• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
CineSound


Τρί 02 Οκτ 2012

The Bourne Legacy Original Motion Picture Score





Όταν πρωτοέμαθα πως πρόκειται να κυκλοφορήσει η συγκεκριμένη ταινία έτρεξα αμέσως να μάθω τους συντελεστές. Πρωτίστως με ενδιέφερε αν θα πρωταγωνιστεί ο Ματ Ντέιμον. Τον είχα λατρέψει και στις 3 ταινίες. Μάταια. Ο πρωταγωνιστής άλλαξε όπως και η υπόθεση και ο σκηνοθέτης. Στην συνέχεια θέλησα να μάθω αν τουλάχιστον παρέμεινε ο Τζον Πάουελ (φωτό) στην σύνθεση. Κι εκεί έπεσα έξω. Την θέση του ανέλαβε ο Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ (γνωστός από τις ταινίες «6η Αίσθηση», «Σκοτεινό Χωριό», «Batman Begins» κ.λπ.) Πολύ γνωστό όνομα δεν λέω, όμως πάντοτε εκνευρίζομαι με τις επιλογές των παραγωγών να αλλάξουν τον μουσικό. Φυσικά δεν μπορώ να γνωρίζω αν ο ίδιος ο Τζον Πάουελ ήθελε να επιστρέψει. Όπως και να έχει αυτά έχει η κινηματογραφική ζωή.


Αφού, λοιπόν, ένιωσα μια μικρή απογοήτευση από όλα τα παραπάνω, είπα θα περιμένω πως και πώς να ακούσω το σάουντρακ και να εξακριβώσω αν ο Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ είναι όντως τόσο σπουδαίος όσο τον θεωρώ. Αυτό είχα αποφασίσει ότι θα το κρίνω από ένα πράγμα. Αν θα «τολμήσει» να κρατήσει το μουσικό θέμα του Τζέισον Μπορν ή αν θα θελήσει (όπως συνηθίζουν να λένε οι περισσότεροι γνωστοί συνθέτες) να φτιάξει μια εντελώς διαφορετική μουσική ώστε να δώσει το δικό του στίγμα. Θαυμάζω αυτούς που συνδυάζουν και τα δύο παραπάνω. Ο καιρός πέρασε και το σάουντρακ κυκλοφόρησε. Και ναι ήλθε η επιβεβαίωση. Ο Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ είναι «μεγάλος» συνθέτης. Όταν έβαλα το πρώτο κομμάτι του CD να παίξει περίμενα 20 δευτερόλεπτα μέχρι που άκουσα το θέμα του Μπορν! Σε μερικούς ακούγεται αστείο αλλά ο καθένας μας έχει τα κριτήρια του. Έτσι εγώ θεωρώ «μεγάλη» κίνηση από έναν μουσικό να μην «κολλήσει» σε λεπτομέρειες και να τολμήσει να χρησιμοποιήσει υλικό άλλων συναδέλφων, ειδικά όταν αυτό το υλικό, είτε είναι τρομερά αξιόλογο, είτε έχει συνδεθεί με την εκάστοτε ταινία (στην προκειμένη περίπτωση τριλογία). Αυτό έκανε και ο Τζέιμς Νιούτον Χάουαρντ.


Για να προλάβω όμως τους αναγνώστες θα ήθελα να τονίσω πως από όλα τα προηγούμενα που έγραψα δεν θέλω να συμπεράνει κανείς ότι μιλάμε για ένα εξαιρετικό score ή για κάτι το απίθανο. Μπορεί η μουσική να ταιριάζει με τις σκηνές δράσης και μπορεί ο συνθέτης να προσπάθησε να γράψει μουσική αναλόγου ύφους με εκείνη του προκατόχου του, όμως εξακολουθεί να ηχεί στα αυτιά μου η εκπληκτική δουλειά του Τζον Πάουελ στο σάουντρακ της «Σκιάς των Κατασκόπων»! Θεωρώ τον Πάουελ «μανούλα» σε αυτού του είδους τις ταινίες καθώς μας έχει προσφέρει αξιόλογες δουλειές (βλέπε «Τριλογία του Μπορν», «Αδίστακτα/Πρόσωπα», «Πτήση 93»,κ.λπ).

