• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cineντευξη


Τετ 05 Απρ 2006

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΩΝ GERARD PIRES - BENOIT MAGIMEL ΣΤΟ CINE.GR







O ένας έχει πίσω του μια δημιουργική διαδρομή σαράντα χρόνων, έχοντας καθοδηγήσει σκηνοθετικά σπουδαία ονόματα όπως την Deneuve, τον Trintignant, τον Auteuil, πετυχαίνοντας στην μεγάλη του επιστροφή στην ενεργό δράση, το 1998, με το Taxi, μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες στην ιστορία του γαλλικού σινεμά. Ο άλλος είναι, μετά και την επιτυχία του δεύτερου μέρους των Rivieres pourpres, το καινούργιο ανερχόμενο αστέρι του κινηματογράφου της χώρας του, έχοντας ήδη πάμπολλες προτάσεις για καριέρα και εκτός των συνόρων. Ο σκηνοθέτης των επιτυχιών Gerard Pires και ο ζεν πρεμιέ Benoit Magimel, στα πλαίσια του 7ου Γαλλόφωνου Φεστιβάλ βρέθηκαν στην Αθήνα και δέχτηκαν να μοιραστούν μαζί μου τις εμπειρίες τους γύρω από την καινούργια τους ταινία, το Les Chevaliers Du Ciel, που υπόσχεται με τις εντυπωσιακές εναέριες λήψεις του να κόψει την ανάσα!!!

Cine:Καταρχήν να καλωσορίσω στην χώρα μας, έναν από τους πιο επιτυχημένους Ευρωπαίους δημιουργούς, τον Gerard Pires, όπως κι έναν από τους πιο ταχύτατα ανερχόμενους σταρ της Γαλλίας, τον Benoit Magimel. Κύριε Pires δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεστε στην Αθήνα.

Gerard Pires: Σωστά. Ήμουν εδώ πριν από περίπου 30 χρόνια, όπου είχα παραστεί στα γυρίσματα μιας περιπέτειας δράσης με τον Jean-Paul Belmondo, που η δράση της εκτυλισσόταν και στην πόλη σας.

Cine:Το θυμάμαι. Ειδικά εκείνο το πλάνο μπροστά στο ξενοδοχείο Χίλτον, με τον Belmondo να κάνει τα ακροβατικά του τρικ, πάνω σε ένα κινούμενο λεωφορείο.

G.P.: Ναι, ναι! Τρομερός ο Jean-Paul!

Cine:Τι θα παρακολουθήσουμε Κύριε Pires στο καινούργιο σας εγχείρημα το Les Chevaliers Du Ciel?

G.P.: Είχα την δυνατότητα να φτιάξω μια ταινία σημαντική για την Γαλλία, γεμάτη σκηνές δράσης, με φόντο ένα θέμα που στις ημέρες μας αφορά ολόκληρο τον κόσμο, την τρομοκρατία.

Cine:Διάβασα κάπου πως η κύρια θεματολογία του φιλμ και οι ήρωες του πηγάζουν από τις σελίδες κάποιου παλαιότερου κόμικ.

G.P.: Ναι, υπήρχε πράγματι ένα κόμικ, πριν από πάρα πολλά χρόνια, πάνω στο οποίο στηρίχθηκε σε ένα μικρό μέρος το θέμα, που σε κάθε του τεύχος παρουσίαζε και ένα επίκαιρο γεγονός. Εμείς δεν βασιστήκαμε τόσο σε εκείνο το περιστατικό αλλά το προσαρμόσαμε στο σήμερα και στην καινούργια διεθνή διάσταση που έχει δημιουργήσει η τρομοκρατία.

Cine:Ο Κύριος Magimel πως δέχτηκε την πρόταση να πρωταγωνιστήσει στο φιλμ?

