• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 18147
  • Αριθμός συν/τών: 830556
  • Πρόγραμμα 291 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Η ερώτηση της εβδομάδας


55ο, ζωή να χει! Το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης με αφήνει…

Απόλυτα ικανοποιημένο. Ετοιμάζω «βαλίτσες»!

Αρκετά ικανοποιημένο. Θα ήθελα, βέβαια, κάτι περισσότερο.

Μάλλον αδιάφορο. Θα ήθελα πολλά περισσότερα.

Παγερά αδιάφορο. Είμαι αλλού…

Who is who


Τρί 17 Ιουλ 2007

LAURA LINNEY - Neither a celebrity, nor a star... Just a fine actress...




Που είναι οι fan της Laura Linney; Υπάρχει δικαιοσύνη στο Hollywood; Η αξιοκρατία συμπεριλαμβάνεται στην πολιτική των studio; Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις που ΔΕΝ θα απαντήσουμε σήμερα. Αυτή που θα απαντήσουμε είναι η εξής: Είναι η Laura Linney η πιο υποτιμημένη ηθοποιός των τελευταίων, τουλάχιστον, 10 ετών; Η απάντηση είναι ένα πανηγυρικό ναι. Αν και έχετε (έχουμε) την εντύπωση πως η καριέρα της Linney είναι μεγάλη, χρονικά αλλά και παραγωγικά, κάνετε (κάνουμε) λάθος. Είναι μια κλασσική περίπτωση κινηματογραφικού false memory, που σε κάνει να πιστεύεις πως η Linney έχει παίξει σε πολύ περισσότερες από τις περίπου 30 ταινίες που είχαν τιμή να γράψουν το όνομά της στα credits.

H Laura Linney γεννήθηκε στις 5 Φεβρουαρίου του 1964 στην Nέα Υόρκη, κόρη μιας νοσοκόμας και του θεατρικού συγγραφέα Romulus Linney. Οι γονείς της χώρισαν όταν ήταν ακόμα παιδί και η ίδια δηλώνει πως ουσιαστικά δεν έζησε δίπλα σε κανέναν από τους δύο, αν και αναγνωρίζει πως η κουλτούρα του πατέρα της την επηρέασε σημαντικά στις μετέπειτα επιλογές της. Ίσως έπαιξε ρόλο και το γεγονός ότι η Linney δεν ήταν ιδιαίτερα καλή μαθήτρια - φιγούραρε μονίμως στις τελευταίες θέσεις σε οτιδήποτε αφορούσε την σχολική απόδοση- αλλά παθιαζόταν με οτιδήποτε είχε σχέση με το θέατρο ή την υποκριτική. Στα 24 της, όταν και αποφοίτησε από το Brown University παίρνει την οριστική απόφαση να ασχοληθεί με την ηθοποιία και εντρυφεί στην τέχνη σπουδάζοντας στο γνωστό Juilliard School της Νέας Υόρκης αλλά και στο Arts Theatre School της Μόσχας. Με εφόδιο αυτό το εξαιρετικό pedigree ξεκίνησε την καριέρα της στο Broadway, αποσπώντας θετικά σχόλια σε παραστάσεις όπως το Six Degrees of Separation αλλά μένοντας και μακριά από τον χώρο του σινεμά.

