• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22083
  • Αριθμός συν/τών: 758328
  • Πρόγραμμα 329 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
CineHeroes


Κυρ 11 Δεκ 2005

Νέος, Παντρεμένος, Μασκοφόρος Ήρωας Αναζητά Κοινό...




«O Θρύλος του Ζορό» βρίσκεται ήδη στις κινηματογραφικές αίθουσες. Ο Νεοζηλανδός σκηνοθέτης Martin Campbell (σκηνοθέτης και «Ζορό» το 1998) παραμένει πιστός στην πετυχημένη φόρμουλα της ταινίας της προηγούμενης δεκαετίας και αναμειγνύει τις πιο απίθανες σκηνές δράσης, με μία δόση ρομαντικής ίντριγκας και το απαιτούμενο σαρδόνιο χιούμορ. Ο φετινός Ζορό (τον υποδύεται για δεύτερη φορά ο λατίνος Antonio Banderas) είναι πλέον ένας πιστός σύζυγος και πατέρας του μικρού Adrian Alonso, που θαυμάζει απεριόριστα το μασκοφόρο εκδικητή, σε αντίθεση με τον ειρηνιστή πατέρα του, αγνοώντας φυσικά ότι πρόκειται για το ίδιο και το αυτό πρόσωπο.

Το απαραίτητο CV ενός ήρωα...
... που στην περίπτωση του Ντον Διέγο Ντε Λα Βέγκα / Ζορό προβληματίζει, όχι εξαιτίας της έλλειψης πληροφόρησης, αλλά εξαιτίας της υπερπληθώρας πληροφοριών. Ο Ζορό (η λέξη σημαίνει αλεπού στην ισπανική) συνελήφθη αρχικά στο μυαλό του συγγραφέα Johnston McCulley, ο οποίος έγραψε την πρώτη περιπέτειά του, με τίτλο «Η Κατάρα του Καπιστράνο», το 1918. Αρκετοί μελετητές επιμένουν ότι ο McCulley βάσισε τον ήρωα του στο διαβόητο ληστή Χοακίν Μουριέτα και τη συμμορία του. Όποια και να είναι η πραγματικότητα, γεγονός είναι ότι ακολούθησαν 64 ιστορίες του ίδιου συγγραφέα και αμέτρητες τηλεοπτικές, κινηματογραφικές μεταφορές, κόμικς, (για να μην αναφέρουμε τα παιχνίδια και πολλά άλλα προϊόντα), οι οποίες δεν έδιναν και πολύ σημασία στις λεπτομέρειες της πρωτότυπης ιστορίας – αρκεί να θυμηθούμε τι συνέβη με το μύθο του Δράκουλα και το πρωτότυπο μυθιστόρημα του Bram Stoker –.

Για να επανέλθουμε, όμως, στον ήρωα-επίκεντρο του άρθρου μας. Γιος του Ντον Αλεχάντρο και της Τσικίτα Ντε Λα Κρουθ, ο μικρός Διέγο χάνει πολύ γρήγορα τη μητέρα του και ολοκληρώνει τις σπουδές του στη Μαδρίτη. Όταν επιστρέφει στην πατρίδα του, το χωριό Ριένα του Λος Άντζελες, διαπιστώνει τη διαφθορά και την καταπίεση που ασκούν στο λαό οι Ισπανοί κατακτητές και αποφασίζει να μεταμορφωθεί σε Ζορό, υπερασπιστή των φτωχών και καταπιεσμένων καλιφορνέζων. Διάφορες ιστορίες τον θέλουν να έρχεται σε επαφή με τους απογόνους των Τριών Σωματοφυλάκων, ακόμη και με το Δράκουλα στην Ισπανία και τη Γαλλία. Ωστόσο, ο Διέγο μεγαλώνει και διαπιστώνοντας τη φυσική φθορά, παραδίδει μεγαλοπρεπώς τα ηνία, το όνομα και την περιουσία του στο νεαρό και ατίθασο ληστή Αλεχάντρο Μουριέτα. Και η ιστορία συνεχίζεται...

Ο μύθος του μασκοφόρου ήρωα
Από την κλασική βουβή ταινία «Η Μάσκα του Ζορό» του Fred Niblo, με τον Douglas Fairbanks, στη βερσιόν του ΄40, με τίτλο «Το Σημάδι του Ζορό», του Rouben Mamoulian και τον Tyrone Power στο ρόλο του Ζορό, έως τη σημερινή ταινία, ο μασκοφόρος εκδικητής μετατράπηκε σε μύθο, αναγνωρισμένο από το σύνολο της δυτικής κοινωνίας και όχι μόνο.

Ο Ρολάν Μπαρτ υποστήριζε ότι ο μύθος είναι λόγος... αποτελεί ένα σύστημα επικοινωνίας, ένα μήνυμα... και ότι κάθε αντικείμενο του κόσμου μπορεί να μετατραπεί από κλειστό και άφωνο σε προφορικό και να γίνει κτήμα της κοινωνίας. Κατά τον ίδιο τρόπο, ο Ζορό μετατράπηκε σε μύθο, παρέα με τη στολή, το μαστίγιο, τη μάσκα και το σημάδι με το αρχικό Ζ, που στιγματίζει κάθε αντίπαλό του.

Ένας ήρωας, υπερασπιστής των αδικημένων, δίκαιος, αγωνιστής, πνευματώδης και πάντα νικητής, ο Ζορό διαφέρει σε δύο σημαντικά σημεία, από τους υπόλοιπους ήρωες του αμερικάνικου μαζικού πολιτισμού. Καταρχάς, δεν είναι υπερήρωας, όπως ο Σούπερμαν, ο Σπάιντερμαν και δεν διαθέτει τεχνολογικά εξελιγμένα βοηθήματα, όπως ο Μπάτμαν. Δεύτερον και σπουδαιότερο, υπάρχουν πολλοί Ζορό... Όπως παρακολουθήσαμε στην ταινία του 1998, όταν ο πρώτος Ζορό (Anthony Hopkins) πέρασε το κατώφλι της τρίτης ηλικίας, επέλεξε το διάδοχο και μεταλαμπάδευσε τις γνώσεις του στον Αλεχάντρο (Banderas). Και εδώ εντοπίζεται η διαφορετικότητα του Ζορό. Η θνητότητά του. Όταν όλοι οι σούπερ ήρωες συνεχίζουν, ο μασκοφόρος εκδικητής γερνά και παραδίδει τη σκυτάλη στον επόμενο. Και αυτή η παρατήρηση τον κάνει περισσότερο ανιδιοτελή, περισσότερο γενναιόδωρο, εντιμότερο, και σοφότερο από τους υπόλοιπους ήρωες. Μένει, απλώς, να δούμε το κατά πόσο αλεπού θα παραμείνει και σε αυτήν τη φιλμική μεταφορά...


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.