• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
ΚΟΙΤΑ ΝΑ ΔΕΙΣ!


Πεμ 18 Απρ 2013

Μεγάλες και πέτρινες οι μπουτίκ των Κρουντς το 678




Πριν από οτιδήποτε άλλο, ξεκινάμε με ένα επίσημο καλωσόρισμα στην οικογένεια του cine.gr της Βαρβάρας Κοντονής, που θα μας κρατάει συντροφιά με κριτικές πρώτης προβολής. Εκτός από θαυμάσιος άνθρωπος, κάτι που είχα τη χαρά να διαπιστώσω από πρώτο χέρι, η Βαρβάρα είναι ήδη ψημένη στη δουλειά, με θητεία στο ίντερνετ. Σι(νε)δερένια!
Πόσο όμορφο θα ήταν να τελείωνε κάπου εδώ το editorial και να μην είχαμε ένα γεγονός σαν αυτό της Βοστόνης για να σχολιάσουμε. Η παράμετρος στην οποία ήθελα να αναφερθώ παραπέμπει στη ρίζα της βίας και συγκεκριμένα σε σχέση με τις ΗΠΑ. Δεν πρέπει πλέον να υπάρχει αμφιβολία πως στην Αμερική η βία είναι μπολιασμένη στα κύτταρα τους. Μια χώρα που γεννήθηκε μέσα σε αυτήν, την είχε σε ημερησία διάταξη επί ενάμιση αιώνα κι έκτοτε κάθε κυβέρνησή της την έχει ως όπλο επιβολής εξουσίας. Τόσο προς τον εξωγενή «εχθρό», όσο και τον εσωτερικό. Η γενιά που έχει σήμερα στα χέρια της τα πράγματα στις ΗΠΑ είναι μεγαλωμένη με Βιετνάμ, πολιτικές δολοφονίες (ακόμα και του Τζον Λένον ήταν μία από αυτές), Γρενάδα, Ιράκ, Δίδυμοι Πύργοι και φυσικά ένα σωρό παραδείγματα ψυχοπαθών που κατάφεραν να γίνουν πρωτοσέλιδα, ως και ήρωες, ανά τον πλανήτη. Όχι μονάχα κανείς δεν προσπάθησε να αποβάλλει αυτή την «παράδοση» από τα εντόσθια των Αμερικανών, αλλά όσο περνάει ο καιρός αυτή εισβάλει ολοένα και πιο βαθιά στην κουλτούρα τους. Το εμπόριο στην απέναντι όχθη του Ατλαντικού έχει κοινό παρανομαστή τη βία, είτε ονομάζεται βιντεοπαιχνίδι, είτε κινηματογράφος, είτε κόμικ. Όχι, δεν το βλέπω από συντηρητική άποψη, ούτε θα πρόβαινα σε ναζιστικές απαγορεύσεις, αλλά πρέπει επιτέλους να σταματήσει η τακτική του «ο κόσμος αγοράζει τη βία, άρα θα παράγουμε κι άλλη». Και είναι συγκεκριμένα τα παραδείγματα που πετυχαίνουν να εισβάλουν στον εγκέφαλο, προβάλλοντας μια φασίζουσα εκδοχή της πραγματικότητας (βλέπε, χαρακτηριστικά, τη σειρά «Saw»), στην οποία ο ψυχοπαθής ή αυτός που έχει την εξουσία στα χέρια του είναι ένας άνθρωπος ανώτερης νόησης, ένας ηγέτης. Πόσα και πόσα παιδιά έχουν επιλέξει να κρατούν ένα όπλο στα χέρια και να σκοτώνουν τυφλά σε ένα βιντεοπαιχνίδι ότι κουνιέται, χωρίς ποτέ κανείς να μην τους δίνει το δικαίωμα να σκεφτούν τον σκοτωμό ως πράξη. Κι ερχόμαστε στο χθες, όπου το αμερικανικό κογκρέσο καταψήφισε για ακόμα μια φορά την άρση της οπλοκατοχής, αποδεικνύοντας πως χρειάζονται πολλοί και πιο ουσιαστικοί Ομπάμα για να αντιστραφεί το όλο κλίμα. Η τυφλή βία δεν θα σταματήσει να παίζει στις οθόνες των αμερικανικών σπιτιών, είτε αυτή είναι ψεύτικη είτε τραγικά αληθινή. Αυτό που με εκνευρίζει όμως εξίσου, είναι πως αυτή τη βία την εξάγουν και φτάνει και στα δικά μας σπίτια, που έχουν άλλες πρόσφατες μνήμες λιγότερο φασιστικές. Κι όσο γίνεται φανερό πως γεννιέται σιγά-σιγά ο παγκόσμιος πολίτης, ανατριχιάζω στη σκέψη τού ποιες επιρροές θα κατασταλάξουν μέσα του...



