• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
ΚΟΙΤΑ ΝΑ ΔΕΙΣ!


Πεμ 13 Μαρ 2014

Η Αμαρτία είναι το αόρατο Έγκλημα




Το σινεμά τεκμηρίωσης, ή ντοκιμαντέρ όπως έχει επιβληθεί να το ονομάζουμε, θεωρείται από πολλούς ως μια υποδεέστερη μορφή κινηματογράφου, κάτι που αποδεικνύεται από τα εισιτήρια που κόβουν οι εν λόγω ταινίες. Λίγοι, όμως, σήμερα θυμούνται τις καταβολές του ντοκιμαντέρ που εξισώνονται με την ίδια καθεαυτού τη νοηματική ύπαρξη της έβδομης τέχνης. Ο κινηματογράφος γεννήθηκε μετά τη φωτογραφία ως η κινητή αποτύπωση αυτής, αλλά κι ως η απόλυτη αποτύπωση της πραγματικότητας στην ανθρώπινη τεχνική, πριν εξελιχθεί άμεσα σε τέχνη. Είναι το μυστικό της μούμιας που επιθυμεί να παραμείνει εις τους αιώνες ατόφια εικονικά, κερδίζοντας κατά έναν ιδεατό τρόπο την αθανασία. Αυτό αισθάνομαι κάθε φορά που βλέπω μια βωβή ταινία, με ανθρώπους που κυκλοφορούν ολοζώντανοι μέσα στην εικόνα, παρότι είναι απλά ανατυπώσεις του παρελθόντος. Έτσι θα λειτουργήσει για τον μελλοντικό άνθρωπο και το ντοκιμαντέρ του σήμερα. Ίσως, μάλιστα, λιγότερο ενδιαφέρει τον μεθαυριανό μελετητή η αποτύπωση της μυθοπλασίας, από αυτό που προσφέρει ένα ντοκιμαντέρ, την αποτύπωση της πραγματικότητας. Και είμαστε τόσο σίγουροι ότι γνωρίζουμε αυτή τη διπλανή μας πραγματικότητα, σε σημείο να πιστεύουμε ότι δεν μας αφορά; Παρακολουθώντας ντοκιμαντέρ, το πρώτο που θα υποστείς θα είναι η απροσδόκητη συνειδητοποίηση της άγνοιας περί θεμάτων που συμβάλουν άμεσα κι έμμεσα στην καθημερινότητα σου, θέματα που δεν αγγίζονται εύκολα ή ενδοφλεβικά στους τηλεοπτικούς σου δέκτες ή στον κύκλο συζητήσεων σου. Είναι λίγο παρακάτω από τη γωνία κι όμως εκτοπισμένα από μια ανθρωπότητα που επιμένει να προωθεί μονάχα τα θέματα που είτε πουλάνε, είτε δεν ενοχλούν το σύστημα που μας διοικεί. Ο ντοκιμαντερίστας αυτά τα κυνηγάει. Θα τα αναζητήσει, θα τα μελετήσει, θα στα χαρίσει στο μάτι και τη σκέψη σου. Είναι αξιοθαύμαστο το ότι τα ντοκιμαντέρ έχουν διατηρήσει έναν υψηλό βαθμό ποιότητας, αναλλοίωτο σε σχέση με τη σαφή φθορά που έχει υποστεί η ταινία μυθοπλασίας με τον καιρό. Κι αυτό συμβαίνει επειδή δεν έχει γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης από το μαζικό εμπόριο. Παράδοξο, θα μου πείτε, μένει σε υψηλά στάνταρ επειδή ο πολύς κόσμος δεν το προτιμάει κι εγώ καλούμε εδώ να σας ωθήσω προς αυτά. Όμορφο παράδοξο, παρά ταύτα, ένα από τα πολλά που είναι στη διπλανή μας γωνία και χρίζουν εξερεύνησης...

[1.] Tian Zhu Ding - Αίσθηση Αμαρτίας (2013)
του Zhangke Jia
Τέσσερις ιστορίες, σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές. Μια αντανάκλαση της σύγχρονης Κίνας, έναν οικονομικό γίγαντα που λυγίζει μπροστά στην καθημερινή βία... Ένας οργισμένος εργάτης ορυχείου επαναστατεί ενάντια των αρχηγών του χωριού. Ένας μετανάστης εργάτης έχει έρθει σπίτι του για τον εορτασμό του νέου έτους κι ανακαλύπτει τις άπειρες προοπτικές που του δίνει ένα πυροβόλο όπλο. Μια όμορφη ρεσεψιονίστρια ωθείται στα άκρα, όταν ένας πλούσιος πελάτης της επιτίθεται. Ένας νεαρός εργάτης εργοστασίου πηγαίνει από δουλειά σε δουλειά, προσπαθώντας να μεγαλώσει το μερίδιο του στη ζωή.
Διαβάστε την κριτική | Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...













[2.] The Invisible Woman - Η Αόρατη Γυναίκα (2013)
του Ralph Fiennes
Η ηθοποιός Νέλι Τέρναν ερμήνευε στο Χέιμαρκετ του Λονδίνου, όταν την εντόπισε ο Κάρολος Ντίκενς κι αμέσως την πήρε για να παίξει στη δική του παραγωγή, The Frozen Deep. Είμαστε στο 1857 κι ο Ντίκενς είναι 45 ετών, παντρεμένος επί 20 έτη. Οι δυο τους ξεκινούν δεσμό που παρέμενε κρυφός για όσο ο συγγραφέας ήταν εν ζωή.
Διαβάστε την κριτική | Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...













[3.] L`Amour est un Crime Parfait - Ο Ερωτας Είναι το Τέλειο Έγκλημα (2013)
των Arnaud Larrieu & Jean-Marie Larrieu
Ζώντας πλάι στη μακιαβελική και εκκεντρική του αδελφή σε ορεινό καταφύγιο, ο Μαρκ ζει ανάμεσα στη δουλειά του ως καθηγητής, στην απίθανη αρχιτεκτονική του κολεγίου όπου εργάζεται και στο σπίτι, ένα πανέμορφο οικοδόμημα φτιαγμένο με ξύλο. Η απόκλιση αυτών των χώρων, ίσως είναι η δικαιολογία της εμφάνισης του «Δρ Τζέκιλ και Κος Χάιντ» χαρακτήρα του. Ο ένας αφορά την προσέγγιση του σε γυναίκες όπου συναντά κι άλλος όταν τις ρίχνει στο κρεβάτι. Όταν μια όμορφη μαθήτρια του εξαφανίζεται, η θετή της μητέρα έρχεται στο κολέγιο για να ανακαλύψει πτυχές της ζωής της και σε αυτές συναντά τον Μαρκ.
Διαβάστε την κριτική | Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...















 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.