• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22307
  • Αριθμός συν/τών: 759912
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Cine Festival


Τρί 13 Σεπ 2011

17ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας - Νύχτες πρεμιέρας Conn-x 2011




Η ιδιαιτερότητα του φεστιβάλ που πλέον το γνωρίζουμε με τον πλήρη του τίτλο «Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας - Νύχτες πρεμιέρας Conn-x» είναι ότι δεν ξεκίνησε από κρατικούς φορείς ούτε με στόχους κερδοσκοπικούς αλλά μέσα από τους κόλπους ανθρώπων πραγματικά σινεφίλ όπως, και κυρίως, ο πρόωρα χαμένος Γιώργος Τζιώτζιος, ντοκιμαντέρ για τον οποίο θα δούμε στη φετινή διοργάνωση. Έτσι, με μεράκι και αυθορμητισμό, αγκάλιασε και αγκαλιάστηκε από το κοινό της πόλης, παραμένοντας πάντα ένας ζωντανός θεσμός που, παρά την επιμελημένη του οργάνωση, αποπνέει μια αίσθηση ενός μεγάλου χάπενινγκ. Η σινεφίλ διάθεσή του συνάδει, παράλληλα με όποιες αναδρομές, και με την εστίαση στο νέο αίμα, σε ταλαντούχους σκηνοθέτες που είτε σε μεγάλες είτε σε μικρές παραγωγές βρίσκονται στα πρώτα ανοδικά τους βήματα. Έτσι, οι 15 ταινίες του επίσημου Διαγωνιστικού τμήματος, που αποτελούν πανελλήνιες πρεμιέρες, αφορούν τέτοιους δημιουργούς.
Άλλο χαρακτηριστικό που δίνει στίγμα είναι η έμφαση στο τμήμα με ντοκιμαντέρ που αφορούν τη Μουσική. Η απήχηση του, μάλιστα, οδήγησε στην ένταξή του σε διαγωνιστική πίστα, ενώ εμπλουτίζεται και με εκτός διαγωνισμού παράλληλο τμήμα.
Στο Πανόραμα έχουμε την ευκαιρία να δούμε διεθνούς εμβέλειας παραγωγές που άφησαν το καλλιτεχνικό αποτύπωμά τους σε πρόσφατα μεγάλα φεστιβάλ, ενώ οι Πρεμιέρες εστιάζουν στις πολυσυζητημένες ταινίες με οσκαρικές δυνατότητες.
Πολυσυλλεκτικά και πλούσια σε ακραίες, αιχμηρές όψεις της ζωής ή αισθητικά πειράματα είναι και τα τμήματα Ντοκιμαντέρ, «Σινεμά στα Όρια», ενώ δεν λείπουν και οι μικρού μήκους στις «Μικρές Πρεμιέρες», με διεθνείς διακρίσεις.
Το φεστιβάλ ανοίγει με την γαλλική ασπρόμαυρη βωβή κομεντί του Μισέλ Χαζαναβίσιους «The Artist» (ναι, βωβή παραγωγή του 2011!) που αποτέλεσε την έκπληξη στις Κάνες και κλείνει με την ιρανική «Ένας Χωρισμός» του Ασγκάρ Φαραντί που μας είχε δώσει πρόπερσι το εξαιρετικό «Τι Απέγινε η Ελι». Σημειωτέον ότι σε πάμπολλες προβολές, θα παρίστανται οι βασικοί συντελεστές.

