• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Editorial


Τετ 08 Δεκ 2004

VIDEODROME: O ΒΑΣΙΚΟΣ ΜΕΤΟΧΟΣ




«Η καταπολέμηση της διαπλοκής και η θωράκιση της διαφάνειας, είναι οι βασικοί στόχοι του νομοσχεδίου για το βασικό μέτοχο, για την τελική έγκρισή του οποίου θα προηγηθεί συνεδρίαση της Κυβερνητικής Επιτροπής υπό τον πρωθυπουργό…»

Videodrome. O προφητικός, σωματικός κινηματογράφος του David Cronenberg. H αναδόμηση των mediaκών εικόνων που οικοδομούν στην πληθωρικότητά τους τον μετα-μοντέρνο μας κόσμο. Ο εντομολόγος Cronenberg ψήνει στα κάρβουνα τους αποστόλους –θεωρητικούς των media, Marshall McLuhan και Jean Baudrillard, εκθέτοντας σουρεαλιστικά τον ισχυρισμό τους περί εδραίωσης του Μέσου ως Πραγματικότητας. Ο Baudrillard αφορίζει την τηλεόραση ως «κοινωνία του θεάματος», καλωσορίζοντάς την ως «κατάργηση του θεαματικού».

…Σύμφωνα με πληροφορίες το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων θα προβλέπει:

  • Μείωση του ποσοστού του βασικού μετόχου από 5 σε 1%….
    (McLuhan): Το ίδιο το Μέσο δεν μπορεί πλέον να αναγνωρίζεται ως τέτοιο και η συγχώνευση του Μέσου με το Μήνυμα είναι η νέα μεγάλη φόρμουλα για τον Νέο οπτικοακουστικό αιώνα. Η ανυπαρξία του Μέσου, τώρα εκχέεται εγκλωβισμένη στο Πραγματικό, σε βαθμό που δεν μπορεί πια να υποστηριχθεί ότι το αλλοιώνει, παρά το ότι αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του.

  • Αποκλεισμός χωρίς εξαίρεση της δυνατότητας συγγενικών ή παρένθετων προσώπων να επικαλούνται οικονομική αυτοτέλεια.
  • Απαγόρευση συμμετοχής υπεράκτιων εταιριών σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.
  • Για τις κοινοτικές εταιρίες θα ζητείται λεπτομερής ονομαστικοποίηση των μετοχών.

    Αυτή η συνωμοτική αναδιοργάνωση της πραγματικότητας απασχολεί τον πυρήνα φιλοσοφικής εδραίωσης του Videodrome, για τον οποίο η κατάληξη είναι ένας υπερρεαλισμός – σκέτη καυτή, δύσμορφη σάρκα, παρά το ανεπίδοτο γράμμα των Baudrillard – McLuhan. O κεντρικός ήρωας της ταινίας, Max (ευθεία αναφορά στον maximαλισμό της εικόνας έναντι του Λόγου) δεν χάνει απλά κάθε ίχνος ταυτότητας και σήμανσης έξω από τις αποτυπωμένες ψηφιακές εικόνες, ενσωματώνει κυριολεκτικά πλέον αυτή τη μεταβατική διαδικασία, μεταμορφούμενος σε μια ανθρώπινη συσκευή video.

  • Το νομοσχέδιο θα προβλέπει επίσης τη δημιουργία ισχυρού μηχανισμού για τον έλεγχο των πόθεν έσχες όλων των μετόχων σε Μέσα Ενημέρωσης.
  • Eνίσχυση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης.

    O Cronenberg δεν προσφέρει αντιστικτικά την εναλλακτική πρόταση στην προσομοιωμένη video reality. Υποστηρίζει ότι κάθε υπόσχεση για ουτοπική μετάβαση (από το Μέσο στο Μήνυμα) είναι ένα ακόμη avatar ενός αυταρχικού μηχανισμού ελέγχου, συνήθως, χμμ…κρατικού.

