• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22006
  • Αριθμός συν/τών: 757807
  • Πρόγραμμα 301 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Οι λίστες του cine


Παρ 29 Ιουλ 2011

Τα Καλύτερα του Ελληνικού Κινηματογράφου: Πρόλογος.




Έφτασε Αύγουστος και δεν θα μπορούσαμε να σας αφήσουμε χωρίς έκτακτο αφιέρωμα. Πρόπερσι είδαμε τις ταινίες που δεν πρέπει να χάσετε, πέρυσι τα θρίλερ και φέτος πάμε πιο κοντά σε δικά μας πράγματα. Ο Ελληνικός Κινηματογράφος είναι πράγματι δικός μας, αφού εμείς τον καταλαβαίνουμε πιο πολύ από τον υπόλοιπο πλανήτη. Δεν φταίει μονάχα το ότι τον έχουμε φάει με το κουτάλι, ή το ότι έχουμε πιο άμεση πρόσβαση σε αυτόν, αλλά… μιλάει τη γλώσσα μας. Αντιλαμβανόμαστε και την μικρότερη ή την πιο ιδιωματική φράση, χωρίς αυτή να χάνεται στη μεταγλώττιση. Είναι δικός μας κι επειδή είναι γυρισμένος στο διπλανό στενό από το σπίτι μας, με ανθρώπους που αισθανόμαστε συνανθρώπους μας, που ζουν κοντά στις προσωπικές μας αγωνίες, θέλουν δεν θέλουν. Εδώ, όμως, να επισημάνουμε ένα πολύ μεγάλο λάθος που συναντιέται συχνά: ο όρος Ελληνικός Κινηματογράφος δεν πρέπει να αναλογίζεται ως είδος ταινίας, αλλά ως μια από τις εθνικές κινηματογραφίες. Πέρα από την πατρότητα της κάθε ταινίας, τίποτα άλλο δεν διαχωρίζει μια ελληνική ταινία από, πχ, μια βρετανική. Ο κινηματογράφος είναι πρωτίστως τέχνη και η τέχνη είναι ενιαία και παγκόσμια.



Το αφιέρωμα μας, λοιπόν, πάει ως εξής. Κόβεται σε τέσσερα μέρη, με το πρώτο (ναι, το συγκεκριμένο εννοούμε…) να αποτελεί τον συλλογικό πρόλογο. Εδώ σας παραθέτουμε τις δεκάδες των ταινιών που οι συντάκτες μας θεωρούν ως τις καλύτερες του ελληνικού σινεμά, όλων των εποχών. Η αλήθεια είναι πως κάποιοι θέλησαν να το αποφύγουν για τους δικούς τους λόγους, αλλά μας έχει χαλάσει το μαστίγιο (το έχουμε πάει σε μάστορα) και προτιμήσαμε να δείξουμε κατανόηση! Από το επόμενο μέρος ξεκινάει η αντίστροφη μέτρηση με τα 60 καλύτερα φιλμ, σύμφωνα με την άποψη της αφεντιάς μου. Κάθε Παρασκευή, θα έχετε κι από 20. Επειδή οι ταινίες είναι όλες γνωστές, προτίμησα να μην επεκταθώ σε κείμενα ανά ταινία, αλλά να περιοριστώ σε μια-δυο φρασούλες που απλά δικαιολογούν την κατάταξη τους στη λίστα. Όσο για τα επιμέρους στοιχεία των ταινιών, αναφέρω χρονιά και σκηνοθέτη και τα υπόλοιπα μπορείτε να τα δείτε όλα πατώντας τον τίτλο της ταινίας. Χωρίς να έχει σατανικά υπολογιστεί (το αφιέρωμα ετοιμάζεται καιρό πριν, όταν ένας αναγνώστης μάς ζήτησε κάτι ανάλογο), ο θάνατος του Θανάση Βέγγου και του Μιχάλη Κακογιάννη σηματοδότησαν ένα τέλος εποχής για το παλιότερο σινεμά μας, ενώ οι βραβεύσεις του Κυνόδοντα και του Attenberg πήραν αυτήν την εποχή και την οριοθέτησαν ελπιδοφόρα προς το μέλλον. Πιστεύουμε, λοιπόν, πως αυτή ήταν η κατάλληλη στιγμή για ένα τέτοιο αφιέρωμα και… πολλά δε λέω; Πάμε…



Χάρης Καλογερόπουλος
1. Ο Δράκος
2. Κυνόδοντας
3. Αγέλαστος Πέτρα
4. Ο Θίασος
5. Αναπαράσταση
6. Συνοικία το Όνειρο
7. Από την Άκρη της Πόλης
8. Στέλλα
9. Ευδοκία
10. Ρεμπέτικο

Βασίλης Καγιογλίδης
1. Ο Θίασος
2. Τρωάδες
3. Ευδοκία
4. Στέλλα
5. Ο Δράκος
6. Η Κάλπικη Λίρα
7. Ρεμπέτικο
8. Αναπαράσταση
9. Το Τελευταίο Ψέμα
10. Συνοικία το Όνειρο

Γιώτα Παπαδημακοπούλου
1. Τα Κόκκινα Φανάρια
2. Στέλλα
3. Η Κάλπικη Λίρα
4. Της Κακομοίρας
5. Ούτε Γάτα Ούτε Ζημιά
6. Θανάση Πάρε τ`Οπλο σου
7. Φωνάζει ο Κλέφτης
8. Νόμος 4000
9. Μανταλένα
10. Ξύπνα Βασίλη

Νίκη Κεφαλά
1. Δεσποινίς Διευθυντής
2. Ο Τρελλός τα `χει 400
3. Υπάρχει και Φιλότιμο
4. Ο Δασκαλάκος ήταν Λεβεντιά
5. Η Νεράιδα και το Παλικάρι
6. Νύχτα Γάμου
7. Τα Κουρέλια Τραγουδάνε Ακόμα...
8. Η Δε Γυνή να Φοβείται τον Αντρα
9. Της Κακομοίρας
10. Νήsos

Πόπη Παπαδοπούλου
1. Ρεμπέτικο
2. Νύφες
3. Κυνόδοντας
4. Πολίτικη Κουζίνα
5. Ποτέ την Κυριακή
6. Της Κακομοίρας
7. Τα Κόκκινα Φανάρια
8. Στέλλα
9. Το Βλέμμα του Οδυσσέα
10. Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα

Νάνσυ Μιχαηλίδου
1. Στέλλα
2. Ρεμπέτικο
3. Τα Κόκκινα Φανάρια
4. Ποτέ την Κυριακή
5. Ο Θίασος
6. Ευδοκία
7. Ο Δράκος
8. Τι Έκανες στον Πόλεμο, Θανάση;
9. Κυνόδοντας
10. Οι Τεμπέληδες της Εύφορης Κοιλάδας


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.