• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22120
  • Αριθμός συν/τών: 758598
  • Πρόγραμμα 278 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Οι λίστες του cine


Τετ 12 Αυγ 2009

Οι 100 ταινίες που πρέπει να δω πριν κλείσω για πάντα τα μάτια μου...


[61-80]



Πέφτω συνέχεια πάνω σε λίστες ταινιών με ευφάνταστους τίτλους, όπως «οι καλύτερες όλων των εποχών» ή «οι αγαπημένες μου ταινίες». Ακόμα κι αν αυτές προέρχονται από δυνατά ονόματα του χώρου, φοβάμαι πως δεν έχουν απόλυτη αξία, γιατί συνήθως δεν αφορούν άμεσα το ευρύ κοινό, αλλά μια ελίτ σινεφίλ. Ως επαγγελματίας κριτικός δε θα αποστερήσω εαυτώ από αυτή την «ελίτ», αλλά δε θα επιβαρύνω το κοινό με ακόμα μια λίστα γεμάτη ταινίες που δε θα μπορέσει να δει ποτέ του ή ταινίες που άρεσαν σε εμένα ειδικά. Έτσι κατέληξα, αφού ήθελα κι εγώ να παρουσιάσω μια ευφάνταστη λίστα ταινιών, να κάνω ένα κοσκίνισμα στην ιστορία του σινεμά και να καταλήξω σε εκατό επιλογές που ένας απλός σινεφίλ δεν πρέπει να χάσει με τίποτα.

Η λίστα γίνεται με κριτήρια απλά: το ενδιαφέρον που μπορεί να έχει μια ταινία για ένα ευρύ και μαζικό κοινό και την σημαντικότητα ενός έργου που άντεξε ή φαίνεται ότι θα αντέξει στον χρόνο. Κάντε τον κόπο και αναζητήστε, ή τουλάχιστον μην αποφύγετε, αυτές τις ταινίες και πιστεύω ότι θα αποκτήσετε μια πλούσια σφαιρική άποψη περί του τι εστί κινηματογράφος των μαζών. Γιατί το σινεμά ανήκει σε κάθε έναν προσωπικά, αλλά και σε όλους ταυτόχρονα, ανεξαρτήτου μόρφωσης, ηλικίας, επιρροών. Έχετε υπόψη ότι μέσα σε μια αφαιρετική λογική δεν υπάρχουν σίκουελ (οι σειρές εκφράζονται από το πρώτο τους μέρος), δύσκολα μπαίνει ένας σκηνοθέτης δεύτερη φορά (ειδικά αν το σύνολο της δουλειάς του εκφράζεται μέσα από μια χαρακτηριστική ταινία) και να επιμείνω ότι δεν είναι η λίστα των προσωπικών μου αγαπημένων (που είναι, π.χ., ο Eisenstein;). Περί αυτού και παρατίθεται η βαθμολογία μου σε κάθε ταινία, η οποία όμως και φυσικά δεν καθορίζει την ιστορικότητα και τη σημασία μιας ταινίας… επειδή το λέω εγώ!

Αν θεωρήσουμε ως «έξοδο από τον λαβύρινθο» την πιο σημαντική ταινία όλων των εποχών, δηλαδή το νούμερο ένα της λίστας μας, ας τραβήξουμε μαζί τον μίτο της Αριάδνης αντίστροφα… ώσπου να δούμε φως!

[81-100]

80. Avatar
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

Η Βαθμολογία μου: 4/5
Σκηνοθεσία: James Cameron
Παίζουν: Sam Worthington, Zoe Saldana, Sigourney Weaver
Παραγωγή: 2009, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Ο Cameron το έκανε το θαύμα του και πάλι, παρουσιάζοντας λίγο από όλα όσον αφορά τη δράση και τη φαντασία. Η πονηρή κριτική στην επέμβαση των ΗΠΑ στο Ιράκ συναντάει ένα αλά Ποκαχόντας παραμύθι γεμάτο (ύπερ)ψηφιακή μαγεία και δυσαρεστημένοι έμειναν μονάχα όσοι συνηθίζουν να τα βάζουν με τις μεγάλες επιτυχίες. Ο άλλος μου εαυτός είναι κάποιο πλάσμα που θεωρούσα υποδεέστερο; Για φανταστείτε το…