Χώρες

Σε όλα τα τμήματα, ισχυρή η παρουσία των ΗΠΑ με παραγωγές που απευθύνονται από το ευρύ κοινό μέχρι τους πιο απαιτητικούς σινεφίλ. Φρέσκο από το Φεστιβάλ της Βενετίας έρχεται το πολιτικό δράμα «Αι Ειδοί του Μαρτίου» του Τζορτζ Κλούνεϊ (ο τίτλος αναφέρεται στην ημερομηνία που δολοφονήθηκε ο Ιούλιος Καίσαρας). Ενώ από τις Κάνες με βραβείο σκηνοθεσίας βρίσκουμε το καλτ «Drive» του Δανού Νίκολας Βίντινγκ Ρεφν – αν έχετε δει την τριλογία του «Pusher» ξέρετε την ικανότητά του να συνδυάζει το αστυνομικό θρίλερ με το ρεαλιστικό κοινωνικό δράμα. Επίσης πολιτικό δράμα είναι και το «Ύποπτη Συνωμοσίας» του Ρόμπερτ Ρέντφορντ που ερευνά την δολοφονία του Αβραάμ Λίνκολν.
Ένα από τα μουσικά ντοκιμαντέρ που θα συζητηθεί είναι το Σπάσ`τα του Ντέιβιντ Έμπερσολ που καταπιάνεται με την άγρια ροκ σκηνή του Σιάτλ, του γκρανζ και των Hole, ενώ περιέχει αδημοσίευτο μέχρι τώρα υλικό με τα τελευταία Χριστούγεννα του Κομπέιν με την Κόρτνεϊ και τη μικρή τους κόρη. Τιμητικά στην μνήμη του Γιώργου Τζιώτζιου θα προβληθεί η αγαπημένη του ταινία, το περίφημο εξπρεσιονιστικό, sui-generis, παραμυθένιο νουάρ «Η Νύχτα του Κυνηγού» (1955) του Τσαρλς Λότον με τον Ρόμπερτ Μίτσαμ.
Στην επιστημονική φαντασία έχουμε το υπαρξιακό δράμα «Αγάπη» του Γουίλιαμ Γιούμπανκ που κινείται σε κλίμα συγγενικό με του «Φεγγάρι» του Ντάνκαν Τζόουνς. Επίσης, μας ιντριγκάρει μια ιδιότυπη σεναριακή ιδέα στο «Another Earth» του Μάικ Κέιχιλ, όπου έχει σκάσει μύτη στην κοσμική γειτονιά μια δεύτερη Γη, ίδια με την δική μας, επομένως και με ομοιότυπά μας. Στο Σάντανς το λάτρεψαν, κοινό και κριτικοί. Δεν λείπουν βέβαια τα σπλάτερ, τα σουρεάλ αλλά και κάποια ακόμη ενδιαφέροντα κοινωνικά δράματα.
Από τις υπόλοιπες χώρες, μεγάλη είναι η σοδειά από τη Γαλλία και την Ιαπωνία, τη Μ. Βρετανία, κάποια από Καναδά, ενώ το διεθνές τουρ ολοκληρώνουν οι Κολομβία, Ιρλανδία, Βέλγιο, Ισραήλ, Χονγκ Κονγκ και Ινδία σε αντι-Μπόλιγουντ εκδοχή.
Όσον αφορά στην ελληνική συμμετοχή, οι 13 ταινίες σε διάφορα τμήματα δείχνουν μια μετατόπιση της καλλιτεχνικής εγχώριας παραγωγής από την Θεσσαλονίκη στην Αθήνα, μετά το κίνημα το ομιχλιστών και την κατάργηση των εκεί Βραβείων Ποιότητας. Ανάμεσα στις συμμετοχές επισημαίνουμε τις «Τρεις Μέρες Ευτυχίας» του Δημήτρη Αθανίτη (μέσα από την ηρωίδα, η τωρινή Αθήνα της κρίσης), την μεταφορά του θεατρικού το «Γάλα» από τον Γιώργο Σιούγα, το «4Ever» του Γιώργου Πυρπασόπουλου (μια έγγαμη σχέση που διαλύεται σε ένα 24ωρο) και, κυρίως το «Δεμένη Κόκκινη Κλωστή» του Κώστα Χαραλάμπους που αναφέρεται στον Εμφύλιο.

