• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
CineSound


Τρί 12 Μαρ 2013

Οζ: Μέγας και Παντοδύναμος: Original Motion Picture Soundtrack





Αν υπήρχε κάποιο περιοδικό που να ασχολείται με τα σάουντρακ (πολύ πιθανόν να κυκλοφορεί) τότε σίγουρα το παρόν θέμα θα αποτελούσε πρωτοσέλιδο. Στην ιστορία του κινηματογράφου έχουν υπάρξει φορές που οι σκηνοθέτες βρέθηκαν σε ρήξη με τους συνθέτες. Τρανά παραδείγματα ήταν «οι καλλιτεχνικές διαφωνίες» του Πίτερ Τζάκσον με τον Χάουαρντ Σορ στο King Kong, αλλά και του Σαμ Ράιμι με τον Ντάνι Έλφμαν στον Spider-Man 2.

Η ιστορία των δύο τελευταίων έχει αρκετό ενδιαφέρον. Έχοντας συνεργαστεί αρκετά συχνά από το 1990 (πρώτη συνεργασία τους υπήρξε το Darkman) και έπειτα, ο Ντάνι Έλφμαν αποτέλεσε την πρώτη επιλογή του Σαμ Ράιμι για το σκορ του Spider-Man το 2001. Ο τελευταίος, έχοντας υπογράψει το σάουντρακ ενός ακόμη ήρωα κόμικ (τους γκοθικούς Μπάτμαν του Τιμ Μπάρτον) ήταν σίγουρο πως μπορούσε να φέρει σε πέρας μια τέτοια αποστολή. Το αποτέλεσμα ήταν να μας προσφέρει ένα υπέροχο μουσικό θέμα για τον αραχνάνθρωπο, ένα θέμα που δεν μπορεί ούτε στο ελάχιστο να συγκριθεί με αυτό που συνέθεσε πρόσφατα ο Τζέιμς Χόρνερ για το Amazing Spider-Man. Φυσικό επακόλουθο ο Έλφμαν να επιστρέψει στο τιμόνι και του δεύτερου μέρους (της πρώτης τριλογίας), μέρος, όμως, κατά το οποίο επήλθε η ρήξη με τον σκηνοθέτη. Σύμφωνα με όσα είχαν διαρρεύσει ο Ράιμι ζητούσε από τον Έλφμαν, στην σκηνή που διαδραματίζεται πάνω στο τραίνο, να συνθέσει μια μουσική που να μοιάζει με ένα κομμάτι από το υπέροχο σάουντρακ του Κρίστοφερ Γιανγκ, «Hellraiser». Παρότι ο Έλφμαν αρχικά προσπάθησε να ακολουθήσει την οδηγία του Ράιμι, όντας καλό συνεργάτης, τελικά το αποτέλεσμα δεν ενθουσίασε τον Ράιμι ο οποίος αφού άκουσε τον Έλφμαν να του ανακοινώνει πως «δεν πρόκειται να αντιγράψει άλλον συνθέτη» ήρθε σε ρήξη με τον συνθέτη, περίπου 15 χρόνια μετά την πρώτη τους συνεργασία. Αφού ο Έλφμαν δεν ήθελε να φτιάξει όμοια μουσική με εκείνη του Hellraiser, και αφότου οι δρόμοι τους χώρισαν ο Ράιμι έφερε τον ίδιο τον Κρίστοφερ Γιανγκ και του ζήτησε να γράψει όμοια μουσική με εκείνη που είχε γράψει κάποτε για το Hellraiser. Το αστείο της ιστορίας είναι πως ούτε ο Γιανγκ μπόρεσε να αντιγράψει ικανοποιητικά (για τον Ράιμι) τον ίδιο του τον εαυτό. Έτσι απηυδισμένος ο σκηνοθέτης του Σπάιντερμαν 2 αποφάσισε απλώς να αγοράσει δικαιώματα του Hellraiser και να χρησιμοποιήσει αυτούσιο το κομμάτι που τον ενδιέφερε. Ο Έλφμαν λίγους μήνες αργότερα δήλωσε πως η σύνθεση του Spider-Man 2 ήταν η χειρότερη εμπειρία της καριέρας του. Για την ιστορία και μόνο, το επίσημο σάουντρακ της ταινίας κυκλοφόρησε έχοντας όλη την μουσική που συνέθεσε ο Έλφμαν και ο ακροατής μπορεί να ακούσει και το κομμάτι που εκείνος είχε συνθέσει για την σκηνή του τραίνου.

Μετά από όλα τα ευχάριστα που σας περιέγραψα παραπάνω, όσο και αν ακούγεται παράξενο, ο Έλφμαν πριν από περίπου έναν χρόνο ανακοίνωσε που θα συνθέσει το σκορ για την νέα ταινία του Ράιμι, το Οζ: Μέγας και Παντοδύναμος. Η επίσημη δήλωση του διάσημου συνθέτη ήταν πως δεν μπορούσε να αρνηθεί στον Ράιμι. Χωρίς να έχουμε κάποια λεπτομέρεια για το πώς οι δύο τους «τα βρήκαν», μιας και το Spider-Man 3, του Ράιμι, το συνέθεσε ο Κρίστοφερ Γιανγκ, η ανακοίνωση και μόνο πως ο Έλφμαν υπέγραψε για την σύνθεση ενός σάουντρακ με θέμα τον μάγο του Οζ, μόνο αδιάφορη δεν μπορεί να φανεί στους απανταχού λάτρεις της ορχηστικής κινηματογραφικής μουσικής. Ανεξαρτήτως παρασκηνίου!