79. Τίγρης και Δράκος
Wo Hu Cang Long (Crouching Tiger, Hidden Dragon)
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ ΕΠΟΧΗΣ

Η Βαθμολογία μου: 4/5
Σκηνοθεσία: Ang Lee
Παίζουν: Chow Yun-Fat, Michelle Yeoh, Ziyi Zhang, Chen Chang
Παραγωγή: 2000, Κίνα / Ταϊβάν (έγχρωμη)
Οι νόμοι της βαρύτητας έχουν καταργηθεί, γιατί οι νόμοι της ποίησης έχουν μεταφερθεί στο απωανατολικό σινεμά. Ένα είδος ταινιών, που υπήρχε μονάχα για τα ράφια των πολύ ενημερωμένων βίντεο-κλαμπ, γίνεται ταινία απαιτήσεων και φτάνει ακόμα και στα Όσκαρ. Ο Ang Lee έχει κατακτήσει τους Αμερικανούς, αλλά στην πατρίδα του κάνει την καλύτερη του ταινία.


78. Στάλκερ
Stalker
ΣΙΝΕΦΙΛ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

Η Βαθμολογία μου: 5/5
Σκηνοθεσία: Andrei Tarkovsky
Παίζουν: Aleksandr Kaidanovsky, Anatoli Solonitsyn
Παραγωγή: 1979, ΕΣΣΔ (έγχρωμη)
Ο μεγάλος ποιητής του κινηματογράφου, και μόνος ισάξιος αντίπαλος του Stanley Kubrick για την υπατία του χώρου, στη μεγαλύτερη του στιγμή. Η «ζώνη» είναι το μέρος που η φιλοσοφία ενώνεται με τον σινεφιλισμό και τα όνειρα παίρνουν εκδίκηση. Προσοχή, μονάχα, αφού η ταινία του Andrei Tarkovsky δεν παρέχει ειδικά εφέ, αλλά ειδική ψυχή.


77. Όλα για τη Μητέρα μου
Todo Sobre mi Madre (All About my Mother)
ΣΙΝΕΦΙΛ

Η Βαθμολογία μου: 4.5/5
Σκηνοθεσία: Pedro Almodóvar
Παίζουν: Cecilia Roth, Marisa Paredes, Candela Peña, Penélope Cruz
Παραγωγή: 1999, Ισπανία (έγχρωμη)
Πολλοί έχουν πετροβολήσει τον Ισπανό auteur, αλλά κανείς δε θα πει ότι δεν έχει σημαδέψει την εποχή μας. Με το Όλα για τη Μητέρα μου κάνει το σινεμά πρόκλησης να είναι τόσο τρυφερό, όσο και η αγκάλη μιας μάνας. Οι Κάνες προτιμούν το Ροζέτα και τα βραβεία χάνουν μέσα σε μια στιγμή την οντότητα τους.


76. Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας
The Last Emperor
ΙΣΤΟΡΙΚΗ

Η Βαθμολογία μου: 4/5
Σκηνοθεσία: Bernardo Bertolucci
Παίζουν: John Lone, Joan Chen, Peter O`Toole
Παραγωγή: 1987, Ιταλία / Αγγλία / Κίνα (έγχρωμη)
Οι τρεις ώρες είναι λίγες για να περιγράψεις ένα σύγχρονο έπος… τριών ωρών. Ο Bertolucci σαρώνει τα Όσκαρ όχι επειδή τους κάνει μεγάλες χάρες, αλλά επειδή η ταινία του είναι μεγάλη σε όλα. Η Κίνα δεν είναι ξανά ποτέ ίδια στον κινηματογράφο κι εμείς έχουμε ερωτευτεί τον τελευταίο αυτοκράτορα της «κίτρινης» χώρας, βλέποντας τον πιτσιρίκο να τρέχει μέσα στην απέραντη Απαγορευμένη Πόλη.


