• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Editorial


Πεμ 09 Ιαν 2003

BARAN...ΤAINIΩΝ!




Βρισκόμαστε στην Ελλάς (sic) του 2003, προεδρεύουσα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ένα χρόνο πριν την εθνοσωτήριο Ολυμπιάδα. Στη Δουκίσσης Πλακεντίας πέφτουν αυτοκίνητα σε μαύρες τρύπες, (πως λέμε: “’Αμα σου λέω ψέματα μάτια μου, να ανοίξει η γης να με καταπιεί!”; -αυτό). Η εγχώρια πραγματικότητα παίζει σαν ένα σκληρό reality, αγκαλιασμένη εγκάρδια με τα λύματα της τηλεοπτικής ακηδίας. Ποιος ήρθε;

Baran - Βροχη ταινιών cinάδελφοι! Μας πήρε το ποτάμι (να λείπουν οι συνειρμοί)-μας πήρε ο κινηματογραφικός ποταμός! Προς αιθουσάρχες : Μπράβο σας κύριοι, φροντίζετε τα μάλα το παρατεταμένο visual overdose των γιορτών. Μήπως θα μπορούσατε να ρίξετε λίγο και τις τιμές των εισιτηρίων κιόλας; Προς διανομείς: Διατί τις καίτε εισπρακτικώς τις ταινιούλες φίλτατοι; Αχ... φόλα που έχει να πέσει κατά Απρίλη - Μάη μεριά! (και ο νοών…)

Ποιος ήρθε λοιπόν; Α, ναι, το reality τώρα πια ΚΑΙ στο σινεμά. Έβλεπα προχθές το Series 7: The Contenders και με ψιλοχάλασε – ο λόγος απλούστατος: Το clopyright (έστω, προωθημένο στα άκρα) των ανάλογων reality τηλεοπτικών προτύπων δεν προσελκύει τον τηλεορασόπληκτο θεατή. Αντιθέτως, ειδικότερα φέτος, παρατηρούμε με αγαλλίαση μια δυνατή ποιοτικά στροφή προς το documentary style-filmmaking, με αιχμή του δόρατος τον πολιτικό λόγο και τον κοινωνικό ουμανισμό (Amen. - Αμην., The Pianist - Ο Πιανιστας, Bloody Sunday, Bowling for Columbine - Ακηρυχτος Πολεμος, Time Out - Ελευθερος Ωραριου, Atanarjuat - Ο παγωμενος Δρομεας).

O κόσμος διψά για reality. Για ένα (κινηματογραφημένο στην περίπτωσή μας) reality όμως, παρασάγγας καλύτερο από τη στείρα και ζοφερή πραγματικότητα που μας αποδιοργανώνει. Θα γίνει η επανάληψη του Πολέμου του Κόλπου; Δε θέλω κύριε, προτιμώ τριλογία LOTR, που μου κάνει και στο απείρως ιδεολογικά πιο ξεκάθαρο από to ηθικά έωλο του διδύμου Bush – Sadam. Μα τι, πρέπει να διαλέξω δηλαδή, ανάμεσα στη Σκύλα και τη Χάρυβδη;

Φτάνουν πια οι χάρτινοι ήρωες –απολειφάδια των 80’s. Δε μασάμε άλλο με τις απίστευτες σεναριακές ανατροπές flat ταινιών, χωρίς ένα μήνυμα που αφορά ΕΜΑΣ. Ζητάμε ανθρώπινες αξίες να αναδεικνύονται, ρίξτε μας κι ένα κάρο effects – no problemo! Εσείς οι των studios, έχετε κάτι να μας δώσετε να πιστέψουμε, κάτι που να ΑΞΙΖΕΙ;- Περίφημα! Όχι;- ANTE ΓΕΙΑ τότε! Να μπω μέσα και λίγο παρακάτω τώρα;

