• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Editorial


Τετ 28 Ιουλ 2010

Μη μου μιλάς για Καλοκαίρια...




Απευθύνω αγωνιστικό χαιρετισμό προς λουόμενους και λουόμενες ανά την επικράτεια. Η θερμοκρασία έπιασε 40, τα ρεπορτάζ του Star από την Μύκονο πρέπει να είναι κόπια τα περσινά, γενικά ήρθε μεν το θέρος αλλά δεν είναι το ίδιο με τα παλιά. Φαντάζει να κάνουμε διάλλειμα από τον γενικό πανικό και μάλιστα σαν να μας το κάνουν ως χάρη. Το μισό μυαλό είναι στα οικονομικά προβλήματα και το άλλο μισό στην αγωνία για τα χειρότερα. Και μέσα σε αυτά, πασχίζουμε να κάνουμε το Καλοκαίρι να μοιάζει με αυτά τα Καλοκαίρια της ξεγνοιασιάς, με τα οποία έχουμε χάσει επαφή. Μακάρι να λέτε «τι λέει τούτος πάλι;», αυτό θα σημαίνει πως είτε είστε πρωταθλητές στη γιόγκα, είτε δεν σας αγγίζει η όλη κρίση. Πάντως, το editorial πάει διακοπές για μια βδομάδα, άρα γλυτώσατε για λίγο. Επανερχόμαστε λίγες ημέρες πριν της Παναγιάς με περισσότερη καταστροφολογία. Πλάκα κάνω... Καλές Διακοπές!

Πέντε οι ταινίες, δύο από αυτές επανεκδόσεις. Ας κάνουμε αρχή με το Ο Τελευταίος Σταθμός που εντυπωσίασε την ακαδημία των Όσκαρ, αλλά όχι τον Βασίλη μας, που τον εμπιστεύομαι περισσότερο. Οι τελευταίες μέρες του Leo Tolstoy δεν πείθουν για την ιστορικότητα τους, αλλά οι δύο «ερμηνευτικοί μεγατόνοι», Helen Mirren και Christopher Plummer, άξια βρέθηκαν στις λίστες των χρυσών βραβείων. Η ταινία είναι του άνισου Michael Hoffman.

Το Baaria είναι η νέα ταινία του παλιού αγαπημένου μας, Giuseppe Tornatore, στον οποίο συγχωρούμε κάθε παραστράτημα. Ακόμα μια βουτιά στη νοσταλγία με την ιστορία τριών γενεών στη Σικελία, από τα 1930 ως τα 1980. Ο Χάρης τονίζει το επικό στοιχείο της αναπαράστασης τής κάθε εποχής και τις πολλές κλασικές επιρροές. Λίγο μεγαλούτσικο σε διάρκεια, αλλά... έχετε να πάτε κάπου;

Βάναυσα συμπαθέστατο το 22 Σφαίρες, ένα γκαγκστερικό θρίλερ με την μονομαχία δύο αντρών μέχρι θανάτου. Οι άντρες αυτοί είναι οι Jean Reno, Kad Merad, με τον πρώτο να κερδίζει τις συμπάθειες και τον δεύτερο τις εντυπώσεις. Καλογυρισμένο, μοντέρνο, αλλά και με πολλά παλιομοδίτικα κλισέ. Οι φίλοι του είδους θα την καταβρούν.

Ξεκινάμε τις επανεκδόσεις με την πιο σπάνια. Το Πνεύμα του Μελισσιού αναφέρεται σε όλες τις λίστες με τις καλύτερες ισπανικές ταινίες όλων των εποχών κι όχι άδικα. Ένα κοριτσάκι φαντάζεται το τέρας του Φρανκενστάιν κι εμείς αναγνωρίζουμε τον πρόγονο κάποιων συγκεκριμένων επιτυχιών του σήμερα. Για το Μπόνι και Κλάιντ δεν χρειάζονται συστάσεις. Μια ταινία που σημάδεψε την εποχή της ακόμα και με τα κοστούμια της. Υπέροχοι Warren Beatty-Faye Dunaway στους ρόλους των δύο διαβόητων ληστών-ηρώων.

Και πάμε στις ταινίες της 5ης Αυγούστου, αφού δεν μπορούμε να τα πούμε τότε. Η μόνη «φρέσκια» είναι το Ειδικότης μας το Έγκλημα, μια «αδιάβαστη» διασκευή από Agatha Christie από τον - ποιόν άλλον;- Pascal Thomas. Σίγουρα ενδιαφέρουσα και διασκεδαστική, αλλά δεν σε βάζει στην ατμόσφαιρα που θα ήθελε ένας φαν τής Βρετανίδας συγγραφέως. Ταιριαστή με την εποχή είναι η επανέκδοση του Ωραίος και Σέξι, μια ταινία που δεν υπογράφει ο Woody Allen, αλλά θα μπορούσε και να το κάνει. Ο νευρωτικός Νεοϋορκέζος δίνει ρέστα ως εραστής για κλάματα και η Diane Keaton ως η μόνη που θα τον άντεχε.

Godard ή Antonioni; Η Περιφρόνηση μάλλον είναι το καλύτερο δείγμα της Νουβέλ Βαγκ, με την Bardot ως αιώνιο σύμβολο του σεξ και την ομηρική Οδύσσεια ως αιώνιο υπόδειγμα τέχνης. Η μίξη των δύο εκρηκτική. Όσο και να μην γίνεται πιστευτό σήμερα, η σπουδαιότερη ταινία του Antonioni, η Περιπέτεια, σφυρίχτηκε στην εποχή της. Ο λόγος ήταν πως έπιασε απροετοίμαστους τους πάντες επιβάλλοντας μια μοντέρνα άποψη πάνω στο σινεφίλ σινεμά. Το θέμα της απλό, μυστηριακό κι ερωτικό, το απομεινάρι της αθάνατο.

Αυτά από την μεγάλη οθόνη των αιθουσών κι άλλα πολλά στην γιγάντια του καλοκαιρινού τοπίου, με επανάληψη της ευχής: Καλές Διακοπές!

Επί του πιεστηρίου: η προβολή της Περιπέτειας αναβλήθηκε.



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.