• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
CineSound


Τρί 05 Φεβ 2013

Λίνκολν: Original Motion Picture Soundtrack






Η μουσική ιδιοφυία
Μέχρι πριν από μία δεκαετία, κάθε φορά που μάθαινα πως ο Τζον Ουίλιαμς συνθέτει μουσική για μια νέα ταινία, ενθουσιαζόμουν. Το πρώτο το σκορ για τον Χάρι Πότερ στα τέλη του 2001 ήταν η πιο τρανή απόδειξη ότι εν λόγω μουσικός εξακολουθούσε να είναι ο κορυφαίος εν ζωή συνθέτης της εποχής μας. Παρότι στις περισσότερες περιπτώσεις δεν αναφέρω τις βραβεύσεις ως επιχείρημα, ο Ουίλιαμς μπορεί άνετα να καυχηθεί πως είναι ο μόνος άνθρωπος εν ζωή που κατάφερε να περάσει τον μέχρι πρότινος κάτοχο του τίτλου του ανθρώπου με τις περισσότερες υποψηφιότητες για όσκαρ, Άλφρεντ Νιούμαν (πλέον μετράει 48 υποψηφιότητες για το χρυσό αγαλματίδιο!). Υποψηφιότητες που δεν είχαν να κάνουν μόνον με τις συνθέσεις σκορ αλλά και με συνθέσεις τραγουδιών για ταινίες. Στο ενεργητικό του έχει ταινίες όπως Κάπταιν Χουκ, Τα Σαγόνια του Καρχαρία, Μόνος στο Σπίτι, Σούπερμαν, Ιντιάνα Τζόουνς, Πόλεμος των Άστρων, Άμισταντ, Τεχνητή Νοημοσύνη, Ο πόλεμος των Κόσμων, Minority Report,Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου, Νίξον και άλλα πολλά. Στενός συνεργάτης του Στίβεν Σπίλμπεργκ (έχει συνθέσει την μουσική όλων των ταινιών του, πλην δύο), ο Τζον Ουίλιαμς είναι, ίσως, ο συνθέτης που ακολούθησε περισσότερο από όλους τον δρόμο των μουσικών θεμάτων. Πρόκειται για την μουσική ιδιοφυΐα που επινόησε το εκπληκτικό θέμα του Χάρι Πότερ (Hedwigs Theme), τα επιβλητικά θέματα του Σούπερμαν και του Πολέμου των Άστρων, το ατμοσφαιρικό μουσικό θέμα του Jaws και δεκάδες άλλα. Ίσως πρόκειται για έναν από τους τελευταίους μεγάλους μουσικούς της παλιάς σχολής. Υπήρξε στενός φίλος με τον συν-σπουδαστή του Τζέρι Γκολντσμιθ ενώ για πάνω από 12 έτη υπήρξε ο μαέστρος της ορχήστρας της Βοστώνης. Στα περισσότερα σάουντρακ επιλέγει να συνεργαστεί με την Συμφωνική του Λονδίνου ενώ τα τελευταία χρόνια έχει μειώσει τον αριθμό των συνθέσεων.