75. Fight Club
Fight Club
ΣΑΤΙΡΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ

Η Βαθμολογία μου: 4/5
Σκηνοθεσία: David Fincher
Παίζουν: Edward Norton, Brad Pitt, Helena Bonham Carter
Παραγωγή: 1999, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Το επιστέγασμα της τέχνης του David Fincher δίνει νέο νόημα στην έννοια cult. Το ερώτημα «ποιος είμαι» κατακλύζει το θεατή κατά την απομάκρυνση και θέτει νέες βάσεις στην ανθρώπινη σχιζοφρένια. Η πρόκληση συναντά την σάτιρα κι εμείς τελικά δεν ξέρουμε τι από τα δύο είδαμε.


74. Το Αδελφάτο των Ιπποτών της Στρογγυλής Τραπέζης
Monty Python and The Holy Grail
ΚΩΜΩΔΙΑ ΕΠΟΧΗΣ

Η Βαθμολογία μου: 4.5/5
Σκηνοθεσία: Terry Gilliam, Terry Jones
Παίζουν: Graham Chapman, John Cleese, Terry Gilliam, Eric Idle, Michael Palin, Terry Jones
Παραγωγή: 1975, Αγγλία (έγχρωμη)
Ο γοητευτικός μύθος του βασιλιά Αρθούρου δεν είναι δυνατόν να σε κάνει να λυθείς από τα γέλια. Όμως, οι Μόντι Πάιθον καταφέρνουν το αριστούργημα τους, διακωμωδώντας τα αρχέτυπα της πατρίδας τους και υποδεικνύοντας ότι το σινεμά μπορεί να παραχθεί και μέσω μιας καρύδας. Μάθετε και γιατί δεν πρέπει να πάρετε ένα κουνέλι για κατοικίδιο.


73. Φόρεστ Γκαμπ
Forrest Gump
ΚΟΜΕΝΤΙ

Η Βαθμολογία μου: 3.5/5
Σκηνοθεσία: Robert Zemeckis
Παίζουν: Tom Hanks, Robin Wright Penn, Gary Sinise, Sally Field
Παραγωγή: 1994, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Ο όρος κινηματογραφική μυθολογία μεταφέρεται στις ΗΠΑ και οικειοποιείται απ`το σεναριογράφο Eric Roth, που θα ξανακάνει το ίδιο και με τον Μπέντζαμιν Μπάτον. Η απλοποίηση της αλήθειας μέσω μιας φράσης έχει μεγαλύτερη δύναμη από ό,τι πιστεύαμε κι όντως «χαζός είναι αυτός που κάνει χαζομάρες». Ο Tom Hanks είναι το αμερικανικό όνειρο στην εξύψωση του και η Ακαδημία των Όσκαρ δε θα του το αρνιόταν.


72. Ο Καουμπόης του Μεσονυχτίου
Midnight Cowboy
ΔΡΑΜΑ

Η Βαθμολογία μου: 4/5
Σκηνοθεσία: John Schlesinger
Παίζουν: Dustin Hoffman, Jon Voight, Sylvia Miles
Παραγωγή: 1969, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Η πρώτη ακατάλληλη ταινία που πήρε Όσκαρ καλύτερης ταινίας είναι ένα αριστούργημα του δρόμου. Οι ψυχές ξεπουλιούνται μαζί με τα κορμιά και το αμερικανικό όνειρο συνθλίβεται μαζί με το Γούντστοκ, που διεξάγεται το ίδιο έτος. Ο Dustin Hoffman είναι η απόδειξη ότι το λούμπεν ζει κι από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού.


71. Μπαρτον Φινκ
Barton Fink
ΣΙΝΕΦΙΛ ΣΑΤΙΡΑ

Η Βαθμολογία μου: 4/5
Σκηνοθεσία: Joel Coen, Ethan Coen
Παίζουν: John Turturro, John Goodman, Judy Davis
Παραγωγή: 1991, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Οι τρομεροί αδελφοί Coen δε θα σοβαρευτούν ποτέ, ειδικά αφού πέρασαν στον σινεφιλικό κινηματογράφο και πάλι σατιρίζουν λεπτές πτυχές του «εγώ» και του «εμείς». Μια ολοσκότεινη δημιουργία, κρυμμένη πίσω από το ολόλαμπρο Χόλιγουντ κι έναν σατανά που καιροφυλακτεί ως φάντασμα του Κάφκα.


