• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Festival


Κυρ 17 Μαϊ 2015

Κάννες 2015: Σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου η ομοφυλοφιλία είναι παράνομη. Δυστυχώς ζούμε σε πολύ συντηρητικούς καιρούς, κι όσοι δεν το παραδεχόμαστε αυτό, μάλλον είμαστε αφελείς.


Η Κέιτ Μπλάνσετ και οι υπόλοιποι συντελεστές του Carol μιλούν περί ομοφυλοφιλίας και άλλων δαιμονίων...



Στην πρώτη τους κοινή συνεργασία (I`m Not There.), ο Τοντ Χάινζ της κόντυνε τα μαλλιά και εκμεταλλεύτηκε την ανδρόγυνη πλευρά της για να την μεταμορφώσει στον θρυλικό Μπομπ Ντίλαν, χαρίζοντάς της έτσι, μία ακόμα υποψηφιότητα για Όσκαρ. Στη δεύτερη συνεργασία τους, το δράμα εποχής με τίτλο Carol, επιστρατεύει την γοητεία της, την θηλυκότητά της αλλά και την στόφα της σταρ που κουβαλάει, η οποία παραπέμπει σε ντίβες της δεκαετίας του `50. Το Carol διαγωνίζεται για Χρυσό Φοίνικα κι αν κάνουμε μια μαντεψιά, ίσως να χαρίσει στην Κέιτ Μπλάνσετ ένα βραβείο ερμηνείας, αλλά φοβούμαστε ότι η ταινία θα πρέπει να αρκεστεί μονάχα σε αυτό, όχι γιατί δεν είναι αξιόλογη, αλλά γιατί δεν καταφέρνει να ξεπεράσει τις δυνατότητες που ήδη έχει επιδείξει ο δημιουργός της.

Βασισμένο στο μυθιστόρημα «Η Τιμή του Αλατιού» της Πατρίσια Χάισμιθ (Ο Ταλαντούχος Κύριος Ρίπλεϊ, Ο Άγνωστος του Εξπρές Ένας Αμερικανός Φίλος κ.α.) το Carol διαδραματίζεται στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του `50. Η 20χρονη Τερέζ Μπελιβέ (Ρούνεϊ Μάρα) εργάζεται ως υπάλληλος σε εμπορικό κέντρο του Μανχάταν και ονειρεύεται μια πιο ολοκληρωμένη ζωή, όταν στο διάβα της έρχεται η Κάρολ Ερντ, μια σαγηνευτική γυναίκα, αιχμάλωτη σε έναν μοναχικό γάμο. Καθώς μεταξύ τους ανάβει άμεσα μια φλόγα, η αθωότητα της πρώτης τους συνάντησης θα δώσει τη θέση της σε κάτι πιο βαθύ. Όταν η Κάρολ καταφέρνει να χωρίσει, ο Χαρτζ, ο σύζυγος της, απειλεί να τη βγάλει ανίκανη ως μητέρα καθώς η σχέση της με την Τερέζ και τη φίλη της, Έιμπι, αποκαλύπτεται.

Μια ταινία που φαντάζει αψεγάδιαστη, με αρίστης ποιότητος πρώτες ύλες κι έναν σκηνοθέτη που δεν χάνει ποτέ τον προσανατολισμό του. Δυο ικανότατες πρωταγωνίστριες βρίσκονται στο επίκεντρο, η χωρίς συστάσεις Κέιτ Μπλάνσετ, η οποία σε κάθε σκηνή που εμφανίζεται μαγνητίζει και μια Ρούνεϊ Μάρα - εδώ έχει υιοθετήσει το στυλ της Όντρεϊ Χέπμπορν - που καταφέρνει να σταθεί επάξια δίπλα σε έναν τέτοιου μεγέθους ογκόλιθο. Τα βλέμματα και τα συναισθήματα που εκπέμπουν έχουν τον πρώτο ρόλο σ`αυτήν την ταινία, με την κάμερα να λειτουργεί ως τα μάτια των δυο ηρωίδων, ενώ τα φαινομενικά αθώα αγγίγματα προμηνύουν το υπόκωφο πάθος που πασχίζει να μείνει κρυφό. Η υπόγεια ένταση, το σασπένς αλλά και η αγωνία για το μέλλον αυτού του ρομάντσου κυριεύει τον θεατή, που το παρακολουθεί από την γέννηση μέχρι την κατάληξή του. Μουσική, σκηνικά και κοστούμια, πλαισιώνουν με αρμονία τις δυο πρωταγωνίστριες, χωρίς να κλέβουν την παράσταση, προσθέτοντας μια έξτρα δόση κομψότητας στο συνολικό αποτέλεσμα. Παρακολουθώντας κανείς το Carol, αναλογίζεται αν από το 1950 μέχρι σήμερα έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και μετά λύπης διαπιστώνει ότι η πρόοδος δεν ήταν σημαντική και ποικίλλει όχι μόνο από χώρα σε χώρα αλλά και από άνθρωπο σε άνθρωπο, κάτι που αναφέρθηκε και στην σημερινή συζήτηση που είχαμε με τους συντελεστές της ταινίας.