Ο πρώτος της ρόλος, αόρατος με γυμνό μάτι έρχεται το 1992 (σκεφθείτε το, μόλις 15 χρόνια πριν!) με το Lorenzo`s Oil, το εξαιρετικό δράμα του George Miller, στο οποίο υποδύεται μια δασκάλα: Ανεπαρκής ρόλος για να κάνει κάποια ιδιαίτερη εντύπωση γι’ αυτό και η Laura θα συνεχίσει με δυσκολία την άνοδό της, δουλεύοντας στην τηλεόραση (Class of ’61, Blind Spot) ή στο Dave - όπου υποδύεται την γυναίκα που με τις…σεξουαλικές της επιδόσεις στέλνει στον άλλο κόσμο τον πρόεδρο των ΗΠΑ ( Kevin Kline). Σαφώς καλύτερη, και πιο σημαντική, ήταν η παρουσία της στην σειρά Tales of the City (1993), που θα της προσφέρει και μελλοντικά δουλειά με τα More Tales of the City (1998) και Future Tales of the City (2001) ενώ με το σχετικά αποτυχημένο Congo, του 1995, μετριέται για πρώτη φορά με μια παραγωγή υψηλού budget. Ευτυχώς, η παραμονή της στα κινηματογραφικά τάρταρα δεν θα διαρκέσει πολύ, και σε αυτό θα συμβάλλει η πολύ καλή ερμηνεία της στο Primal Fear, δίπλα στον Richard Gere. Πρόκειται φυσικά για την ταινία που ανάδειξε τον Edward Norton, κάτι που ίσως κάνει την Linney να περνάει σε δεύτερο πλάνο, αλλά στο Primal Fear οφείλονται τα θετικά σχόλια που της έδωσαν τα περιθώρια για μια καλύτερη επιλογή ρόλων. Άλλωστε ήταν σε εκείνο το φιλμ που o Clint Eastwood πρόσεξε το ταλέντο της Linney και την επέλεξε για τον ρόλο της κόρης του στο Absolute Power και για μια ακόμη φορά η Linney δείχνει τις δυνατότητές της, εντυπωσιάζοντας και τον Peter Weir που την…δίνει νύφη στον Truman Burbank. Σκεφθείτε το: Πρόκειται για έναν ρόλο πιο διαβολικό και από αυτόν ενός θηλυκού Hannibal Lecter και η Linney, με το σφιγμένο, ψεύτικο χαμόγελό της διοχετεύει όλή την αντιπάθεια που χρειάζεται ο ρόλος της Meryl Burbank - προσφέροντας και το απαραίτητο κοντράστ απέναντι στην Natascha McElhone. Είναι προφανές πως έχει έρθει η ώρα για τον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο και η Linney, που δεν φοβάται το Independent, εμφανίζεται τόσο στο Lush του Mark Gibson όσο και στο You Can Count on Me (2000) του Kenneth Lonergan, δίπλα στον επίσης ταλαντούχο (και άγνωστο) Mark Ruffalo. Ήταν ένα μικρό φιλμ που έφτασε μακριά, στέλνοντας στην βραδιά των Oscar τόσο τον Lonergan όσο και την Linney. Και οι δύο έφυγαν με άδεια χέρια αλλά όπως τονίζει η Laura, αυτή η nomination ήταν αρκετή για να της δώσει το κουράγιο να συνεχίσει να δουλεύει.

