• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Tv


Παρ 12 Μαρ 2004

Τηλεοπτικές Προτάσεις για όλη την εβδομάδα...




Σάββατο 13/3 - 00:00, ΕΤ1
Paris, Texas - Παρισι, Τεξας

Ένας άνδρας, μια σχεδόν βιβλική μορφή προσπαθεί να φτάσει περπατώντας στην πόλη Παρίσι του Τέξας. Ο ίδιος όμως είναι τόσο εξαντλημένος που καταρρέει. Μεταφέρεται στο νοσοκομείο και παραλαμβάνεται από τον αδερφό του, ο οποίος τον μεταφέρει στο Λος Άντζελες. Εντωμεταξύ το παιδί που μεγαλώνει ο αδερφός του είναι δικό του παιδί. Τι έχει συμβεί σε αυτόν τον άνθρωπο; Μπορεί να ανακαλέσει το παρελθόν του; Σταδιακά η μνήμη του επανέρχεται και ο μυστηριώδης άνδρας προσπαθεί να έρθει ξανά σε επαφή και να αποκαταστήσει τις σχέσεις με τα αγαπημένα του πρόσωπα και κατά επέκταση να ανασυγκροτήσει την κατακερματισμένη του ζωή.
Ο Wim Wenders γυρίζει μια γοητευτικά μελαγχολική και σκηνοθετικά ώριμη ταινία με βάση το εξαιρετικό σενάριο του Sam Shepard, το οποίο παραπέμπει σε έργο του Keroac και γενικότερα της Beat Generation. Κυρίαρχα θέματα της ταινίας η απώλεια της ταυτότητας και η αποξένωση στο σύγχρονο δυτικό κόσμο. Το Παρίσι- Τέξας βραβεύτηκε με τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών του 1984.
Oh Yeah!: Για την αρχετυπική western μορφή του Travis (Harry Dean Stanton), για το πλάνο του δειλινού στην πόλη του Χιούστον΄ το περίγραμμα της πόλης σκοτεινιάζει και σταδιακά γίνεται μαύρο και έτσι έρχεται σε «αρμονική» αντίθεση με τον κόκκινο ουρανό, για το μουσικό θέμα του Ry Cooder που ενισχύει την αίσθηση απώλειας που διέπει την ταινία.
Oh No!: Σε περίπτωση που τα road movies δεν είναι …του γούστου σας.
Η ατάκα: “I can’t stay with you, I could never heal up what happened. That’s just the way it is… - ακούγονται τα μαγνητοφωνημένα λόγια του Travis προς τον γιο του, καθώς βλέπουμε τον ίδιο να χάνεται στο ηλιοβασίλεμα. Σας θυμίζει κάτι από κλασικό western του John Ford (το The Searchers ας πούμε…).
Βαθμολογία: 8/10
Ε.N.


Κυριακή 14/3 - 17:00, ΕΤ1
Kolya - Ο μικρος Κολυα

H ταινία του Jan Sverac τιμήθηκε με το Όσκαρ και τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας το 1997.
Πράγα 1988, λίγο πριν από τη «Βελούδινη Επανάσταση». Ο Λούκα είναι ένας εργένης μεσήλικας τσελίστας με μεγάλη αδυναμία στις γυναίκες και τη μουσική και με μεγάλη αντιπάθεια στους Ρώσους. Η περίοδος που διανύει είναι από τις πιο δύσκολες για τον ίδιο, καθώς έχει χάσει τη θέση του στη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Τσεχίας. Έτσι, προκειμένου να μπορέσει να επιβιώσει, αναγκάζεται να παίζει σε κηδείες και να επιδιορθώνει ταφόπλακες. Κάποια στιγμή οι ρυθμοί της καθημερινότητάς του διαταράσσονται- σχεδόν ανατρέπονται- ,μιας και εισβάλλει στη ζωή του ο μικρός Κόλυα. Ο Λούκα και ο Κόλυα δε μιλούν καν την ίδια γλώσσα. Ωστόσο, μεταξύ τους αναπτύσσεται μια περίεργη σχέση φιλίας, τρυφερότητας και (τελικά ) αγάπης.
Oh Yeah!: H αβανταδόρικη αίσθηση χιούμορ του πρωταγωνιστή. Ο πρωταγωνιστής (και πατέρας του σκηνοθέτη, Zdenek Sverak) παραπέμπει τόσο ερμηνευτικά όσο και εμφανισιακά στον Sean Connery. Αυτό βέβαια είναι προς τιμήν του συγκεκριμένου κυρίου, ο οποίος είναι υποκριτικά άπειρος. Ατού της ταινίας; Μα και φυσικά ο μικρός Andrej Chalimon.
Oh No!: Αν η Βελούδινη Επανάσταση, η Τσεχία, οι μεσήλικοι γοητευτικοί μουσικοί, τα μικρά αγοράκια κτλ δε σας λένε τίποτα μάλλον θα πρέπει να καταφύγετε σε μια πιο κλασική επιλογή΄ στις 21:00 στην ΕΤ1 « Επαναστάτης χωρίς αιτία».
Βαθμολογία: 7/10
Ε.N.


