• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Festival


Σάβ 07 Νοε 2015

56o ΦΚΘ: Έναρξη με εντυπωσιακό μονοπλάνο


Βωβό σινεμά, δέσμευση Μπαλτά για τον ειδικό φόρο και στήριξη Εϊπίδη στο θέμα των προσφύγων



Η τελετή έναρξης του 56ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε χτες το βράδυ με την προβολή της ταινίας "Victoria" του Σεμπάστιαν Σίπερ. Την βραδιά άνοιξε ένα δρώμενο εμπνευσμένο από το βωβό σινεά που παρουσίασε ομάδα σπουδαστών της δραματικής σχολής του Κρατικού Θεατρικού Βορείου Ελλάδος, όπως φρόντισε να μας ενημερώσει ο οικοδεσπότης της βραδιάς, Αντίνοος Αλμπάνης.
Χωρίς να μακρηγορεί κάλεσε στη σκηνή του Ολύμπιον τον διευθυντή του φεστιβάλ, Δημήτρη Εϊπίδη για να κηρύξει την έναρξη. Σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, ο κύριος Εϊπίδης δεν στάθηκε μόνο στην σύντομη παρουσίαση του προγράμματος. Αυτή τη φορά θέλησε να αναφερθεί στο προσφυγικό ζήτημα και να δηλώσει την στήριξη του φεστιβάλ στην διαδικτυακή διαμαρτυρία με τίτλο “For A Thousand Lives: Be Human”, την οποία υποστηρίζουν περισσότεροι από 3.000 άνθρωποι του κινηματογράφου απ’όλο τον κόσμο.

Παραδοσιακά την βραδιά της έναρξης, δεν λείπουν από την σκηνή του φεστιβάλ εκπρόσωποι της πολιτικής ηγεσίας. Ο υπουργός Πολιτισμού Αριστείδης Μπαλτάς δεν μπορούσε να παρευρεθεί στην τελετή, ο λόγος του ωστόσο ακούστηκε μέσα από μια επιστολή που διαβάστηκε από την Κυριακή Μάλαμα. Αν εξαιρέσουμε ότι η επιστολή αναφέρονταν, προφανώς εκ παραδρομής, στην περσινή διοργάνωση - 55η και όχι 56η - θα επιλέξουμε να κρατήσουμε από αυτήν το σημαντικότερο σημείο της, που αφορά την δέσμευση του υπουργού να επαναφέρει τον ειδικό φόρο για την ενίσχυση του ελληνικού κινηματογράφου στα εισιτήρια των αιθουσών, ο οποίος πρόσφατα καταργήθηκε προκαλώντας τις αντιδράσεις της κινηματογραφικής κοινότητας. Την ίδια στιγμή έξω από το Ολύμπιον πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας με πανό πρώην εργαζόμενοι της εφημερίδας Αγγελιοφόρος, οι οποίοι μοίρασαν στους παρευρισκομένους το απεργιακό φύλλο που κυκλοφόρησαν πρόσφατα.

Τέλος, στην σκηνή ανέβηκε ο συν-σεναριογράφος της ταινίας έναρξης Έικε Φρέντρικ Σουλτζ, ο οποίος δήλωσε ότι έχει πιει αρκετά για να μιλήσει για την ταινία κι ότι όσο αναπολεί τη στιγμή των γυρισμάτων, τόσο απίστευτο του φαίνεται το γεγονός ότι βρίσκεται στην πόλη μας με την ταινία του να ανοίγει το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Ο λόγος για το "Victoria" του γερμανού σκηνοθέτη Σεμπάστιαν Σίπερ, ένα εντυπωσιακό μονοπλάνο 144 λεπτών, που συνεπαίρνει με την καταιγιστική του δράση. Με κεντρική ηρωίδα την Βικτώρια του τίτλου, μια Ισπανίδα που ζει στο Βερολίνο, ο Σίπερ παρουσιάζει μια φαινομενικά απλή νύχτα που σύντομα όμως θα εξελιχθεί σε εφιάλτη. Η Βικτόρια κατά τη διάρκεια μιας τυχαίας νυχτερινής διασκέδασης, θα γνωρίσει μια παρέα νεαρών, θα πιει και θα φλερτάρει μαζί τους, κι όσο πλησιάζει το ξημέρωμα θα μπλεχτεί σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις.

