• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Festival


Δευ 18 Μαϊ 2015

Κάννες 2015: Η «βόμβα» του Τρίερ διαγωνίζεται για τον Χρυσό Φοίνικα, αλλά δεν κάνει τον αντίλαλο που υπόσχεται




Δυνατά ξεκίνησε η έκτη μέρα του λαμπερού Φεστιβάλ των Καννών αφού το νταρντενικού ύφους La Loi du Marche κέρδισε την εκτίμηση των θεατών, ενώ το νέο πόνημα της Pixar και της Disney, Inside Out καταχειροκροτήθηκε στην γεμάτη αίθουσα του Grand Theatre Lumiere. Σειρά είχε ο θαμώνας του Φεστιβάλ Απιτσατπόνγκ Βεερασεθάκουλ με το Cemetery of Splendour και η μέρα έκλεισε με το γαλλικό Marguerite et Julien, για τις οποίες θα σας μιλήσουμε αύριο.

Σας φαίνονται πολλά; Αν ναι να σας θυμίσουμε πως αποτελούν ένα μέρος από όλα αυτά που έχουμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε σε καθημερινή βάση...

Μια επερχόμενη έκθεση που θα τιμά τα τρία χρόνια από τον πρόωρο θάνατο της φωτογράφου Ιζαμπέλ Ριντ, φέρνει τον μεγάλο της γιο, τον Γιόνα, πίσω στο σπίτι του, αναγκασμένο να περάσει χρόνο με τον πατέρα του, Τζιν, και τον αδελφό του, Κόνραντ. Μένοντας πλέον κάτω από την ίδια στέγη, ο Τζιν πασχίζει να επικοινωνήσει με τους δύο του γιους, ενώ την ίδια ώρα όλοι προσπαθούν να εναρμονίσουν τα συναισθήματα τους για μια γυναίκα που θυμούνται όλοι με διαφορετικό τρόπο.

Ο Χοακίμ Τρίερ επισκέφθηκε πριν από τέσσερα χρόνια τις Κάννες με το Oslo, 31. August διεκδικώντας τη βράβευση στο Ένα Κάποιο Βλέμμα. Φέτος συμμετέχει στο Διαγωνιστικό τμήμα του Φεστιβάλ με την πρώτη του αγγλόφωνη ταινία, που σίγουρα κερδίζει μπόνους αναγνωρισιμότητας αφού το καστ της περιλαμβάνει τους Ιζαμπέλ Ιπέρ, Γκάμπριελ Μπερν και Τζέσι Άιζενμπεργκ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Προσπαθώντας να ξεμπλέξει το συναισθηματικό νήμα μεταξύ των μελών μιας οικογένειας που πολεμάει να προχωρήσει τη ζωή της ύστερα από τον θάνατο της μητέρας, ο Τρίερ καταλήγει να περιγράφει ένα κλασικό αμερικανικό οικογενειακό δράμα, αφού στηρίζει μεγάλο μέρος της ταινίας του στα κλισέ που την χαρακτηρίζουν. Ο «προβληματικός» γιος που δυσκολεύεται να κοινωνικοποιηθεί, ο πιο «επιτυχημένος» που πλέον έχει αφήσει την οικογενειακή στέγη και ο πατέρας που προσπαθεί αλλά δεν μπορεί να συνδεθεί μαζί τους, ενώ η η μικρή συμμετοχή της Ιπέρ στην ταινία παραγκωνίζει τον δυναμικό ρόλο που έχει ως πολεμική φωτορεπόρτερ.

Ο Τρίερ όμως κλωνοποιώντας το παρελθόν, δείχνει να σπρώχνει την ιστορία σε έναν λαβύρινθο που στην προσπάθεια της να φτάσει στον στόχο της, πέφτει πάνω σε εμπόδια χάνοντας το ενδιαφέρον του θεατή. Οι ήρωες κινούνται ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν ανακαλώντας ο καθένας με τον δικό του τρόπο στην μνήμη του τη μητέρα, μέσα σε μια σκηνοθετική ατμόσφαιρα που θυμίζει σε σημεία την Αμερικανική Ομορφιά του Σαμ Μέντες.

Ο Χοακίμ Τρίερ με το Louder Than Bombs θέλει να τα προσφέρει όλα: χιούμορ, δράμα, ρεαλισμό, σουρεαλισμό, φιλοσοφία, τάζει δυνατά πράγματα, η ηχώ τους όμως δεν φτάνει μέχρι την ψυχή του θεατή.

Τι καλύτερο για σημερινό κλείσιμο, από το όμορφο βλέμμα ενός μεγάλου δημιουργού, αυτό του Κώστας Γαβρά, τιμώμενου προσώπου του φεστιβάλ, με την ταινία του Z, να προβάλλεται στο τμήμα Cannes Classic.



--------
Διαβάστε επίσης:
Οδηγός για το 68ο Φεστιβάλ των Καννών


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.