Κυριακή 14/3 - 23:00, ALPHA
Lunes de fiel - Τα μαυρα Φεγγαρια του Ερωτα

Από τον πολυσχιδή σκηνοθέτη Roman Polanski και με βάση τη νουβέλα του Gerard Brach, η ταινία Bitter Moon θα ‘λεγε κανείς κακώς ανήκει στις άσημες του σκηνοθέτη.
Κινείται σε έναν ιστορικό και έναν παροντικό άξονα. Στον πρώτο τοποθετείται η αταίριαστη σχέση του Oscar (Peter Coyote) με την Mimi (Emmanuelle Seigner), ενώ στον άλλον η εξιστόρηση της άνω ιστορίας στον Nigel (Hugh Grant), που βρίσκεται μαζί με τη γυναίκα του Fiona (Kristin Scott Thomas) στο κρουαζιερόπλοιο, όπου εκτυλίσσεται η ιστορία, για να αναθερμάνουν τη σχέση τους. Η διαβρωτική αλλά σαγηνευτική ιστορία του Oscar κυριεύει τον Nigel και οδηγεί τους τέσσερις πρωταγωνιστές στον δρόμο της κάθαρσης με νήμα την εξέλιξη της αφήγησης.
Oh Yeah!: για την έντεχνη μετατροπή ενός συνηθισμένου love story σε μια βαθύτατα επώδυνη και αμείλικτη ιστορία, που καταδεικνύει ότι η απλότητα της λεπτομέρειας μπορεί να οδηγήσει σε μια χαοτική πολυπλοκότητα –εδώ στο πεδίο των ανθρώπινων σχέσεων.
Oh No!: γιατί σε ορισμένα σημεία κάνει κοιλιά και καθίσταται βαρετή.
Η ατάκα: We were too greedy baby, that’s all αναφωνεί ο Oscar σε μια προσπάθεια απολογισμού της σχέσης του.
Βαθμολογία: 8/10 (αν δεν αφήσετε την ταινία να σας αγγίξει μην περιμένετε να την απολαύστε. Το θετικότερο στοιχείο της είναι η συναισθηματική μεταδοτικότητα.)
Κ.Σ.

(Κάντε κλικ για να διαβάσετε εκτενέστερη κριτική για την ταινία)


