• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22086
  • Αριθμός συν/τών: 758352
  • Πρόγραμμα 329 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα

Τετ 25 Ιαν 2012

La Proie

Τετ 28 Δεκ 2011

En Familie - Μια Οικογένεια

Τετ 30 Νοε 2011

Carlos - η τηλεταινία

Τετ 12 Οκτ 2011

Troll Hunter - Κυνηγός Τρολ

Τετ 31 Αυγ 2011

Flores Negras - Μαύρα Λουλούδια

Cineυρωπαϊκόν


Τετ 25 Ιαν 2012

La Proie




Δε θα σας πρότεινα ποτέ να μην δείτε μία ταινία, όσο κακή κι αν είναι. Δε θα προέβαινα σε βεβιασμένες δηλώσεις του τύπου «μη δώσετε τα λεφτά σας για αυτό το φιλμ», διότι κάθε κινηματογραφική δημιουργία, όποιο και αν είναι το τελικό αποτέλεσμα, δεν παύει να είναι ένα προϊόν διάνοιας, παράγωγο μίας σκληρής, επίπονης και χρονοβόρας πνευματικής εργασίας, ένα έργο τέχνης που μετά την τελειοποίηση περνάει προς κρίση και αξιοποίηση στον θεατή. Αυτό που θα μπορούσα απλώς να κάνω είναι να γνωστοποιήσω μία υποκειμενική κρίση, με την ελπίδα αυτή να βρει αντίκρισμα στη φιλοσοφία, την αισθητική και κυρίως στην κριτική διάθεση του κάθε κινηματογραφόφιλου.

Ευθύς εξαρχής, ως δήλωση έκφρασης της πρώτης σκέψης που μου ήρθε στο μυαλό παρακολουθώντας την ταινία, έχω να τονίσω ότι δεν περίμενα να δω σε αυτή τη γαλλική παραγωγή, μια κακοδιαχείριση των συστατικών στοιχείων της αστυνομικής δράσης, που με ευκολία ανάγει το φιλμ σε αμερικανιά δευτέρας διαλογής. Κι όσο αν προσπαθώ, δεν μπορώ να εντοπίσω τίποτα περισσότερο από το κλασικό κλισέ αμερικανικό σινεμά της περιπέτειας. Η ταινία βρίθει στην αναληθοφάνεια, προσεγγίζοντας δυσάρεστα τη μπι μουβιακή λογική και αυτό διακρίνεται ευκολότερα στη εμφανώς άτσαλη σκηνοθεσία. Μάλιστα, πολύ συχνά σου γεννάται η αίσθηση ότι κάποια στιγμή, κάπου ανάμεσα στα πλάνα, θα πεταχτεί και ο Steven Seagal ως από μηχανής θεός, για να δέσει με τις ατυχείς εμφανίσεις -τις λες και cameo από ένα σημείο και μετά- κάποιων αξιόλογων Γάλλων ηθοποιών.

Μερικές ταινίες θαρρείς κινηματογραφούνται με τεμπέλικη διάθεση. Και το La Proie είναι μία από αυτές. Δεν εξερευνώνται σε βάθος όλες οι πτυχές τις ιστορίας και τα στοιχεία χρησιμοποιούνται στο όνομα μίας τηλεοπτικής λογικής για να συνδέσουν τα γεγονότα και να οδηγήσουν ανώδυνα, χωρίς διάθεση για ιδεολογικούς πειραματισμούς, στο προκλητικά άστοχο και φορτωμένο φινάλε. Η ψυχολογική διάσταση και το βάθος χαρακτήρων είναι συνυφασμένα, σχεδόν προσκολλημένα με τη δράση και η συναισθηματική υπερένταση χάνεται ανάμεσα στους υποτιθέμενους γρίφους – κλειδιά.

Ο Valette δε μπορεί να διαχειριστεί με φυσικότητα τους χώρους μα κυρίως να κοιτάξει στα μάτια τους χαρακτήρες του. Έτσι, τους τοποθετεί σε ένα σύμπαν «εικονικό», ασφαλές και κατά συνέπεια προσοδοφόρο για ευφάνταστες καταδιώξεις, με τους ήρωες να χάνουν σημαντικό κομμάτι από τις αληθινές, φυσικές και ανθρώπινες διαστάσεις τους. Δε μπορεί να γίνει ένας άλλος Fred Cavaye. Αντιθέτως είναι το άλλο άκρο αυτού του κινηματογραφικού είδους. Ο πρώτος στοχεύει απόλυτα στην φτηνή ή παρωχημένη δράση, επιλέγοντας τον ασφαλή δρόμο της κλισέ έκβασης στην περιπέτεια και ο δεύτερος, με τίμημα την εισπρακτική ήττα, αναζητά στο μυαλό και την ψυχή των ηρώων την καίρια ανατροπή, πετυχαίνοντας κατά περιόδους το απόλυτο της διασύνδεσης του δράματος με την καταιγιστική περιπέτεια. Ο Albert Dupontel τείνει να χαρακτηριστεί φυσιογνωμία της αστυνομικής περιπέτειας και του νουάρ, αν και θεωρείται καλύτερος στο δράμα, ενώ πολλοί από τους δεύτερους ηθοποιούς (βλέπε Alice Taglioni, Sergi López, Natacha Régnier) παραγκωνίζονται από τις ανωτέρω προθέσεις του Valette.

Να και μία ταινία, λοιπόν, που θα έλεγα με βεβαιότητα ότι θα ήταν καλύτερη αν περνούσε στα χέρια των Αμερικανών. Ο Eric Valette με επιρροές από τον Luc Besson και ανάγκη για κάτι εισπρακτικά κερδοφόρο, προδίδεται τελικά από την αδυναμία του να αναμίξει δύο είδη σε ένα. «Τσιγκούνης» στην εμφάνιση της ωμής βίας, πλάθει μία ταινία με εκλεπτυσμένη και άχρωμη δράση, επιτηδευμένη και σοβαροφανή, που αποτελεί ύμνο στη φλυαρία της γυναικείας διαίσθησης και εκπρόσωπο της επιμελώς σοφιστικέ ανάδειξης του φθηνού.

Βαθμολογία: 1/10 Stars (1/5)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.