• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Πιασε το Φτυαρι


Τρί 18 Μαρ 2008

10.000 B.C“Ουγκ, εγκώ αγκαπάει μπλοκμπάστερς”




Λίγο πολύ σε όλους μας αρέσουν τα blockbusters. Είτε για τα τελευταίας τεχνολογίας πανάκριβα ειδικά εφέ, είτε για τα τεράστια μεγέθη που έχουν (στρατοί, διαστημόπλοια, τέρατα), είτε γιατί θέλουμε να διαγωνιστούμε στο πικρόχολο χιούμορ με τους φίλους μας, σχολιάζοντας τις επίσης τεράστιες τρύπες στο σενάριο, τις αφέλειες και την υπερβολή που τα διέπει. Οι σύγχρονοι πρωθιερείς αυτών των κενών περιεχομένου θεαμάτων είναι αναμφισβήτητα ο Michael Bay, ο Jerry Bruckheimer και φυσικά ο Roland Emmerich. Ο καημένος ο Roland είναι ένας πολύ καλός σκηνοθέτης, που όμως έχει πέσει θύμα των προκαταλήψεών μας· οι Αμερικανοί δεν τον πολυχωνεύουν γιατί είναι Ευρωπαίος, οι Ευρωπαίοι δεν τον χωνεύουν γιατί γλύφει τους Αμερικανούς και οι Ιάπωνες δεν τον χωνεύουν γιατί τους πήρε τον Godzilla και τον έδωσε στον Ελληνικό Στρατό για να ταΐζει τους φαντάρους. Τι και αν ο άνθρωπος προσπάθησε να τους ικανοποιήσει όλους, αυτοί εκεί. Βρε, να μας σώζουν όλους οι Αμερικανοί στο ID4, με τον ίδιο τον πρόεδρο τους Bill Clinton (συγνώμη Bill Pullman ήθελα να πω) να οδηγεί την επίθεση, γκρίνια, τι αμολάει τον Godzilla να διαλύσει τη Νέα Υόρκη, γκρίνια, τι να δείξουμε και λίγη οικολογική ευαισθησία με το The Day After Tomorrow, γκρίνια, γκρίνια, γκρίνια. (Για να μην πω και τι κράξιμο έφαγε με το The Patriot.)Έτσι είστε ρε κουφάλες;” εξεμάνη ο Roland . “Θα φτιάξω και εγώ μια ταινία που θα διαδραματίζεται σε προϊστορικές εποχές. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει Ιστορία, να δούμε ποιος θα με διαψεύσει”. Έτσι λοιπόν ο Roland, στρώθηκε στη δουλειά και μας παρουσιάζει το απόλυτο up – to – date κινηματογραφικό του αριστούργημα, με τον ευφάνταστο τίτλο “ 10.000 B.C

Η ταινία, που υποτίθεται ότι διαδραματίζεται 12.000 χρόνια πριν, ξεκινάει με την φωνή του Omar Sharif (ο οποίος εδώ πιθανότατα εκτίει μέρος της ποινής του για εκείνη την υπόθεση όπου έδειρε ένα παρκαδόρο στο Beverly Hills πέρσι), να μας περιγράφει με πομπώδες ύφος, την φυλή των Yagahl, και τις προφητείες που αυτή η φυλή είναι προορισμένη να εκπληρώσει. Για όσους συνήθιζαν να κάνουν κοπάνα στο μάθημα της Προϊστορίας, οι Yagahl είναι μια πολύ μεγάλη και σημαντική φυλή του προϊστορικού κόσμου. Αποτελείται από περίπου 10 οικογένειες, λευκοί με μαλλιά ράστα, κατοικεί κάπου στη Βόρεια Ευρώπη και η ασχολία της είναι το κυνήγι των μαμούθ. Το star – system των Yagahl, αποτελείται από τον ομορφάντρα D’ Leh (προφέρεται “Ντιλέ”), τον σοφό σιτεμένο αρχηγό και πρόγονο των Maori, Tic Tic, τη μάγισσα της φυλής ονόματι Γριά Μητέρα, και το πιο hot γκομενάκι του τότε γνωστού κόσμου, την γαλανομάτα Evolet (Evolution + Violet, το πιάσατε το υπονοούμενο). Οι Yagahl περνάνε ανέμελα το χρόνο τους τρέχοντας πίσω από CGI μαμούθ, η Γριά Μητέρα όμως τους προειδοποιεί ότι επίκειται ο χαμός τους, από “τα τέρατα με τα 4 πόδια”. Περιμένουμε και εμείς να δούμε κανένα CGI της προκοπής, και τι βλέπουμε τελικά: 7 – 8 καβαλάρηδες (εξ’ ου και το 4 πόδια), οι οποίοι είναι, φυσικά, Άραβες. Και επειδή ήδη το πονηρό μυαλό σας έχει αρχίσει να βάζει σκέψεις ότι πάλι και καλά, ο Emmerich κάνει αβάντες στα αμερικανάκια, να σας πω ότι μόνο Άραβες θα μπορούσαν να είναι οι κακοί, διότι οι Άραβες ήταν οι πρώτοι που εξημέρωσαν τα άλογα (8.000 χρόνια αργότερα βέβαια, αλλά αυτά είναι λεπτομέρειες). Οι κακοί Άραβες λοιπόν έρχονται στον καταυλισμό με τα άλογα τους, τα σπαθιά τους (6.500 χρόνια πριν την Εποχή του Χαλκού), τα τουρμπάνια και τα σκουλαρίκια τους, σκοτώνουν 2 – 3 και αιχμαλωτίζουν καμιά ντουζίνα Yagahlαίους μεταξύ των οποίων και την Evolet. Και αν για τους υπόλοιπους, οι εναπομείναντες Yagahl πολύ που σκοτίστηκαν (για να μην πω τίποτα χειρότερο), δεν συμβαίνει το ίδιο και με την Evolet· ο D’ Leh είναι ερωτευμένος με το γκομενάκι, και θα κάνει ότι μπορεί για να την γλυτώσει. Ξεκινάει λοιπόν στο κατόπι τους, έχοντας σαν συντροφιά τον Tic Tic και δύο κομπάρσους.

