• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22315
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών


Σάβ 10 Σεπ 2005

LES AMANTS REGULIERS - Με ιδεαλισμό και ρομαντισμό.




Τόσα πολλά που έχουν γραφεί και ειπωθεί για όσα διαδραματίστηκαν στο Παρίσι τον Μάιο του 1968, τον μήνα που στην ουσία άλλαξε ολάκερη την τύχη της Ευρώπης, μιας κοινωνίας που μέχρι τότε είχε σχεδόν σε όλους τους τομείς παρεισφρήσει ο ακροδυτικός τρόπος σκέψης, θα έπρεπε λογικά να έχουν καταστήσει το φαινόμενο αυτό τόσο γνώριμο σε όλους μας. Κι όμως τριανταπέντε χρόνια μετά την εξέγερση των νέων, των μαχόμενων εργατών και των υπόλοιπων επαναστατημένων Παριζιάνων, λίγα είναι αυτά τα στοιχεία που φέρνουν στο μυαλό εκείνες τις αιματοβαμμένες ημέρες του Μάη.

Για τον εικοσάχρονο Αντουάν και την φοιτητική συντροφιά του, αρχικά η συμμετοχή στις αναταραχές στους δρόμους της πρωτεύουσας της Γαλλίας ήταν κάτι το εξ ορισμού δεδομένο, αφού μέσα από το βίαιο επαναστατημένο μανιφέστο που γράφεται πάνω στην καυτή άσφαλτο, ελπίζουν να τερματίσουν τα πλάνα για μια προδιαγεγραμμένη βαρετή ζωή. Με τον καιρό όμως ο Αντουάν και μέσα από την γνωριμία με την όμορφη Λίλι, που θα ερωτευτεί, θα αντιληφθεί πως οι επαναστατικές κινήσεις των συντρόφων του στον πόλεμο του Παρισιού, γρήγορα θα ακολουθηθούν από μια τάση εκπλήρωσης προσωπικών φιλοδοξιών.

Ένα θέμα με το οποίο είχε καταπιαστεί πριν λίγα χρόνια και ο Bernardo Bertolucci στο The Dreamers, μόνο που τότε περισσότερο η κάμερα του Ιταλού είχε εστιάσει στις αιτιάσεις που οδήγησαν στο φαινόμενο του Γαλλικού Μάη. Εδώ, ο δυναμικός Γάλλος σκηνοθέτης Philippe Garrel, αναπλάθει ένα μεγάλο μέρος των αναμνήσεων που είχε καταχωρημένες στο νου του, από τις στιγμές που και ο ίδιος έζησε, αλλά στην ουσία επιχειρεί και μια καταγραφή του τι είναι τελικά αυτό που απέμεινε από την πάλη που ξεκίνησαν οι νέοι εκείνες τις ανοιξιάτικες ημέρες του `68.

Χρησιμοποιώντας ασπρόμαυρη αισθητική αλλά και σε πολλά σημεία τρεμάμενη κάμερα, ο Garrel αναπλάθει σωστά την χρονική στιγμή που έλαβαν χώρα τα περιστατικά. Στην τρίωρης διάρκειας ταινία που συμμετέχει στο διαγωνιστικό τμήμα της Βενετσιάνικης Μόστρα, πρωταγωνιστεί στον ρόλο του Αντουάν ο γιος του δημιουργού, Louis Garrel και η Clotilde Hesme που ερμηνεύει την όμορφη Λιλί. Πολλά τα χειροκροτήματα που απέσπασε και μια από τις ταινίες που έθεσαν σοβαρή υποψηφιότητα για το μεγάλο βραβείο της επιτροπής.


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.