Αφιερώματα

Τα Αφιερώματα πολλά, με ξεχωριστό αυτό για τον σπουδαίο και όχι τόσο γνωστό στα μέρη μας Ιάπωνα σκηνοθέτη Γιασούζο Μασουμούρα (1924-1986) που εστίασε (με εκφραστικές εντάσεις) στα προσωπικά ανθρώπινα πάθη σε αντίθεση με τις άκαμπτες κοινωνικές νόρμες της πατρίδας του. Σαρκασμός πάνω στον κόσμο της διαφήμισης (Γίγαντες και Παιχνίδια), η νεανική επαναστατικότητα των 1960 μέσα από την σεξουαλικότητα (Το Ξύλινο Σπίτι, Φιλιά), ακραίες σχέσεις ενός τυφλού γλύπτη με το μοντέλο του (Τυφλό Κτήνος) ή μιας νοσοκόμας που θυσιάζεται ερωτικά με το κορμί της (Κόκκινος Άγγελος), εξπρεσιονιστικά ερωτικά θρίλερ και μελοδράματα (Τατουάζ, Σβάστικα, Μια Γυναίκα Εξομολογείται) συνθέτουν ένα γερό πορτρέτο του δημιουργού.
Επίσης, εμπεριστατωμένο είναι και το αφιέρωμα στον νέο Νορβηγικό σινεμά που τα τελευταία χρόνια έχει δώσει πολύ αξιόλογα δείγματα. Το «Κυνηγός Τρολ» του Αντρέ Όβρενταλ αποτελεί μια αλά «The Blair Witch Project» παρωδία με τρεις φοιτητές να ψάχνουν στα βουνά για τρολ. Το « Headhunters» του Μόρτεν Τίλντουμ είναι ένα σκοτεινό θρίλερ αλά «Millenium» γύρω από μια μεγάλη ληστεία. Στο «Happy, Happy» της Αν Σεβίτσκι το στερημένο ασήμαντο αντρόγυνο διαπλέκεται ερωτικά με τους νέους ενδιαφέροντες γείτονες (Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Διεθνές Διαγωνιστικό του Σάντανς). Στο «Όσλο, 31. Αυγούστου», ο Γιοακίμ Τρίερ διασκευάζει τη «Φλόγα που Τρεμοσβήνει» του Λουί Μαλ μεταφερμένη στα σκληρά δεδομένα του σήμερα. Και στο «Βουνό» του Ούλι Γιάβερ, μια «ήσυχη» εκδρομή ενός ζευγαριού στο βουνό συνοδεύεται από αναμνήσεις και τραύματα.
Ένα ακόμη δυνατό αφιέρωμα γίνεται στον σημαντικό Ολλανδό ντοκιμαντερίστα Γιόχαν φαν ντερ Κέεκεν (1938 - 2001). Στο «Face Value» ερευνά την σημασία του ματιού, του βλέμματος σε σχέση με την επικοινωνία και την έκφραση. Στο «Οι Τελευταίες Διακοπές», σαν ένα διαφορετικό «Αστραπή Πάνω στο Νερό», καταγράφει το προσωπικό του οδοιπορικό, μαζί με την γυναίκα του, από την Ουτρέχτη μέχρι το Κατμαντού, με πρόφαση την αναζήτηση θεραπείας για τον καρκίνο του και κατά βάθος για την μέχρι τέλους εξερεύνηση του φαινόμενου της ζωής.
Θεματικό αφιέρωμα, το Kafka Zone, γίνεται και σε φιλμ που εμπνέονται από το κοσμοθεωρητικό-συγγραφικό σύμπαν του Φραντς Κάφκα. Από την Ευρώπη, το σκηνοθετικό δίδυμο των Ντανιέλ Iγιέ, Ζαν-Μαρί Στρομπ είχε δώσει το 1984 μια έξοχη και μοναδικού κινηματογραφικού στιλ μεταφορά της «Αμερικής». Η συγκλονιστική «Δίκη» του Όρσον Γουέλς (1962) φυσικά δεν λείπει και δεν μας παραξενεύει που ο ίδιος την θεωρούσε το καλύτερο έργο του (αντί του «Πολίτης Κέιν»). Ενδιαφέρουσα και η προβολή μιας ανθολογίας με κινούμενα σχέδια που στηρίζονται σε καφκικές ιστορίες. Έστω και έμμεσες, οι καφκικές αναφορές αφθονούν στον «Μίστερ Κλάιν» του Τζόζεφ Λόουζι (1976) στο σκοτεινό Παρίσι της Κατοχής.
Στο Deja-Vu, ως αφιέρωμα-concept που αντιστοιχεί στη περσινή «Τρύπα», έχουμε μια σειρά από μικρού μήκους διαμαντάκια, από ένα ερασιτεχνικό μονόλεπτο του 1984 μέχρι την πρώτη απόπειρα του Όρσον Γουέλς κι ακόμα έως τα εικαστικά αφηρημένα πειράματα του ΜακΛάρεν.
Από τις «ανακαλύψεις» από το παρελθόν επισημαίνουμε το αριστούργημα Marketa Lazarova (1967) του Τσεχοσλοβάκου Φράντισεκ Βλάτσιλ, ένα μεσαιωνικό έπος που συγχωνεύονται με συγκλονιστικό τρόπο ο χριστιανισμός με τον παλιό παγανισμό.

Το εισιτήριο παραμένει στα 6 ευρώ, ενώ στις πρωινές προβολές θα είναι στα 4.
Οι κάρτες διαρκείας των 10, 20 και 25 προβολών θα αντιστοιχούν στα 35, 60 και 75 ευρώ.

Καλή Cineθέαση!

ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ




14-25/09/2011

Κατεβάστε το πρόγραμμα προβολών σε pdf

ή ενημερωθείτε για το πρόγραμμα προβολών ανά ημέρα...

Τετάρτη 14 Σεπτεμβρίου
Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου
Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου
Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου
Κυριακή 18 Σεπτεμβρίου
Δευτέρα 19 Σεπτεμβρίου
Τρίτη 20 Σεπτεμβρίου
Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου
Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου
Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου
Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου
Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου

Όλες οι μέρες μαζί




ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ

Πρεμιέρες
Διεθνές Διαγωνιστικό
Πανόραμα
Μουσική & Φιλμ
Ντοκιμαντέρ
Μετά τα Μεσάνυχτα
Σινεμά στα Όρια
Ειδικές Προβολές
Μικρές Πρεμιέρες
Αφιέρωμα Kafka Zone
Αφιέρωμα Γιασούζο Μασουμούρα
Αφιέρωμα Deja-Vu
Αφιέρωμα Focus Στη Νορβηγία
Αφιέρωμα Γιόχαν φαν ντερ Κέεκεν


Δελτία Τύπου
Το The Artist θα προβληθεί στην επίσημη πρεμιέρα





ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ


16ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 15ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 14ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 13ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 12ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 11ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 10ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 9ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας 8ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας

Αρχή της σελίδας



 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.