Για ποιόν λόγο πουλάει (μη σας σοκάρει η λέξη) ο Majid Majidi; Πάρτε και Bacheha-Ye aseman - Τα Παιδια του Παραδεισου, και να το Rang e Khoda - Το Χρωμα του Παραδεισου, πάρτε τώρα και το Baran - Βροχη (πάλι προτεινόμενος ο Majidi από το Iran για το φετινό ξενόγλωσσο oscar) για να έχετε! Μα φυσικά, το μαντέψατε: Απλές ιστορίες ταπεινών και καταφρονεμένων προσαρμοσμένες σε παγκοσμιοποιημένο συναισθηματικό κώδικα. Το ιρανικό σινεμά που πρόσφατα βραβεύτηκε στη Θεσσαλονίκη, κάνει bingo εκεί που χρόνια τώρα έχει βραχυκυκλώσει η Disney! Ευγένεια, Αθωότητα, Αισιοδοξία υπό αντίξοες έως άθλιες συνθήκες. Εδώ μάλιστα (Baran), έχουμε και το σετάκι “Αφγανοί εργάτες στο πηλοφόρι χωρίς άδεια παραμονής, υπό το διακριτικό βλέμα του –γνωστού, άνευ ετέρου σχολίου, για τις ευαισθησίες του- Ιρανικού κράτος και ένα love story –αλά Yentl”. Ποιητική εικονογράφηση, καθαρό μήνυμα ,δε λέω, αλλά…θα σκάσω αν δεν το φωνάξω: Το θαυμάσιο αυτό lifting του ιρανικού διεθνούς image πάει μέχρι και για... πεντάδα, ενώ απουσιάζουν (ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ Ακαδημία!) τα υπέροχα Hable con ella - Μιλα τηςAlmodovar δεν προτάθηκε για την -μακράν καλύτερη- ταινία του από την Ισπανία!) και Divine Intervention (η εξήγηση; “Μα, η Παλαιστίνη ΔΕΝ είναι αναγνωρισμένο κράτος!” απεφάνθησαν οι ανεγκέφαλοι πρωτοξάδελφοι του Ariel Saron!)

Παίρνω το χάπι μου και cineχίζω: Άλλο reality: People I Know - Οι Ανθρωποι που ξερω. Αιχμηρό, πεσιμιστικό, μπράβο στους Pacino και Basinger (και) γι’αυτή τους την επιλογή. Ο βόρβορος του Hollywood σ’όλη του την μεγαλοπρέπεια. Ο Daniel Algrant του Sex & the City κάνει την έκπληξη με τη δεύτερη ταινία του, αλλά δεν βρήκε release date στην Αμερική μέσα στο 2002 (για ευνόητους λόγους). Το παρόμοιας θεματολογίας Chicago όμως, ε; Γκανιάν για τα oscars!

Reality’s συνέχεια με τα Moonlight Mile - Πικρα Φεγγαρια. Περίφημο cast. Jake Gyllenhaal (The Good Girl), Sarandon (Igby Goes Down-δεύτερος σερί oscaρικός β’ ρόλος εφέτος) – Hoffman (πεσμένος τελευταία) σε οικογενειακό δράμα με ελαφρά... υπομειδιάματα (sic). Συγκινεί, χωρίς όμως να είναι και Ordinary People - Συνηθισμενοι Ανθρωποι. Τα εύσημα στον Brad Silverling του City of Angels.

Secretary - Γραμματεας για…τρελά γούστα η, αδελφούλα του Jake, Maggie Gyllenhaal. Αν πέρυσι ήταν η Μαύρο –Χάλι- Berry, εφέτος η Maggie αποτελεί την grande apocalypse της χρονιάς! Σαδο-μαζο ομορφιές στο γραφείο μαζί με τον cult James Spader. Κι άλλο reality-«σεξουαλικά-άπλυτα-στη-φορά»- story, με αυθεντικότητα και βάθος ερμηνείας που συναρπάζει. Την αφίσα την είδατε; Εγώ προτίθεμαι να σκύψω και βαθύτερα, προκειμένου να δω τη Maggie να κάνει βαθιά υπόκλιση εμπρός στην Ακαδημία παραλαμβάνοντας το χρυσό... Steven Shainberg, υποκλίνομαι και σε εσένα…

Ενδιαφέρον δράμα εποχής το I am Dina του Δανού Ole Bornedal (Night Watch) με έναν καλό (επιτέλους) Gerard Depardieu, με μπόσικο sex & violence όπως και με τα γνωστά προβλήματα των πολυεθνικών παραγωγών (μόνο το... Ruski accent του Eccleston να ακούσετε, θα καταλάβετε!) Βασισμένο στο Νορβηγικό best-seller του Herbjoslashrg Wassmos, κάνει ενδιαφέρον, απλά, ειδικά γι’αυτήν την εβδομάδα...bad timing man!

Στην ουρά το sequel του Rodriguez (πριν το Desperado II) Spy Kids 2 : The Island of lost Dreams - Μινι Πρακτορες 2 : Το Νησι των χαμενων Ονειρων για τις φίλες του Antonio(Ένας είναι ο Antonio!) και το... απιστεύτου αχταρμά Revelation - Η Αποκαλυψη (θα σας κάνει να αναφωνήσετε “ήμουνα κι εγώ εκεί με ένα κόκκινο βρακί”, αγκαλιά με τον Ισαάκ Νεύτωνα!) με τον αβάσταχτου κατήφορου γόη Terence Stamp. Ουφ! Τελειώσαμε;

Κινηματογραφικό quiz για το τέλος:

Τι έργο παίζει στο γήπεδο της Λεωφόρου Αλεξάνδρας στις 7μμ της Κυριακής;


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.