70. Ατίθαση Καρδιά
Wild at Heart
ΣΙΝΕΦΙΛ ΘΡΙΛΕΡ

Η Βαθμολογία μου: 5/5
Σκηνοθεσία: David Lynch
Παίζουν: Nicolas Cage, Laura Dern, Diane Ladd, Willem Dafoe
Παραγωγή: 1990, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Ο David Lynch δε μεταφέρει σενάρια επί της οθόνης, αλλά τα όνειρα του. Η ιστορία του Σέιλορ και της Λούλα είναι ταυτόχρονα εφιάλτης και παραμύθι του Disney. Το ακραίο σινεμά δεν προκαλεί για να προκαλέσει και η δεξιοτεχνία ενός σκηνοθέτη καταστρέφει τον ακαδημαϊσμό των 1980, προς μια νέα αλλιώτικη εποχή.


69. Τζίλντα
Gilda
ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΝΟΥΑΡ

Η Βαθμολογία μου: 4.5/5
Σκηνοθεσία: Charles Vidor
Παίζουν: Rita Hayworth, Glenn Ford, George Macready
Παραγωγή: 1946, ΗΠΑ (ασπρόμαυρη)
Το πιο σοκαριστικά ερεθιστικό στριπτίζ στην ιστορία του σινεμά γίνεται μονάχα με ένα βγαλμένο γάντι. Η Rita Hayworth στοιχειώνει τις ονειρώξεις μιας ολόκληρης γενιάς και δίνει νέα έννοια στη λέξη φετιχισμός. Ταυτόχρονα το νουάρ φαντάζει λειτουργικό ακόμα και χωρίς αίμα.


68. Η Λεπτή Κόκκινη Γραμμή
The Thin Red Line
ΠΟΛΕΜΙΚΗ

Η Βαθμολογία μου: 4/5
Σκηνοθεσία: Terrence Malick
Παίζουν: Sean Penn, Adrien Brody, James Caviezel, Ben Chaplin, Nick Nolte, Elias Koteas
Παραγωγή: 1998, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Η καλύτερη ταινία πάνω στον Β Παγκόσμιο Πόλεμο είναι μια ταινία που ζει μέσα σε αυτόν κι όχι γύρω από τις βόμβες του. Η ομάδα των στρατιωτών δεν είναι απλοί αναλώσιμοι φαντάροι, αλλά είναι μονάδες με ψυχή και ουσία. Ο Terrence Malick κάνει σινεμά δράσης, αλλά δεν μπορεί να μην προσαρμόσει μέσα του τη φιλοσοφία που τον διέκρινε πάντα.


67. Ο Πρωτάρης
The Graduate
ΚΟΜΕΝΤΙ

Η Βαθμολογία μου: 4.5/5
Σκηνοθεσία: Mike Nichols
Παίζουν: Dustin Hoffman, Anne Bancroft, Katharine Ross
Παραγωγή: 1967, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Κι εμείς θέλουμε να μας αποπλανήσετε κυρία Ρόμπινσον και ο αμερικανικός καθωσπρεπισμός δέχεται ισχυρό πλήγμα από έναν πρωτάρη. Ο έρωτας μεταφέρεται στα δωμάτια των ξενοδοχείων και οι γάμοι πλέον δεν είναι σίγουρο πως τελειώνουν πριν το «δέχομαι». Όλα αυτά υπό τους ήχους των Simon & Garfunkel.


66. Ξέγνοιαστος Καβαλάρης
Easy Rider
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Η Βαθμολογία μου: 3.5/5
Σκηνοθεσία: Dennis Hopper
Παίζουν: Peter Fonda, Dennis Hopper, Jack Nicholson
Παραγωγή: 1969, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Η επανάσταση δεν είναι μόνο λουλούδια και νιάτα με το δίκιο στο μέρος τους, αλλά έχει και μια πιο άγρια μορφή. Το σινεμά της αμφισβήτησης είναι εδώ και επισήμως και το εκφράζουν οι Χάρλεϊ Ντέιβιντσον που αστράφτουν στους απέραντους δρόμους και μια φράση του Peter Fonda… «θέλουμε να είμαστε ελεύθεροι», παραπομπή στα Σταφύλια της Οργής. Τότε το είχε πει ο πατέρας του, Henry.


