• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
CineSound


Τετ 08 Μαϊ 2013

Jack the Giant Slayer: Original motion picture soundtrack




Με τον συνθέτη Τζον Ότμαν ασχολήθηκα για πρώτη φορά όταν πληροφορήθηκα πως ανέλαβε να συνθέσει την μουσική για την πολύ-αναμενόμενη, τότε, ταινία Superman: Η Επιστροφή. Ο ίδιος έγινε γνωστός από το «Συνήθεις Ύποπτοι», ταινία που έκανε γνωστό και τον στενό του συνεργάτη και σκηνοθέτη αυτής, Μπράιαν Σίνγκερ, Το γεγονός πως στον Ότμαν ανατέθηκε το σκορ του Superman: Η Επιστροφή είχε να κάνει μονάχα με το γεγονός ότι σκηνοθέτης της ταινίας ήταν ο Μπράιαν Σίνγκερ. Για την ακρίβεια, ο Ότμαν είναι ο βασικός συνθέτης των ταινιών του Σίνγκερ, έχοντας αναλάβει όλες του τις ταινίες, πλην του X-Men και αυτό λόγω του υπερβολικού φόρτου εργασίας που επικαλέστηκε κατά την σκηνοθετική του απόπειρα με την ταινία «Urban Legends: Final Cut». Η πορεία του δεν μπορούμε να πούμε πως είναι άκρως επιτυχημένη, καθώς, αν εξαιρέσουμε τις συνεργασίες του με τον φίλο του, Σίνγκερ, έχει μεν αναλάβει και άλλες δουλειές, χωρίς να πρόκειται για κάτι αξιοπρόσεκτο. Η δουλειά του στο X-Men 2 ανέβασε κατά πολύ το επίπεδο του σκορ εν συγκρίσει με το X-Men του Μάικλ Κάμεν, ενός ταλαντούχου συνθέτη της παλιάς σχολής που πολύ δύσκολα μπορεί να στηρίξει μια ταινία φαντασίας.


Μετά το X-Men 2 ακολούθησαν διάφορες ταινίες μικρού βεληνεκούς μέχρι τις δύο ταινίες Fantastic Four και Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer. Δύο αρκετά ποιοτικά σκορ, με το δεύτερο να υπερτερεί σε μουσικά θέματα του πρώτου. Στο ενδιάμεσο αυτών των δύο ήρθε το σάουντρακ του Superman: Η Επιστροφή. Επιμένω και αναφέρομαι συχνά στο συγκεκριμένο γιατί θεωρώ πως είναι εκείνο που επηρέασε την μετέπειτα ικανότητα του Ότμαν και σε έναν μεγάλο βαθμό τον βοήθησε να βελτιωθεί. Όταν έγινε γνωστό ότι επρόκειτο να γυριστεί μία συνέχεια με την ιστορία του Σούπερμαν ο σκηνοθέτης Μπράιαν Σίνγκερ είχε δηλώσει στο φίλο του Ότμαν πως παρά την βαθιά φιλία τους, το συγκεκριμένο σάουντρακ έπρεπε να το αναλάβει ο άνθρωπος που έδωσε στον χάρτινο ήρωα το δικό του ξεχωριστό μουσικό θέμα και έκανε εκατομμύρια πιτσιρίκια και λάτρεις του Σούπερμαν ανά τον κόσμο να «παίζουν» με το μυαλό τους το μουσικό του θέμα. Αυτός δεν ήταν άλλος από τον Τζον Ουίλιαμς. Για κακή τους τύχη, όμως, ο Ουίλιαμς αρνήθηκε αναλάβει το νέο αυτό σάουντρακ, παρότι η μουσική του έχει στιγματίσει τον ίδιο τον ήρωα. Όπως ο ίδιος είχε δηλώσει, του φαινόταν εξαιρετικά δύσκολο να αναλάβει το ίδιο πόστο καθώς στο μυαλό του είχε συνδέσει τον ήρωα με τον εκλιπόντα Κρίστοφερ Ριβ. Τελικά το σάουντρακ ανέλαβε ο Τζον Ότμαν, ωστόσο δήλωσε πως παρά την δική του σύνθεση και τα όποια μουσικά θέματα θα σκαρφιζόταν, θα απέδιδε έναν φόρο τιμής στον μεγάλο μαέστρο Ουίλιαμς. Έτσι κι έγινε. Τόσο ο σκηνοθέτης της ταινίας, με τις εικαστικές επιλογές του, όσο και ο συνθέτης, απέδωσαν έναν φόρο τιμής στις παλιές ταινίες του Σούπερμαν, κάτι που λάτρεψαν οι φανατικοί και επέκριναν οι κριτικοί. Ωστόσο, για όσους είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τις μετέπειτα δουλειές του Ότμαν, δεν είναι δύσκολο να καταλάβουν πως υπάρχει μεγάλη βελτίωση στο επίπεδο των δημιουργιών του. Όπως προανέφερα ακόμη και ανάμεσα στο Fantastic Four και στο Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer υπάρχει εμφανής διαφορά ποιότητας. Ο Ότμαν πέρασε αρκετούς μήνες μελετώντας παλαιές συνθέσεις του Ουίλιαμς, τις οποίες, ο δεύτερος, είχε γράψει στο πεντάγραμμο για χάρη των ταινιών του Σούπερμαν. Η επίδραση του από την μελέτη του αυτή είναι εμφανής και στη δουλειά που έκανε ο Ότμαν στο σάουντρακ του «Τζακ ο κυνηγός των Γιγάντων».