Για να μπούμε στο ζουμί, ο Ντάνι Έλφμαν έχει τεράστια ιστορία. Είναι ίσως ο πιο λυρικός συνθέτης και ένας από τους πιο μαγευτικούς. Για πολλούς λάτρεις των σάουντρακ η παραγωγή ενός νέου σκορ από αυτόν τον συνθέτη μοιάζει με την ημέρα των Χριστουγέννων. Η μαγεία που έβγαλε στον καταπληκτικό Ψαλιδοχέρη (ένα σάουντρακ που πολλοί το συγκαταλέγουν μέσα στα καλύτερα όλων των εποχών) εκτόξευσε τις μετοχές του και τον έκανε ίσως το πιο χαρακτηριστικό συνθέτη ταινιών φαντασίας μαζί με τον Τζον Γουίλιαμς. Στενός συνεργάτης του Τιμ Μπάρτον, είναι το μουσικό μυαλό πίσω από ταινίες όπως Ο Σκαθαροζούμης, Ψαλιδοχέρης, Spider-Man 1 και 2, Darkman, Μπάτμαν, Ο Μπάτμαν Επιστρέφει, Big Fish, Χριστουγεννιάτικος Εφιάλτης, Mars Attacks!, Οι Άνδρες με τα Μαύρα, Ο Ξεχωριστός Γουίλ Χάντινγκ, Ο Μύθος του Ακέφαλου Καβαλάρη, Νεκρή Νύφη, Ο Τσάρλι και το εργοστάσιο της σοκολάτας, Χαλκ και πολλές ακόμη.

Στο Οζ ο Έλφμαν, παρότι δεν βρίσκεται στα καλύτερα του τον τελευταίο καιρό, μας προσφέρει ένα σάουντρακ το οποίο είναι τόσο πολύχρωμο και περιπετειώδες όπως η ίδια η χώρα του Οζ. Ένα σκορ πλούσιο σε θέματα, ενέργεια, μαγεία και μυστήριο που πλαισιώνεται πολύ όμορφα από της μαγικές χορωδίες του Έλφμαν και απογειώνει τις σκηνές των μαγικών τοπίων της ταινίας. Στο ίδιο το σάουντρακ ακούμε συνεχείς εναλλαγές μουσικών θεμάτων σε μια προσπάθεια του Έλφμαν να αναπαραστήσει μουσικά την εναλλαγή του καλού με το κακό. Σίγουρα δεν πρόκειται για ένα από τα καλύτερα του και δύσκολα μπαίνει σε σύγκριση με την ανεπανάληπτη μουσική της Αλίκης στην χώρα των Θαυμάτων. Ωστόσο το σάουντρακ του Έλφμαν αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις μιας πενιχρής περιόδου για τον τομέα των σάουντρακ. Από το CD ξεχωρίζουν το ρομαντικό «Fireside Dance» που παίζει με το κεντρικό θέμα της ταινίας σε μια ανάλαφρη και ρομαντική εκδοχή του (κύριο χαρακτηριστικό της μουσικής του Έλφμαν), το «The Munchkin Welcome Song» ένα τραγουδάκι πανομοιότυπο με το τραγούδι του Ούμπα Λούμπα του «Τσάρλι και το εργοστάσιο της σοκολάτας», και φυσικά τα «Main Titles» και «End Titles» στα οποία ακούμε το κεντρικό θέμα της ταινίας. Αξίζει να το ακούσετε παρέα με το σάουντρακ του Χίτσκοκ (επίσης του Ντάνι Έλφμαν) το οποίο είναι εξαιρετικό.

Το σάουντρακ απαριθμεί συνολικά 27 κομμάτια και έχει συνολική διάρκεια 66 λεπτά. Καλή ακρόαση!

1. Main Titles
2. A Serious Talk
3. Oz Revealed
4. A Strange World
5. Where Am I?/Schmooze-A-Witch
6. Fireside Dance
7. Meeting Finley
8. The Emerald Palace
9. Treasure Room/Monkey Business
10. China Town
11. A Con Job
12. Glinda Revealed
13. The Munchkin`s Welcome Song
14. Bad Witch
15. The Bubble Voyage
16. Great Expectations/The Apple
17. Meeting the Troops
18. What Army?
19. Theodora`s Entrance/A Puppet Waltz
20. A Threat
21. Bedtime/The Preparation Montage
22. Call to Arms
23. Destruction
24. Oz The Great and Powerful
25. Fireworks/Witch Fight
26. Time for Gifts
27. End Credits from Oz


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.