65. Δόκτωρ Ζιβάγκο
Doctor Zhivago
ΔΡΑΜΑ ΕΠΟΧΗΣ

Η Βαθμολογία μου:4/5
Σκηνοθεσία: David Lean
Παίζουν: Omar Sharif, Julie Christie, Geraldine Chaplin, Rod Steiger, Alec Guinness
Παραγωγή: 1965, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Οι απίστευτοι ήχοι του Maurice Jarre χορεύουν μαζί με την εικόνα του David Lean και η ρωσική επανάσταση γεννάει ένα αιώνιο ρομάντζο. Το μυθιστόρημα του Boris Pasternak σε μια άψογη μεταφορά κι όσοι έχουν να πουν ότι ήταν λίγος ο Omar Sharif, σωπαίνουν μπροστά στην λάμψη της Julie Christie. Πέντε Όσκαρ… από τη Ρωσία με αγάπη.


64. Η Νύχτα των Ζωντανών Νεκρών
Night of the Living Dead
ΤΡΟΜΟΥ

Η Βαθμολογία μου: 3.5/5
Σκηνοθεσία: George A. Romero
Παίζουν: Judith O`Dea, Duane Jones, Karl Hardman
Παραγωγή: 1968, ΗΠΑ (ασπρόμαυρη)
Τα ζόμπι υπάρχουν από τις απαρχές του κινηματογράφου, αλλά από το 1968 γίνονται αληθινά επικίνδυνα. Η μυθολογία του τρόμου καλωσορίζει κι αυτούς που δεν πεθαίνουν με το θάνατο κι όσοι προσπάθησαν να το ξανακάνουν έπεσαν στα αργοκίνητα χέρια τους. Ο Romero ανακηρύσσεται μάστορας του είδους και μονάχα ο Danny Boyle κάνει κάτι εξίσου καλό, αλλά κι αυτό μετά από 34 χρόνια.


63. Εφιάλτης Πριν τα Χριστούγεννα
The Nightmare Before Christmas (Tim Burton`s The Nightmare Before Christmas)
ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ

Η Βαθμολογία μου: 4/5
Σκηνοθεσία: Henry Selick
Φωνές: Danny Elfman, Chris Sarandon, Catherine O`Hara
Παραγωγή: 1993, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Η καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων όλων των εποχών; Εγώ θα σας πω όχι, αλλά δεν είναι απαραίτητο και να σας πείσω. Το όραμα του Tim Burton παίρνει σάρκα και οστά από ένα νέο είδος κουκλοθέατρου και στοπ-καρέ σχεδίου και το παραμύθι επιστρέφει στο γοτθικό του χαρακτήρα. Η πιο ταιριαστή ταινία για τα Χριστούγεννα έρχεται μέσω του τρομακτικού Χάλογουιν.


62. Πρόγευμα στο Τίφφανι
Breakfast at Tiffany`s
ΚΟΜΕΝΤΙ

Η Βαθμολογία μου: 4.5/5
Σκηνοθεσία: Blake Edwards
Παίζουν: Audrey Hepburn, George Peppard, Patricia Neal
Παραγωγή: 1961, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Η μία από τις δύο ταινίες, σε ολόκληρη μου τη ζωή, που μου απέσπασε ένα μικρό δάκρυ. Η γλυκιά Audrey Hepburn είναι η μετενσάρκωση της κοπέλας που θέλουμε να γνωρίσουμε και να ερωτευτούμε, παρότι δυσκολεύεται να βγει από τον δικό της κόσμο. Μια μικρή γάτα στο φινάλε και μια βροχή που πέφτει καταιγιστικά θα συντροφέψει και το δικό μας δάκρυ, αφού το αισθηματικό σινεμά βρήκε το φιλί του.


61. Η Έκτη Αίσθηση
The Sixth Sense
ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ

Βαθμολογία: 3/10
Σκηνοθεσία: M. Night Shyamalan
Παίζουν: Bruce Willis, Haley Joel Osment, Toni Collette
Παραγωγή: 1999, ΗΠΑ (έγχρωμη)
Το παιδί βλέπει νεκρούς ανθρώπους κι εμείς βλέπουμε το σινεμά τρόμου με άλλο μάτι. Η πεμπτουσία τού «μη πείτε το φινάλε σε κανέναν» σε μια ταινία λήθαργο, που σου αρέσει μονάχα όταν τελειώνει. Αλλά σου αρέσει πολύ και συστήνει ένα νέο δημιουργό πανέτοιμο και για το χειρότερο, που όμως αδημονείς να δεις τι σου έχει για επόμενο πιάτο.