Λίνκολν
Το σάουντρακ του Λίνκολν είναι η τελευταία προσθήκη στην τεράστια συλλογή του Ουίλιαμς. Η μουσική του τείνει να γίνει σαν το καλό κρασί. Τα χρόνια πέρασαν και ο 81χρονος, πλέον, Ουίλιαμς είναι πιο ώριμος από ποτέ. Το ίδιο και η μουσική του. Το πεντάγραμμο του πλέον όσο πάει γίνεται και πιο μακρόσυρτο, ενώ η μουσική πανδαισία που ακούγαμε στα παλιά του σκορ και η οποία μας χάρισε υπέροχα μουσικά θέματα, αρχίζει σιγά-σιγά μπαίνει για τα καλά στην ιστορία. Πρόκειται για ένα σάουντρακ με μεγάλη συναισθηματική αξία τόσο για τον ίδιο τον συνθέτη όσο και για τον σκηνοθέτη της ταινία, Στίβεν Σπίλμπεργκ. Όπως ο ίδιος αναφέρει και στο κείμενο που έγραψε στο «βιβλιαράκι» του σάουντρακ, η συνεργασία του με τον Ουίλιαμς πέρασε τα 40 έτη. Είναι αυτό που λέμε, ήταν νέοι και γέρασαν. Ο ίδιος ο Σπίλμπεργκ εκμυστηρεύεται πως θα ήθελε πολύ να καταφέρουν να συνεργαστούν για μία, τουλάχιστον, ακόμη ταινία (λογικά αναφέρεται στο «Τεν Τεν 2») αναγνωρίζοντας, λογικά, πως ο Ουίλιαμς είναι πλέον 80 και πιθανόν δεν έχει την όρεξη, την διάθεση ή ακόμη και την έμπνευση που είχε όταν συνεργάζονταν για τα Σαγόνια του Καρχαρία! Το ίδιο το σκορ τώρα, περιέχει μια πλειάδα μουσικών θεμάτων, ενώ δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα στο πιάνο και στο φλάουτο. Ο Ουίλιαμς προσπάθησε μέσα από τα κομμάτια του σάουντρακ να αγγίξει την μουσική υπόκρουση της εποχής (φαίνεται και από τα χαρακτηριστικά τα τραγούδια που υπάρχουν στο CD). Συγχρόνως, δεν χρησιμοποίησε την αγαπημένη του συμφωνική ορχήστρα του Λονδίνου αλλά προτίμησε να δώσει την «εκτέλεση» στην συμφωνική του Σικάγου. Πιθανότατα, η επιλογή του είχε να κάνει με το καθαρά αμερικανικό θέμα της ταινίας. Από το σκορ ξεχωρίζουν τα κομμάτια "The Peoples House" και "With Malice Toward None".

Συνοψίζοντας, όπως όλα τα σάουντρακ του μαέστρου, έτσι και το Λίνκολν αποτελεί ένα εξαιρετικό σκορ. Την στιγμή που γράφω αυτό το κείμενο έχει ήδη λάβει την καθιερωμένη υποψηφιότητα για όσκαρ και ίσως θα τολμούσα να διακινδυνέψω μια πρόβλεψη νίκης, η οποία πιθανόν να στηρίζεται σε συναισθηματικούς λόγους, καθώς ο Ουίλιαμς είναι σίγουρο ότι όσο περνούν τα χρόνια θα μειώνει τον αριθμό των συνθέσεων του (λόγω γήρατος). Θα είναι, πιθανόν, μια από τις τελευταίες ευκαιρίες της ακαδημίας να τον βραβεύσει για μια ακόμη φορά. Όμως, όλα αυτά είναι καθαρά δικές μου εικασίες. Το σάουντρακ είναι εξαιρετικό για το είδος του και όποιος καθίσει να το ακούσει πάνω από μία φορές θα παρακαλούσε η ταινία να ήταν το ίδιο εξαιρετική όσο αυτό. Όπως πάντα, ο Ουίλιαμς μπορεί και ανεβάζει το επίπεδο μιας ταινίας από μόνος του.

Το σάουντρακ απαριθμεί συνολικά 17 κομμάτια και η συνολική του διάρκεια είναι 58:32. Αξίζει να το αποκτήσετε και πολύ περισσότερο να το ακούσετε καθώς πρόκειται για ένα μικρό διαμάντι από τον κορυφαίο του είδους.

01. The People`s House (3:41)
02. The Purpose Of The Amendment (3:06) 
03. Getting Out The Vote (2:48) 
04. The American Process (3:56) 
05. The Blue And Grey (2:59)
 
06. "With Malice Toward None" (1:50) 
07. Call To Muster And Battle Cry Of Freedom (2:17) 
08. The Southern Delegation And The Dream (4:43)
09. Father And Son (1:42) 
10. The Race To The House (2:41) 
11. Equality Under The Law (3:11) 
12. Freedom`s Call (6:06) 
13. Elegy (2:34) 
14. Remembering Willie (1:51) 
15. Appomattox, April 9, 1865 (2:36) 
16. The Peterson House And Finale (11:00) 
17. "With Malice Toward None" (Piano Solo) (1:31) 


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.