• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
CineSound


Τρί 24 Σεπ 2013

Τα soundtracks του καλοκαιριού




Αρκετές ταινίες έκαναν την πρεμιέρα τους κατά την διάρκεια των τριών περασμένων μηνών, ωστόσο κανένα από αυτά δεν είχαμε την ευκαιρία να αναλύσουμε. Ας δούμε, λοιπόν, κάποια από τα πιο αξιοσημείωτα σάουντρακ του καλοκαιριού που μόλις πέρασε:

Star Trek Into Darkness
Για τον Μάικλ Τζιακίνο έχω αναφέρει και σε παλαιότερα άρθρα μου, πως τον θεωρώ ίσως τον μελλοντικό «αρχιμαέστρο» της κινηματογραφικής βιομηχανίας. Τεράστιο ταλέντο που είναι ικανό να πάρει μια ασήμαντη, αδιάφορη ή ακόμη και κακή ταινία (New Moon) και να την ανεβάσει επίπεδο. Στο Star Trek Into Darkness, ουσιαστικά, συνεχίζει πάνω στις παρτιτούρες του πρώτου σκορ. Ένα εξαιρετικό μουσικό θέμα από τον ίδιο έρχεται να πλαισιώσει ιστορικά τα δύο ήδη υπάρχοντα (και εξίσου εξαιρετικά) μουσικά θέματα των Αλεξάντερ Κούρατζ και Τζέρι Γκόλντσμιθ. Ο ίδιος ο Τζιακίνο αποτίει τον δικό του φόρο τιμής στον Κούρατζ, καθότι ήταν ο πρώτος συνθέτης. Το μουσικό θέμα του Κούρατζ έρχεται να πλαισιώσει τέλεια το νέο του Τζιακίνο και παρέα με την πολύ όμορφη μουσική του τελευταίου, έχουμε ένα αξιόλογο σκορ αντάξιο των παλαιών. Αξίζει να προσέξετε τα κομμάτια «London Calling» και «Star Trek Main Theme». Σίγουρα ένα από τα καλύτερα σάουντρακ του καλοκαιριού.

Iron Man 3
Η τριλογία του Iron Man μας έδωσε τρεις διαφορετικούς συνθέτες για την κάθε μία. Στην πρώτη ταινία ακούσαμε ένα σκορ από τον Ραμίν Ντουαβάντι (Prison Break, Game of Thrones, Pacific Rim), μουσική που θυμίζει αρκετά τα σάουντρακ τύπου Transformers (σε κάποια κοινά στοιχεία δράσης) αλλά που ταιριάζει «γάντι» στην ταινία. Στην συνέχεια ανέλαβε ο Τζον Ντέμπνεϊ για το Iron Man 2. Ο Ντέμπνεϊ ακολούθησε μια πιο «χολιγουντιανή» συνταγή, αφήνοντας τις ηλεκτρικές κιθάρες του Ντουαβάντι κατά μέρος και συνθέτοντας πάνω σε «καθαρή» ορχήστρα. Ποιοτικότατη μουσική σύνθεση, όμως, αρκετά έξω από το ύφος του οπτικού θεάματος. Συγχρόνως το κεντρικό θέμα του Iron Man 2 είναι κατά γενική ομολογία, μια αντιγραφή του κεντρικού θέματος της ταινίας Total Recall σε μουσική του Τζέρι Γκόλντσμιθ.

Στο Iron Man 3 έχουμε τον Μπράιν Τάιλερ (Timeline, Constantine, The Fast and the Furious: Tokyo Drift κ.α.). Ο Τάιλερ σε αντίθεση με τους προκατόχους του, ασχολήθηκε με ένα συγκεκριμένο θέμα το οποίο προσπάθησε να αναπτύξει καθ` όλη την διάρκεια της ταινίας. Το κεντρικό θέμα του ήρωα, μπορώ να πω πως με εξέπληξε θετικά. Θα μπορούσε κάλλιστα να ταυτιστεί με τον ήρωα αν ο Τάιλερ είχε συνθέσει το πρώτο μέρος της τριλογίας. Όπως και να έχει, το σκορ του Τάιλερ είναι αξιόλογο, γυρίζει στα χνάρια του Ντουαβάντι από πλευρά ηλεκτρονικής μουσικής ενώ μπορεί κανείς άνετα να το ακούσει και χωρίς να έχει δει την ταινία.