Πλέον δεν χρειάζεται να ζητιανέψει ρόλους: Εμφανίζεται στο δράμα του Terence Davies The House of Mirth (αν και το top billing ανήκει στην Gillian Anderson), στο Maze (2000) του Rob Morrow και το The Laramy Project (2002), βασισμένο στο θεατρικό έργο του Μoises Kaufman. To 2002 επιστρέφει δίπλα στον Richard Gere, αυτή τη φορά για τις ανάγκες του The Mothman Prophecies του Mark Pellington, ένα θρίλερ που παίζει με την ανατριχίλα και όχι με τα φτηνά τρομάγματα. Το φιλμ δεν άφησε κάποιο αξιοσημείωτο ίχνος στο Box office, απλά ισοφαρίζοντας τα έσοδά του (32 εκατ.) αλλά η Linney βρήκε ενδιαφέρουσα την εμπειρία του thriller - αν και οι επόμενες επιλογές της δείχνουν ότι προτιμάει κάτι πιο προσγειωμένο αλλά και πιο δραματικό: Μάρτυρες τόσο το The Life of David Gale (2003) όσο και το Mystic River, όπου για πρώτη φορά βλέπουμε την Linney σε έναν ρόλο που εκπέμπει αρνητική ενέργεια, σαν αυτόν της Annabeth Markum. Φτάνει το φινάλε του φιλμ για να μας δείξει πως πίσω από το συμπαθές πρόσωπο της 39χρονης κρύβεται πραγματική δύναμη, πως στο μέλλον η Linney μπορεί με άνεση να γίνει μια Glenn Close. Η ίδια φροντίζει να ξεπλύνει από επάνω της την αύρα της Annabeth με το Love actually (2003) του Richard Curtis αλλά η «ζημιά» έχει γίνει. «Ζημιά» που φυσικά δεν αναφέρεται στην καριέρα της, που πλέον ανθίζει κερδίζοντας παράσημα όπως η συμμετοχή της σε 7 επεισόδια της μοναδικής σειρά που έπαιξε στα ίσια απέναντι στους Friends, το Frasier, με τον ρόλο της στο P.S. δίπλα στους Gabriel Byrne και Topher Grace αλλά, φυσικά, και με το Kinsey (2004): Μπορεί στο φιλμ να λάμπει ο Liam Neeson, στο ρόλο του Alfred Kinsey, αλλά η Linney προσφέρει πολύτιμο support - κάτι που αναγνωρίζει και η ακαδημία προτείνοντάς την για δεύτερη φορά για το Best Supporting Actress Award. Ίσως να επιβεβαιώνεται και ο κανόνας που θέλει όσους ηθοποιούς «κακοποιούνται» για ένα ρόλο να εκτιμούνται και από τους κριτικούς, μιας που η Linney δεν δίστασε να βάλει και 10 κιλά για το ρόλο της Clara McMillen. Ποιος ξέρει, ίσως με 5-6 κιλά παραπάνω να είχε συγκινήσει πιο πολύ τους ψηφοφόρους, που έδωσαν τελικά το Oscar στην Cate Blanchett για το Aviator. Μικρό το κακό για την Linney, που πλέον χαίρει τεράστια εκτίμησης όχι μόνο για το ταλέντο της, αλλά και για το κουράγιο της: Την στιγμή που άλλες νικήτριες παίζουν σε… Catwoman και Gothika, η Laura Linney λέει το «ναι» στον Noah Baumbach για το The Squid and the Whale, ένα μικρό αλλά καλογραμμένο φιλμ που προτάθηκε για Όσκαρ σεναρίου. Αυτό φυσικά δε σημαίνει πως η Laura αποφεύγει τις πιο μεγάλες παραγωγές. Μπορεί η Jennifer Carpenter να τα δίνει όλα ως νέα Regan για τις ανάγκες του The Exorcism of Emily Rose αλλά είναι ο χαρακτήρας της Linney αυτός που έχει την μεγαλύτερη σεναριακή προσοχή - αφού μέχρι και ο ίδιος ο διάολος ασχολείται προσωπικά μαζί της!

Τα τελευταία 2 χρόνια η Linney, για πρώτη φορά στην καριέρα της, έχει παραδοθεί σε ένα αμόκ παραγωγικότητας. Το 2006 την βρήκε τόσο στο Driving Lessons, φιλμ όπου ο Rupert Grint προσπαθεί να αποδείξει πως είναι κάτι παραπάνω από κολλητός του Harry Potter, όσο και στο Jindabyne του Ray Lawrence ενώ ο Ethan Hawke, που ξαφνικά μας προέκυψε συγγραφέας - σεναριογράφος - και ποιος ξέρει τι άλλο (σίγουρα μοιχός), την επέλεξε για το καστ του The Hottest State. To 2006 χρονολογείται και το Man of the Year, άλλο ένα φιλόδοξο One man show του Robin Williams στο οποίο δίνει την άδεια παρουσίας και στους Walken, Linney και Goldblum, ενώ φέτος η Linney πρωταγωνιστεί στο The Savages της Tamara Jenkins αλλά και το Breach, φιλμ που θα δούμε στις οθόνες αυτή την εβδομάδα. Πρόκειται για ένα δαιδαλώδες κατασκοπικό δράμα με ηθοποιούς εγγύηση όπως Chris Cooper και Dennis Haysbert, ίσως το φιλμ που το The Good Shepherd θα έπρεπε να είναι.

Τα μελλοντικά σχέδια της Linney είναι άναρχα: Περιλαμβάνουν σινεμά, με τα The Nanny Diaries και City of Your Final Destination (με τον Anthony Hopkins),θέατρο, αλλά και τηλεόραση, με την μίνι σειρά John Adams, δίπλα στους Paul Giamatti και David Morse. Παρά την καθυστερημένη άνοδό της στο κινηματογραφικό στερέωμα, η Linney χρήζει καθολικής αποδοχής από όσους προτιμούν έναν ήρεμο, ώριμο ταλέντο από ένα θορυβώδες pin up girl. Καθόλου άσχημη πορεία για μια δις «παραλίγο Οσκαρούχα», που δεν παύει να δηλώνει πως δεν αισθάνεται ούτε celebrity ούτε star.



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.