Το Victoria κέρδισε δικαίως το βραβείο καλλιτεχνικής επίτευξης για διεύθυνση φωτογραφίας στο 65ο Φεστιβάλ Βερολίνου - εξ ημισείας με το Under Electric Clouds του Αλεξέι Τζέρμαν - με τον Σίπερ να παραδίδει μια αριστοτεχνική δουλειά, καταφέρνοντας το ακατόρθωτο. Η τεχνική του μονοπλάνου είναι εξαιρετικά απαιτητική και δύσκολη, καθώς απαιτεί απόλυτο συγχρονισμό όλων των επιμέρους συντελεστών, είτε μεταξύ τους, είτε με το εξωτερικό στην συγκεκριμένη περίπτωση χώρο και φυσικά, με τα γεγονότα που συμβαίνουν μέσα σε αυτόν. Κι αν κάτι συμβαίνει ασταμάτητα στο Victoria, είναι σίγουρα πολλά και αλλεπάλληλα γεγονότα σε πολλές και διαφορετικές τοποθεσίες. Το ερμηνευτικό καστ και ιδιαίτερα η πρωταγωνίστρια Λάια Κόστα ανταποκρίνονται στο εξαιρετικά απαιτητικό κάλεσμα του Σίπερ, όπως επίσης και τα επιμέρους τεχνικά τμήματα που συντονίζονται με το υπόλοιπο σύνολο. Αυτός είναι και ο λόγος που το μονοπλάνο του Σεμπάστιαν Σίπερ χαρακτηρίστηκε ως άθλος και το ευτύχημα είναι πως το εγχείρημά του τυχαίνει να αποτελεί το περιτύλιγμα μιας φρέσκιας κι ενδιαφέρουσας ταινίας. Έτσι, το μονοπλάνο δεν μονοπωλεί το ενδιαφέρον με την ύπαρξή του, καθώς το σενάριο που συνυπογράφει ο Σίπερ μαζί με τους Ολίβια Νεεργκαρντ Χολμ και Έικε Φρέντρικ Σουλτζ ξεχειλίζει από αδρεναλίνη και σασπένς, διατηρώντας έναν κλιμακωτό ρυθμό που απογειώνεται μέχρι το τέλος του. Βέβαια, το φιλμ εξαιτίας της φύσης του, ακολουθεί δυο πραγματικές, ανεξέλεγκτες ομολογουμένως ώρες στη ζωή των πρωταγωνιστών, κι εδώ κάπου αρχίζει να μετράει τις αδυναμίες του. Μεγαλύτερο πλήγμα δέχονται οι χαρακτήρες, που αναγκαστικά περνούν σε δεύτερη μοίρα, αφού δεν υπάρχει χρονικό περιθώριο για να συστηθούν και οι καταστάσεις στις οποίες βρίσκονται τους παρουσιάζουν να λειτουργούν πολλές φορές ακατανόητα, γεγονός που εξυπηρετεί το σενάριο και το πρότζεκτ στο σύνολό του, αλλά όχι την λογική.

Ο ρυθμός αλλά και η ιστορία της ταινίας, θυμίζουν σε σημεία το επίσης γυρισμένο στο Βερολίνο, Τρέξε, Λόλα, Τρέξε του Τομ Τίκβερ, κι εδώ κάπου συμπληρώνεται το παζλ, με τη διαπίστωση ότι ο σκηνοθέτης κα ηθοποιός Σεμπάστιαν Σίπερ συμμετείχε σε ταινίες του Τίκβερ, με τον οποίο βρίσκονται μέχρι και σήμερα σε συνεχή συνεργασία.

Στο σύνολό του, ένα φρέσκο και εκρηκτικό εγχείρημα, που παρά τον βαθμό δυσκολίας του, αποσπά δυνατές ερμηνείες, προσφέρει δράση και θέαμα, μέσα από ένα από τα πιο εντυπωσιακά μονοπλάνα της τελευταίας δεκαετίας. Αξιοσημείωτη και η μουσική επένδυση του ταλαντούχου Νιλς Φραμ.

Μετά την προβολή ακολούθησε το πάρτι της έναρξης στην Αποθήκη Γ του λιμανιού με το DJ set "C’est Chic" από τους Στέφανο Κόγια και Γιάννη Μητσοκάπα.

-----------

Διαβάστε επίσης:
Οδηγός για το 56ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.