Elysium
Με το σάουντρακ του Elysium ασχολούμαι για έναν, κυρίως, λόγο. Ο συνθέτης, Ράιαν Άμον, δεν έχει συνθέσει ξανά μουσική για ταινία. Είναι, κατά κάποιο τρόπο, το δικό του ντεπούτο. Ο Ράιαν Άμον είναι γνωστότερος για τις μουσικές που συνέθετε παλαιότερα σε διάφορα κινηματογραφικά τρέιλερ. Προφανώς ο σκηνοθέτης της ταινίας βρήκε κάτι στις μουσικές εκείνες του Άμον και του έκανε την επίσημη πρόταση (μέσω Skype, όπως ο ίδιος δήλωσε σε συνέντευξη του). Ο Άμον συνέθεσε μουσική που ταιριάζει άψογα στην ταινία. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς πως πρόκειται για πρώτη «μεγάλη» προσπάθεια από τον ίδιο. Το σκορ περιέχει μια σειρά από αξιόλογα κομμάτια. Ανάμεσα σε αυτά που ξεχωρίζουν είναι το «Heading to Elysium», «Breaking a Promise» και «Elysium». Θα περιμένω την επόμενη δουλειά του εν λόγω κυρίου, προκειμένου να δω αν θα ακολουθήσει την κουραστική οδό των σάουντρακ δράσης με χαοτική ηλεκτρονική μουσική ή θα εξελιχθεί σε κάτι ενδιαφέρον όπως φαίνεται από το παρόν σκορ.

The Wolverine
Μετά από μια σειρά διαφορετικών συνθετών που πέρασαν από όλες τις σχετικές ταινίες των X-Men (Μάικλ Κάμεν, Τζον Ότμαν, Τζον Πάουελ, Χάρι Γκρέγκσον Ουίλιαμς και Χένρι Τζάκμαν) δεν μου προξενεί ιδιαίτερη έκπληξη το γεγονός πως ένας ακόμη ταλαντούχος συνθέτης επιλέχθηκε για την συγκεκριμένη ταινία. Πρόκειται για τον υποψήφιο για 2 Οσκαρ Μάρκο Μπελτράμι (A Good Day to Die Hard, World War Z κ.α.). Εν συντομία, το σκορ του Μάρκο Μπελτράμι δεν είναι εκείνο το ηρωικό σκορ που συνηθίσαμε στις προηγούμενες ταινίες, ούτε είναι γεμάτο με θέματα χαρακτήρων. Εδώ, η μουσική επιδρά ψυχολογικά, αναμεμειγμένη με πολλές Ιαπωνικές πινελιές, φλάουτα και ντραμς σε ένα αποτέλεσμα που σίγουρα είναι αξιόλογο και άκρως ποιοτικό. Ο Μπελτράμι ακολούθησε τον δρόμο που περπάτησε o Ντάνι Έλφμαν για την σύνθεση του «Hulk», πριν από κάποια χρόνια. Σίγουρα όχι το καλύτερο σάουντρακ του Μπελτράμι αλλά ένα από τα καλύτερα του καλοκαιριού.

World War Z
Η ταινία προωθήθηκε αρκετά το καλοκαίρι που μας πέρασε και εξέλαβε πολλά θετικά σχόλια. Η Warner Bros έκανε την ίδια προώθηση και στο σάουντρακ. Ο δίσκος έρχεται σε ένα ωραίο πακετάκι, όμως στην παρούσα φάση, μας αφορά αμιγώς το μουσικό κομμάτι. Πιθανολογώ πως ο λόγος που επέλεξαν τον Μπελτράμι για τη σύνθεση της συγκεκριμένης ταινίας είναι, πέρα από το γεγονός πως είναι καταξιωμένος, το ιστορικό του σε ταινίες ψυχολογικού θρίλερ. Ο Μπελτράμι εφάρμοσε στο σκορ του World War Z όλα όσα «ανακάλυψε» κατά την διάρκεια των ταινιών «Scream». Τρανό παράδειγμα είναι το κομμάτι με τίτλο «The Salvation Gates». Ποιοτικό σάουντρακ από έναν εξίσου ποιοτικό συνθέτη. Κερδίζει επάξια την θέση του μέσα στις επιλογές του καλοκαιριού που πέρασε.



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.