• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Festival


Τετ 20 Μαϊ 2015

Κάννες 2015: Σύννεφα πάνω από τον Χρυσό Φοίνικα


Είδαμε το Mountains May Depart



Τέταρτη φορά που ταινία του κινέζου σκηνοθέτη βρίσκεται υποψήφια για το Χρυσό Φοίνικα, ενώ το 2013 η Αίσθηση Αμαρτίας κατάφερε να φύγει από τις Κάννες με το βραβείο Σεναρίου. Η δουλειά του Τζανγκ Κε Τζιά όμως έχει αναγνωριστεί και στα υπόλοιπα μεγάλα ευρωπαϊκά φεστιβάλ, με μεγαλύτερη διάκριση το Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ της Βενετίας για το Ακίνητες Ζωές το 2006.

Δεκαετία του 1990 και ένα ερωτευμένο ζευγάρι σπάει, όταν η γυναίκα φεύγει για να παντρευτεί έναν πλούσιο ιδιοκτήτη ορυχείου. Τα χρόνια περνούν, οπότε κι ο άντρας βρίσκεται στις τελευταίες του στιγμές. Τότε θα ξαναδεί αυτήν, η οποία είναι χωρισμένη και ο γιος της είναι εξόριστος στην Αυστραλία. Τώρα, είμαστε στο 2025, με τον γιο που η μόνη κινεζική λέξη που θυμάται, είναι το όνομα της μητέρας του.

Υπό την μουσική υπόκρουση του Go West των Pet Shop Boys, που θα λειτουργήσει ως προπομπός για την μετέπειτα εξέλιξη της ταινίας, ο Τζανγκ Κε Τζιά μπορεί να ξεκινάει μια ιστορία από το παρελθόν, η αρχή της όμως, δείχνει ήδη προς το μέλλον.

Η ταινία γεννήθηκε από μια απλή ιδέα, την εξέλιξη της ζωής των ανθρώπων μέσα σε βάθος χρόνου και τα βασικότερα (και συνεπώς ουσιαστικότερα) γεγονότα που μπορούν να τους συμβούν: την αγάπη, την οικογένεια και τον θάνατο. Χωρίζοντας την ταινία σε τρία χρονολογικά μέρη, στο 1999, το 2014 και το 2025 τα οποία είναι και σκηνοθετημένα με τις ανάλογες τεχνολογικές συνθήκες της κάθε εποχής, παρακολουθούμε μια πορεία γνώριμη. Ο Τζανγκ Κε Τζιά ο οποίος έχει κατά νου τη φθορά που φέρνει ο χρόνος σε όλα τα επίπεδα της ζωής, μας κάνει θεατές σε κάτι που μας αφορά, όμως δεν καταφέρνει να ενεργοποιήσει πλήρως την εναλλαγή των συναισθημάτων κατά τη διάρκεια της ταινίας, καταλήγοντας να μας αφήνει απλά να παρακολουθούμε και να μην νιώθουμε τους ήρωές του, που προχωράνε τη ζωή τους. Αναλογικά, το κομμάτι του παρελθόντος καταλαμβάνει μεγαλύτερο τμήμα της ταινίας, δημιουργώντας έναν αισθητά άνισο καταμερισμό, ενώ το τελευταίο μέρος που αφορά το μέλλον δείχνει να μην μπορεί να εντυπωσιάσει και να ιντριγκάρει τη φαντασία του θεατή.

Το Mountains May Depart δείχνει να έχει αρκετή δουλειά πίσω του, του λείπει όμως η αντίστοιχη δυναμική για να κρατήσει ζωντανό το ενδιαφέρον του θεατή ο οποίος ψάχνει ενστικτωδώς να ταυτιστεί με κάτι που αποτελεί κομμάτι της ζωής του.

Την καληνύχτα μας θα την πούμε με μια διαχρονική εικόνα από την ταινία Πολίτης Καίην που προβλήθηκε στο αποψινό τμήμα Cannes Classic. Η ταινία που πλέον δεν προβάλλονταν αφού τα αρχικά αρνητικά δεν υπάρχουν, έχει αποκατασταθεί από την Motion Picture Imagery.



--------
Διαβάστε επίσης:
Οδηγός για το 68ο Φεστιβάλ των Καννών


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.