• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Festival


Τετ 18 Μαϊ 2016

Κάννες 2016: Πέδρο Αλμοδοβάρ: «Είμαι μια νοικοκυρά που γράφει όλη την ώρα..»


Το τρομερό παιδί της Ισπανίας, απαντά στα πάντα με πάθος και «πετάει» τα Panama Papers στον αέρα



Η Χουλιέτα του Πέδρο Αλμοδoβάρ δεν έκανε την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ των Καννών, βρίσκεται όμως στο διαγωνιστικό τμήμα διεκδικώντας τον Χρυσό Φοίνικα. Ο σκηνοθέτης παρευρέθηκε μαζί με το καστ της ταινίας που απαρτιζόταν από τους Αδριάνα Ουγάρτε, Έμα Σουάρες, Ίρμα Κουέστα, Ντάνιελ Γκράου, Μισέλ Χενερ, Ρόζι ντε Πάλμα και φυσικά τον «αυτοκόλλητο» αδελφό του και παραγωγό του φιλμ Αγκουστίν.

-Φτάσατε αισίως τις 20 ταινίες, τι έχετε στο μυαλό σας όταν κάνετε ένα νέο φιλμ;

Δεν το είχα συνειδητοποιήσει παρά μόνο όταν τελείωσα τα γυρίσματα! Δεν αλλάζω κάτι όταν σκηνοθετώ ή όταν γράφω το σενάριο, απλά κάθε φορά η ουσία σε μια ταινία είναι η ιστορία της.

-Οι Στίβεν Σπίλμπεργκ και Γούντι Άλεν βρίσκονται επίσης στο διαγωνιστικό, με τον τελευταίο να λέει πως δεν πιστεύει στους διαγωνισμούς, ποια είναι η δική σας αίσθηση για τη συμμετοχή σας στο φεστιβάλ.

Δεν έχω το ταλέντο του Άλεν ή του Σπίλμπεργκ. Τους σέβομαι αλλά εφόσον είμαι στο φεστιβάλ των Καννών προτιμώ να είμαι στο διαγωνιστικό, είναι πιο συναρπαστικό για εμένα και για τα ΜΜΕ, χωρίς να σημαίνει αυτό πως είμαι μια «ιερή αγελάδα» εδώ.

-Θέλω να σας ρωτήσω για την αισθητική της ταινίας, για τα χρώματα, υπάρχουν έντονα κόκκινα, πορτοκαλί και μπλε, πως τα επιλέγετε κάθε φορά, είναι πολύ σημαντικά. Επίσης πως ήταν να δουλεύετε με έναν νέο συνεργάτη τον Ζαν Κλοντ Λαριέ;

Ο Ζαν έχει δουλέψει ξανά για εμάς στο παρελθόν για την εταιρία παραγωγής μας, μας αρέσει πολύ το στυλ του. Όσο για τα χρώματα δεν έχω κάποια σύντομη απάντηση να σας δώσω παρά μόνο ότι είμαι παιδί του Technicolor. Θυμάμαι όταν ήμουν μικρός οι ταινίες που έβλεπα ήταν φτιαγμένες έτσι, είχαν πάρα πολύ έντονο κοντράστ. Άρα όταν ξεκίνησα να κάνω ταινίες προσπαθούσα να βρω πώς να τις κάνω σε Technicolor, στο οποίο ήταν αδύνατον να δημιουργηθεί η συγκεκριμένη χημεία. Είμαι και παιδί των 60s και της ποπ αρτ, οπότε όλα αυτά με οδηγούν στην χρήση αυτών των χρωμάτων. Αυτοί είναι οι λόγοι που υπάρχει αυτή η υπερβολή στα χρώματα και αυτή είναι η απάντησή που δίνω πάντα, γιατί εξηγεί και καλύτερα τους λόγους. Όταν γύριζα τις Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης η μητέρα μου φορούσε μαύρα γιατί θρηνούσε. Έτσι της επέβαλε η παράδοση ακόμη και όταν με συνέλαβε φορούσε μαύρα! Αυτό βέβαια δεν το έμαθα απευθείας από εκείνη. Άρα το γεγονός ότι με γέννησε κάποια που φορούσε αυτό το χρώμα μου έδωσε μια απάντηση σε όλη αυτή την ένταση του να φοράει κάποιος αυτό το χρώμα. Βλέπουμε μαύρο στο κόκκινο χαλί και είναι υπέροχο, είναι glamorous εκτός από την περίπτωση που επιβάλλεται σε κάποιον. Τότε είναι κατάρα.