Πρόκειται σίγουρα για μία από τις καλύτερες δουλειές του συγκεκριμένου συνθέτη, αν όχι την καλύτερη. Μπορεί ο Ότμαν να ασχολείται εκτός από την σύνθεση των ταινιών και με το μοντάζ, την σκηνοθεσία και την παραγωγή ταινιών, οι μουσικές του επιδόσεις ωστόσο, χρόνο με τον χρόνο βελτιώνονται. Φυσικά κάτι τέτοιο φαντάζει απολύτως λογικό και φυσιολογικό καθώς πρόκειται για έναν αρκετά νέο, ηλικιακά, συνθέτη. Στο «Τζακ ο κυνηγός των Γιγάντων» ο Ότμαν δείχνει αρκετά επηρεασμένος και ανανεωμένος εν συγκρίσει με παλαιότερες δουλειές του σε ταινίες φαντασίας. Σε παλαιότερες παρτιτούρες οι μουσική επένδυση των σκηνών δράσης άγγιζε τα όρια του κουραστικού, κάτι που σε καμία περίπτωση δεν συμβαίνει σε κομμάτια του παρόντος σάουντρακ, όπως τα «Onward and Downward!», «Chase to Cloister» και «The Battle». Δεν πρόκειται για συνθέσεις που στηρίζονται σε κάποιο μουσικό θέμα, ωστόσο η μουσική επένδυση που προσφέρει ο Ότμαν είναι άκρως ενδιαφέρουσα. Ακούμε πανέμορφα ηχητικά μαζί με έγχορδα όργανα που προσφέρουν μια ωραία και επικών διαστάσεων υπόσταση στις σκηνές. Η μουσική ακολουθεί ομαλά και εύηχα την εναλλαγή της δράσης που διαδραματίζεται στην οθόνη, με τις σκηνές αγωνίας και ηρεμίας. Στο «Kitchen Nightmare» έχουμε και ένα χιουμοριστικό τραγούδι που για κάποιον που δεν γνωρίζει τι ακριβώς ακούει, θα του πάει αμέσως το μυαλό σε συνθέσεις του Ντάνι Έλφμαν στις ταινίες κινουμένων σχεδίων του Τιμ Μπάρτον! Πανέμορφη μουσική έχουμε και στο «Logo Mania», κομμάτι που ξεχωρίζει με διαφορά από όλα τα άλλα. Συνδυάζει εκπληκτικά το κεντρικό θέμα της ταινίας με μία πομπώδη εισαγωγή! Όσοι λατρεύετε μουσικές επενδύσεις φανταστικών ταινιών, αυτή είναι μία αξιόλογη. Τώρα αν σε κάποιους όσα ανέφερα παραπάνω ακούγονται σαν να υπονοώ πως ο Τζον Ότμαν «αντέγραψε» την τεχνική άλλων μεγάλων μουσικών θα έλεγα πως δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Απλούστατα ο Ότμαν ακολούθησε την φιλοσοφία μεγάλων μουσικών και μπόρεσε να υιοθετήσει πολλά από τα στοιχεία εκείνα που θα τον βοηθούσαν να φτάσει σε αυτό το όμορφο σημείο ώστε να μας δώσει ένα σάουντρακ με πολύ ωραίο κεντρικό θέμα και μαγική μουσική επένδυση.


Το σάουντρακ απαριθμεί συνολικά 22 κομμάτια συνολικής διάρκειας 73 λεπτών! Αξίζει να το ακούσετε καθώς πρόκειται για μια από τις καλύτερες προτάσεις τις περιόδου και ειδικά αν κάποιοι από εσάς κουραστήκατε να ακούτε σάουντρακ που προσπαθούν να ακολουθήσουν τα χνάρια του Ζίμμερ. Καλή ακρόαση!

1. "Jack and Isabelle (Theme from Jack the Giant Slayer)" 3:56
2. "Logo Mania" 1:00
3. "To Cloister" 1:28
4. "The Climb" 2:41
5. "Fee Appears" 3:16
6. "How Do You Do" 2:23
7. "Why Do People Scream?" 3:17
8. "Story of the Giants" 3:22
9. "Welcome to Gantua" 4:12
10. "Power of the Crown" 1:21
11. "Not Wildly Keen on Heights" 2:19
12. "Top of the World" 2:30
13. "The Legends Are True / First Kiss" 3:43
14. "Roderick’s Demise / The Beanstalk Falls" 5:36
15. "Kitchen Nightmare" 3:24
16. "Onward and Downward!" 3:19
17. "Waking a Sleeping Giant" 2:21
18. "Chase to Cloister" 5:19
19. "Goodbyes" 2:29
20. "The Battle" 5:31
21. "Sniffing Out Fear / All is Lost" 5:07
22. "The New King / Stories" 4:17



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.