• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Festival


Σάβ 16 Μαϊ 2015

Κάννες 2015: Αχ Amy, ωχ Maryland




Το ενδιαφέρον σήμερα δεν μονοπώλησαν μόνο οι δυο ταινίες του διαγωνιστικού αλλά και οι προβολές των υπόλοιπων τμημάτων, όπως το ντοκιμαντέρ εκτός συναγωνισμού για την Έιμι Γουάινχαουζ του Ασίφ Καπάντια, με τίτλο Amy. Όσο για το Maryland της Αλίς Βινοκούρ, όπου πρωταγωνιστούν η Νταϊάν Κρούγκερ και ο Ματίας Σένερτς (Σώμα με Σώμα) και διαγωνίζεται στο τμήμα "Ένα Κάποιο Βλέμμα", μετά λύπης διαπιστώσαμε ότι αποδείχθηκε μεγάλο χάσιμο χρόνου...

Πέντε χρόνια μετά το βραβευμένο με Bafta ντοκιμαντέρ για το θρυλικό οδηγό της Φόρμουλα 1 Άιρτον Σένα, ο Καπάντια συνεργάζεται ξανά με τον παραγωγό Τζέιμς Γκέι-Ρις, ο οποίος δέχτηκε πρόταση από τον πρόεδρο της εταιρίας Universal Music UK για να αναλάβει το ντοκιμαντέρ για μια από τις καλύτερες τζαζ τραγουδίστριες των τελευταίων χρόνων (σύμφωνα με τον Τόνι Μπένετ), που έφυγε πρόωρα από τη ζωή. Έτσι το Amy μετά από 100 ώρες συνεντεύξεων φίλων, μάνατζερ, συνεργατών ακόμη και του προσωπικού της σωματοφύλακα, οι οποίοι αρνούνταν εντόνως να μιλήσουν για εκείνη ύστερα από τον θάνατό της, εξελίχθηκε σε μια πραγματικότητα σκληρή, αφού η τραγική της κατάληξη δημιουργεί από την αρχή του ντοκιμαντέρ μια διάθεση που ηχεί βαριά, όπως οι φωνές εκείνων που την έχασαν από κοντά της.

Ακολουθώντας μια αυστηρή χρονολογική σειρά, ο Καπάντια δεν έχει καμία διάθεση ηρωοποίησης ή ωραιοποίησης της Έιμι Γουάινχαουζ, εφόσον τα γεγονότα μπορούν και μιλούν από μόνα τους, αποδεικνύοντας ξεκάθαρα πως η τραγουδίστρια εκτός του ότι επηρεάστηκε βαθύτατα από τον χωρισμό των γονιών της, δεν έπαιρνε την προσοχή και τη φροντίδα που αναζητούσε από παιδί, οδηγώντας συχνά τον εαυτό της σε απελπισμένες προσπάθειες προκειμένου να βρει την αγάπη και την φροντίδα σε άλλα πρόσωπα. Αυτό ήταν το κλειδί για την μετέπειτα πορεία της ζωής της και προφανώς ο λόγος που η οικογένειά της αντέδρασε έντονα, κατακρίνοντας το αποτέλεσμα από το οποίο δήλωσε την αποστασιοποίηση της.

Με το Amy o Καπάντια, δεδομένου ότι έπρεπε να κερδίσει την εμπιστοσύνη του στενού της κύκλου, κάνει τα αδύνατα δυνατά, αφού μέσα σε δύο σχεδόν ώρες πλυμμηρίζει τον θεατή με φωτογραφίες, ηχογραφημένα μηνύματα, βίντεο και φυσικά πολύ ανέκδοτο προσωπικό της υλικό - όπως η στιγμή που έγραψε τους στίχους του θρυλικού της άλμπουμ "Back to Black" ή που πρωτοηχογράφησε το ομωνυμο τραγούδι. Από το ντοκιμαντέρ δεν λείπει φυσικά το κομμάτι που αναφέρεται στις εξαρτήσεις της Γουάινχαουζ αλλά και η χυδαία αντιμετώπιση του τύπου απέναντί της όταν εκείνη έφτασε στο ναδίρ. Δεν υπάρχει οδηγός επιβίωσης κατά τη διάρκεια της θέασης του Amy, παρά μόνο δάκρυα και συγκίνηση για ένα κορίτσι που ότι και αν έγινε μέσα από τη μουσική του, το μόνο που αναζητούσε ήταν η αγάπη.

Η επιστροφή των πολεμικών φωτογράφων στην καθημερινή ζωή, αποτέλεσε αφορμή για την Αλίς Βινοκούρ για να εξερευνήσει την ψυχολογία των στρατιωτών, οι οποίοι επιστρέφοντας από την κόλαση του Αφγανιστάν, παρουσιάζουν έντονα προβλήματα προσαρμογής και αναπτύσουν ψυχικές διαταραχές, εξαιτίας της φρίκης που βίωσαν στις εμπόλεμες ζώνες. Παρόλο που ένα τέτοιο θέμα εμπεριέχει πολλές και διαφορετικές προσεγγίσεις και χρήζει βαθιάς ανάλυσης, το αποτέλεσμα του Maryland αδυνατεί να περιγράψει στο ελάχιστο μια αντίστοιχη κατάσταση αλλά και να μεταφέρει την ψυχοσύνθεση ενός τέτοιου ανθρώπου. Αντιθέτως στα πρώτα 45 λεπτά ο πρωταγωνιστής Ματίας Σένερτς περιφέρεται άσκοπα εξατιίας της έλλειψης διαλόγων, ενώ το μόνο που μπορεί να καταλάβει ο θεατής είναι ότι εκείνος αποτελεί μέλος της ασφάλειας της συζύγου - την υποδύεται η Νταϊάν Κρούγκερ - ενός πλούσιου λιβανέζου επιχειρηματία. Δυστυχώς η Βινοκούρ δεν καταφέρνει σε καμία στιγμή να εκπληρώσει τον αρχικό της στόχο, εφόσον οι χαρακτήρες της δεν αναπτύσονται ούτε στο ελάχιστο, οι κάποιες κρίσεις άγχους του πρωταγωνιστή δεν φτάνουν για να νιώσει ο θεατής το μετατραυματικό στρες που υποτίθεται πως κουβαλάει, ενώ η Κρούγκερ που σε κάποια άλλη ταινία (ίσως του Μάλικ) μπορεί απλά να υπάρχει μόνο και μόνο εξαιτίας της ομορφιάς της, δεν σώζει την κατάσταση αφού τα προβλήματα της ταινίας είναι πολλά και ουσιώδη. Ίσως το πιο αδύναμο φιλμ του τμήματος "Ένα Κάποιο Βλέμμα", ένα άνευρο, προβλέψιμο wannabe ψυχολογικό δράμα που δεν αγγίζει τον θεατή σε κανένα επίπεδο.

Λίγο πριν αποχαιρετήσουμε την 4η φεστιβαλική μας μέρα στην Κρουαζέτ και αντί καληνύχτας, αναδημοσιεύουμε τις φωτογραφίες της ομάδας του Αστακού από το χθεσινοβραδινό κόκκινο χαλί.









--------
Διαβάστε επίσης:
Οδηγός για το 68ο Φεστιβάλ των Καννών


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.