[1.] Oblivion (2013)
του Joseph Kosinski
Στο μέλλον, σε μια Γη που έχει εξελιχτεί υπερβολικά, ο Τζακ Χάρπερ είναι ένας από τους τελευταίους μηχανικούς αυτοκινούμενων αεροσκαφών που έχουν απομείνει. Αποστολή του είναι να αποσπάσει ζωτικής σημασίας πλουτοπαραγωγικές πηγές, μετά από μεγάλο πόλεμο με τον εχθρό της Γης, τους Σκαβς. Πλέον, η δουλειά έχει σχεδόν τελειώσει, όταν διασώζει μια όμορφη ξένη από την πτώση ενός αεροσκάφους. Η άφιξη της θα επιφέρει μια σειρά γεγονότων που θα κάνουν τον Τζακ να αμφισβητήσει όλα όσα γνώριζε και να καταλάβει πως η μοίρα της ανθρωπότητας είναι στα χέρια του.
Διαβάστε την κριτική | Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...













[2.] Great Expectations - Μεγάλες Προσδοκίες (2012)
του Mike Newell
Ο Πιπ είναι ένα σεμνό ορφανό αγόρι που του δίνεται η ευκαιρία να λάμψει χάρη σε έναν μυστηριώδη ευεργέτη. Ο Πιπ κινείται μέσα στη λονδρέζικη κοινωνία ως ένας τζέντλεμαν και χρησιμοποιεί την πρωτόγνωρη θέση του για να πλησιάσει την όμορφη Εστέλα, μια κακομαθημένη κληρονόμο, με την οποία είναι ερωτευμένος από μικρός. Ωστόσο, η σοκαριστική αλήθεια πίσω από τη μοίρα του, θα έχει καταστροφικές συνέπειες για όλους όσους αγαπάει.
Διαβάστε την κριτική | Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...













[3.] The Croods - Οι Κρουντς (2012)
του Mike Newell
Πολύ πίσω στο χρόνο, σε μια προϊστορική εποχή όπου ο πλανήτης μας ήταν γνωστός ως Croodaceous (από το όνομα αυτό προέρχεται και ο τίτλος της ταινίας), η χλωρίδα και η πανίδα δεν είχε καταλήξει στη σημερινή μορφή της γιατί βρισκόταν ακόμη σε εξέλιξη. Ο Γκραγκ είναι ένας άνθρωπος των σπηλαίων που οδηγεί την οικογένεια του σε μια άλλη τοποθεσία, αφού το σπίτι τους καταστράφηκε μετά από έναν σεισμό. Στην προσπάθεια, λοιπόν, να βρει το μέρος που θα στεγάσει την οικογένεια του, θα την οδηγήσει σε ένα ταξίδι εξερεύνησης ενός κόσμου άγνωστου, ενώ σύντομα θα προστεθεί κι ένας συνοδοιπόρος στην παρέα τους, που θα τους βοηθήσει να γνωρίσουν τον κόσμο και θα τους γοητεύσει με τους μοντέρνους τρόπους του.
Διαβάστε την κριτική | Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...













[4.] Le Magasin des Suicides - Μπουτίκ για Αυτόχειρες (2012)
του Patrice Leconte
Το μαγαζάκι της οικογένειας Τουβάς έχει τις ρίζες του από το 1854 και είναι κάτι σαν εναλλακτικό φαρμακείο, το οποίο γιατρεύει την ασθένεια σου… μόνιμα. Βασικά, παρέχει 200 ειδών δηλητήρια και είδη αυτοκτονίας για όποιον έχει βαρεθεί τη ζωή του. Οι δουλειές πάνε καλά, σε μια πόλη που ωθεί τις ακραίες επιλογές. Μέχρι που γεννιέται ο μικρός Άλαν, ένα εκ γενετής χαρούμενο παιδί. Τι θα απογίνει το μαγαζί των αυτοκτονιών, τώρα που το χαρούμενο και αισιόδοξο πρόσωπο του Άλαν κάνει τους πελάτες να χαμογελούν;
Διαβάστε την κριτική | Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...













[5.] 678 - Οι Γυναίκες του Λεωφορείου 678 (2010)
του Mohamed Diab
Ενώ η Φάιζα, μια συντηρητική μητέρα δύο παιδιών, προσπαθεί να βρει το δίκιο της, στην άλλη πλευρά της πόλης, η Σέμπα, πλούσια σχεδιάστρια κοσμημάτων, η ίδια θύμα άγριας επίθεσης ομάδας νέων ανδρών, δίνει διαλέξεις σε γυναίκες για το θέμα της σεξουαλικής παρενόχλησης, προσπαθώντας να τις πείσει να μιλήσουν για το πρόβλημά τους. Παράλληλα, η Νέλλη, ερασιτέχνης κωμικός, είναι η πρώτη γυναίκα στην Αίγυπτο που θα κινηθεί δικαστικά για τη βίαιη σεξουαλική παρενόχληση που δέχτηκε. Μία από τις γυναίκες θα αποφασίσει να πάρει την υπόθεση στα χέρια της, και όταν οι άντρες επιχειρούν να την παρενοχλήσουν μέσα στο λεωφορείο, αυτή τους τραυματίζει με μαχαίρι στα σεξουαλικά τους όργανα. Αυτή της η ενέργεια την ενώνει με τις άλλες δύο πρωταγωνίστριες, οι οποίες την εξιδανικεύουν, ενώ ο Έσσαμ, o ανακριτής της αστυνομίας που ερευνά την υπόθεση, φτάνει στα ίχνη τους.
Διαβάστε την κριτική | Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...