Benoit Magimel: Το Chevaliers Du Ciel για την Γαλλία υπήρξε ένα ιδιαίτερο γεγονός, αφού το σενάριο ναι μεν μπορεί να ήλθε κατά παραγγελία, αλλά γνώριζα εκ των προτέρων την λατρεία του Gerard Pires για τα αεροπλάνα και κατάλαβα πως θα έφτιαχνε μια ταινία πιο προσωπική. Αυτό που με ενθουσιάζει σε αυτού του είδους τις ταινίες είναι πως ξεκινούν από κάτι πολύ μεγάλο και αόριστο και με τον καιρό καταφέρνουν οι συντελεστές να βάλουν πάνω του την δική τους προσωπική πινελιά. Από την στιγμή λοιπόν που αποφάσισα να κάνω κάτι διαφορετικό από αυτό που στην Γαλλία ονομάζεται «σινεμά των δημιουργών» θα ήθελα να είχε έναν τόνο άλλο, πιο δικό μου. Το ζήτημα του να ερμηνεύσω έναν πιλότο της πολεμικής αεροπορίας, έναν ήρωα όπως το έβλεπε ο κόσμος στο παρελθόν, είναι πολύ ενδιαφέρον για εμένα, γιατί σήμερα αυτό δεν προσεγγίζεται από το σύγχρονο σινεμά, όπου κυριαρχούν οι απλοϊκή γεμάτοι τρωτά και αδύναμα σημεία άνθρωποι της καθημερινότητας. Η πρόταση να υποδυθώ έναν πραγματικό ήρωα, ήταν ακαταμάχητη και δεν είχα την δυνατότητα να της αρνηθώ, γνωρίζοντας την αντικειμενική δυσκολία ως ηθοποιός πως θα έπρεπε από τις πρώτες κιόλας στιγμές του φιλμ να δώσω όλη μου την δύναμη για να το καταφέρω. Ο ήρωας που υποδύομαι – ο σμηναγός Marchelli – δέχεται πολλά κτυπήματα ταυτοχρόνως, την προδοσία, την τραγωδία και ο χαρακτήρας του είναι πολύπλοκος ψυχικά, μπερδεμένος.

Cine:Το ότι το φιλμ σκηνοθετεί ο κύριος Pires, που διαθέτει το μαγικό άγγιγμα του Μίδα, σε ότι αφορά εισπράξεις και καριέρες των ηθοποιών του, πόσο φαντάζεται πως μπορεί να απογειώσει την καριέρα του? Σαν ένα Mirage 2000 λόγου χάρη?

B.M. (γελώντας): Το γεγονός που με προκάλεσε περισσότερο ήταν η διαφοροποίηση που είχε το Chevaliers από τις άλλες μου δουλειές, γιατί αν στην πραγματικότητα πίστευα πως θα έπαιζα σε μια ταινία που τα μέσα, δηλαδή εδώ τα αεροπλάνα, θα είχαν τον πρωταγωνιστικό ρόλο, δεν θα το επιχειρούσα. Γνώρισα όμως από κοντά την επιθυμία του Gerard, να δουλέψει πολύ κοντά στους ηθοποιούς του, που στα αλήθεια είναι πολύ νεαροί σε ηλικία και όχι σούπερ σταρς. Δεν είναι δηλαδή ένα πανηγύρι, μια παρέλαση διάσημων ονομάτων που είναι στην μόδα, αφού επιλέγηκαν τελικά για τους ρόλους, λιγότερο γνωστά ονόματα, πράγμα που δείχνει πως ο Gerardήθελε να βάλει στο φιλμ, το προσωπικό του στοιχείο.

Cine:Πως εξηγείτε Κύριε Pires, αυτήν την μαγική δυνατότητα να προσελκύεται με τις ταινίες σας τόσο πολύ κόσμο στην αίθουσα? Ποιο είναι αυτό το στοιχείο που περνάτε στο κοινό ώστε να το κερδίσει η δημιουργία σας?

G.P.: (πάλι γελώντας) Αλήθεια μου λέτε? Το έχω κατορθώσει? Αν γίνεται αυτό είναι απλά και μόνο γιατί μέσα από τις ταινίες μου φροντίζω τον θεατή, να περάσει όμορφα σε μια κινηματογραφική του έξοδο!

B.M.: Μπορεί να σας φαίνεται περίεργο αλλά στην Γαλλία, συνήθως οι ταινίες απευθύνονται σε ένα πολύ μικρό ποσοστό του κόσμου. Από την άλλη μεριά ο Gerard Pires ενδιαφέρεται για να κερδίσει με τις ταινίες του μεγάλο αριθμό θεατών. Και αυτή δεν είναι άλλωστε η επιτυχία μιας ταινίας? Να την παρακολουθήσει όσο πιο πολύς κόσμος γίνεται. Φυσικά θα πρέπει και αυτό που κάνεις να σου αρέσει για να το βγάλεις και στον θεατή!

Cine:Το Mirage 2000 δεν είναι και το πιο εύκολο πεδίο για να στήσει κανείς κάμερες για να πετύχει τις τέλειες λήψεις. Ποιες τεχνικές χρησιμοποιήσατε για να καταφέρετε τον σκοπό σας?

G.P.: Πραγματικά οι συνθήκες ήταν πάρα πολύ δύσκολες για να καταφέρουμε να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για να τονίσουμε τον ρεαλισμό της κίνησης και του ιλίγγου, στήσαμε κάμερες σε ένα ακόμη παρόμοιο αεροπλάνο το οποίο πετούσε ταυτόχρονα με τα ήδη υπάρχοντα στον αέρα.