-Θέλω να σας ρωτήσω για το σενάριο, προέρχεται από μια άλλη πηγή. Επίσης πως είναι να δουλεύετε με γυναίκες;

Όπως γνωρίζετε βασίζεται στις τρεις μικρές ιστορίες της Άλις Μονρό, τις οποίες προσπάθησα να κάνω μια. Αυτό ήταν δύσκολο. Επίσης δεν είμαι και πολύ πιστός στο να μεταφέρω ιστορίες άλλων, αλλά όταν συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να το κάνω όλο αυτό στην ισπανική κουλτούρα που είναι τελείως διαφορετική από την καναδέζικη, έπρεπε κατά κάποιον τρόπο να ξεχάσω την Μονρό, παρόλο που είναι φυσικά παρούσα σε όλο αυτό. Για το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας επέστρεψα σε ένα σύμπαν από το οποίο δεν θα φύγω ποτέ, αυτό των γυναικών. Έχω κάνει πολλές ταινίες για μητέρες αλλά αυτή είναι η πιο ευαίσθητη, με λιγότερες δυνάμεις να παλέψει αν συγκριθεί με τις άλλες που μπορούσαν να αντισταθούν στις κακουχίες, είναι το θύμα των απωλειών στην ζωή της, είναι σαν ένα ζόμπι που περπατά στον δρόμο χωρίς σκοπό.

-Γιατί επιλέξατε το τραγούδι της Τσαβέλα Βάργκας για το τέλος του φιλμ. Γνωρίζω πως είναι επίσης καλή σας φίλη.

Σκεπτόμουν αρχικά να μην έχω καθόλου μουσική στην ταινία. Όμως οι στίχοι θα μπορούσαν να είναι μέρος του διαλόγου. θεώρησα πως η φωνή και το τραγούδι θα εξέφραζε τα αισθήματα του φιλμ, σε κάποια στιγμή λέει «αν φύγεις θα πεθάνω» που ταιριάζει άψογα στο φιλμ μου.

-Από την αρχή είχατε αποφασίσει να χρησιμοποιήστε δυο ηθοποιούς;

Όχι από την αρχή. Στην αρχή ήθελα να κάνω την ταινία με μια πολύ διάσημη ηθοποιό και θα διαδραματιζόταν στην Νέα Υόρκη, αλλά δεν ένιωσα άνετα με αυτό. Στην Αμερική ξέρετε οι γονείς γνωρίζουν πως τα παιδιά τους κάποια στιγμή θα πάνε στο πανεπιστήμιο και θα φύγουν. Στην Ισπανία ακόμη και αν κάνουν το ίδιο δεν θα ξεκόψουν ποτέ. Άρα, όλα έγιναν όταν αποφάσισα ότι θα κάνω την ταινία μου στα ισπανικά, ο Μπουνιουέλ είχε κάνει το ίδιο με πιο ριζοσπαστικό τρόπο, είχε χρησιμοποιήσει δύο ηθοποιούς στο Σκοτεινό Αντικείμενο του Πόθου.

-Τι ήταν εκείνο που σας έκανε να διαλέξετε αυτό το βιβλίο;

Ήθελα πολύ να κάνω μια ταινία που να διαδραματίζεται σε ένα τρένο. Είχα ενθουσιαστεί μ` αυτό, αλλά τελικά ο χώρος είναι πολύ μικρός! Ήταν δύσκολο αλλά εφόσον είμαι ένα φαντασιόπληκτο παιδί και ήθελα το τρένο μου, η Μονρό μου έδωσε κάποιες από τις πιο όμορφες σκηνές που έχω διαβάσει ποτέ εκεί, όπως συμβαίνει και με το Ο Άγνωστος του Εξπρές του Χίτσκοκ. Είναι μια νοικοκυρά, έχει τέσσερα παιδιά που παίρνουν χρόνο, είμαι και εγώ μια νοικοκυρά που γράφει συνέχεια. Επίσης διαβάζω πολύ και πάντα κρατάω σημειώσεις.