Το ταξίδι τους περιλαμβάνει τις εξής περιπέτειες: περιήγηση σε κάτι χιονισμένα και δύσβατα βουνά (με κάτι τόσο Fellowship of the Ring λήψεις, που ο Emmerich πήγε ως τη Νέα Ζηλανδία για να τις τραβήξει), κυνηγητό από κάτι κοτόπουλα – δεινοσαύρους Raptor wannabes σε μια ζούγκλα, και την αναμέτρηση του D’ Leh με την γιγαντιαία sabertooth τίγρη η οποία πρωταγωνιστεί στο trailer και την αφίσα της ταινίας (και μόνο εκεί). Θα προσπαθήσω να περιγράψω την αναμέτρηση αν και είναι λίγο δύσκολο να αποτυπωθεί στο χαρτί η έντονη δράση της σκηνής. Λοιπόν, κάποια στιγμή στο άσχετο, ο D’ Leh πέφτει σε μια τρύπα. Χάνει τις αισθήσεις του και τις ανακτά μόνο όταν η τρύπα έχει γεμίσει νερό από τη βροχή που έπιασε. Κάνει να φύγει και τι να δει: μέσα στην τρύπα έχει πέσει η τίγρη η οποία μάλιστα έχει πιαστεί κάπου και κινδυνεύει να πνιγεί. Ο ήρωας λοιπόν έχει τρεις επιλογές α) να βγει από την τρύπα β) να σκοτώσει την τίγρη και να βγει από την τρύπα και γ) να ελευθερώσει την τίγρη και να βγει από την τρύπα μέσα στην κοιλιά της. Ο D’ Leh λοιπόν, καθότι αποδεικνύεται φιλόζωος αν και κυνηγός, ελευθερώνει την τίγρη, όχι όμως πριν την πείσει να μην τον πειράξει, χρησιμοποιώντας το ακατανίκητο επιχείρημα “Μη με φας όταν σε ελευθερώσω” και κουνώντας το δάχτυλό του! Η τίγρη πείθεται, όποτε μόλις ελευθερώνεται κοιτάει τον D’ Leh στα μάτια και φεύγει. Αυτή φεύγει και οι καρδιές μας επιστρέφουν στη θέση τους· αχ βρε Roland, πάλι μας τρόμαξες!