Cine:Εντέλει στον κόσμο έχει περάσει έντονο το αίσθημα της τρομοφοβίας Κύριε Pires?

G.P.: Ναι βέβαια. Με την μοναδική διαφορά πως ο κόσμος ξεχνά πάρα πολύ γρήγορα, ακόμη και περιστατικά τα οποία χαράσσονται στην μνήμη για μια ζωή. Στην σημερινή εποχή, η καινούργια είδηση έρχεται και αποδιώχνει την αμέσως προηγούμενη που με την σειρά της είχε δημιουργήσει τον ίδιο σχετικό ντόρο. Είναι αλήθεια πάντως πως όσο υπάρχουν πολεμικά μέτωπα στον κόσμο με πρωταγωνιστές τα αραβικά κράτη, το Ισραήλ και το Ιράκ, πάντα θα υπάρχουν τρομοκρατικά κτυπήματα. Μην ξεχνάτε πως αν το κοιτάξουμε σαν Ηνωμένη Ευρώπη έχουμε ήδη δεχτεί πολύ γερά σοκ από τις επιθέσεις των φανατικών στην Ισπανία, στην Βρετανία αλλά και στην Γαλλία, έχοντας θρηνήσει πολλά αθώα θύματα. Η τρομοκρατία είναι ο σύγχρονος τρόπος πολέμου!

Cine:Το όνομα σας Κύριε Magimel έχει ανέβει σε ένα πολύ υψηλό επίπεδο στην συνείδηση του κοινού. Οι σειρήνες από την άλλη άκρη του Ατλαντικού έχουν αρχίσει να ηχούν?

B.M.: Ναι μόνο που στην Αμερική όλοι οι ρόλοι που προσφέρονται σε Γάλλους είναι ρόλοι κακού ή εντελώς δευτερεύοντες χαρακτήρες. Κυρίως λόγω της πολιτικής κατάστασης ανάμεσα στην Γαλλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου εμείς έχουμε διαχωρίσει σε πολλά σημεία τις απόψεις μας από εκείνους, οι Γάλλοι δεν είναι ιδιαίτερα αγαπητοί. Γι αυτό και δεν πετυχαίνουν και την καλύτερη δυνατή διανομή στους ρόλους. Μην νομίζετε, δεν είναι πάντα πολύ ενδιαφέρον να σε καλεί το Χόλιγουντ, γι αυτό και κάποιες προτάσεις που είχα δεν με άγγιξαν αρκετά ώστε να τις αποδεχτώ. Για να δείτε καλύτερα τι εννοώ, παρατηρείστε κάποιες πρόσφατες αμερικάνικες παραγωγές, μετά τον διαχωρισμό των απόψεων περί της τρομοκρατίας από εμάς, που αρκετές παραγωγές, χρησιμοποιούν τους Γάλλους σαν τους κακούς της υπόθεσης, όπως το Master And Commander. Εκείνο που με ενδιαφέρει εμένα περισσότερο είναι να ταξιδέψω ερμηνευτικά. Να κάνω και ταινίες δημιουργών και ταινίες ψυχαγωγίας, είμαι ένας ηθοποιός που διακατέχεται από περιέργεια, που κάθε χώρα που επισκέπτεται, είτε είναι η Ελλάδα, είτε η Ισπανία, είτε η Αγγλία, έχει κάτι να του προσφέρει ερμηνευτικά.

Cine:Πόσο δύσκολο Κύριε Pires είναι να στηθεί μια ευρωπαϊκή υπερπαραγωγή, όπως η συγκεκριμένη ταινία σας?

G.P.: Αν και η Γαλλική ετήσια παραγωγή ξεπερνά τις 200 ταινίες, οι παραγωγές υψηλού κόστους δεν είναι πιο πολλές από τρεις ή τέσσερις ετησίως. Είναι καθαρά θέμα παραγωγού και πως βλέπουν τον κινηματογράφο σαν επιχείρηση ή απλά να στήσουν μια ταινία. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όσα και αν ήταν τα χρήματα του προϋπολογισμού, δίχως την αρωγή του Υπουργείου Αμύνης, που μας πρόσφερε τα αεροπλάνα για τα γυρίσματα, τίποτα από όσα είδατε δεν θα ήταν εφικτό.