Δευτέρα 15/3 - 21:00, STAR
The last of the Mohicans - Ο τελευταιος των Μοϊκανων

Βασισμένο στο μυθιστόρημα του James Fenimore Cooper, “Ο τελευταίος των Μοϊκανών» του 1992 είναι τουλάχιστον το τέταρτο remake της ταινίας του 1920 κιόλας σκηνοθετημένη τότε από τους Clarence Brown, Maurice Tourneur σε βουβό κινηματογράφο. Ακολούθησαν remake το 1932, 1936, 1977. Η πιο πιστή απόδοση πάντως του μυθιστορήματος που γράφτηκε το 1726 είναι η ταινία του ’20. Ο ίδιος ο Mann αποκλίνει αρκετά από το μυθιστόρημα κρατώντας τα καλύτερα κομμάτια του.
Ο Daniel Day-Lewis στον ρόλο ενός αγριμιού μεγαλωμένου από Ινδιάνους αναλαμβάνει να σώσει και να προστατεύσει δύο κοπέλες που πηγαίνουν να δουν τον πατέρα τους κατά τη διάρκεια του Αγγλογαλλικού πολέμου στη βόρεια Αμερική, όταν αυτές πέφτουν σε ενέδρα. Η ταινία ξεδιπλώνεται προσφέροντας άφθονη δράση και πολύ καλές ερμηνείες, ειδικά για τον Lewis που κερδίζει μια από τις καλύτερες στιγμές στην καριέρα του. Ο Michael Mann, σκηνοθέτης των Heat και The Insider δεν θα μπορούσε παρά να δημιουργήσει μια πολύ σφιχτή ταινία. Πραγματικά, η δράση το ρομάντζο και ταυτόχρονα η εκπληκτική φωτογραφία, τα θεάρεστα τοπία, οι χορταστικές λήψεις και όλ’ αυτά υπό την συνοδεία μιας από τις καλύτερες μουσικές συνθέσεις συγκροτούν ένα ευχάριστο στο μάτι και συνάμα συγκινητικό σύνολο.
Oh Yeah!: Για το άριστο στήσιμο, τις μαγευτικές λήψεις και την διεγερτική μουσική (θα ‘λεγα σχεδόν ότι η μουσική στην ταινία ξεπερνά τον ρόλο της ως υποστηρικτικού μέσου και αποκτά παράλληλη και ισάξια μερίδα στο μυαλό των θεατών)
Oh No!: Γιατί, αν και από τις καλύτερες περιπέτειες σκηνοθετικά και σκηνογραφικά, δεν παύει να είναι μια περιπέτεια που σε μερικούς θα μείνει μόνο ως ένα ευχάριστο βράδυ.
Βαθμολογία: 7,5/10 (ίσως και 8)
Κ.Σ.


Τρίτη 16/3 - 00:00, ΕΤ1
Οι Δρομοι της Αγαπης ειναι νυχτερινοι

Αφετηρία για τη δημιουργία της συγκεκριμένης ταινίας της Φρίντας Λιάππα στάθηκε ένα άρθρο στην εφημερίδα που αφορούσε τη διπλή αυτοκτονία δύο αδερφών στα τέλη της δεκαετίας του ’30. Αυτό που εντυπωσίασε τη σκηνοθέτιδα ήταν η απίστευτη μοναξιά και απόλυτη απομόνωση των δύο αδερφών από το κοινωνικό τους περιβάλλον. Στη συγκεκριμένη ταινία απονεμήθηκαν τα βραβεία πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη, φωτογραφίας, α΄ γυναικείου ρόλου, μοντάζ και το βραβείο ΠΕΚΚ στα πλαίσια του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Δυο αδερφές που μεγάλωσαν στην επαρχία , η Ειρήνη και η Στέλλα, ζουν σε ένα διαμέρισμα στην Αθήνα. Είναι περίπου τριάντα πέντε με σαράντα χρόνων, παρθένες και χωρίς σχέσεις με τον υπόλοιπο κόσμο. Οι δυο τους είναι δεμένες με μια σχεδόν παθολογική αγάπη. Μοναδικός συγγενής των αδερφών, ένας ξάδελφος ζωγράφος που ζει στο Παρίσι. Όταν ο τελευταίος επιστρέφει στην Ελλάδα, οι δύο αδελφές έρχονται μοιραία σε σύγκρουση. Ένα ερωτικό δράμα εκτυλίσσεται μεταξύ τους. Η ισορροπία του κλειστού κόσμου των δύο γυναικών ανατρέπεται. Η μεγαλύτερη αδερφή αυτοκτονεί, ενώ η μικρότερη φεύγει μαζί με τον ξάδελφο στο εξωτερικό.
Oh Yeah!: για τον ρεαλιστικό και ποιητικό τρόπο σύνφωνα με τον οποίο η Λιάππα σκιαγραφεί τους δύο κεντρικούς της χαρακτήρες, οι οποίοι προσπαθούν να ικανοποιήσουν τις επιθυμίες τους μέσα από μια αδύναμη και εύθραυστη σχέση που φτάνει μέχρι και τα όρια του μελοδράματος, για την αλυσιδωτή αντίδραση που προκαλεί ο συνδυασμός της μνήμης, με τον πόθο, την ηδονή και το θάνατο.
Oh No!: Γιατί ο ελληνικός κινηματογράφος και δη οι ταινίες της περιόδου σας προκαλούν αλλεργία, γιατί η αυξανόμενη απειλή και η αγωνία των προσώπων της ταινίας ενδέχεται να σας ψυχοπλακώσουν.
Βαθμολογία: 7/10
Ε.N.