Όλα τα μέρη του αφιερώματος

[81-100]
[61-80]
[41-60]
[21-40]
[1-20]





Πέρα από τις 100

Αυτή είναι η λίστα των ταινιών που είχανε πάρει σειρά, αλλά δεν τα κατάφεραν να συμπεριληφθούν στις 100. Πρέπει, όμως, να γίνει αυτή η αναφορική τους υπογράμμιση, αφού η αξία τους είναι τόση που μάλλον πρέπει να παρατείνετε την ζωή σας, ώστε να δείτε και αυτές. Ο Θεός να μου κόβει κριτικές και να σας τα δίνει σε ταινίες…

Νοσφεράτου, μια Συμφωνία Τρόμου / Nosferatu (1922), Το Θωρηκτό Ποτέμκιν / Battleship Potemkin (1925), Ο Άνθρωπος με την Κινηματογραφική Μηχανή / The Man with the Movie Camera (1929), Γαλάζιος Άγγελος / The Blue Angel (1930), Κίνγκ Κονγκ / King Kong (1933), Η Γυναίκα με τη Λεοπάρδαλη / Bringing Up Baby (1938), Τα Σταφύλια της Οργής / The Grapes of Wrath (1940), Το Γεράκι της Μάλτας / The Maltese Falcon (1941), Ιβάν ο Τρομερός / Ivan the Terrible (1945), Τα Καλύτερα Χρόνια της Ζωής μας / The Best Years of our Lives (1946), Ο Θησαυρός της Σιέρα Μάντρε / The Treasure of the Sierra Madre (1948), Κλέφτης Ποδηλάτων / The Bicycle Thief (1948), Η Βασίλισσα της Αφρικής / The African Queen (1951), Το Τρένο θα Σφυρίξει Τρεις Φορές / High Noon (1952), Το Λιμάνι της Αγωνίας / On the Waterfront (1954), Η Αιχμάλωτη της Ερήμου / The Searchers (1956), Ο Γύρος του Κόσμου σε 80 Ημέρες / Around the World in Eighty Days (1956), Η Γέφυρα του Ποταμού Κβάι / The Bridge on the River Kwai (1957), Βιριδιάνα / Viridiana (1961), Τα Πουλιά / The Birds (1963), Μπλόου Απ / Blowup (1966), Ποιος Φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ; / Who’s Afraid of Virginia Woolf? (1966), Ο Πλανήτης των Πιθήκων / Planet of the Apes (1968), Θάνατος στη Βενετία / Death in Venice (1971), Αγγίρε, η Μάστιγα του Θεού / Aguirre, Wrath of God (1972), Το Τελευταίο Ταγκό στο Παρίσι / Last Tango in Paris (1972), Ο Σχιζοφρενής Δολοφόνος με το Πριόνι / The Texas Chainsaw Massacre (1974), Μπάρι Λίντον / Barry Lyndon (1975), Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ / Jesus of Nazareth (1977), Το Εξπρές του Μεσονυχτίου / Midnight Express (1978), Εξκάλιμπερ / Excalibur (1981), Κάποτε στην Αμερική / Once Upon a Time in America (1984), Μπραζίλ / Brazil (1985), Δράκουλας / Bram Stoker’s Dracula (1992), Μαθήματα Πιάνου / The Piano (1993), Ο Ταχυδρόμος / Il Postino (1994), Braveheart (1995), Underground (1995), Trainspotting (1996), Ερωτική Επιθυμία / In the Mood for Love (2000), Μονομάχος / Gladiator (2000), Οι Άλλοι / The Others (2001), Γράμματα από το Ίβο Τζίμα / Letters from Iwo Jima (2006), Θα Χυθεί Αίμα / There Will Be Blood (2007), Γουόλ-Υ / Wall-E (2008), Η Λευκή Κορδέλα / Das Weisse Band (2009), Inception (2010)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.