    Στο θέμα της διαφάνειας επέμεινε ο πρωθυπουργός. Μιλώντας το περασμένο Σάββατο στην κεντρική επιτροπή επεσήμανε την ανάγκη της πλήρους αποκατάστασης της διαφάνειας στο δημόσιο βίο, στη διοίκηση, στη διαχείριση, στις συναλλαγές του κράτους και στον τρόπο λειτουργίας των Μέσων Ενημέρωσης.» (Από το www.express.gr )

    Στην τελική σεκάνς του Videodrome, η τηλεόραση εκρήγνυται κατακαιόμενη, όμως αυτό δεν είναι παρά η παρατεταμένη φενάκη ενός video loop όπου ο παγιδευμένος Max αυτοπυροβολείται αφού έχει δει τον εαυτό του να κάνει το ίδιο στην οθόνη. Το νέο (παρα)θρησκευτικό δόγμα της «νέας τηλεοπτικής σαρκός» σπρώχνει στα άκρα, χωρίς εκλάμψεις - δείγματα για το τι καραδοκεί στην άλλη πλευρά.

    Αυτές τις ημέρες κλείνω μια τριετία ως βασικός (cine)μέτοχος. Είμαι πλέον ικανός για όλα. Θα σας δείχνω τους Aγγέλους της Aποκαλύψεως (Crimson Rivers 2)στο Club 22 και μετά θα τους εξαπολύω κατά…Θεσσαλονίκη μεριά. Είμαι βασικός (cine)μέτοχος. Καπάκι το Phantom of the Opera στα cine.gr –friendly STER cinemas. Για να ρουφήξετε με τα μάτια το καρμικό ego -χαρμάνι Andrew Lloyd Weber και Joel Schumacher στο μεγαλύτερο musical της δεκαετίας του ΄80. Θέλετε περισσότερες cine-premieres; O βασικός (cine)μέτοχος δε θα σταματήσει εδώ. Ακολουθούν Undertow, The Princess Diaries 2 και… National Treasure. ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ Η ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ ΤΑ OSCARS TA ΠΟΛΛΑ ΦΕΤΟΣ!

    Για να νικήσουμε τη…diskοπάθεια του καναπέως, για να χορτάσουμε films και thrills, γραφτείτε μέλη στον βασικό (cine)μέτοχο της ελληνικής κινηματογραφικής πραγματικότητας, το www.cine.gr. Είμαστε το Corporation της τρελής χαράς του cineφίλου, είμαστε μια ομάδα εραcineτεχνών που έχει σκορπίσει τον πανικό στα στημένα βιλαέτια των τσιφλικάδων της κινηματογραφικής κριτικής. Σε λίγο τις ταινίες (κυριολεκτώ, κάνοντας αρχή από αποσπάσματα πολυαναμενόμενων films) θα τις βλέπετε στο Cine. Έρχονται και οι oscarικές μας προβλέψεις, σε μια χρονιά φτωχή σε μεγάλες ταινίες, μα cin(e)αρπαστικότατη ως oscar –race!

    Όταν πίσω από κανάλες, κινηματογραφικές εταιρίες, ραδιόφωνα, εφημερίδες και περιοδικά βρίσκονται οι γνωστοί βασικοί μέτοχοι, τότε ξέρεις ότι κάποιοι περιορίζουν -όχι απλά τις επιλογές σου αλλά και - το ίδιο σου το αισθητικό κριτήριο. Με αχυρανθρώπους και οσφυοκάμπτες σμιλεύουν την επερχόμενη αντι-κινηματογραφική κατάσταση των πραγμάτων. Έχεις μια επιλογή. Αγάπησε το Μέσο. Αυτό είναι το Μήνυμα. Το όπλο στρέφεται εναντίον αυτού που το κραδαίνει ως μέντορας μιας εξουσίας που δεν έχει νομιμοποίηση. Εκεί που το θέαμα γίνεται σάρκα, ανεξέλεγκτη σάρκα, υπάρχει βασικός μέτοχος, όχι του 1 ή του 5, αλλά του100% που ψέλνει τις mantras του: «Τα μάτια είναι τα παράθυρα της ψυχής». Άνοιξε τα παράθυρα της ψυχής σου στο Cine φίλε. Εδώ βρίσκεται το τέλος του Videodrome.


  •  
     
    Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

    Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.