Πέμπτη 18/3 - 02:00, STAR
The Hunger

Αν έχετε όρεξη για μια πρόκληση τότε αυτή η ταινία είναι για σας. Με μπερδεμένο όσο λίγα σενάριο, με ακαταλαβίστικα κενά, με αλλοπρόσαλλο cast και με περίεργα στοιχεία να κατανοήσει κανείς, το Αίμα και Πάθος είναι μια όχι σαν τις άλλες ταινίες.
Από φόβο μήπως υποπέσω σε φρικτά λάθη θα αποφύγω να αποδώσω έστω και σύντομα το σενάριο. Εξάλλου, αν το δείτε με κάποιον άλλο –όπως εγώ- θα διαπιστώσετε πιθανότατα ότι δεν καταλάβατε τα ίδια πράγματα. Νομίζω ότι σας έχω εξάψει το ενδιαφέρον ε; Να σημειώσουμε επίσης εδώ ότι απ’ όλες τις ταινίες του Tony Scott αυτή πρέπει να είναι η πιο εναλλακτική. Όχι ότι οι υπόλοιπές του δεν ήταν καλές –απεναντίας-, αλλά η εν λόγω είναι εκτός του συνηθισμένου του στυλ. Μπράβο του πάντως.
Oh Yeah!: Το κονταροχτύπημα μεταξύ Sarandon και Deneuve, η cult σκηνοθεσία και η μουσική συνοδεία.
Oh No!: Μα τι άλλο φυσικά από το σενάριο–κουβάρι. Πρέπει όμως να ομολογήσω ότι αν δεν τη δείτε ως απλή ταινία θα σας εξάψει. Είναι δύσκολη, αλλά με προκλητικό τρόπο, όχι απωθητικό. Απευθύνεται: πάνω απ’ όλα στους τολμηρούς και τους ανοιχτόμυαλους.
Βαθμολογία: από 3 ως 7 /10 (δεν πιστεύω να περιμένατε να πέσω στην παγίδα…)
Κ.Σ.


Παρασκευή 19/3 - 23:15, STAR
The Arrival - Η αφιξη

Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος David Twohy προτιμάει να αποσπάσει την προσοχή με μία ευφυή και απροσδόκητη πλοκή αποφεύγοντας τα κλισέ και τις εύκολες λύσεις. Παρά το ότι είναι η πρώτη του δουλειά πίσω από κάμερα, αποδεικνύεται επιδέξιος σκηνοθέτης που στην διάρκεια αυτής της καλοστημένης περιπέτειας μας επιφυλάσσει μερικές εκπλήξεις.
Ο Zane Ziminski (Charlie Sheen)είναι ένας λαμπρός αστρονόμος στην SETI που μαζί με τον συνεργάτη του Calvin (Richard Schiff) υποκλέπτουν ένα σήμα επικοινωνίας από έναν εξωγήινο πλανήτη. Ο Ζane ενημερώνει το αφεντικό του(Ron Silver) για το περιστατικό και όλως δια μαγείας τον απολύουν και ο συνεργάτης του βρίσκεται νεκρός. Παρ όλα αυτά ο Zane δεν το βάζει κάτω, υποκλέπτει και άλλα σήματα αυτή τη φορά απ την γη προς τον εξωγήινο πλανήτη και αποφασίζει να το ερευνήσει. Σε μια προσπάθεια να βρει την τοποθεσία εκπομπής των κυμάτων πηγαίνει στο Μεξικό όπου ανακαλύπτει ότι τα πράγματα δεν είναι ακριβώς όπως φαίνονται...Θα αντιμετωπίσει την πρόκληση να ξεσκεπάσει μια παγκόσμια συνομωσία μεταξύ των alien και να κερδίσει πίσω την ζωή που του αφαιρέθηκε.
Oh Yeah!: Για τον Charlie Sheen, που όντας και στην προσωπική του ζωή αρκετά ασυμβίβαστος, πείθει στον ρόλο του παρανοϊκού αλλά ευφυή επιστήμονα.
Oh No!: Γιατί αν δεν σας αρέσουν οι ταινίες με εξωγήινους σ’ αυτή δεν θα βρείτε τίποτα να απολαύσετε, καθώς τα εφφέ δεν έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Βαθμολογία: 6/10
Κ.Σ.


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.