Ο D’ Leh λοιπόν συνεχίζει την αναζήτηση υπομένοντας τις αμπελοφιλοσοφίες του Τic Tic (τους κομπάρσους τους πιάσανε) και συναντάει τη φυλή των Naku. Οι Naku είναι εμφανισιακά η τυπική Αφρικάνικη φυλή που συναντάμε σε όλες ανεξαιρέτως τις ταινίες, και υποφέρουν και αυτοί από τους Άραβες γιατί τους κλέβουν το εργατικό δυναμικό. Όσοι έχουν καταφέρει να μείνουν ξύπνιοι μέχρι αυτό το σημείο θα δούνε ότι εδώ υπάρχει ένα φοβερό plot twist, οι Naku αποδεικνύεται ότι γνώριζαν τον πατέρα του D’ Leh (μα τι σκέφτονται οι άνθρωποι;), ενώ μαθαίνουμε και την τύχη της Evolet και των υπόλοιπων κομπάρσων· οι κακοί θα τους βάλουν στα “πουλιά με τα τεράστια φτερά”, δηλαδή σε κάτι γαλέρες με πανιά μάλιστα (!) και θα τους πάνε στο “βουνό των θεών”, μια τεράστια πόλη (!) με εκπληκτικής αρχιτεκτονικής κτίρια (!!) και κολοσσιαίων διαστάσεων πυραμίδες (!!!). Γιατί καράβια τα “πουλιά” ρε Roland; Κάνεις που την κάνεις, βάλε εκεί τίποτα προϊστορικά αεροπλάνα να γουστάρουμε! Του D’ Leh πάντως δεν του πολυαρέσει η ιδέα να ξεμείνει με στον καταυλισμό τους με την Γριά Μητέρα, οπότε πείθει τους Naku να τον ακολουθήσουν, να συγκεντρώσουν τις γύρω φυλές και να πάνε στην πόλη για να σώσουν τους σκλάβους (και καλά). Πως τους πείθει; Μα, χρησιμοποιώντας την πλέον διαδεδομένη γλώσσα εκείνης της εποχής, τα Αγγλικά, τα οποία μιλάει μια με Αφρικάνικη, και μια με Ρώσικη προφορά (ενίοτε και με τις 2, στην ίδια μάλιστα πρόταση). Οι Naku δέχονται και στην πεδιάδα τους συγκεντρώνεται η μεγαλύτερη στρατιά που είχε γνωρίσει έως τότε ο κόσμος (καμιά 100αρια ξυπόλυτοι με ξύλινα ακόντια), από την οποία ξεχωρίζουν οι ατρόμητοι πολεμιστές της φυλής με όνομα “Η φυλή που είναι από παρά ‘κει” και εμάς δεν μας αρέσει το αστείο γιατί ο Emmerich είναι υποτακτικός των μεγάλων στούντιο του Hollywood και τσιράκι των ιμπεριαλιστών Αμερικανών. Όταν όμως το ίδιο αστείο το κάνουν τίποτα Ευρωπαίοι κουλτουριάρηδες αριστεριστές (Monty Pythons – “Οι Ιππότες που λένε «νι»”) ξεκαρδιζόμαστε.

Η στρατιά του D’ Leh με τα πολλά φτάνει στην πόλη, πιάνουν κορόιδα τους κακούς διότι ανακατεύονται με τους σκλάβους τους οποίους οπλίζουν (έχουν φέρει 3 επιπλέον ακόντια τα οποία κρύβουν στην άμμο), οπότε την κατάλληλη στιγμή επιτίθενται, και ύστερα από μια επικών διαστάσεων μάχη η οποία διαρκεί 3 περίπου λεπτά και στην οποία σκοτώνονται κάπου 10 κακοί και αυτοί επειδή τους πατάνε κάτι μαμούθ (μαμούθ στην έρημο, αλλά μέχρι εκείνο το σημείο δεν θα σας έκανε εντύπωση ακόμα και αν ήταν πολικές αρκούδες) φτάνουν μπροστά στο παλάτι του βασιλιά – θεού – αρχικακού. Και ενώ περιμένουμε να δικαιωθεί ο Λιακόπουλος και να βγουν από το παλάτι οι Ελ και να αντιμετωπίσουν τους άγριους (γιατί μόνο εξωγήινοι θα μπορούσαν να έχουν φτιάξει όλα αυτά τα πράγματα εκείνη την εποχή), βγαίνει τελικά ένας τύπος, μακρινός πρόγονος του “Ζέρξης” (των 300) ντυμένος με ένα λευκό νυφικό! (καλά αυτό δεν είναι και τόσο κακό, και ο Sean Connery το έκανε κάποτε). Ο Roland όμως έχει αρχίσει και βαριέται (εμείς να δεις) οπότε ο βασιλιάς σκοτώνεται με συνοπτικές διαδικασίες, η πόλη παραδίδεται στις φλόγες υπό τις άναρθρες κραυγές των αγρίων (και η κατά Emmerich ανθρώπινη εξέλιξη καθυστερεί μερικές χιλιάδες χρόνια), αλλά μέσα στην αναμπουμπούλα η Evolet πέφτει νεκρή. Έχουμε μείνει όλοι άφωνοι με την συγκεκριμένη εξέλιξη, αλλά ο Emmerich δίνει το τελειωτικό χτύπημα: η Evolet ΑΝΑΣΤΑΙΝΕΤΑΙ! Πως; Γιατί, ΦΥΣΙΚΑ, στη θέση της πεθαίνει η Γριά Μητέρα στον καταυλισμό των Yagahl κάτι χιλιάδες χιλιόμετρα πιο μακριά! (Ειλικρινά, το φινάλε μου φάνηκε απολύτως λογικό).

Το “ 10.000 B.C” θέτει νέα στάνταρ ανοησίας. Είναι ένα σπάταλο χάσιμο χρόνου, χρήματος και προσπάθειας. Έχει ελάχιστη δράση και είναι τόσο βαρετό που μέχρι να φτάσει κανείς στο τέλος της ταινίας έχει ξεχάσει τι γίνεται στην αρχή. Όσο για τους μόνιμους εχθρούς του Roland που βρίσκουν συνεχώς ψεγάδια στα φιλμ του, μπορούν να στραφούν σε ταινίες περισσότερο ιστορικά ακριβείς. Σαν τους Flintstones για παράδειγμα… (Total Film speaking!)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.