Στο δια ταύτα. Ο Χάουαρντ προσπάθησε να ακολουθήσει την συνταγή του προκατόχου του. Δηλαδή περισσότερη μουσική βασισμένη σε ξύλινα και χάλκινα πνευστά ή σε όργανα που παράγουν ηλεκτρονική παρά ορχηστρική μουσική. Έχει συνθέσει πολύ όμορφα σάουντρακ στο παρελθόν («6η Αίσθηση, «King Kong», «Σκοτεινό Χωριό» -εκπληκτικό -, «Ζωντανός Θρύλος», κ.λπ) Όλα τους είναι ένα και ένα από θέμα ορχηστρικής μουσικής. Μερικά δε τα θεωρώ μαγευτικά. Συγχρόνως συνεργάστηκε άψογα με τον Χανς Ζίμμερ για τα δύο πρώτα μέρη του Μπάτμαν, όπου έκανε πολύ καλή δουλειά δουλεύοντας και πάνω στο «μοντέλο» του Ζίμμερ, δηλαδή την ορχηστρική σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική μουσική. Πέτυχε, λοιπόν; Θα έλεγα πως το σάουντρακ ταιριάζει γάντι στην ταινία λόγω των σκηνών δράσης. Δεν είναι όμως από τα σάουντρακ που μπορείς να πεις ότι «βάζω το CD να το ακούσω». Δεν είναι σαν τα σάουντρακ του Τζον Πάουελ, δηλαδή! Στα θετικά, όπως προανέφερα, είναι η χρήση του βασικού θέματος του Πάουελ (όχι μόνο μία φορά), γεγονός που τον ανέβασε στα μάτια μου. Και τον ανέβασε γιατί η ταινία δεν είναι ανάλογου «μεγέθους» των Χάρι Πότερ, Σούπερμαν, κ.λπ. όπου τα θέματα των ηρώων είναι ταυτισμένα με αυτούς. Οι ίδιες οι εταιρίες σε τέτοιες ταινίες πιέζουν τους μουσικούς να κρατήσουν το θέμα. Αυτή η ταινία δεν θαρρώ πως είναι μια τέτοια. Θα μπορούσε άνετα να μην συμπεριλάβει το θέμα. Στο κάτω κάτω η ταινία αφορά άλλον ήρωα. Όμως ο ίδιος το κράτησε. Και γενικότερα κράτησε το ύφος. Στα θετικά, τέλος, και η χρήση του τραγουδιού του Moby, το «Extreme Ways» που χρησιμοποιήθηκε στο κλείσιμο κάθε προηγούμενης ταινίας. Μια πολύ επιτυχημένη διασκευή για να τελειώσει τέλεια το CD. Στα αρνητικά, τώρα, βάζω την έλλειψη κεντρικού θέματος για τον ήρωα. Για εμένα και μόνο αυτό μειώνει πολύ το σάουντρακ. Επίσης η υπερβολική χρήση μουσικών οργάνων (κυρίως ηλεκτρονικών – ηλεκτρονική κιθάρα), με αποτέλεσμα σε ορισμένα κομμάτια να ακούγεται μια χαώδης μουσική χωρίς ιδιαίτερο ρυθμό και μοτίβο που σου δίνει την εντύπωση πως και εσύ να καθόσουν να έγραφες νότες κάτι τέτοιο θα πετύχαινες.

Για όλους τους παραπάνω λόγους αποφάσισα να μην σχολιάσω ένα ένα τα κομμάτια καθότι δεν νομίζω πως θα ωφεληθεί κανένας αναγνώστης από κάτι τέτοιο. Θα μπορούσα ευχαρίστως να το κάνω για όλα τα προηγούμενα σάουντρακ μιας και τα θεωρώ εξαιρετικά για το είδος.

Το σάουντρακ απαριθμεί 26 κομμάτια και η συνολική του διάρκεια είναι 63:33.

1. "Legacy" 2:40
2. "Drone" 4:15
3. "NRAG" 0:59
4. "You Fell in Love" 1:42
5. "Program Shutdown" 3:00
6. "Over the Mountain" 0:51
7. "High Powered Rifle" 2:50
8. "They`re All Dead" 2:48
9. "Manila Lab" 2:40
10. "Wolves/Sic Ric" 2:19
11. "Doctor of What?" 4:28
12. "Aaron in Chicago" 1:32
13. "Wolf Attack" 2:57
14. "Chem Talk" 1:35
15. "Flight 167" 3:30
16. "Aaron Run!" 1:08
17. "You Belong Here" 1:17
18. "Cognitive Degrade" 2:49
19. "17 Hour Head Start" 3:51
20. "Viralled Out" 0:58
21. "You`re Doing Fine" 1:18
22. "Simon Ross" 1:37
23. "LARX Tarmac" 1:45
24. "Magsaysay Suite" 3:04
25. "Aftermath" 2:49
26. "Extreme Ways (Bourne`s Legacy)" 4:51



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.