[6.] Infancia Clandestina - Με Λένε Ερνέστο (2012)
του Benjamin Avila
Η οικογένεια του δωδεκάχρονου Χουάν επιστρέφει στην Αργεντινή. Όλοι τους έχουν πλέον καινούργιες πλαστές ταυτότητες, αφού είναι για χρόνια εξορισμένοι από τη σκληρή λατινοαμερικανική χούντα ως μέλη της αντίστασης. Έξω από το σπίτι και στο σχολείο, ο ανήλικος μαθητής έχει άλλο όνομα… Εκεί όλοι τον ξέρουν σαν Ερνέστο. Η γνωριμία του με τη συμμαθήτριά του, Μαρία, θα αποτελέσει την αρχή για μια ιδιότυπη, δυνατή σχέση μεταξύ τους.
Διαβάστε την κριτική | Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...













[7.] Ταξισυνειδησία: Η Άγνωστη Ιστορία του Ελληνοαμερικανικού Ριζοσπαστισμού (2013)
του Κώστα Βάκκα
Το ιστορικό ντοκιμαντέρ «Ταξισυνειδησία: η άγνωστη ιστορία του ελληνοαμερικανικού ριζοσπαστισμού» φέρνει στο προσκήνιο μια ξεχασμένη σελίδα της ελληνικής μεταναστευτικής εμπειρίας στην Αμερική: την παρουσία των μεταναστών στο ριζοσπαστικό εργατικό κίνημα των Ηνωμένων Πολιτειών και τη διαδρομή της ελληνοαμερικανικής αριστεράς από τις αρχές του 20ου αιώνα έως τα χρόνια των μακαρθικών διώξεων. Κείμενα, γράμματα, τραγούδια, εφημερίδες, φωτογραφίες, αλλά και μοναδικό αρχειακό υλικό από κινηματογραφικές καταγραφές του αμερικάνικου εργατικού κινήματος ανασυνθέτουν τη διαδρομή των μεταναστών εργατών στα μονοπάτια της «ταξισυνειδησίας», της ταξικής συνείδησης, στη γλώσσα των ελληνοαμερικανών. Προσωπικές αφηγήσεις και συνεντεύξεις μεταφέρουν την ατμόσφαιρα της Μεγάλης Ύφεσης του 1929, τη δράση των εργατικών ενώσεων, την παρουσία των μεταναστών στα χαρακώματα του Ισπανικού Εμφυλίου, τις πολιτικές διώξεις του Μακαρθισμού και τις απελάσεις των πρωταγωνιστών. Η άγνωστη ιστορία του ελληνοαμερικανικού ριζοσπαστισμού διαπλέκεται με τις πολιτικές και κοινωνικές εξελίξεις στις Ηνωμένες Πολιτείες και αναδεικνύει την ιστορία των μεταναστών που έζησαν στον αντίποδα του «Αμερικανικού Ονείρου» της επιχειρηματικής επιτυχίας και του πολιτικού συντηρητισμού.
Διαβάστε την κριτική | Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...













[8.] Comme des Lions de Pierre a l`Entree de la Nuit - Σαν Πέτρινα Λιοντάρια στην Μπασιά της Νύχτας (2012)
του Olivier Zuchuat
Από το 1947 ως και το 1951, περισσότεροι από 80.000 άνδρες, γυναίκες και παιδιά ελληνικής καταγωγής εκτοπίστηκαν στη Μακρόνησο, σε στρατόπεδα αναμόρφωσης που δημιουργήθηκαν για να «καταπολεμήσουν την επέκταση του Κομμουνισμού». Ανάμεσα στους εξόριστους αυτούς, βρίσκονταν πολλοί συγγραφείς και ποιητές, όπως ο Γιάννης Ρίτσος και ο Τάσος Λειβαδίτης. Παρά τις στερήσεις και τα βασανιστήρια, κατάφεραν να γράψουν ποιήματα στα οποία περιγράφουν τον αγώνα για επιβίωση μέσα σε αυτό το σύμπαν εγκλεισμού. Τα κείμενα αυτά, εκ των οποίων κάποια θάφτηκαν στα στρατόπεδα, βρέθηκαν αργότερα. Η ταινία αναμιγνύει τα ποιητικά αυτά γραπτά με τις ομιλίες αναμορφωτικής προπαγάνδας που μεταδίδονταν ακατάπαυστα από τα μεγάφωνα των στρατοπέδων.
Δείτε φωτογραφίες
Loading Player...















 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.