Στην συνέντευξη τύπου που ακολούθησε παρευρέθηκαν οι πρωταγωνίστριες, ο σκηνοθέτης, η σεναριογράφος και οι παραγωγοί. Τα σημαντικότερα σημεία ήταν τα εξής:

Κέιτ Μπλάνσετ

Η πρόκληση αυτού του ρόλου είναι ότι είναι μυστηριώδης και διφορούμενος. Η Φίλις επινόησε έναν ολόκληρο κόσμο για την Κάρολ, που σε συνδυασμό με όλη αυτή την απατηλή ατμόσφαιρα του μυθιστορήματος, αποτέλεσε ένα μεγάλο δώρο για μένα.

Δεν είχαμε πολύ χρόνο για πρόβες, αλλά ο Τοντ
Σε πάρα πολλές χώρες του κόσμου η ομοφυλοφιλία είναι παράνομη. Δυστυχώς ζούμε σε πολύ συντηρητικούς καιρούς, κι όσοι δεν το παραδεχόμαστε αυτό, μάλλον είμαστε αφελείς.

Μία από τις χαρές του επαγγέλματος είναι η έρευνα και η αλήθεια είναι ότι διάβασα πολλά βιβλία σχετικά με το θέμα. Το συγκεκριμένο της Πατρίσια Χάισμιθ κρύβει την εξής μοναδικότητα: ήταν ένα από τα πρώτα λεσβιακά μυθιστορήματα που είχαν αίσιο τέλος.

Στην ερωτική σκηνή δεν ένιωσα περισσότερο ή λιγότερο περίεργα απ` όσο θα ένιωθα αν την γύριζα με έναν άντρα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση σέβομαι και θαυμάζω την παρτενέρ μου, την Ρούνεϊ Μάρα κι αυτό έκανε την εμπειρία πιο διασκεδαστική.

Για τις πρόσφατες δηλώσεις μου σε περιοδικό ότι έχει συνάψει σχέση με γυναίκες:
Η συζήτηση ξεκίνησε κάπως έτσι: «Είχες ποτέ σχέσεις με γυναίκες;» και είπα φυσικά ναι, «Πάρα πολλές φορές», εννοώντας τις φιλικές, αλλά αν εννοείτε τις σεξουαλικές, η απάντηση είναι «όχι». Βέβαια, το δεύτερο μέρος της πρότασης δεν μπήκε ποτέ στην συνέντευξη.

Για τα σχέδιά της να σκηνοθετήσει μια κινηματογραφική ταινία:
Είμαι η μητέρα 4 παιδιών, της οποίας ο σύζυγος διευθύνει μια θεατρική εταιρεία στην Αυστραλία, οπότε σίγουρα δεν έχω τον χρόνο με το μέρος μου. Φυσικά, θα ήθελα πολύ να προχωρήσω σ’αυτό το επίπεδο και να υλοποιήσω τα σχέδια που έχω στο μυαλό μου.

Προς τον Τοντ Χάινζ:

Για το αν το αμερικανικό κοινό θα έχει πρόβλημα να δεχτεί το περιεχόμενό της, κι αν όχι, θα σκεφτόταν το ενδεχόμενο να κάνει επιπλέον μοντάζ.


Είναι κάτι που δεν το έχουμε σκεφτεί ποτέ, ο μοντέρ είναι κάπου εδώ γύρω, και πιστεύω ότι έχει κάνει ήδη μια πολύ όμορφη δουλειά. Αλλά, για να επανέλθω στο ερώτημά σας, δεν μας έχει απασχολήσει καθόλου αυτό το ενδεχόμενο, καθώς δεν έχει απασχολήσει ούτε τον παραγωγό μας, Χάρβεϊ Γουαϊνστάιν, οπότε θα το προχωρήσουμε ως έχει και ότι γίνει.

Ρούνεϊ Μάρα:

Δε νομίζω στα αλήθεια ότι μπορώ να κάνω έναν διαχωρισμό ανάμεσα σ` αυτόν τον ρόλο και τους προηγούμενους της καριέρας μου. Προσπαθώ πάντα να βρω την εσωτερικότητα σε όλους τους ρόλους που υποδύομαι, αν και στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν η φύση του ρόλου τέτοια που το απαιτούσε κάπως περισσότερο.

Στην Αμερική τα πράγματα έχουν εξελιχθεί κάπως, αλλά συμφωνώ ότι θα είμαστε αφελείς αν πιστέψουμε ότι ισχύει παντού το ίδιο. Έχουμε πολύ δουλειά ακόμα μπροστά μας, μέχρι να σταματήσουμε να μιλάμε γι’αυτό.

--------
Διαβάστε επίσης:
Οδηγός για το 68ο Φεστιβάλ των Καννών


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.