καν γυριστεί. Εδώ υπάρχει το Chicago, με χαμηλά λιπαρά και χορό μέχρις εσχάτων. Εμ, πόλεμο ετοιμάζουμε, να μην το γιορτάσουμε κιόλας λιγουλάκι; Μολαταύτα, ο Scorsese δε θα γίνεται (πλέον) να μπει στην άκρη. Του ΧΡΩΣΤΑΝΕ πολλά. Εμείς, απλά…την ευγνωμοσύνη μας...

Σοφά ποιούντες οι διανομείς, αποδίδουν διακριτικό χαιρετισμό στο GONY, ρίχνοντας μόλις δύο ακόμη ταινίες στην κυκλοφορία. Ελάχιστοι θα τις τιμήσουν, αλλά μπορούμε να αφήσουμε το …γάμο για τα:

Springtime in a small town του κινέζου μάστορα του θαυμάσιου “Blue Kite”, Tian Zhguang Zhuang. Remake του ομώνυμου classic στα 1948 του προπάτορα όσο και παραγνωρισμένου Fei Mu. Κέντημα σε επίπεδα art direction και κουστούμια “In the Mood for Love” του Wong Kar Wai. Ως προς την ουσία του πράγματος, καταπιεσμένοι πόθοι και κλιμακούμενη ψυχολογική δράση εν μέσω νωχελικών ρυθμών και ερμηνευτικών υποσημειούμενων (λέγονται και «ημιτόνια»). Ως γενική εικόνα, καλοδουλεμένο αλλά κατώτερο του πρωτότυπου, για την εξωστρέφεια του Zhuang σε σημεία που o Mu άφηνε να τα πει όλα η σιωπή…Σημειωτέον ότι ο πρώτος ξανακάνει ταινία μετά από εννέα (9) χρόνια απαγόρευσης από τις αρχές. Γνωστό, Κίνα και ελευθερία έκφρασης είναι έννοιες ασύμβατες.

I Spy - Εγω ο Κατασκοπος με Eddie Murphy και Owen Wilson. Σε μια χρονιά που ο Bond αναδείχθηκε λιγούρικο ξαδερφάκι του xXx, το αταίριαστο (όχι δεν είναι κομπλιμέντο αυτό) πρωταγωνιστικό δίδυμο έρχεται να γλύψει τα ψίχουλα κάτω από το εισπρακτικό τραπέζι. Μα, περίσσεψε και τίποτα πια; To φετινό spy movie oscars goes to...The Bourne Identity - Χωρις Ταυτοτητα! (ασυζητητί)

Cine TV, Cineντευξη (σημειώστε την πρωτιά του DD Lewisστο αγαπημένο σας CINE) αλλά και…CineReader, και Cineπιλογές…Μαζί σε μια διαδρομή προς την καθιέρωση του cineφιλικού κινήματος στην Ελλάδα, με αγάπη και διαρκή αυτοθυσία. Σας ευχαριστούμε όλους εκ βαθέων, η μεγάλη αρχή έχει γίνει: Στην αφασία της εν ψυχρώ εμπορευματοποίησης του κοινωνικού αγαθού που λέγεται κινηματογράφος, προβάλλουμε υγιή αντισώματα που βρίσκουν αφετηρία μόνο μέσα από τη δική σας στήριξη. Ο αγώνας cineχίζεται, γι ‘αυτό λοιπόν…

CINEΝΩΘΕΙΤΕ CINEΛΛΗΝΕΣ!


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.