B.M.: Ναι είναι αλήθεια. Έτσι ξεκίνησε κάπως το όνειρο του Chevaliers Du Ciel. Η αεροπορία θα μας παραχωρούσε κάποια αεροσκάφη, προκειμένου να πετύχουμε τον στόχο μας. Εκεί που θα επιμείνω, είναι πως δεν απαιτήθηκε από κανέναν, οι ηθοποιοί που χρησιμοποιήθηκαν να είναι πιο ευρέως βεληνεκούς, γεγονός που χαροποίησε ιδιαίτερα τον Gerard, που αποφάσισε να συνεργαστεί με λιγότερο διακεκριμένα ονόματα, που είχαν όμως σθένος να πετύχουν τον στόχο τους. Αυτό που θέλω να σταθώ και να σας τονίσω, είναι πως στα πλάνα που παρακολουθείτε, όλα είναι αυθεντικά, με πολύ περιορισμένη την χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, γεγονός που σας αποδεικνύει πως στην κινηματογραφία τα πάντα είναι εφικτά, τα πάντα είναι δυνατά. Στην ταινία το στοιχείο του ρεαλισμού ξεχειλίζει, απλά και μόνο λόγω του συγκεκριμένου γεγονότος, πως τα πλάνα είναι πραγματικά και όχι βγαλμένα από την κάρτα ενός υπολογιστή.

G.P.: Θέλω να σας αναφέρω, πως αυτό που παρακολουθείτε κατά την διάρκεια πχ μιας καταδίωξης, είναι αυτό ακριβώς που βλέπουν και οι πιλότοι την ώρα της πτήσης. Οι όποιες συγκρούσεις θα δείτε, ανταποκρίνονται σε τρομακτικά μεγάλο ποσοστό στην αλήθεια.

Cine:Πως βλέπετε το μέλλον του Γαλλικού σινεμά, ποιες είναι οι επόμενες σας κινήσεις?

B.M.: Το Γαλλικό σινεμά αυτήν την περίοδο περνά στιγμές αλλαγής. Υπάρχει μια πολιτική που οδηγεί τις ταινίες γρηγορότερα στο βίντεο, μιας και οι παραγωγές μεσαίου επιπέδου δεν περνούν και τις καλύτερες ημέρες τους στην διαδρομή τους στην αίθουσα. Βέβαια υπάρχουν και κάποιες πιο οικονομικές παραγωγές που θα κάνουν την δική τους αντίσταση σε όσα προανέφερα, αλλά δεν είναι εύκολο να βρεθούν επενδυτές που θα ποντάρουν σε ταινίες που κόβουν λίγα εισιτήρια. Αυτό έχει σαν συνέπεια οι σεναριογράφοι και οι σκηνοθέτες να στρέφουν την ματιά σε ένα περιβάλλον πιο εμπορικό, ώστε να οδηγούμαστε στην αλλαγή την οποία σας προανέφερα. Σε ότι αφορά τα άμεσα μελλοντικά μου σχέδια, ήδη κυκλοφορεί στους κινηματογράφους μια ταινία με τον τίτλο Truands, Που είναι η συνέχεια της επιτυχίας Agents Secrets με τον Vincent Cassel και την Monica Bellucci, ενώ ακόμη μια ταινία που παίζω το Selon Charlie, της Nicole Garcia, θα προβληθεί για πρώτη φορά στις Κάνες.

G.P.: Από εμένα καλέ μου φίλε ουδέν νεότερο.

B.M.: Φαντάσου λοιπόν τι πρόβλημα δημιουργείται από την στιγμή που δεν γράφονται σενάρια ώστε να προκληθεί το ενδιαφέρον των δημιουργών. Εξ ορισμού από την παραγωγή δεν δίνονται τόσα χρήματα στην σεναριακή διαδικασία, ώστε να επιτευχθεί η σωστή πορεία και να ακολουθήσει η επιλογή του κατάλληλου σκηνοθέτη. Δες εγώ που λατρεύω τον Gerard και το έργο του περίμενα τουλάχιστον τρία χρόνια να μου δωθεί το κατάλληλο σενάριο.

G.P.: Φυσικά και πρέπει να δούμε τον σεναριογράφο πιο εμπορικά και πρέπει να πληρωθούν καλά οι συγγραφείς για να προσφέρουν και αξιόλογα σενάρια.

Cine:Πως πήγε εισπρακτικά η ταινία στην πατρίδα της την Γαλλία?

G.P.: Μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να κόψει 1.400.000 εισιτήρια.

Cine:Ευχαριστώντας σας για την όμορφη κουβέντα, σας εύχομαι η ταινία να έχει ανάλογη επιτυχία και στην χώρα μας, που θα προβάλλεται από την ερχόμενη εβδομάδα.

B.M.: Μακάρι!





 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.