-Ευχαριστούμε πολύ για την υπέροχη ταινία σας, μιλάτε για την ενοχή η οποία έρχεται σε αντίθεση με το πρόσφατο περιστατικό των Panama Papers, που απασχόλησε τον κόσμο. Έχετε να πείτε κάτι γι` αυτό; (ο συντονιστής επενέβη για να τονίσει πως ο σκηνοθέτης αν θέλει μπορεί να μην απαντήσει σε αυτή τη ερώτηση εφόσον η συνέντευξη αφορά την ταινία του)

Η ερώτησή σας είναι λίγο γενική, το όνομά μου μαζί με αυτό του αδελφού μου είναι τα λιγότερα σημαντικά που βρίσκονται σε αυτά. Αν τα Panama Papers ήταν ταινία δεν θα ήμασταν καν κομπάρσοι. Το πρόβλημα είναι πως ο Τύπος στην Ισπανία μας παρουσίασε σαν τους αρχηγούς και αυτό είναι άδικο. Τόσα πολλά ονόματα που ούτε καν γνωρίζουμε, δεν έχει γίνει καν αρκετά έρευνα γι’ αυτό το θέμα. Δεν σταμάτησε εσάς να δείτε την ταινία έτσι δεν είναι; Αυτό είναι το μόνο που εύχομαι.

-Όλοι σας αγαπούν στην Βραζιλία είστε θρύλος εκεί, πείτε μου για την μουσική του Αλπέρτο Ιγκλέσιας. Επίσης λέγεται ότι υπάρχει ένα νέο είδος το «μετά-μελόδραμα» το οποίο έχετε εμπνεύσει εσείς. Μιλήστε μου για τον ρόλο του στις ταινίες.

Δουλεύω με τον Αλμπέρτο 20 χρόνια, είναι ο άνθρωπος στον οποίο έχω μείνει περισσότερο πιστός και ένας εξαιρετικός επαγγελματίας. Όταν είδε την ταινία μου είπε ότι δεν χρειάζεται καθόλου μουσική κι αυτό δεν είναι κάτι που σου λέει εύκολα ένας συνθέτης. Δεν ξέρω αν η ταινία μου είναι ένα meta drama, ή ένα alama-drama, ή ένα meta melodrama ίσως και να είναι. Προσπάθησα να δημιουργήσω ένα δράμα, αυτό έπρεπε να κάνω σύμφωνα και με την ιστορία μου.

-Ποιος από τους χαρακτήρες σας, σας μοιάζει πιο πολύ;

Αναγνωρίζω τον εαυτό μου σε όλους τους χαρακτήρες. Οι ταινίες μου είναι 20 διαφορετικά σκαλοπάτια που με αντιπροσωπεύουν, αυτές είναι εγώ, άρα δεν χρειάζομαι καμιά βιογραφία για εμένα, σας παρακαλώ μην κάνετε ποτέ καμιά για εμένα! Η ταινία αυτή έχει να κάνει για εμένα πιο πολύ με τον χρόνο. Δεν είμαι μεγάλος άνθρωπος αλλά οδεύω προς τα εκεί, ο Φιλιπ Ροθ είχε πει πως η ηλικία δεν είναι αρρώστια, είναι σφαγή. Έτσι βιώνω το πέρασμα του χρόνου τώρα. Δεν θα μπορούσα να κάνω αυτήν ταινία πριν από χρόνια, χωρίς να μου αρέσει η νοσταλγία. Μου λείπει όμως η νιότη μου και η δεκαετία του `80. Κάποια στιγμή στην ζωή μου έπρεπε να πάρω μια απόφαση και να επιλέξω την υγεία. Η υγεία είναι βαρετή, αλλά έπρεπε να το κάνω! Σε σχέση με το θέμα του χρόνου στην ταινία, η Ανδριάνα είναι μια γυναίκα που ζει στην δεκαετία του `80 τότε ήταν πιο ελεύθερες, είναι μια τελείως διαφορετική εποχή.

-Γιατί βάλατε τον αδελφό σας Αγκουστίν να εμφανιστεί στην ταινία σας ως ο επιθεωρητής του τρένου;

Ο Αγκουστίν έχει εμφανιστεί και στις 20 ταινίες μου, περνάει καλά έχει μικρούς ρόλους και αυτός ήταν ιδανικός για εκείνον, αν και είναι λίγο παχύς μπόρεσε τελικά να χωρέσει στους διαδρόμους!



--------
Διαβάστε επίσης:
Οδηγός για το 69ο Φεστιβάλ των Καννών


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.